-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область
Завершена
57 003 775.20
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 285 018.88 UAH
мін. крок: 0.5% або 285 018.88 UAH
Період оскарження:
07.01.2025 15:07 - 02.02.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
щодо порушень, допущених при визначенні переможця
Номер:
c61f43a02a6247cab84762899ec171c5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-005431-a.a3
Назва:
щодо порушень, допущених при визначенні переможця
Вимога:
Уповноваженою особою на здійснення публічних закупівель відділу освіти Роменської міської ради було оголошено відкриті торги із особливостями за предметом закупівлі: «Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область».
В подальшому протоколом № 23 від 13 лютого 2025 року ТОВ « ЕЛЕКТРО ЛЕНД» було визнано переможцем закупівлі.
Із системного аналізу тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції переможця закупівлі приходимо до висновку, що Замовником було неправомірно визнано учасника ТОВ «Електро Ленд» переможцем закупівлі враховуючи наступне.
1. відповідно до вимог тендерної документації від учасників вимагалося: копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником).
В свою чергу технічне завдання Замовника передбачає виконання робіт із влаштування пожежної сигналізації. Звертаємо увагу Замовника, що ці роботи підлягають додатковому ліцензуванню. Це передбачено:
- Закон України "Про ліцензування видів господарської діяльності": У статті 7 визначено перелік видів діяльності, що підлягають ліцензуванню.
- Постанова Кабінету Міністрів України № 852 від 05.12.2007: Встановлює перелік робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, включаючи монтаж, технічне обслуговування та ремонт систем пожежної сигналізації.
- Наказ МВС України № 579 від 01.07.2016: Регламентує порядок отримання ліцензії на протипожежну діяльність, включаючи встановлення пожежної сигналізації.
Натомість тендерна пропозиція учасника ТОВ «Електро Ленд» не містить відповідної ліцензії.
2. Тендерною документацією вимагалося від учасників підтвердити досвід виконання аналогічних договорів та надати підтвердні документи це сам договір, акти прийому передачі виконаних робіт за формою Кб-2 та Довідки за формою Кб-3, листи відгуки з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва.
В свою чергу тендерна пропозиція переможця закупівлі не містить:
- Лист відгук щодо виконання умов договору (дату та номер розгледіти неможливо), укладений із Приватна фірма «Тімвел» ( учасник № 2 закупівлі) та також відсутній підтверджуючий документ про введення об’єкту в експлуатацію.
- Відсутній документ про введення об’єкту в експлуатацію за договором №159 від 14.08.2019 року.
Отже, учасник не виконав зазначених вимог тендерної документації.
3. Учаснику ТОВ «Електро Ленд» було надіслано Замовником вимогу щодо усунення невідповідностей протягом 24 годин. Одна із вимог: Згідно ТД Замовника Пропозиція Учасника повинна містити “5.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
5.2.1. Довідка за формою Додатку 6 цієї документації, яка містить інформацію про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, з зазначенням посади, досвіду роботи в цілому (років), освіти і спеціальності/кваліфікації працівників.”, “На підтвердження інформації що кваліфікації працівників в учасника (субпідрядника), разом з передбаченою цим додатком до тендерної документації довідкою Учаснику у складі тендерної пропозиції необхідно надати скан-копії зазначених у довідці чинних (не призупинених, не анульованих, тощо) кваліфікаційних сертифікатів відповідних працівників.”. Проте жодних даних щодо освіти власних працівників та працівників по договорах, спеціальності, кваліфікаційних сертифікатів працівників відсутні, просимо дозавантажити.
На виконання цього пункту вимоги учасник надав лист – роз’яснення в якому пояснив, що сертифікат для інженера – кошторисника є необов’язковим.
Проте учасник помиляється із цього приводу. Проте відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Постанови Кабінету Міністрів України № 256 від 23.05.2011, Наказу Мінрегіону № 45 від 2012 року сертифікація інженерів – кошторисників є обов’язковою.
Окрім того Замовник не повинен брати до уваги наданий на вимогу про усунення невідповідностей договір №14/07 від 14 липня 2023 року про співпрацю із Бірюковим Олександром Івановичем, оскільки учасник не зазначив його в довідці про наявність працівників, які будуть залучатися до виконання робіт.
В свою чергу в такій довідці зазначено, що інженером кошторисником в учасника є Яворська Оксана Анатоліївна. Вимога про надання сертифікату інженера – кошторисника стосувалася саме Яворської Оксани Анатоліївни, але учасником не було виправлено зазначеної невідповідності.
Враховуючи все перелічене вимагаємо усунути порушення шляхом відхилення тендерної пропозиції учасника – ТОВ «Електро Ленд». У випадку незадоволення нашої вимоги будемо вимушені звернутися до компетентних органів влади із повідомлення проп порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Сподіваємося на позитивне вирішення питання.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 20.02.25.PDF 20.02.2025 17:27
Дата подачі:
18.02.2025 17:37
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на Вашу вимогу щодо закупівлі «Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область» повідомляє наступне:
Щодо першого запитання:
Згідно з Тендерною документацією Замовника “10. Інші документи (з урахуванням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону):
копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці які проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником).”
Згідно з тендерною документацією “У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю - учасником надається довідка за формою відповідно до додатку № 4 цієї тендерної документації.”
Враховуючи, що роботи з влаштування пожежної сигналізації складають менше ніж 20% від загальної вартості договору, учасник, мав право не зазначати субпідрядника в довідці, оскільки не передбачалося залучення субпідрядників для виконання основних робіт.
Оскільки роботи з встановлення пожежної сигналізації потребують ліцензування, учасник може залучити субпідрядника, який має відповідну ліцензію для виконання цих робіт. Це цілком допустимо в рамках тендерної документації, за умови, що субпідрядник має всі необхідні дозвільні документи.
У разі залучення субпідрядників, учасник має повідомити замовника про намір залучити субпідрядника для виконання певної частини робіт, узгодивши це з ним. Це може бути зроблено шляхом надання відповідної документації та підтвердження, що субпідрядник має необхідні ліцензії для виконання робіт.
Щодо другого запитання:
Тендерною документацією Замовника вимагалося “підтвердити досвід виконання аналогічних договорів та надати підтвердні документи це сам договір, акти прийому передачі виконаних робіт за формою Кб-2 та Довідки за формою Кб-3, листи відгуки з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію завершених об’єктів будівництва.”
Учасником ТОВ «Електро Ленд» було надано Лист відгук щодо виконання умов договору № 30 від 20.07.2020 (укладений із Приватна фірма «Тімвел»). У складі тендерної пропозиції учасником було надано якісний сканований документ, у якому чітко відображені всі необхідні реквізити, включаючи дату та номер аналогічного договору. Замовником було уважно перевірено наданий документ, і жодних труднощів з його читабельністю не виявлено.
Відповідно до вимог тендерної документації, учасник належним чином виконав зобов’язання щодо надання листа-відгуку, а його зміст та оформлення відповідають встановленим вимогам.
Розглянувши Вашу вимогу щодо відсутності підтверджуючих документів про введення об’єкта в експлуатацію, повідомляємо наступне:
У складі тендерної пропозиції Учасника надано всі необхідні документи, що підтверджують введення об’єктів (відповідно до аналогічних договорів) в експлуатацію: pdf файл 03. Довідка про аналог договір, Акт готовності об’єкта до експлуатації від 03.02.2020 та Сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів (видані Управлінням Державного архітектурно-будівельного контролю Сумської міської ради. 40163204). Документи є чіткими, якісними та читабельними, що було перевірено Замовником під час оцінки тендерної пропозиції.
Таким чином, Ваше зауваження щодо їх відсутності не відповідає дійсності, а підстав для задоволення вимоги немає.
Щодо третього запитання:
Згідно з вимогами тендерної документації, учасник зобов'язаний надати підтвердження наявності кваліфікаційних сертифікатів працівників. Водночас Замовник враховує можливість, що інженер-кошторисник Яворська Оксана Анатоліївна може працювати під наставництвом сертифікованого працівника, а саме ФОП Бірюкова Олександра Івановича. У такому разі, відповідно до норм законодавства, відсутність сертифікату у Яворської Оксани Анатоліївни не є підставою для відхилення пропозиції, оскільки вона може працювати під наставництвом сертифікованого працівника.
Відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" (ст. 16)
“Для підтвердження кваліфікації учасника тендеру він може залучати зовнішніх експертів або фахівців за цивільно-правовими договорами.”
Також відповідно до Кодексу законів про працю України (ст. 29, 201, 233) передбачає можливість стажування та наставництва молодих або менш досвідчених фахівців під керівництвом досвідчених спеціалістів.
Якщо Яворська працює під керівництвом Бірюкова, це може розглядатися як професійне наставництво в межах підприємства.
Учасник надав договір № 14/07 від 14 липня 2023 року, що підтверджує співпрацю з ФОП Бірюковим, який є сертифікованим фахівцем у галузі кошторисування. У зв'язку з цим, Замовник вважає, що надані документи та пояснення відповідають вимогам тендерної документації, оскільки наявність сертифікованого наставника гарантує кваліфікацію Яворської О.А.
Договір між ФОП Бірюковим та підприємством є цивільно-правовою угодою (Цивільний кодекс України), яка регулює співпрацю, зокрема, можливість надання консультацій та наставництва.
Законодавство не забороняє залучати сторонніх фахівців для контролю або перевірки виконаної роботи іншими спеціалістами.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо не правових дій Замовника у визначенні переможця
Номер:
e21469ab8f5d4d44aaaaaf8e59110c3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-005431-a.c2
Назва:
Щодо не правових дій Замовника у визначенні переможця
Вимога:
Шановний Замовник!
1. Зміни до тендерної документації, які були опубліковані 31 січня 2025 року згідно протоколу № 19 містять порушення, що неможливо усунути.
А саме, протоколом №19 передбачено надання:
"До Додаток 3 Тендерної документації додаються наступні документи:
- підсумкова відомість ресурсів"
Будь ласка вкажіть де завантажена підсумкова відомість ресурсів в систему.
У разі її відсутності тендерна документація розміщена в неповному обсязі, що є суттєвим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
2. Замовник в тендерній документації ввів в оману потенційних учасників не зазначивши що фіксована сума коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням) повинна бути з ПДВ або без ПДВ.
Отже тендерна документація містить ознаки дискримінації та порушення ЗУ «Про публічні закупівлі».
3. Учасник прийняв середньомісячну норму тривалості робочого часу, що не відповідає нормам у період військового стану визначених на 2025 рік. До 08.02.2025р. Повинен складати 166,0. (Інформація наведена в пояснювальній записці). Отже, Договірна ціна учасника складана з порушенням розділу V. «Визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (зі змінами та доповненнями)
Таким чином, ВИМАГАЄМО відхилити дану пропозицію та вчиняти в подальшому правові дії відносно оцінки пропозицій учасників
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу.PDF 19.02.2025 14:02
Дата подачі:
17.02.2025 10:28
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на Вашу вимогу щодо закупівлі «Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область» повідомляє наступне:
Щодо першого запитання:
Замовником у складі тендерної документації надано всі необхідні документи, зокрема відомості ресурсів до локальних кошторисів, які виведені з програмного комплексу АВК. Дані документи містять деталізовану інформацію щодо використання ресурсів у межах проекту.
Разом з тим, у переліку документів, передбачених чинним законодавством, не встановлено обов’язкової вимоги щодо надання окремого документа під назвою «Підсумкова відомість ресурсів». Усі необхідні дані щодо ресурсів у розрізі локальних кошторисів вже надані у відповідних файлах.
Враховуючи викладене, вважаємо, що тендерна документація сформована у відповідності до вимог законодавства та містить усі необхідні дані для підготовки пропозицій учасниками.
Щодо другого питання:
Відповідно до технічного завдання (Додатку 3 до тендерної документації) кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням): 4 163 698,00 грн (чотири мільйони сто шістдесят три тисячі шістсот дев’яносто вісім грн, 00 коп.).
У тендерній документації визначено фіксовану суму коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами. Відповідно до норм чинного законодавства, усі учасники мають право самостійно визначати порядок розрахунку суми з урахуванням ПДВ або без нього, залежно від їх статусу платника податку та облікової політики.
Зазначене положення не містить ознак дискримінації, оскільки застосовується однаково до всіх учасників та не створює переваг для окремих суб’єктів господарювання.
Щодо третього питання:
Згідно п.5.3 «Настанови з визначення вартості будівництва» вартість людино-години, яка відповідає середньому нормативному розрядові робіт або за видами робіт, або по об’єкту будівництва в цілому, визначається виходячи з середньомісячної заробітної плати на одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник процедури закупівлі (підрядник) планує отримувати на об’єкті замовлення, з урахуванням показника середньомісячної норми тривалості робочого часу, встановленого центральним органом виконавчої влади з формування та забезпечення реалізації державної політики у сфері праці, зайнятості населення, трудової міграції, трудових відносин, соціального захисту, соціального діалогу. Норма тривалості робочого часу на 2025 рік в годинах з урахуванням терміну дії воєнного стану до 07.02.2025 року виходячи із норми тривалості для 40-годинного п’ятиденного робочого тижня становила 2000,00 годин. Відповідно, на день подання тендерної пропозиції, середньомісячна норма тривалості робочого часу становила – 166,67 годин (2000,00год / 12 місяців), яку і прийняв для розрахунку договірної ціни учасник закупівлі.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Щодо не правових дій Замовника у визначенні переможця
Номер:
3e5b49fc095f4defab79690ecd06c0e4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-01-07-005431-a.c1
Назва:
Щодо не правових дій Замовника у визначенні переможця
Вимога:
Шановний Замовник!
1. Зміни до тендерної документації, які були опубліковані 31 січня 2025 року згідно протоколу № 19 містять порушення, що неможливо усунути.
А саме, протоколом №19 замовник має додати до тендерної документації Підсумкову відомість ресурсів, але файл "Відомість ресурсів до локальн. кошт..pdf" не містить даний документ. Є інші документи виведені з програмного комплексу АВК, у т.ч. відомості ресурсів до локальних кошторисів, але Підсумкової відомості ресурсів, як зазначено в протоколі - відсутнє.
Отже тендерна документація розміщена в неповному обсязі, що є суттєвим порушенням ЗУ «Про публічні закупівлі»
Водночас учасник надав в своїй пропозиції безпосередньо Підсумкову відомість ресурсів задля відповідності проєкту договору, де зазначений додаток до договору «Підсумкова відомість ресурсів». Але порівняти з технічним завданням на відповідність - неможливо. Отже Замовник вчинив дії з порушенням п. 9 ст 29 ЗУ «Про публічні закупівлі» та не взмозі укласти договір на умовах тендерної пропозиції яка відповідає вимогам тендерної документації - з боку замовника відсутня Підсумкова відомість ресурсів як додаток до тендерної документації.
2. Вимогою Замовника в тендерній документації є фіксована сума коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням): 4 163 698,00 грн (чотири мільйони сто шістдесят три тисячі шістсот дев’яносто вісім грн, 00 коп.). Учасник є платником ПДВ
та подав суму 4 163 698,00 грн (чотири мільйони сто шістдесят три тисячі шістсот дев’яносто вісім грн, 00 коп.) без ПДВ, а отже загальна сума коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням) склала 4996437,60 грн. з ПДВ
Таким чином, Пропозиція учасника не відповідає вимогам технічного завдання тендерної документації, Замовник зазначив загальну суму витрат на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням).
Таким чином, ВИМАГАЄМО відхилити дану пропозицію та вчиняти в подальшому правові дії відносно оцінки пропозицій учасників
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу 01-21 197.PDF 14.02.2025 16:21
Дата подачі:
14.02.2025 07:13
Вирішення:
Відповідь на вимогу
Відділ освіти Роменської міської ради Сумської області на Вашу вимогу щодо закупівлі «Капітальний ремонт Роменської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5 Роменської міської ради Сумської області за адресою: вул. Прокопенка, 76, м. Ромни, Сумська область» повідомляє наступне:
Щодо першого запитання:
Замовником у складі тендерної документації надано всі необхідні документи, зокрема відомості ресурсів до локальних кошторисів, які виведені з програмного комплексу АВК. Дані документи містять деталізовану інформацію щодо використання ресурсів у межах проекту.
Разом з тим, у переліку документів, передбачених чинним законодавством, не встановлено обов’язкової вимоги щодо надання окремого документа під назвою «Підсумкова відомість ресурсів». Усі необхідні дані щодо ресурсів у розрізі локальних кошторисів вже надані у відповідних файлах.
Враховуючи викладене, вважаємо, що тендерна документація сформована у відповідності до вимог законодавства та містить усю необхідну інформацію для проведення закупівлі.
Щодо другого питання:
Відповідно до технічного завдання (Додатку 3 до тендерної документації) кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням): 4 163 698,00 грн (чотири мільйони сто шістдесят три тисячі шістсот дев’яносто вісім грн, 00 коп.). Фіксована сума означає, що вона не може змінюватися.
Це означає, що Учасник мав врахувати всі податки в межах цієї суми, як це зазвичай відбувається при визначенні загальних витрат.
Оскільки Замовником чітко не зазначено, що кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами (з устаткуванням) приймаються з урахуванням ПДВ, у Замовника не було законних підстав для його відхилення в цій частині.
Статус вимоги:
Відхилено