• Спрощена закупівля
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Кепі бойове (кашкет польовий) (ДК 021:2015: 18440000-5: Капелюхи та головні убори)

N-02-01-01-000-0001 N-02-01-01-000-0002 Місце поставки – Україна Кепі бойове (кашкет польовий) з тканини тип 4, клас 7: 200 тис. шт Кепі бойове (кашкет польовий) з тканини тип 4, клас 13: 3 тис. шт

Завершена

34 713 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 173 565.00 UAH
Номер: b4c6df87fc6a4f82933830f432a22003
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-12-18-000079
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.12.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 18.12.2024 16:40 - 09.01.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.12.2024 № 336 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 29 листопада 2024 року № 361-к «Про відпустку Басалаєвої А.В.» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 53 UA-2024-11-19-016799-a 19.11.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, y.s.sylcheva@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу розгляду роз’яснень до процедури на звернення учасників встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ФОП Крючкова Богдана Володимировича, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом недопущення таких порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 08 січня 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості № 1275); розгляду пропозиції учасника; надання роз’яснень до процедури; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної закупівлі затверджене рішенням уповноваженої особи державного підприємства Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» (далі – ДОТ) від 19.11.2024 року № 19.11.2024-2-8; роз’яснення до процедури; реєстр пропозицій; протокол розкриття пропозицій; пропозицію фізичної особи-підприємця Крючкова Богдана Володимировича (далі – ФОП Крючкова Богдан Володимирович); протокол від 10.12.2024 № 10.12.2024-2-19; вимогу про усунення невідповідностей до 06.12.2024; повідомлення про намір укласти договір від 10.12.2024; державний контракт (договір) про закупівлю від 25.12.2024 № 466/12-24-РМ на суму 32 678 940,00 грн з ПДВ (далі – Договір); пояснення ДОТ надані 26.12.2024, 03.01.2025 через електронну систему закупівель. Відповідно частини сьомої статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. В ході моніторингу встановлено, що ТОВ «Тисхутролюкс» в електронній системі закупівель 11.12.2024 оприлюднив вимогу щодо дискваліфікації переможця ФОП Крючкова Богдана Володимировича, ДОТ в електронній системі закупівель оприлюднив рішення замовника 13.12.2024, чим не дотримався вимог частини сьомої статті 14 Закону. Варто зазначити, що в ході моніторингу встановлено, що ФОП Крючков Богдан Володимирович 12.12.2024 до електронної системи закупівель як переможець торгів завантажив файл «6.Витяг Крючков Богдан.pdf» відповідно до якого з 10.12.2024 став платником податку на додану вартість. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Відповідно до вимог Оголошення, очікувана вартість предмета закупівлі має включати в себе податок на додану вартість. Учасник ФОП Крючков Богдан Володимирович на виконання умов пункту 1 додатку № 1 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі надав цінову пропозицію від 02.12.2024 № Т 212241 (файл «1.Цінова пропозиція.pdf») в якій зазначив, що ціна товару складає 32 683 000,00 грн без ПДВ, оскільки учасник не являється платником податку на додану вартість. Аукціон відбувся 03.12.2024., а 10.12.2024 ФОП Крючкова Богдана Володимировича визначено переможцем з ціновою пропозицією 32 678 940,00 грн з ПДВ. Крім того, в ході моніторингу встановлено, що відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель за період з 31.10.2024 по 31.12.2024, ДОТ оголошував чотири спрощені закупівлі (UA-2024-12-16-016692-a, UA-2024-12-16-016499-a, UA-2024-11-25-006123-a, UA-2024-11-19-016799-a) за кодом ДК 021:2015: 18440000-5: «Капелюхи та головні убори», переможцем яких було визначено ФОП Крючков Богдан Володимирович, по яких оприлюднив повідомлення про намір укласти догори на придбання капелюхів та головних уборів в загальній кількості 473 000 шт. на загальну суму 77 443 740,00 грн. з них на момент здійснення моніторингу укладено два державні контракти на придбання капелюхів та головних уборів в кількості 303 000 шт. на загальну суму 48 776 940,00 гривень. Слід зазначити, що виробником запропонованого ФОП Крючков Богдан Володимирович капелюхів та головних уборів є ТОВ «СЕНС СМАРТ» директором якого є громадян – Крючков Володимир Євгенійович. Окрім цього, відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель протягом аналогічного періоду (з 31.10.2024 по 31.12.2024) ДОТ здійснив чотири спрощені закупівлі (UA-2024-11-05-015164-a, UA-2024-11-20-015440-a, UA-2024-11-21-016608-a, UA-2024-11-26-004496-a) для придбання штормового одягу (пончо) в яких переможцем визначив ФОП Крючкова Володимира Євгеновича та уклав з ним державні контракти на придбання пончо в загальній кількості 328160 шт. на загальну суму 208 812 110,40 грн, виробником яких теж є ТОВ «СЕНС СМАРТ». Враховуючи принципи здійснення публічних закупівель, зокрема відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі, враховуючи оприлюднені в складі пропозиції ФОП Крючков Богдан Володимирович документи щодо виробника капелюхів та головних уборів ТОВ «СЕНС СМАРТ», існує ризик несвоєчасного забезпечення виконання усіх умов укладеного державного контракту, зокрема фактичного його виконання у визначені строки та поставки неналежної якості запропонованих товарів, які закуповуються для потреб ЗСУ під час правового режиму воєнного стану в країні. Крім іншого, ДОТ не скористався правом щодо встановлення відповідно до вимог статті 27 Закону забезпечення виконання договору про закупівлю відповідно.
Період усунення порушень: 13.01.2025 16:36 - 28.01.2025 00:00
Дата публікації висновку: 13.01.2025 16:36

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Аргументовані заперечення до висновку Держаудитслужби за результатами моніторингу UA-M-2024-12-18-000079 (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-11-19-016799-a)  За результатами проведення моніторингу закупівлі за предметом «Кепі бойове (кашкет польовий) (ДК 021:2015: 18440000-5: Капелюхи та головні убори)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-11-19-016799-a), оголошеної ДП МОУ «Державний оператор тилу» (далі – Замовник), Державною аудиторською службою України встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу спрощеної закупівлі (далі – Висновок) та надає наступні аргументовані заперечення до Висновку. У Висновку, зокрема, зазначено, що в ході моніторингу встановлено, що ТОВ «Тисхутролюкс» в електронній системі закупівель 11.12.2024 оприлюднив вимогу щодо дискваліфікації переможця ФОП Крючкова Богдана Володимировича, ДОТ в електронній системі закупівель оприлюднив рішення замовника 13.12.2024, чим, на думку ДАСУ, не дотримався вимог частини сьомої статті 14 Закону. Крім того, у Висновку зазначено, що за результатами аналізу розгляду роз’яснень до процедури на звернення учасників встановлено порушення вимог частини сьомої статті 14 Закону. Замовник категорично не погоджується з наведеними вище твердженнями ДАСУ виходячи з наступного. Законом встановлено строки на надання відповідей на питання/звернення/вимоги учасників у разі проведення Замовником спрощеної закупівлі виключно у трьох наступних випадках: 1) Відповідно до частини 7 статті 14 Закону у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. У разі внесення змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі строк для подання пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель не менше ніж на два робочі дні. Замовник має право з власної ініціативи внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі, але до початку строку подання пропозицій. Зміни, що вносяться замовником, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції документів. Отже, Законом передбачено, оприлюднення роз'яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення, в частині змін до оголошення про проведення спрощеної закупівлі та/або вимог до предмета закупівлі. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді/роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, що стосуються виключно умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі. 2) Відповідно до частини 14 статті 14 Закону учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на вимогу учасника спрощеної закупівлі, пропозиція якого була відхилена. 3) Відповідно до частини 4 статті 33 Закону учасник, якого не визнано переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі за результатами оцінки та розгляду його тендерної пропозиції/пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про тендерну пропозицію/пропозицію переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з тендерною пропозицією/пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення. Таким чином, наведеними вище нормами законодавства встановлено строки надання відповіді виключно на звернення/вимогу учасника пропозиція якого була розглянута Замовником. Звертаємо увагу, вимога ТОВ "Тисхутролюкс" не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі, пропозиція ТОВ "Тисхутролюкс" не була відхилена Замовником, пропозиція ТОВ "Тисхутролюкс" взагалі не розглядалась Замовником, оскільки пропозиція цього учасника є дорожчою за пропозицію ФОП Крючкова Богдана Володимировича, якого було визначено переможцем закупівлі. Враховуючи викладене, Законом не регламентовано строки на надання Замовником відповіді на вимогу ТОВ "Тисхутролюкс" щодо дискваліфікації переможця ФОП Крючкова Богдана Володимировича, оскільки дана вимога не підпадає під жоден випадок де строк на надання відповіді встановлено Законом, а саме: - вимога ТОВ "Тисхутролюкс" не стосувалась умов оголошення про проведення спрощеної закупівлі (частина 7 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ "Тисхутролюкс" не була відхилена Замовником (частина 14 статті 14 Закону); - пропозиція ТОВ "Тисхутролюкс" взагалі не розглядалась Замовником, оскільки пропозиція цього учасника є дорожчою за пропозицію ФОП Крючкова Богдана Володимировича, якого було визначено переможцем закупівлі (частина 4 статті 33 Закону). Враховуючи викладене, Замовник не погоджується з Висновком ДАСУ за результатами проведення моніторингу спрощеної закупівлі за предметом «Кепі бойове (кашкет польовий) (ДК 021:2015: 18440000-5: Капелюхи та головні убори)» (ідентифікатор закупівлі – UA-2024-11-19-016799-a), вважає його помилковим, складеним в результаті невірного трактування норм чинного законодавства, зокрема, Закону, та таким, що підлягає скасуванню.
Дата публікації звіту: 21.01.2025 17:19

Запити/Пояснення