• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)

Завершена

75 519 979.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 377 599.90 UAH
Номер: 16afdcec890b4b3aaa66883648e21071
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-10-000064
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.10.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.10.2024 11:24 - 31.10.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.10.2024 № 274 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 04 жовтня 2024 року № 128-к «Про закордонне відрядження» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 14 UA-2024-07-10-004045-a 10.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, chia86@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації Закону встановлено порушення вимог абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОВ «БМБУД» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей в частині безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника з найменшою ціновою пропозицією. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умовам договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 15.07.2024 (зі змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БМБУД» (далі – ТОВ «БМБУД»), товариства з обмеженою відповідальністю «ШЛЯХОВИК-Т»,Дочірнього підприємства «Кіровоградський облавтодор» Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України», приватного акціонерного товариства «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» (ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД»), протокольне рішення уповноваженої особи від 29.07.2024, від 02.08.2024, 14.08.2024, 20.08.2024, 28.10.2024, вимога про усунення невідповідностей до 10.08.2024, протокольне рішення уповноваженої особи про продовження строку розгляду тендерної пропозиції 09.08.2024, повідомлення про намір укласти договір від 20.08.2024, договір від 30.08.2024 № 5 на суму 67 968 799,44 грн з ПДВ, додаткова угода від 28.10.2024 № 1, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 18.10.2024, 25.10.2024, 31.10.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби. 1. За результатами моніторингу встановлено, що згідно Розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» зокрема визначено, що «Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі встановлення замовником вимог про надання такої інформації), наявність/відсутність підстав, установлених у п. 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів через електронну систему закупівель, що вимагаються замовником у тендерній документації та підтверджують відповідність вимогам, визначеним замовником, в тому числі інформацію щодо відсутності підстав, установлених у п. 47 Особливостей, – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації». Згідно Таблиці 3 Додатку 1 до тендерної документації визначено перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника, зокрема, передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Однак, пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Так, в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. При цьому, абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.07.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено. Таким чином, Замовником на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України № 782 від 05.07.2024 та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей, в результаті чого порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей. 2. За результатом моніторингу встановлено, що згідно п. 1.1. Додатку 1 до тендерної документації визначено мінімальний обов’язковий перелік та кількість необхідної техніки та обладнання необхідного для виконання робіт, в т.ч. п.13 «Машина поливально-мийна». Пунктом 1.1.2 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що на підтвердження наявності техніки надаються підтверджуючі документи: «…у разі залучення до виконання робіт машин та механізмів та техніки надається документ, що підтверджує підстави залучення учасником зазначеної техніки (договір оренди, лізингу, надання послуг техніки, тощо). Договори повинні бути належно оформлені, та укладені на строк, не менший ніж строк виконання робіт по предмету закупівлі…». Учасник ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» у складі тендерної пропозиції надав інформацію від 16.07.2024 № 599 про наявність техніки (транспортних засобів, основних будівельних (дорожніх) машин, механізмів, обладнання та устаткування) необхідної для виконання робіт згідно Технічної специфікації по кожному виду робіт/послуг, де в п. 13 зазначена «Машина поливально-мийна»; тип/марка/модель, рік випуску «СПЕЦІАЛЬНИЙ ВАНТАЖНИЙ СПЕЦІАЛЬНИЙ ВАНТАЖНИЙ-С/МАЗ/5340С2 2017 року випуску»; документ підтверджуючий приналежність «Договір оренди транспортних засобів № 3108-06 від 31 серпня 2020 року з ТОВ «ВВВ МОНТАЖ». На підтвердження надано Договір оренди транспортних засобів від 31.08.2020 № 3108-06, в якому зазначено, що орендодавець зобов’язується передати Орендареві в строкове платне користування транспортний засіб (автодорожню техніку): МАЗ 5340С2, реєстраційний номер АА 8806 КС. Однак, в Договорі оренди від 31.08.2020 № 3108-06 не вказано, що це «Машина поливально-мийна». З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Держаудитслужба 28.10.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з запитом, щодо надання посилання на назву файлу, поданого учасником ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД», в якому документально підтверджено відомості, зазначені в п. 13 Інформації від 16.07.2024 № 599 про наявність техніки необхідної для виконання робіт, а саме «Машини поливально-мийної» (згідно договору оренди транспортних засобів від 31.08.2020 № 3108-06). Замовник надав пояснення 31.10.2024, де зазначив, що посилання на назву файлу, поданого учасником ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД», в якому документально підтверджено відомості, зазначені в п. 13 Інформації від 16.07.2024 № 599 про наявність техніки необхідної для виконання робіт, а саме «Машини поливально-мийної» (згідно договору оренди транспортних засобів від 31.08.2020 № 3108-06) – файл 1.1.2.6 Договір оренди №3108-06 від 31.08.2020 р.pdf). Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, а саме: для підтвердження наявності необхідної техніки та обладнання необхідного для виконання робіт, а саме «Машини поливально-мийної». 3. За результатом моніторингу встановлено, що згідно протокольного рішення уповноваженої особи від 29.07.2024 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «БМБУД» на підставі абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі, тому що у складі тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД» надав Договірну ціну (файл «22. Розрахунки.pdf.»), яка складена не у відповідності до вимог тендерної документації, а саме: - в формі Договірної ціни відсутній рядок (інформація) із зазначенням Субпідрядника, чим порушено вимогу про те, що договірна ціна формується згідно Додатку 29 до Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (далі – Методика), затвердженої Наказом Міністерства інфраструктури України від 07.10.2022 року № 753. - в формі Договірної ціни наявна колонка «Кодовий номер», проте згідно Додатку 29 до Методики така колонка не передбачена, чим порушено вимогу про те, що договірна ціна формується згідно Додатку 29 до Методики. - в формі Договірної ціни як в розділі 1. Дорожні роботи та послуги, так і в розділі 2. Обладнання відсутній рядок (інформація) щодо Податків, зборів, обов’язкових платежів, встановлених чинним законодавством і не врахованих складовими вартості (крім ПДВ), чим порушено вимогу про те, що договірна ціна формується згідно Додатку 29 до Методики. Разом з тим під час здійснення моніторингу виявлено, що учасник ТОВ «БМБУД» надав у складі тендерної пропозиції гарантійний лист від 15.07.2024 № 4 про те, що для надання послуг не буде залучати субпідрядника (субпідрядників)/співвиконавця (співвиконавців) в обсязі більше 50% від вартості договору про закупівлю. У Додатку 29 до Методики «Форма договірної ціни за укрупненим показниками вартості» вказано, що під кодовим номером слід розуміти кодовий номер дорожніх робіт чи послуг згідно з класифікацією дорожніх робіт і послуг або відповідною міжнародною системою вимірювання дорожніх робіт та послуг. Згідно Додатку 29 до Методики «Форма договірної ціни за укрупненим показниками вартості» вказано, що Розділ 1. Дорожні роботи та послуги та Розділом 2. Обладнання містить в т.ч. такі статті витрат: податок на додану вартість; податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ). Учасник ТОВ «БМБУД» надав у складі тендерної пропозиції Договірну ціну, де в Розділі 1. Дорожні роботи та послуги включив лише податок на додану вартість, отже інші податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ)» не включені в розрахунок договірної ціни. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Водночас, на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей учасником ТОВ «БМБУД» в електронній системі закупівель та тим самим не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/ або документах, які надані учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу Держаудитслужба 22.10.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з запитом, щодо надання пояснення як вплинули вказані невідповідності на технічні і якісні характеристики предмету закупівлі? Замовник надав пояснення 25.10.2024, де зазначив, що такі невідповідності свідчать про те, що учасник або недооцінює, або ігнорує важливі аспекти виконання договірних зобов'язань. Нехтування базовими вимогами тендерної документації може вказувати на безвідповідальне ставлення до фактичного виконання робіт, що може призвести до неналежного надання послуг або їх неповного виконання. Отже, Замовник порушив пункт 43 Особливостей не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником ТОВ «БМБУД» в електронній системі закупівель. Таким чином через не розміщення Замовником повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, учасник ТОВ «БМБУД» не мав змоги їх усунути, що призвело до безпідставного відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БМБУД» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі. Відповідно до пункту 7 статті 8 Закону у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю. Слід зазначити, що пропозиція ТОВ «ТОВ «БМБУД»» на 9 820 072,84 грн менша за пропозицію ПАТ «РІВНЕАВТОШЛЯХБУД», що створює ризик надмірно сплачених / неефективного використання бюджетних коштів.
Період усунення порушень: 04.11.2024 16:57 - 19.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.11.2024 16:57

Оскарження висновку в суді

Опис: Ознайомившись з висновком про наявність або відсутність порушень законодавства за результатами моніторингу, повідомляємо, що висновок оскаржено до суду.
Дата публікації: 15.11.2024 15:06

Запити/Пояснення