-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Засоби радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами
Завершена
28 750 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 143 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 143 750.00 UAH
Номер:
09a0a15d59594135a0ba30ebed09e5e4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-09-000003
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2024 00:00
Період моніторингу:
09.08.2024 11:38 - 31.08.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.08.2024 № 205
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
2 UA-2024-06-28-007267-a 28.06.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 установлено порушення пункту 4-1 цієї Постанови.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ БЕРДС» установлено порушення вимог абзацу другого підпункту 1, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а також статті 5 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ІНСТИТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору про закупівлю № 92/04-12 від 26.07.2024 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів (далі – Оголошення); тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 28.06.2024 № 17; тендерні пропозиції ТОВ «Інститут гігієни екології та санітарії» та ТОВ «СМАРТ БЕРДС»; прокольні рішення щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12.07.2024 та 18.07.2024; повідомлення про намір укласти договір від 18.07.2024; договір про закупівлю № 92/04-12 від 26.07.2024 (далі – Договір) на суму 28 750 000,00 без ПДВ, пояснення та документи Замовника, надані на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 13.08.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації про посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 (далі – Постанова № 710).
На зазначений запит Держаудитслужби Замовник 16.08.2024 надав пояснення, зокрема про те, що «Так як у Замовника відсутній власний веб-сайт відповідну інформацію розміщено у річному плані закупівлі №UA-P-2024-06-28-007931-a за посиланням: https://www.dzo.com.ua/plans/30922580».
Згідно із вимогами пункту 4-1 Постанови № 710 головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщених на сайті Державної казначейської служби України(https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів, установа вищого рівня для якої - Черкаська обласна державна адміністрація, що має офіційний веб-сайт (https://ck-oda.gov.ua/).
Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2024-06-28-007267-a Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Абзацом восьмим пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Водночас моніторингом встановлено, що пунктом 3 розділу 5 тендерної документації визначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель зокрема у разі коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.
В редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі ненадання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.
Разом з тим Додаток 2 до тендерної документації містить перелік інформації та документів для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначених у пункті 47 Особливостей в тому числі і абзацу чотирнадцятого цього пункту, зокрема: «Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі…
Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей…
Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.».
Отже, Замовник в тендерній документації та додатках до неї визначив перелік вимог та документів, які необхідно надати ПЕРЕМОЖЦЮ торгів на підтвердження абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей.
При цьому, абзацом п’ятнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено. Таким чином, замовником до тендерної документації включено інформацію та документи, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Також, у пункті 5 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Водночас, на дату проведення процедури закупівлі 28.06.2024 була чинна редакція Особливостей зі змінами від 09.04.2024 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, що набрала чинності 09.04.2024) в якій підпунктом 11 пункту 47 Особливостей визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі якщо учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, які діяли на дату проведення закупівлі, та не відповідає нормам встановленим пунктом 47 Особливостей, в результаті чого порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ БЕРДС» встановлено наступне.
Замовнику пункті 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації визначив, що інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку 3 до тендерної документації.
Відповідно до вимог в пункті 3 Додатку 3 до тендерної документації учасники надають заповнену довідку у формі таблиці-порівняння з інформацією про технічні характеристики запропонованого товару із зазначенням країни походження, технічних характеристик та ознак його відповідності (невідповідності) предмету закупівлі, складену на основі таблиць технічних характеристик (Таблиця 2 додатку 2 до ТД). Наведені дані повинні бути підтверджені документально. Учасник обов’язково долучає до тендерної пропозиції наступні документи на підтвердження технічних та якісних характеристик товару, що пропонується, зокрема: «3.2 Першу (титульну) сторінку технічних умов за якими виготовлений запропонований засіб РЕБ (далі – ТУ), що затверджені виробником та внесені до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки».
Учасником ТОВ «СМАРТ БЕРДС» у складі тендерної пропозиції до електронної системи закупівель завантажено зокрема перші (титульні) сторінки технічних умов ТУ У 26.5-41174044-003:2024 для РЕБ Синиця 3 та ТУ У 26.5-41174044-004:2024 для РЕБ Синиця 6.
Проте учасник ТОВ «СМАРТ БЕРДС» до кінцевого строку подання тендерних пропозицій не завантажив до електронної системи закупівель в складі тендерної пропозиції першу (титульну) сторінку технічних умов за якими виготовлений запропонований засіб РЕБ Синиця 2, затверджену виробником та внесену до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 15.08.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів).
У своєму поясненні від 20.08.2024 Замовник зазначив: «…Замовнику було цілком достатньо для встановлення відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі. При укладенні договору учасником було надано Замовнику копію даних технічних умов (додається).»
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Водночас під час моніторингу встановлено, що Замовник протокольним рішенням уповноваженої особи від 12.07.2024 відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ІНСТИТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» в якості підстави для відхилення вказавши неможливість ідентифікувати подану першу (титульну) сторінку технічних умов до жодного із запропонованих товарів, яка подається на підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, та не може бути усунута протягом 24 годин.
Слід зазначити, що відповідно до поданих пояснень від 20.08.2024 Замовник підтверджує, що подання першої (титульної) сторінки технічних умов для неповної кількості запропонованих товарів цілком достатньо для встановлення відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Однак у випадку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІНСТИТУТ ГІГІЄНИ, ЕКОЛОГІЇ ТА САНІТАРІЇ» подання першої (титульної) сторінки технічних умов для неповної кількості запропонованих товарів було визначено в якості підстави для відхилення тендерної пропозиції останнього.
Отже, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «СМАРТ БЕРДС», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, протокольним рішенням уповноваженої особи від 18.07.2024 визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір про закупівлю товарі від 26.07.2024 № 92/04-12 на суму 28 750 000,00 грн без ПДВ, що в свою чергу призводить до недотримання вимог основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону а саме: добросовісна конкуренція серед учасників а також об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Абзацом другим пункту 31 Особливостей визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, встановлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Пунктом 5 розділу 3 тендерної документації та підпунктом 10 пункту 47 Особливостей встановлено, що Замовник приймає рішення про відмову учасника в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника зокрема в разі, якщо юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 мільйонів гривень (у тому числі за лотом).
Слід зазначити, що згідно із Оголошенням очікувана вартість предмету закупівлі становить 28 750 000,00 гривень.
При цьому в електронній системі закупівель учасником ТОВ «СМАРТ БЕРДС» під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель не підтверджено шляхом самостійного декларування відсутності підстав визначених в підпункті 10 пункту 47 Особливостей.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 15.08.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) щодо підтвердження наявності в переможця торгів ТОВ «СМАРТ БЕРДС» антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми.
У поясненні на запит Замовник зазначив: «В складі тендерної пропозиції учасником надано довідку про відсутність підстав відмови згідно статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», дана стаття повністю відповідає вимогам пункту 47 Особливостей, що дало підстави Замовнику вважати, що вищевказана антикорупційна програма Учасником затверджена. Додатково повідомляємо, що при укладенні договору учасником було надано Замовнику копію даної програми (додається)».
Проте, в наданих довідках від 05.07.2024 №№ 575, 580 зазначено, що ТОВ «СМАРТ БЕРДС», яке є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів) НЕ МАЄ антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом).
При цьому Оголошення оприлюднено Замовником в електронній системі закупівель 28.06.2024, в якому кінцевий строк подання тендерних пропозицій визначено 08.07.2024.
Водночас надана Замовником на запит Держаудислужби Антикорупційна програма ТОВ «СМАРТ БЕРДС» затверджена наказом № 1 від 12.07.2024, тобто після кінцевого строку подання тендерних пропозицій (08.07.2024).
Отже, в ході моніторингу встановлено, що учасник ТОВ «СМАРТ БЕРДС» не підтвердив під час подання тендерної пропозиції наявність в нього антикорупційної програми та уповноваженого з реалізації антикорупційної програми юридичних осіб відповідно до вимог абзацу шістнадцятого пункту 47 Особливостей.
Таким чином, Замовник за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «СМАРТ БЕРДС» прийняв рішення щодо визначення його переможцем торгів, без належного розгляду інформації щодо відсутності підстав, встановлених підпунктом 10 пункту 47 Особливостей, чим не дотримався вимог абзацу другого підпункту 1 пункту 44 Особливостей та не відхилив тендерну пропозицію учасника як такого що підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих Особливостей та уклав з ним договір.
Період усунення порушень:
28.08.2024 17:23 - 12.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2024 17:23
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Договір розірвано
Дата публікації:
13.09.2024 11:34
Запити/Пояснення
Номер:
ef9ee25ffb024946a61419c3d170da04
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
13.08.2024 17:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі засобів радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень, а саме:
1. Інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «СМАРТ БЕРДС» вимогам пункту 3 додатку 3 до тендерної документації стосовно документального підтвердження наведених даних в порівняльній таблиці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, а саме:
- Універсальної станції РЕБ Синиця 2 в частині підтвердження антени все спрямовані – 3 шт.; робоча температура -20 - 50 С;
- Універсальної станції РЕБ Синиця 3.1 в частині підтвердження робочої температури -20 - 50 С;
- Універсальної станції РЕБ Синиця 6 в частині підтвердження та відповідності робочої температури вимогам до предмету закупівлі -20 - 50 С та документального підтвердження корпус – протиударний пластиковий кейс, IP54.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
80346a3e48354115be0ec7856594f516
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
16.08.2024 15:35
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України про надання пояснення від 13.08.2024 в межах проведення моніторингу UA-M-2024-08-09-000003 по закупівлі: Засоби радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами за кодом ДК 021:2015: 35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, інформацію щодо якої опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro
за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a, Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі –Замовник), надає пояснення на наступні запитання:
1. Інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар,
що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації та запровадження в Україні військового стану відповідно до Закону України “Про затвердження Указу Президента України “Про введення військового стану в Україні” від 24.02.2022 року № 2102-IX, зважаючи на потребу у матеріальному забезпеченні особового складу військових частин з метою максимального збереження життя особового складу і військової техніки та ефективного виконання бойових завдань у боротьбі із ворогом Замвоником в рамках виконання Програми територіальної оборони на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням Черкаської обласної ради №15-20/VIII від 02.12.2022 (зі змінами), згідно запитів військових частин про закупівлю Товару, що має забезпечити їхню боєздатність, а саме: РЕБ Синиця 2, РЕБ Синиця 3.1, РЕБ Синиця 6. Відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», використовувалась загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах у тому числі на сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/, в електронній системі закупівель “Prozorro” та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, як
і інформація, отримана шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку та ступінь конкуренції.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Так як у Замовника відсутній власний веб-сайт відповідну інформацію розміщено у річному плані закупівлі №UA-P-2024-06-28-007931-a за посиланням: https://www.dzo.com.ua/plans/30922580.
3. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «СМАРТ БЕРДС» вимогам пункту 3 додатку 3 до тендерної документації стосовно документального підтвердження наведених даних в порівняльній таблиці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі, а саме:
- Універсальної станції РЕБ Синиця 2 в частині підтвердження антени все спрямовані – 3 шт.;
- Універсальної станції РЕБ Синиця 3.1 в частині підтвердження робочої температури -20 – 50 С;
- Універсальної станції РЕБ Синиця 6 в частині підтвердження та відповідності робочої температури вимогам до предмету закупівлі -20 - 50 С та документального підтвердження корпус – протиударний пластиковий кейс, IP54.
В технічному паспорті “Синиця 2”, який надано переможцем ТОВ «СМАРТ БЕРДС» наявна інформація про три діапазони блокування частот, що відповідає кількості антен, оскільки одна антена відповідає за один діапазон блокування частот та надано фото на якому наявні антени все спрямовані – 3 шт (що додається), також дана інформація вказана в таблиці 1 технічних умов (що додається).
В частині підтвердження та відповідності робочої температури універсальної станції РЕБ Синиця 3.1 та універсальної станції РЕБ Синиця 6 переможем ТОВ «СМАРТ БЕРДС» надано перші (титульні) сторінки технічних умов (що додається) за якими виготовленні запропоновані засоби РЕБ, що затверджені виробником та внесені до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки та передбачають робочу температуру -20 – 50 С.
В частині документального підтвердження корпус – протиударний пластиковий кейс, IP54 універсальної станції РЕБ Синиця 6, переможем ТОВ «СМАРТ БЕРДС» надано інформацію в порівняльній таблиці (що додається), та на наданому фото (що додається) чітко видно, що комплект даного пристрою складено до кейсу.
Номер:
3b12ab1e60044e539939e59862e00745
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.08.2024 16:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі засобів радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні додаткових пояснень, а саме:
1. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «СМАРТ БЕРДС» вимогам пункту 3 та 3.2 додатку 3 до тендерної документації (надати посилання на файл в тендерній пропозиції) стосовно документального підтвердження наведених даних в порівняльній таблиці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики універсальної станції РЕБ Синиця 2 в частині підтвердження наявності першої (титульну) сторінки технічних умов за якими виготовлений запропонований засіб РЕБ (далі – ТУ), що затверджені виробником та внесені до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки?
2. Яким чином переможцем ТОВ «СМАРТ БЕРДС» підтверджено відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах умов визначених підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом))?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
af1059784835493aa96f3c24d828a9b2
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
20.08.2024 16:56
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України про надання пояснення від 16.08.2024 в межах проведення моніторингу UA-M-2024-08-09-000003 по закупівлі: Засоби радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами за кодом ДК 021:2015: 35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, інформацію щодо якої опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro
за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a, Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі –Замовник), надає пояснення на наступні запитання:
1. На підставі яких документів підтверджено відповідність тендерної пропозиції переможця торгів ТОВ «СМАРТ БЕРДС» вимогам пункту 3 та 3.2 додатку 3 до тендерної документації (надати посилання на файл в тендерній пропозиції) стосовно документального підтвердження наведених даних в порівняльній таблиці про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики універсальної станції РЕБ Синиця 2 в частині підтвердження наявності першої (титульну) сторінки технічних умов за якими виготовлений запропонований засіб РЕБ (далі – ТУ), що затверджені виробником та внесені до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки?
Замовником пунктом 3 додатку 3 до тендерної документації вимагалось надати для підтвердження технічних умов запропонованого товару документи зазначені в п.п.3.1, 3.2, 3.3 та 3.4, а семе:
3. Учасник заповнює довідку у формі таблиці-порівняння з інформацією про технічні характеристики запропонованого товару із зазначенням країни походження, технічних характеристик та ознак його відповідності (не відповідності) предмету закупівлі, складену на основі таблиць технічних характеристик.
Наведені дані повинні бути підтверджені документально. Учасник обов’язково долучає до тендерної пропозиції наступні документи на підтвердження технічних та якісних характеристик товару, що пропонується:
3.1 Документи від виробника на запропонований засіб РЕБ: паспорт, або інструкція, або посібник, які повинні містити опис технічних характеристик товару
3.2 Першу (титульну) сторінку технічних умов за якими виготовлений запропонований засіб РЕБ (далі – ТУ), що затверджені виробником та внесені до головного фонду технічних умов України та електронної бази даних «Технічні умови України» державним підприємством, що належить до сфери управління Мінекономіки.
3.3 Оригінал або копія сертифікату ISO 9001:2015 (менеджмент системи якості), діючий на момент подання тендерної пропозиції.
3.4 Фото товару у повній комплектації відповідно до вимог тендерної документації.
але в даному пункті не зазначалось вимоги надати повний перелік вказаних документів до тендерної документації, наданих підтверджуючих документів до тендерної документації (Інструкція з використання, технічний паспорт, фото товару, копію сертифікату ISO 9001:2015 та порівняльну таблицю - додається) Замовнику було цілком достатньо для встановлення відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
Додатково повідомляємо, що при укладенні договору учасником було надано Замовнику копію даних технічних умов (додається)
2. Яким чином переможцем ТОВ «СМАРТ БЕРДС» підтверджено відсутність підстав для відмови в участі у відкритих торгах умов визначених підпунктом 10 пункту 47 Особливостей (юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом))?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
В складі тендерної пропозиції учасником надано довідку про відсутність підстав відмови згідно статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі», дана стаття повністю відповідає вимогам пункту 47 Особдивостей, що дало підстави Замовнику вважати, що вищевказана антикорупційна программа Учасником затвердженна.
Додатково повідомляємо, що при укладенні договору учасником було надано Замовнику копію даної програми (додається)
Номер:
be68c39805e74600822741fc2b51046e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
19.08.2024 16:35
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі засобів радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні додаткових пояснень, а саме:
1) Відповідно до вимог частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент»
З огляду на зазначене, просимо надати обґрунтування стосовно:
- визначення конкретних моделей універсальних станцій, які є предметом закупівлі, а саме Синиця 2, Синиця 3.1, Синиця 6;
- зазначення в технічних характеристиках приладів, викладених в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації, конкретного Виробника - товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» ЄДРПОУ 41174044.
2) На запит Держаудитслужби 13.08.2024 щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Вами надано відповідь, що при розрахунку очікуваної вартості використовувалась загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах у тому числі на сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, як і інформація, отримана шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку та ступінь конкуренції.
Однак документів що засвідчують аналіз ринку на запит Держаудитслужби до електронної системи закупівель на завантажено.
Разом з тим, на зазначеному сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/ відсутні ціни на товари які є предметами даної закупівлі.
Водночас, за результатами аналізу попередніх закупівель виявлено, що ТОВ «СМАРТ БЕРДС» пропонував товари РЕБ Синиця 2 та РЕБ Синиця 3.1 вартість яких за одиницю товару була меншою від запропонованої в даній закупівлі (ID номери попередніх закупівель: UA-2024-07-24-003320-a, UA-2024-07-26-003214-a, UA-2024-05-14-010684-a).
З огляду на зазначене, просимо надати підтверджуючу інформацію та документи яким чином Вами визначено та розраховано очікувану вартість предмета закупівлі 28 750 000,00 з ПДВ?
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та/або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
b3bb3ad354a04f569066d3a9db2d8210
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
21.08.2024 16:37
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України про надання пояснення від 19.08.2024 в межах проведення моніторингу UA-M-2024-08-09-000003 по закупівлі: Засоби радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами за кодом ДК 021:2015: 35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, інформацію щодо якої опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro
за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a, Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі –Замовник), надає пояснення на наступні запитання:
1. Відповідно до вимог частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент» З огляду на зазначене, просимо надати обґрунтування стосовно: - визначення конкретних моделей універсальних станцій, які є предметом закупівлі, а саме Синиця 2, Синиця 3.1, Синиця 6; - зазначення в технічних характеристиках приладів, викладених в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації, конкретного Виробника - товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» ЄДРПОУ 41174044.
Щодо визначення конкретних моделей універсальних станцій, які є предметом закупівлі, а саме Синиця 2, Синиця 3.1, Синиця 6.
Замовник проводить дану закупівлю в рамках виконання Програми територіальної оборони на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням Черкаської обласної ради №15-20/VIII від 02.12.2022 (зі змінами), згідно запитів військових частин, про закупівлю товару, що містять інформацію про конкретні моделі РЕБ Синиця 2, РЕБ Синиця 3.1, РЕБ Синиця 6. Зазначені запити містять гриф ДСК, що унеможливлює їх підвантаження до електронної системи закупівель з приховуванням інформації з обмеженим доступом, замовник не має можливості оприлюднити такі документи.
Крім того, на виконання вимог статті 23 Закону в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до Тендерної документації щодо зазначення марки та виробника, Замовником застосовано вираз «або аналог», що є синонімом слова «або еквівалент».
Щодо зазначення в технічних характеристиках приладів, викладених в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації, конкретного Виробника - товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» ЄДРПОУ 41174044.
Замовник при визначені ціни враховував надані комерційні пропозиції потенційних учасників, які містять інформацію про конкретного Виробника – товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» (що додаються).
2. На запит Держаудитслужби 13.08.2024 щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Вами надано відповідь, що при розрахунку очікуваної вартості використовувалась загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах у тому числі на сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, як і інформація, отримана шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку та ступінь конкуренції. Однак документів що засвідчують аналіз ринку на запит Держаудитслужби до електронної системи закупівель на завантажено. Разом з тим, на зазначеному сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/ відсутні ціни на товари які є предметами даної закупівлі. Водночас, за результатами аналізу попередніх закупівель виявлено, що ТОВ «СМАРТ БЕРДС» пропонував товари РЕБ Синиця 2 та РЕБ Синиця 3.1 вартість яких за одиницю товару була меншою від запропонованої в даній закупівлі (ID номери попередніх закупівель: UA-2024-07-24-003320-a, UA-2024-07-26-003214-a, UA-2024-05-14-010684-a). З огляду на зазначене, просимо надати підтверджуючу інформацію та документи яким чином Вами визначено та розраховано очікувану вартість предмета закупівлі 28 750 000,00 з ПДВ?
Щодо розрахунку очікуваної вартості.
Замовником при розрахунку очікуваної вартості сайт https://smartbirds.army/sinitsya/ використовувався для ознайомленням з асортиментом продукції Сииниця, електронна система закупівель «Prozorro» та аналогічні торгівельні електронні майданчики надали можливість провести аналіз аналогічних закупівель наявних на момент оголошення закупівлі.
Замовник для визначення ціни, також врахував надані комерційні пропозиції (що додаються) та орієнтувався на найнижчу.
Щодо аналізу.
Замовником відкриті торги з особливостями UA-2024-06-28-007267-a оголошено 28.06.2024 в той час, як закупівлі UA-2024-07-24-003320-a оголошена 28.07.2024 та закупівля UA-2024-07-24-003320-a оголошена 26.07.2024, тобто оголошені пізніше, що унеможливлює попередній їх аналіз. Водночас, означені закупівлі, а так само закупівля UA-2024-05-14-010684-a містять відмінну та обмежену інформацію про комплектацією та технічні характеристики товару, що є меншими та нижчими від передбачених закупівлею UA-2024-06-28-007267-a, а саме:
Синиця 2 додатково комплектується:
- рюкзак – 1 шт
- зовнішній акумулятор 60 А/г – 1 шт
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Синиця 3.1 додатково комплектується:
- зовнішній акумулятор 60 А/г – 2 шт
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Синиця 6 додатково комплектується:
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Що збільшує вартість кожної моделі окремо та в сукупності ціну (суму) закупівлі UA-2024-05-14-010684-a.
Номер:
2e5fe948b338456a9f9fbb3f3c873cb5
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
21.08.2024 16:46
Опис:
На виконання запиту Державної аудиторської служби України про надання пояснення від 19.08.2024 в межах проведення моніторингу UA-M-2024-08-09-000003 по закупівлі: Засоби радіоелектронної боротьби з безпілотними літальними апаратами за кодом ДК 021:2015: 35730000-0 - Електронні бойові комплекси та засоби радіоелектронного захисту, інформацію щодо якої опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro
за номером ID: UA-2024-06-28-007267-a, Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі –Замовник), надає пояснення на наступні запитання:
1. Відповідно до вимог частини четвертої статті 23 Закону технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент» З огляду на зазначене, просимо надати обґрунтування стосовно: - визначення конкретних моделей універсальних станцій, які є предметом закупівлі, а саме Синиця 2, Синиця 3.1, Синиця 6; - зазначення в технічних характеристиках приладів, викладених в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації, конкретного Виробника - товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» ЄДРПОУ 41174044.
Щодо визначення конкретних моделей універсальних станцій, які є предметом закупівлі, а саме Синиця 2, Синиця 3.1, Синиця 6.
Замовник проводить дану закупівлю в рамках виконання Програми територіальної оборони на 2023-2027 роки, затвердженої рішенням Черкаської обласної ради №15-20/VIII від 02.12.2022 (зі змінами), згідно запитів військових частин, про закупівлю товару, що містять інформацію про конкретні моделі РЕБ Синиця 2, РЕБ Синиця 3.1, РЕБ Синиця 6. Зазначені запити містять гриф ДСК, що унеможливлює їх підвантаження до електронної системи закупівель з приховуванням інформації з обмеженим доступом, замовник не має можливості оприлюднити такі документи.
Крім того, на виконання вимог статті 23 Закону в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до Тендерної документації щодо зазначення марки та виробника, Замовником застосовано вираз «або аналог», що є синонімом слова «або еквівалент».
Щодо зазначення в технічних характеристиках приладів, викладених в пунктах 1, 2 та 3 Додатку № 3 до тендерної документації, конкретного Виробника - товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» ЄДРПОУ 41174044.
Замовник при визначені ціни враховував надані комерційні пропозиції потенційних учасників, які містять інформацію про конкретного Виробника – товариство з обмеженою відповідальністю «СМАРТ БЕРДС» (що додаються).
2. На запит Держаудитслужби 13.08.2024 щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Вами надано відповідь, що при розрахунку очікуваної вартості використовувалась загальнодоступна інформація щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах у тому числі на сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/, в електронній системі закупівель «Prozorro» та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, як і інформація, отримана шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволило визначити структуру ринку та ступінь конкуренції. Однак документів що засвідчують аналіз ринку на запит Держаудитслужби до електронної системи закупівель на завантажено. Разом з тим, на зазначеному сайті виробника та постачальника Товару – https://smartbirds.army/sinitsya/ відсутні ціни на товари які є предметами даної закупівлі. Водночас, за результатами аналізу попередніх закупівель виявлено, що ТОВ «СМАРТ БЕРДС» пропонував товари РЕБ Синиця 2 та РЕБ Синиця 3.1 вартість яких за одиницю товару була меншою від запропонованої в даній закупівлі (ID номери попередніх закупівель: UA-2024-07-24-003320-a, UA-2024-07-26-003214-a, UA-2024-05-14-010684-a). З огляду на зазначене, просимо надати підтверджуючу інформацію та документи яким чином Вами визначено та розраховано очікувану вартість предмета закупівлі 28 750 000,00 з ПДВ?
Щодо розрахунку очікуваної вартості.
Замовником при розрахунку очікуваної вартості сайт https://smartbirds.army/sinitsya/ використовувався для ознайомленням з асортиментом продукції Сииниця, електронна система закупівель «Prozorro» та аналогічні торгівельні електронні майданчики надали можливість провести аналіз аналогічних закупівель наявних на момент оголошення закупівлі.
Замовник для визначення ціни, також врахував надані комерційні пропозиції (що додаються) та орієнтувався на найнижчу.
Щодо аналізу.
Замовником відкриті торги з особливостями UA-2024-06-28-007267-a оголошено 28.06.2024 в той час, як закупівлі UA-2024-07-24-003320-a оголошена 28.07.2024 та закупівля UA-2024-07-24-003320-a оголошена 26.07.2024, тобто оголошені пізніше, що унеможливлює попередній їх аналіз. Водночас, означені закупівлі, а так само закупівля UA-2024-05-14-010684-a містять відмінну та обмежену інформацію про комплектацією та технічні характеристики товару, що є меншими та нижчими від передбачених закупівлею UA-2024-06-28-007267-a, а саме:
Синиця 2 додатково комплектується:
- рюкзак – 1 шт
- зовнішній акумулятор 60 А/г – 1 шт
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Синиця 3.1 додатково комплектується:
- зовнішній акумулятор 60 А/г – 2 шт
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Синиця 6 додатково комплектується:
- зарядний пристрій для акумулятора 10 А – 1 шт
Що збільшує вартість кожної моделі окремо та в сукупності ціну (суму) закупівлі UA-2024-05-14-010684-a.