• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт освітнього комплексу «Дорогинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. – заклад дошкільної освіти» Ічнянської міської ради за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, с. Дорогинка, вул. Набережна, 3. Коригування.

Торги не відбулися

29 688 589.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 148 442.95 UAH
Номер: 790b64c975ba451581da93f3a684c409
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-26-000026
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.08.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919597
Період моніторингу: 26.08.2024 13:07 - 17.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 26.08.2024 № 46-З Чернігів Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Олександр ЗАКУРІН Витяг з додатку до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області «Про початок моніторингу закупівель» Перелік закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1. UA-2024-05-03-006247-a 03.05.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Чернігів
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 46) 267-72-67, m.m.naumenko@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
  • Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимоги пункту 17 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «УТБ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги пункту 43 Особливостей та частини 22 статті 18 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу першого пункту 43 та абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог абзацу другого пункту 46 Особливостей. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови № 710, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: -
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства та оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю, відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Ічнянської міської ради Чернігівської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 22.05.2024 № 174, зі змінами (далі – тендерна документація), запитання до процедури, оприлюднені в електронній системі закупівель та відповіді на них, вимоги про усунення порушення оприлюднені в електронній системі закупівель та відповіді на них, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ», Товариства з обмеженою відповідальністю «ОСНОВА БУД ПЛЮС» (далі – ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС»), вимогу про усунення невідповідностей КОНСОРЦІУМ «УТБ» до 17:34 год. 20.06.2024 та до 21:18 год. 16.08.2024, вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» до 10:23 год. 23.08.2024, протоколи прийняття рішення уповноваженою особою від 30.05.2024 № 188 (про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ» до 20 робочих днів), від 21.06.2024 № 198 (про відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ»), від 19.07.2024 № 220 (про визначення переможцем КОНСОРЦІУМ «УТБ»), від 19.08.2024 № 250 (про відхилення тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ») та від 24.08.2024 № 258 (про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС»), скарга до процедури КОНСОРЦІУМ «УТБ» від 26.06.2024 та рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольної комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2024 № 11743-р/пк-пз (далі – комісія АМКУ), скарга до процедури ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» від 24.07.2024 та рішення АМКУ від 02.08.2024 № 13208-р/пк-пз, пояснення та документи Замовника на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, оприлюднені в електронній системі закупівель 30.08.2024. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне. Абзацом першим пункту 3 Особливостей передбачено, що Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей. Враховуючи вищезазначене та згідно з вимогами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей (в редакції, чинній на момент проведення закупівлі). Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Слід зазначити, що вимогами абзацу першого пункту 17 Особливостей передбачено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 Особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та Особливостей. При цьому, Замовником у пункті 3 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено вимогу, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати крім, відповідної інформації про право підписання договору про закупівлю, ще достовірну інформацію про наявність у нього чинної ліцензії або документа дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом, що не відповідає вимогам абзацу першого пункту 17 Особливостей. Таким чином, тендерна документація Замовника містить інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені чинним законодавством, чим порушено вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону та абзацу першого пункту 28 Особливостей. Крім того, у пункті 2.3 «Посадова особа замовника, уповноважена здійснювати зв’язок з учасниками» розділу I «Загальні положення» тендерної документації Замовника не зазначено електронну адресу особи уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками, чим порушено вимогу пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМУ «УТБ» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Згідно з вимогами абзацу третього пункту 43 Особливостей Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження. Проте, Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей КОНСОРЦІУМУ «УТБ» більше ніж один раз щодо одного і того ж учасника, а саме до 17:34 20.06.2024 та до 21:18 16.08.2024, чим порушено вимоги абзацу третього пункту 43 Особливостей. Крім того, Замовник, надавши вимогу щодо усунення невідповідностей КОНСОРЦІУМУ «УТБ» більше ніж один раз щодо одного і того ж учасника, не виконав рішення АМКУ від 02.08.2024 № 13208-р-пк-пз, яким зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення КОНСОРЦІУМУ «УТБ» переможцем процедури закупівлі, чим порушено вимоги частини 22 статті 18 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне. На виконання вимог підпункту 5.1 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації та додатку 5 до тендерної документації Замовника у тендерній пропозиції ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» надано довідку про наявність Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 22.05.2024 № 28. Також, у тендерній пропозиції ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» на виконання вимог пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника надано підсумкову відомістю ресурсів, в якій зазначено будівельні машини та механізми якими будуть здійснюватись роботи. У тендерній документації Замовника не передбачена вимога, що довідка про наявність Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі повинна містити всю техніку та машини зазначені у підсумковій відомості ресурсів. Проте, Замовником в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» до 10:23 23.08.2024 у якій зазначено, що «Відповідно до п. п. 5.1 п. 5 розділу ІІІ ТД, учасник в складі Тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі: наявність обладнання та матеріально-технічної бази: Довідка за формою Додатку 5 цієї документації, яка містить інформацію про основні типи обладнання, автотранспорт, будівельні машини і механізми учасника (із зазначенням марок, або типів, або моделей, кількості одиниць, власне чи залучене), необхідні для виконання замовлення, що є предметом закупівлі згідно Додатку 3 цієї документації. Учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб'єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. Відповідність поданої пропозиції за цим критерієм підтверджується наданням у складі пропозиції коректно оформленої довідки згідно Додатку 5 (та сканами підтвердних документів-якщо вони вимагались замовником). Додатком 5 до тендерної документації передбачено: Для підтвердження наявності власного обладнання, зазначається в Довідці - на кожну одиницю такого обладнання, учасник надає копії технічних паспортів або копії свідоцтва про реєстрацію обладнання або інший документ, який підтверджує право власності. Для підтвердження наявності власної матеріально-технічної бази , зазначається в Довідці, учасник надає витяг з реєстру речових прав на нерухоме майно або інший документ, який підтверджує право власності. Якщо Учасник НЕ є власником обладнання та матеріально-технічної бази, крім документів, що підтверджують право власності відповідного власника, додатково, необхідно надати договір оренди, або договір надання послуг, або лізингу або документ, який підтверджує інше право використання на ввесь термін виконання послуг. У разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази субпідрядника - надається відповідний договір, зокрема договір про наміри. У складі тендерної пропозиції Учасник надав довідку, вих. № 28 від 22.05.2024 за формою Додатку 5, про наявність в Учасника два орендованих автокрани GROVE. До довідки Учасник надав Договір №250324 від 25.03.24 про надання послуг автокранами та Свідоцтва про реєстрацію машин. Натомість в Підсумковій відомості ресурсів, наданій учасником до тендерної пропозиції, не зазначено про виконання робіт таким орендованим обладнанням, а визначено іншу техніку, а саме будівельні машини і механізми, які будуть виконувати роботи за предметом закупівлі. Таким чином, матеріально-технічна база учасника не відповідає будівельним машинам та механізмам, які учасник в Підсумковій відомості ресурсів пропонує використовувати для виконання робіт за предметом закупівлі. Для усунення зазначеної невідповідності Учаснику необхідно надати у строк, визначений Особливостями, документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі: наявність обладнання та матеріально-технічної бази викладеним Замовником у п.п. 5.1 п. 5 розділу ІІІ ТД, відповідно Додатку 5 тендерної документації». На виконання зазначеної вимоги ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» в електронній системі закупівель 23.08.2024 оприлюднено оновлену довідку про наявність у Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі від 22.08.2024 № 22 з документами та пояснення від 22.08.2024 № 22-1-1/08-24 у яких зазначено: «Звертаю вашу увагу на те, що Тендерною документацією не було встановлено обмежень щодо мінімальної та/або максимальної кількості техніки та обладнання, та не встановлює і не містить вимогу відображати в довідці про матеріально-технічну базу інформацію про техніку, що згадана в «Підсумковій відомості ресурсів» учасника. Замовник не може вимагати документи чи вимоги до документів, що не передбачені Тендерною документацією…Разом з тим, ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» надає додаткову інформацію про наявність матеріально-технічної бази файлом «Довідка мтб.pdf». Зазначена у вказаному файлі інформація не є остаточною і у разі необхідності буде залучено додатково необхідні ресурси для виконання робіт у межа даної закупівлі». Крім того, у вимозі про усунення невідповідностей не зазначено, що учасник в довідці про матеріально-технічну базу повинен відображати інформацію про всю техніку, що згадана в «Підсумковій відомості ресурсів» учасника. При цьому, Замовником протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 24.08.2024 № 258 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС», як такого що не виконав вимогу Замовника. Враховуючи вищевикладене, Замовником, в порушення вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу про усунення невідповідностей, оскільки в тендерній документації Замовника не передбачена вимога, що довідка про наявність Учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі повинна містити всю техніку та машини зазначені у підсумковій відомості ресурсів та як наслідок безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС», у зв’язку з невиконанням вимоги про усунення невідповідностей, чим порушено вимогу абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено наступне. Відповідно до вимог абзацу другого пункту 46 Особливостей у разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніше як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону. В електронній системі закупівель ТОВ «ОСНОВА БУД ПЛЮС» 30.08.2024 оприлюднено вимогу про неправомірне відхилення пропозиції. Проте, Замовником станом на 04.09.2024 (п’ятий день) відповідь не надано, чим порушено вимоги абзацу другого пункту 46 Особливостей. Замовником в електронній системі закупівель 31.08.2024 оприлюднено звіт про результати проведення процедури закупівлі, відповідно до якого торги не відбулися.
Період усунення порушень: 05.09.2024 11:01 - 20.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 05.09.2024 11:01

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано позов до Чернігівського окружного адміністративного суду. Документи користувача по провадженню №П/620/12825/24 до справи №;620/12660/24 від 19.09.2024
Дата публікації: 19.09.2024 13:13
Дата відкриття провадження: 11.10.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 620/12660/24

Запити/Пояснення