• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт освітнього комплексу «Дорогинський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. – заклад дошкільної освіти» Ічнянської міської ради за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, с. Дорогинка, вул. Набережна, 3. Коригування.

Торги не відбулися

29 688 589.20 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 148 442.95 UAH
Період оскарження: 03.05.2024 13:40 - 24.05.2024 00:00
Вимога
Без відповіді

Порушення замовником законодавства

Номер: bb5bcab2d52f4c89a10a41058be3776a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-006247-a.a5
Назва: Порушення замовником законодавства
Вимога:
Неправомірне відхилення пропозиції
Пов'язані документи: Учасник
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: e07f7f0e90344862a4fda76d654d1855
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-006247-a.a4
Назва: СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
На незаконне рішення про визначення переможцем закупівлі учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ»
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.07.2024 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.08.2024 12:32
Дата виконання рішення Замовником: 15.08.2024 20:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник зобов'язується виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 13208-р/пк-пз від 02.08.2024 року.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА БУД ПЛЮС", Кур'ян Руслан 380637300272 TOVOBP@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ed0b954cc45d44e3b329f4f7619d1b53
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності необхідного аналогічно досвіду для підтвердження кваліфікаційних критеріїв даної закупівлі:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпункту 5.3 пункту 5 розділу 3 Тендерної документації встановлено, що учасник повинен підтвердити: «Наявність документального підтвердження відповідного досвіду виконання аналогічних договорів: Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.»

На виконання цієї вимоги КОНСОРЦІУМ «УТБ» у складі тендерної пропозиції не надано належного підтвердження аналогічного досвіду із вимогою не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Учасник КОНСОРЦІУМ «УТБ» надав наступні документи по аналогічних договорах, що суперечать Тендерній документації:
1) Договір № 09-2018 від 16.04.2018 року, який був виконаний за період із квітня 2018 року до червня 2019 року, тому такий договір не відповідає вимогі, що повинен був виконуватися протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану (тобто у період 2020-2024 років, так як закупівля оголошена 03 травня 2024 року);
2) Договір № 27-11/2018/УТБ від 27.11.2018 року, який був виконаний за період із листопада 2018 року до червня 2019 року, тому такий договір не відповідає вимогі, що повинен був виконуватися протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану (тобто у період 2020-2024 років, так як закупівля оголошена 03 травня 2024 року).

Також учасник повинен був врахувати публічну інформацію у вигляді того, що в період подання тендерних пропозицій було поставлено запитання: «Шановний Замовнику, ми маємо намір взяти участь у відповідному тендері, однак ознайомившись з тендерною документацією, ми виявили в ній вимогу, яка обмежує конкуренцію та не дає нам можливості прийняти участь у відповідній закупівлі а саме: Відповідно до пп.5.3 п. 5 розділу 3 тендерної документації: “Наявність документального підтвердження відповідного досвіду виконання аналогічних договорів: Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.” Ми є потенційними учасниками ринку та маємо успішний досвід виконання аналогічних договорів, які ми можемо в повному обсязі з підтверджуючими документами надати Замовнику на дану закупівлю. Але обмеження щодо відсотку виконання аналогічного договору на рівні не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі не дають нам змоги прийняти участь у закупівлі та подати свою тендерну пропозицію без ризику дискваліфікації. Звертаємо Вашу увагу, що визначена вартість аналогічного договору - не менше 30% від очікуваної вартості даної закупівлі, не є визначальним критерієм під час виконання аналогічних робіт, а визначальним є наявність самого досвіду виконання аналогічних робіт відповідно до предмету закупівлі. Також вказуємо, що наявність попереднього досвіду роботи із виконанням аналогічних договорів із сумою не менше 30% від орієнтовної суми закупівлі ніяким чином не гарантує успішне виконання договору про закупівлю. У зв’язку з вище зазначеним, просимо внести зміни та надати можливість надати аналогічні договори протягом останніх 4 років з урахуванням періоду дії воєнного стану без обмежень щодо їх вартості. Вказані зміни дозволять суттєво збільшити конкуренцію та дозволить заощадити при здійсненні закупівлі через це.»
На що Замовник закупівлі № UA-2024-05-03-006247-a повідомив наступне: «Шановний учаснику! Кошти на фінансування цього проєкту передбачаються з Європейського інвестиційного банку. З урахуванням того, що фінансування ПВУ йде за рахунок позики ЄІБ, та враховуючи пункт 2 ст. 6 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється за кошти кредитів, позик, грантів, що надані відповідно до міжнародних договорів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку, Міжнародною фінансовою корпорацією, Багатостороннім агентством з гарантування інвестицій, Міжнародною асоціацією розвитку, Європейським банком реконструкції та розвитку, Європейським інвестиційним банком, Північним інвестиційним банком, а також іншими міжнародними валютно-кредитними організаціями, то ці процедури здійснюється згідно з правилами і процедурами, встановленими цими організаціями з урахуванням принципів, встановлених у частині першій статті 5 цього Закону». Тож, відповідно до вимог Фінансових Угод між Україною та Європейським інвестиційним банком «Програма з відновлення України» за підтримки компанії міжнародної технічної допомоги «Cowater» було розроблено примірну тендерну документацію, яку узгоджено Групою управління і підтримки проєкту та надіслано кінцевим бенефіціарам (Замовникам) для відповідної роботи. Тендерну документацію до цієї процедури було схвалено на засіданні Групи управління і підтримки проєктів «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України» та «Програма з відновлення України», витяг з протоколу № 4 від 18.04.2024 року. Тому, у тендерній документації відповідно до частини 3 статті 22 Закону та абзацу 10 пункту 3 Особливостей також відображені певні додаткові обов'язкові умови, встановлення яких передбачено Фінансовою угодою між Україною та Європейським інвестиційним банком щодо реалізації Програми з відновлення України, ратифікованою Законом України від 14 липня 2021 р. № 1645-IX, та які описані у Керівних принципах імплементації Програми, схвалених ЄІБ як такі, що відповідають Керівництву ЄІБ із закупівель. Такі додаткові обов’язкові умови можуть відрізнятися від норм Закону і Особливостей, проте підлягають застосування для цього тендеру. Зокрема, пункт 4.3. Кваліфікаційні критерії Посібника «Національні процедури закупівель» містять наступні вимоги: «Для тендерів у межах ПВУ слід застосовувати наступні кваліфікаційні критерії у тендерній документації:…….Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років (Замовник на власний розсуд зазначає - без урахування або з урахуванням періоду дії військового стану) із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі...» Та оскільки це вимога ЄІБ, то кінцевий бенефіціар (Замовник) не може встановлювати інші вимоги, крім тих, що погоджені Групою управління і підтримки проєкту. Крім того, відповідно до пункту 7.1.18 Угоди про передачу коштів позики «У разі недотримання Кінцевим бенефіціаром, Фінансової угоди, цієї Угоди, Порядку та умов надання субвенції та інших нормативно-правових актів (які впливають на реалізацію Субпроєкту) Власник об’єкту повертає до державного бюджету суму коштів, спрямовану на фінансування Субпроєкту, відповідно до законодавства України та укладених договорів.» Враховуючи вищенаведене, Замовник не має можливості встановлювати свої окремі вимоги до тендерної документації та вносити будь-які зміни. Дякуємо за увагу до нашої закупівлі.»
Як результат, Замовник не встановив наявність такого недоліку тендерної пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ», хоча у двох випадках наголошував на важливості такої вимоги.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМ «УТБ» не відповідає встановленим кваліфікаційним критеріям в частині аналогічного договору, надані ним договори не відповідають встановленим періоду виконання для аналогічного досвіду, а тому підлягає відхиленню.

Документи-докази на підтвердження пункту № 1:
1) Файл «Рішення Замовника у вигляді протоколу № 220 від 19.07.2024 року про визначення переможцем Скаржника.pdf»;
2) Файл «Тендерної документації.pdf»;
3) Файл «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.pdf»;
4) Файли частини від 1 до 8 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів_ частина 1…. частина 8 .pdf»;
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: ba9b416b09ef4128a655d2d754037f2a
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконного надання документів для підтвердження виконання робіт:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 5.5.3 пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації встановлено, що учасник в складі тендерної пропозицій надає оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
В складі тендерної пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ» на підтвердження виконання договору подав акт готовності об’єкта до експлуатації від 07.02.2019, та акт за грудень 2018 року, який не відноситься до документів, що підтверджують прийняття в експлуатацію об’єкта (на відміну від сертифіката готовності об’єкта до експлуатації або декларації).
При цьому згідно зі статтею 39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі — Закон) та Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 р. №461, документами, які підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що належать до І — III категорії складності, є зареєстрована Інспекцією декларація про готовність об’єкта до експлуатації, а щодо об’єктів, які належать до IV і V категорії складності, — виданий Інспекцією сертифікат.
Враховуючи викладене, видані/затверджені саме ці зазначені документи підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
Наводимо аналогічну практику рішень Антимонопольного комітету України: рішення АМКУ № 205 від 03.01.2024.pdf із якого встановлено, що відповідно до п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 № 461 "Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з незначними наслідками (СС1), та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації (далі - декларація). Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об'єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об'єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката. Згідно з цією ж Постановою зазначено, що уповноваженим органом, який видає документ про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів є ДІАМ – Державна інспекція архітектури та містобудування України. Таким чином, саме ДІАМ (а не генеральний підрядник за договором) шляхом видачі свого документа (або декларації для класу наслідків СС1, або сертифікату для СС2/СС3)може засвідчити прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів.
Водночас, жодного юридично значимого, офіційного документу, що дійсно підтверджує прийняття в експлуатацію об'єкту, за яким КОНСОРЦІУМ «УТБ» виконувало роботи згідно з наданим аналогічними договором в тендерній пропозиції цього учасника, Скаржником знайдено не було.

Відповідно до п.п. 1 п. 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей.

Документи-докази на підтвердження пункту № 2:
1) Файли частини від 1 до 8 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів_ частина 1…. частина 8 .pdf»;
2) Аналогічне рішення АМКУ № 205 від 03.01.2024.pdf.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: eedc8008d86e4cb59239443da6e9c091
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності належного тендерного забезпечення:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства № 2628 від 14.12.2020 року вказано, що в реквізитах банківської гарантії обов’язково зазначається пп. 9 п. 4 Наказу встановлює наступне: «в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються:
дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
назва предмета закупівлі частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошенням про проведення спрощеної закупівлі».
Відповідно до пункту 3 Особливостей під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей замовники застосовують положення статті 25 Закону з урахуванням положень пункту 47 цих особливостей.
Відповідно до частини 1 статті 25 Закону замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції з урахуванням Особливостей.
Згідно з умовами оголошення про закупівлю Замовником встановлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, а саме пунктом 2 «забезпечення тендерної пропозиції» розділ ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерний документації встановлено, що вимоги та умови до забезпечення тендерної пропозиції зазначаються відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» і Закону (далі — Вимоги), а саме: Гарантія надається за з урахуванням умов, викладених в даному пункті. Розмір забезпечення тендерної пропозиції: 140000,00 (сто сорок тисяч гривень 00 копійок). Вид забезпечення тендерної пропозиції: банківська гарантія, та/або електронна банківська гарантія, PDF або Word з накладанням ЕЦП гаранта, яка надається одночасно з поданням тендерної пропозиції. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції – не менше 90 (дев’яносто) календарних днів з дня розкриття тендерної пропозиції, включаючи день розкриття тендерної пропозиції. 2. Терміни, зазначені у банківській гарантії, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5). 3. У реквізитах гарантії: 1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація: — повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань; — код банку (у разі наявності); — адреса місцезнаходження; поштова адреса для листування; — адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи; — SWIFT-адреса гаранта; 2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі, зазначається інформація: — повне найменування — для юридичної особи; — прізвище, ім'я та по батькові (у разі наявності) — для фізичної особи; — ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань — для принципала юридичної особи – резидента; — реєстраційний номер облікової картки платника податків — для принципала фізичної особи — резидента (у разі наявності); — серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта); — адреса місцезнаходження; 3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація: — повне найменування юридичної особи; ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань, його категорія**; — адреса місцезнаходження; 4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти — словами; 5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34; 6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності; 7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії; 8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайт інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»; 9) в інформації щодо тендерної документації зазначаються: — дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; — назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі; 10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях; 4. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо: — вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим; — вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку; — можливості часткової сплати суми гарантії. 5. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно. 6. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід'ємною частиною цієї гарантії. **Під терміном «категорія бенефіціара» мається на увазі категорія замовника відповідно до частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Банківська гарантія повинна бути безвідкличною. Обов’язок банка сплатити повну суму тендерного забезпечення (гарантована сума) за першою письмовою вимогою Замовника (бенефіціара), в якій буде посилання на одну з наступних підстав, зазначених у пункті 3 Розділу ІІІ цієї документації. Банківська гарантія сформульована іншим чином, або яка містить відкладні умови набуття нею чинності, вважається такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником. У разі якщо до тендерної документації вносяться зміни, забезпечення тендерної пропозиції має враховувати внесені зміни та відповідно містити посилання на дату рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації.

Тобто учасник повинен надати забезпечення тендерної пропозиції із інформації щодо тендерної документації: — дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація; — назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі;
Надана банківська гарантія № 3049-24 від 22.05.2024 року не відповідає Тендерній документації, бо містить інформацію неналежну в розділі «Інформація щодо тендерної документації»: «ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ (зі змінами) ВІДКРИТІ ТОРГИ (з особливостями, відповідно до постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами та доповненнями) на закупівлю робіт за предметом закупівлі: Капітальний ремонт освітнього комплексу «Дорогинський заклад загальної середньої освіти І-ПІ ст. -заклад дошкільної освіти» Ічнянської міської ради за адресою: Чернігівська область, Прилуцький район, с. Дорогинка, вул. Набережна, 3. Коригування. ДК 021:2015 - 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація), Затверджена протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 17.05.2024 № 168 уповноважена особа Микола КУПКО».

Тому на виконання цієї вимоги КОНСОРЦІУМ «УТБ» у складі тендерної пропозиції не надано належного забезпечення тендерної пропозиції (не зазначено, що тендерна документація затверджена згідно протоколу прийняття рішення уповноваженою особою від 22.05.2024 № 174 закупівлі: № UA-2024-05-03-006247-a.)
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМ «УТБ» підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Також враховуючи викладене вище, КОНСОРЦІУМ «УТБ» зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію (посилання на інше рішення Замовника) що є суттєвою при визначенні результатів Закупівлі.
Згідно з підпунктом 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМ «УТБ» підлягає відхиленню на підставі і зазначеної норми також.

Документи-докази на підтвердження пункту № 3:
1) Файл «Забезпечення тендерної пропозиції .rar» (завантажено 24 травня 2024 16:00);
2) Аналогічне рішення АМКУ №9091 від 26.04.2021;
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 49c33119398448208b3689d4e44da8b3
Заголовок пункту скарги: Щодо незаконного надання 24 годин для виправлення інформації в частині забезпечення тендерної пропозиції:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Звертаємо увагу, що за наявних запитань до тендерної пропозиції учасника Замовника має можливість здійснити уточнення в період вивчення тендерної пропозиції або оприлюднити вимогу про усунення невідповідностей протягом 24 годин.
Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не повинен був публікувати повідомлення про надання 24 годин для усунення невідповідностей в даному випадку, бо наявний недолік стосується забезпечення тендерної пропозиції.

Документи-докази на підтвердження пункту № 4:
1) Аналогічне рішення АМКУ №9091 від 26.04.2021
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: e5997a0062fe4774a8792356a9cf5595
Заголовок пункту скарги: Недоліків технічного завдання учасника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлено, що Учасника процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета заупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
-договірна ціна;
- зведеним кошторисним розрахунком;
-пояснювальна записка;
-локальні кошториси (мають бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);
- підсумкові відомості ресурсів;
-проектом календарного графіку виконання робіт.
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим Замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформацій та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Також, Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 затверджено Настанову з визначення вартості будівництва (далі – Настанова), яка визначає основні правила застосуванню кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, ії комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування. Вказана Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджується із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Проектом договору до цієї процедури закупівлі визначено, зокрема, пунктом 3.3. визначено порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Тож в даному випадку як за загальними правилами так і проектом договору про закупівлю передбачено, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанов з визначення вартості будівництва»
Учасником КОНСОРЦІУМ «УТБ» (код ЄДРПОУ 44547450) у складі документів тендерної пропозиції надано договірну ціну (документ - «6. Договірна ціна та розрахунки_ Проект календарного графіку виконання робіт.pdf»), де в рядку «Визначена згідно з «___________» в супереч нормам чинного законодавства та вимог тендерної документації не вказано згідно чого її визначено.
На підставі вищевикладеного вбачається, що тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМ «УТБ» (код ЄДРПОУ 44547450) не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформацій та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи вищезазначене, а також актуальну практику АМКУ, яка викладена у рішенні №5616 -р/пк-пз від 28.03.2024 року (по закупівлі № UA-2024-03-08-002456-а), рішенні №6310-р/пк-пз від 09.04.2024 року (по закупівлі № UA-2024-03-11-008054-a), рішенні № 6783-р/пк-пз від 16.04.2024 року (по закупівлі UA-2024-03-13-006730-а) та у рішенні Nº6853-р/пк-пз від 17.04.2024 року тендерна пропозиція Учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ» (код ЄДРПОУ 44547450) не відповідає умовам технічної специфікації, а отже така тендерна пропозиція повинна бути відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Учасник КОНСОРЦІУМ «УТБ» (код ЄДРПОУ 44547450) в своїй скарзі до Антимонопольного комітету України від 26.06.2024 року підтверджує, що він не здійснив врахування вимог Наказу Міністерство розвитку громад та територій України №281 від 01.11.2021 року, і підтвердив також, що не ознайомлений та не взяв до виконання припис пункту 5.2 розділу V Настанови з визначення вартості будівництва цього Наказу.
Таким чином, тендерна пропозиція КОНСОРЦІУМ «УТБ» (код ЄДРПОУ 44547450) підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Документи-докази на підтвердження пункту № 5:
3) Файл «6. Договірна ціна та розрахунки_ Проект календарного графіку виконання робіт.pdf»;
4) Аналогічне рішення АМКУ №5616 -р/пк-пз від 28.03.2024 року (по закупівлі № UA-2024-03-08-002456-а;
5) Аналогічне рішення АМКУ №6310-р/пк-пз від 09.04.2024 року (по закупівлі № UA-2024-03-11-008054-a);
6) Аналогічне рішення АМКУ № 6783-р/пк-пз від 16.04.2024 року (по закупівлі UA-2024-03-13-006730-а);
7) Аналогічне рішення АМКУ № 6853-р/пк-пз від 17.04.2024.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 617a739c274c4b0183aa24c34f2efa34
Заголовок пункту скарги: Щодо відсутності працівника відповідної кваліфікації для складення кошторису
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Під час розгляду документів тендерної пропозиції були відсутні документи, що стосуються кваліфікаційних документів для складення кошторису згідно предмета закупівлі, а саме на вимогу Додатку «Технічне завдання» Тендерної документації та підпункт 10 пункт 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати: Інші документи (з урахуванням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону) - копії основних ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів (якщо передбачене виконання видів робіт, пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію) та/або дозволів на виконання робіт, виданих уповноваженим державним органом необхідних для виконання робіт, вказаних в технічному завданні, якщо отримання ліцензій та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством. Дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними (надається у випадку, якщо вказані роботи виконуються безпосередньо учасником).
В тендерній пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ» відсутній кваліфікаційний сертифікат на його працівника для повноважень щодо складення кошторису згідно предмета закупівлі відповідно до вимоги підпункту 10 пункту 1 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації.

Документи-докази на підтвердження пункту № 6:
8) Файл в частині Додатку «Технічного завдання» «Тендерна документація.pdf»;
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Грубе порушення Замовником процедури проведення закупівлі

Номер: 24e26d48956247aea8f86b8ef54845dc
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-006247-a.c3
Назва: Грубе порушення Замовником процедури проведення закупівлі
Вимога:
Ігнорування наявних порушень при кваліфікації тендерної пропозиції учасника
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику повідомляє Вам про те, що дана закупівля проводиться у відповідності згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та інших нормативних документів, що розповсюджуються на даний вид закупівлі. Стосовно вказаних Вами пунктів, які на Вашу думку є підставою для відхилення пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «АТВ» повідомляємо: Пункт 1. Недоліків технічного завдання, які є підставою відхилення: Замовником, протоколом від 21.06.2024 року № 198, було відхилено тендерну пропозицію Учасника КОНСОРЦІУМ «УТБ» на підставі зауважень викладених Вами в пункті 1 ВИМОГА (СКАРГА). Дане рішення Замовника було оскаржене Учасником до Антимонопольного комітету України (Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель). Рішенням від 08 липня 2024 року №11743-р/пк-пз зобов’язано відділ освіти Ічнянської міської ради Чернігівської області скасувати Рішення, що було виконано Замовником. Пункт 2. Щодо відсутності працівника відповідної кваліфікації для складання кошторису: Абзац перший частини третьої статті 22 Закону який на Вашу думку являється підставою для відхилення пропозиції КОНСОРЦІУМ «УТБ» передбачає: 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. У складі тендерної документації непередбачено надання Учасником кваліфікаційного сертифікату працівника для складання кошторису. Пункт 3. Щодо відсутності необхідного аналогічного досвіду для підтвердження кваліфікаційних критеріїв даної закупівлі: Замовником у складі тендерної пропозиції надано: договір № 09-2018 від 16.04.2018 року; договір № 27-11/2018/УТБ від 27.11.2018 року. Пункт 4. Щодо відсутності тендерного забезпечення: Мінекономіки у відповідь на запит 1174/2022 про виправлення помилок у тексті банківської гарантії, яка надана учасником як забезпечення ТП зазначило. Якщо замовник під час розгляду ТП учасника процедури закупівлі виявив невідповідності в гарантії, яка надається як забезпечення ТП, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону, банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями за встановленою наказом №2628 формою, то такі невідповідності підлягають виправленню згідно з пунктом 40 Особливостей. Що було зроблено Замовником. Пункт 5. Щодо незаконного надання документів для підтвердження виконання робіт: Підпункт 5.5.3. пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації, згідно якого на Вашу думку Учасник незаконно надав документи, не передбачає надання документів для підтвердження виконання робіт. Пункт 6. Щодо незаконного надання 24 години для виправлення інформації. У вказаному Вами пункті Замовник не вбачає, надання 24 години для виправлення інформації, дії що суперечать законності проведення закупівлі.
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: b8ad1440ec2f4891bb1f847447f37374
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-006247-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 08.07.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.06.2024 16:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.07.2024 15:51
Дата виконання рішення Замовником: 19.07.2024 15:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовник зобов'язується виконати рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 08.07.2024 року №11743-р/пк-пз.
Автор: КОНСОРЦІУМ "УТБ", Романенко Сергій Євгенійович +380501895511 consortium.utb@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9fb46cff1054303abcc3f6722d7af3b
Заголовок пункту скарги: відповідність вимогам Настанови
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник прийшов до висновку, що договірна ціна та локальний кошторис не відповідають вимогам Настанови виключно у зв’язку з тим, що у наданій Консорціумом договірній ціні не заповнена графа “Визначена згідно з”.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації:“Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей”.
Таким чином, Замовник може відхилити тендерну пропозицію з підстав її невідповідності технічним вимогам у разі не зазначення в тендерній пропозиції всіх видів робіт, повного їх обсягу, всіх матеріально-технічних ресурсів, а не у зв’язку з відсутністю формального посилання на Настанову.
Також і в додатках до тендерної документації вказано, що відповідні документи тендерної пропозиції мають бути складені у відповідності до Настанови, а не обов’язково містити на неї посилання.
Сама Настанова не містить вимоги щодо посилання на неї у договірній ціні чи кошторисних розрахунках.
Замовник у Рішенні не вказує на будь-які технічні невідповідності тендерної пропозиції Консорціуму вимогам технічної специфікації, зокрема, невідповідності технічним вимогам Настанови.
Договірна ціна та кошторисні розрахунки, надані Консорціумом в складі її тендерної пропозиції складені у повній відповідності до вимог тендерної документації та Настанови. Відсутність формального посилання на Настанову не свідчить про те, що договірна ціна та кошторисні розрахунки складені не у відповідності до її вимог. Так само і посилання на Настанову само по собі не гарантує відповідність їй.
Тому відхилення тендерної пропозиції Консорціуму є незаконним та може призвести до закупівлі робіт не за найнижчими цінами.
При цьому, якщо Замовник вважав, що договірна ціна та кошторисні розрахунки обов’язково повинні містити посилання на Настанову, він не був позбавлений можливості повідомити Консорціум про необхідність усунення цієї невідповідності.
Відповідно до п. 43 Особливостей “43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскаржуване Рішення Замовника не містить будь-якого обгрунтування, яким чином усунення невідповідності шляхом зазначення в тендерній пропозиції посилання на Настанову може призвести до зміни предмета закупівлі найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, якщо Замовник вважав, що відсутність в тендерній пропозиції посилання на Настанову не відповідає вимогам тендерної документації, він повинен був надати Консорціуму можливість усунення цієї невідповідності, а не відхиляти тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 2e1f88d65299435f9959389f730e8d05
Заголовок пункту скарги: відсутність на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” підпису та інформації про підписанта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Консорціумом у складі тендерної пропозиції було завантажено два файли: “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” та “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice.zip”
Файл “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice.zip” є архівом, який містить, зокрема документ “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice”.
Документ “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” підписано кваліфікованим електронним підписом та може бути перевірений замовником на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Інформація в підписаному КЕП електронному документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” є ідентичною за змістом інформації в документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf”, який не містить підпису.
За таких умов надання додатково документа “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” не є порушенням вимог тендерної документації.
Відповідно до п. 1.1 розділу ІІІ тендерної документації Допускається наявність в тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Згідно з п. 5 Опису формальних помилок, наведеного в п. 1.1 розділу ІІІ тендерної документації, п. 6 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис є формальною помилкою.
Таким чином відсутність власноручного підпису на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” є формальною (несуттєвою) помилкою, яка не призводить до відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, Замовник згідно пункту 43 Особливостей розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, якщо Замовник вважав, що відсутність на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” (навіть не зважаючи документа на наявність “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice”) КЕП є порушенням тендерної документації, він зобов’язаний був, згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації та п. 43 Особливостей повідомити Консорціум про необхідність усунення цієї невідповідності, а не відхиляти тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 297d93dbdfb3422fbb08e123e746fdf4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-006247-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Причина: Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування: 26.06.2024 08:46
Автор: КОНСОРЦІУМ "УТБ", Романенко Сергій Євгенійович +380501895511 consortium.utb@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2721123b97134dd5ab658630ecb72687
Заголовок пункту скарги: відповідності вимогам Настанови
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник прийшов до висновку, що договірна ціна та локальний кошторис не відповідають вимогам Настанови виключно у зв’язку з тим, що у наданій Консорціумом договірній ціні не заповнена графа “Визначена згідно з”.
Відповідно до п. 6 розділу ІІІ тендерної документації:“Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- договірною ціною;
- зведеним кошторисним розрахунком;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- проектом календарного графіку виконання робіт
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків.
Тендерна пропозиція, що не відповідає Технічним вимогам, викладеним у Додатку 3 (зокрема містить НЕ всі види робіт або НЕ повний їх обсяг, НЕ всі матеріально- технічні ресурси згідно з переліком наведеним у Додатку 3), буде відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей”.
Таким чином, Замовник може відхилити тендерну пропозицію з підстав її невідповідності технічним вимогам у разі не зазначення в тендерній пропозиції всіх видів робіт, повного їх обсягу, всіх матеріально-технічних ресурсів, а не у зв’язку з відсутністю формального посилання на Настанову.
Також і в додатках до тендерної документації вказано, що відповідні документи тендерної пропозиції мають бути складені у відповідності до Настанови, а не обов’язково містити на неї посилання.
Сама Настанова не містить вимоги щодо посилання на неї у договірній ціні чи кошторисних розрахунках.
Замовник у Рішенні не вказує на будь-які технічні невідповідності тендерної пропозиції Консорціуму вимогам технічної специфікації, зокрема, невідповідності технічним вимогам Настанови.
Договірна ціна та кошторисні розрахунки, надані Консорціумом в складі її тендерної пропозиції складені у повній відповідності до вимог тендерної документації та Настанови. Відсутність формального посилання на Настанову не свідчить про те, що договірна ціна та кошторисні розрахунки складені не у відповідності до її вимог. Так само і посилання на Настанову само по собі не гарантує відповідність їй.
Тому відхилення тендерної пропозиції Консорціуму є незаконним та може призвести до закупівлі робіт не за найнижчими цінами.
При цьому, якщо Замовник вважав, що договірна ціна та кошторисні розрахунки обов’язково повинні містити посилання на Настанову, він не був позбавлений можливості повідомити Консорціум про необхідність усунення цієї невідповідності.
Відповідно до п. 43 Особливостей “43. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Оскаржуване Рішення Замовника не містить будь-якого обгрунтування, яким чином усунення невідповідності шляхом зазначення в тендерній пропозиції посилання на Настанову може призвести до зміни предмета закупівлі найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, якщо Замовник вважав, що відсутність в тендерній пропозиції посилання на Настанову не відповідає вимогам тендерної документації, він повинен був надати Консорціуму можливість усунення цієї невідповідності, а не відхиляти тендерну пропозицію.

Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 4b7ab201fe374e94b8d42cf9f40220d3
Заголовок пункту скарги: відсутності на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” підпису та інформації про підписанта
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Консорціумом у складі тендерної пропозиції було завантажено два файли: “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” та “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice.zip”
Файл “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice.zip” є архівом, який містить, зокрема документ “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice”.
Документ “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” підписано кваліфікованим електронним підписом та може бути перевірений замовником на сайті центрального засвідчувального органу за посиланням https://czo.gov.ua/verify.
Інформація в підписаному КЕП електронному документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” є ідентичною за змістом інформації в документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf”, який не містить підпису.
За таких умов надання додатково документа “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” не є порушенням вимог тендерної документації.
Відповідно до п. 1.1 розділу ІІІ тендерної документації Допускається наявність в тендерних пропозиціях учасників формальних (несуттєвих) помилок, що не призводить до відхилення такої пропозиції. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов'язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст пропозиції, а саме – технічні помилки та описки.
Згідно з п. 5 Опису формальних помилок, наведеного в п. 1.1 розділу ІІІ тендерної документації, п. 6 Переліку формальних помилок, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 подання документа (документів) учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що не містить власноручного підпису уповноваженої особи учасника процедури закупівлі, якщо на цей документ (документи) накладено її кваліфікований електронний підпис є формальною помилкою.
Таким чином відсутність власноручного підпису на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice” є формальною (несуттєвою) помилкою, яка не призводить до відхилення тендерної пропозиції.
Крім того, згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації у разі не накладення учасником КЕП відповідно до умов тендерної документації, Замовник згідно пункту 43 Особливостей розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, якщо Замовник вважав, що відсутність на документі “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf” (навіть не зважаючи документа на наявність “6. Договірна ціна та розрахунки_Проект календарного графіку виконання робіт.pdf.asice”) КЕП є порушенням тендерної документації, він зобов’язаний був, згідно з п. 1 розділу ІІІ тендерної документації та п. 43 Особливостей повідомити Консорціум про необхідність усунення цієї невідповідності, а не відхиляти тендерну пропозицію.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)