• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України», що розташовані на території Житомирської та Київської області, в тому числі: Лот №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області»; Лот №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області».

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 480 днів назад

46 602 864.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 197 976.24 UAH
Номер: 1485fe6325d047879cdfa061593fba39
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-21-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.06.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 21.06.2024 12:04 - 13.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 20.06.2024 № 126 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 07 червня 2024 року № 168-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги» НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 35 UA-2024-04-19-000827-a 19.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розрахунку очікуваної вартості встановлено порушення пункту 2 частини першої статті 5 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» (лот 1, лот 2) - встановлено порушення пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям – порушення не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, направлені на виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.06.2024 №10042-р/пк-пз і від 07.06.2024 № 10043-р/пк-пз або документально підтвердити судове оскарження вищезазначених рішень замовником до суду; недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розрахунку очікуваної вартості, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» (далі – Замовник, ДП «Ліси України») на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 19.04.2024 № б/н; реєстри отриманих тендерних пропозицій від 14.05.2024 (лот 1, лот 2); протоколи розкриття тендерних пропозицій від 14.05.2024 (лот 1, лот 2); протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.05.2024 та від 27.05.2024 (лот 1), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.05.2024 та 23.05.2024 (лот 2); тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «АНТАРЕС-3000» (далі – ТОВ «АНТАРЕС-3000») (лот 1), тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» (далі – ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга») (лот 1, лот 2), вимогу про усунення невідповідностей до 25.05.2024 (лот 1) та до 22.05.2024 (лот 2); повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.05.2024 (лот 1) та від 23.05.2024 (лот 2); рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 06.05.2024 №7983-р/пк-пз, від 07.06.2024 № 10043-р/пк-пз (лот 2) та від 07.06.2024 №10042-р/пк-пз (лот 1), пояснення на запит Держаудитслужби, отримані 27.06.2024 та 10.07.2024 через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Закону закупівля здійснюється за принципом максимальної економії, ефективності та пропорційності. Під час проведення моніторингу процедури закупівлі Держуадитслужба звернулася до Замовника щодо отримання пояснень (інформації та документів), на підставі яких здійснено обґрунтування витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. Замовник надав пояснення, що очікувану вартість закупівлі визначено як середньоарифметичне значення згідно з отриманими комерційними пропозиціями, зокрема ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» (лист від 17.04.2024 Вих. №1704-1), відповідно до якої останній встановив вартість надання послуг фізичної охорони: цілодобовий пост – 150 грн/год.; денний/нічний пост із розрахунку 12 годин на добу 155 грн/год.; автопатруль – 368,3 грн/год. Електронною системою закупівель ціна тендерної пропозиції учасника ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» за лотом 1 та лотом 2 автоматично визначилася аномально низькою. В свою чергу, учасник ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» завантажив за лотом 1 обґрунтування аномально низької ціни від 22.05.2024 вих. № 2205-5, в якому вартість 1 людино/години послуг з охорони визначена у розмірі 120,26 грн/год (16 351 093,40 грн./135960 (орієнтовна кількість людино/годин охорони)). Згідно з обґрунтуванням аномально низької ціни від 15.05.2024 № 1505-2 за лотом 2 вартість 1 людино/години послуг з охорони складає 93,63 грн/год (9 010 500,00 грн./96240 (орієнтовна кількість людино/годин охорони)). Отже різниця між вартістю 1 людино/години послуг з охорони за лотом 1 та лотом 2 складає 26,63 грн/год, що в свою чергу може свідчити про ризик зайвого витрачання коштів на суму 3 620 614,8 гривень. Крім того в обґрунтуванні аномально низької ціни за лотом 1 та лотом 2 Замовник, посилаючись на інформацію з електронної системи закупівель, зазначив, що середня вартість 1 людино/години послуг з охорони у 2024 році по Житомирській області складає 73,81 грн, а по Київській області – 76,85 грн відповідно. Таким чином при визначенні очікуваної вартості Замовник, як юридична особа, яка забезпечує потреби держави, не дотримався вимог основних принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, що призвело до ризику неефективного використання коштів. Також під час моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 2 Розділу 3 до тендерної Замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції у формі гарантії. Разом з гарантією учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати, зокрема лист-згоду від фінансової установи, що видала гарантію, на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника у випадках, передбачених чинним законодавством щодо подовження терміну її дії. Учасник ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» надав гарантію № SME/G/47477 забезпечення тендерної пропозиції від 22.04.2024 Вих. №06-5/02/1455 (далі – Гарантія) та зміну №1 до Гарантії від 13.05.2024 Вих. №06-5/02/1768, видані акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень» (Головний офіс) (далі – АТ «Банк інвестицій та заощаджень»). Однак разом з Гарантією учасник не надав лист-згоду від АТ «Банк інвестицій та заощаджень» на внесення змін до тексту гарантії на вимогу Замовника у випадках, передбачених чинним законодавством щодо подовження терміну її дії. На запит Держаудитслужби від 05.07.2024 Замовник 10.07.2024 надав пояснення, що не спростовують вищезазначене порушення. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Враховуючи викладене Замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей. Крім того під час моніторингу встановлено, що комісією АМКУ в електронній системі закупівель 12.06.2024 оприлюднено рішення від 07.06.2024 №10042-р/пк-пз (лот 1) та 11.06.2024 - від 07.06.2024 № 10043-р/пк-пз (лот 2), якими зобов’язано Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «Охоронно-детективне агентство «Кольчуга» переможцем процедури закупівлі UA-2024-04-19-000827-a за обома лотами. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов'язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження. Водночас абзацом 3 пункту 67 Особливостей встановлено, що у разі усунення замовником порушень, зазначених у скарзі, замовник протягом одного робочого дня з моменту усунення порушення повинен повідомити про це орган оскарження та розмістити підтвердження в електронній системі закупівель (аналогічна норма передбачена частиною 17 статті 18 Закону). Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення). Однак станом на дату завершення моніторингу інформація щодо виконання рішень органу оскарження від 07.06.2024 №10042-р/пк-пз та № 10043-р/пк-пз відсутня, чим недотримано вимоги статті 18 Закону.
Період усунення порушень: 17.07.2024 15:07 - 01.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 17.07.2024 15:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання висновку Держаудитслужби, який опублікований в електронній системі закупівель 17.07.2024, надаємо інформацію та документи, що підтверджують усунення порушень, виявлених в ході проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України», що розташовані на території Житомирської та Київської області, в тому числі: Лот №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області»; Лот №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області». (ДК 021:2015:79710000-4: Охоронні послуги) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-19-000827-a), а саме: 1. Щодо усунення виявлених порушень, направлені на виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.06.2024 №10042-р/пк-пз і від 07.06.2024 № 10043-р/пк-пз або документально підтвердити судове оскарження вищезазначених рішень замовником до суду, повідомляємо, що 05.07.2024 року Державним спеціалізованим господарським підприємством «Ліси України» подано Адміністративні позови до Київського окружного адміністративного суду про визнання протиправним та скасування рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.06.2024р. №10042-р/пк-пз та №10043-р/пк-пз. (Копії позовних заяв, копії картки руху заяви додаються). 2. Щодо недопущення встановлених порушень у подальшому повідомляємо, що уповноваженою особою прийнято до уваги всі недоліки та порушення, які виявлені в ході моніторингу та після завершення оскарження рішень в суді, дану закупівлю буде відмінено на підставі частини 2 п. 50 Особливостей. Також, з метою недопущення порушень в майбутньому, уповноважена особа прийме участь в практикумі з підвищення кваліфікації уповноважених осіб, що відбудеться 25-27 вересня на освітній платформі ТNDR.
Дата публікації звіту: 23.07.2024 15:16

Запити/Пояснення