• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України», що розташовані на території Житомирської та Київської області, в тому числі: Лот №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області»; Лот №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області».

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 479 днів назад

46 602 864.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.4% або 197 976.24 UAH
Період оскарження: 19.04.2024 09:25 - 11.05.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Номер: ab23a9d7dd734c7f85586b783dfe7d35
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-000827-a.a5
Назва: Оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2024 15:08
Дата прийняття рішення по скарзі: 12.06.2024 12:00
Автор: ПП "БРУНТАЛЬ", Микола ЗИМА +380442297955 bruntal2019@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7a1a518b698246d39f2d9d27eee9aa6c
Заголовок пункту скарги: Протоколом від 27.05.2024 року Уповноваженою особою Замовника ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА (код ЄДРПОУ 42667629) було визнане переможцем Закупівлі по Лоту №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі. Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає такі дії незаконними.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Вимога щодо надання Додатку № 1 у стверджувальній формі протягом 24 годин суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а саме пункту 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року з огляду на наступне.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна мстити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам.
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 1), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 1 до тендерної документації, зокрема заповненням зазначеної інформації у стверджувальній формі.
П. 43 Постанови зазначає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В абзаці 2 п. 34 міститься чітке трактування, що мається на увазі під невідповідністю в інформації та/або документах учасника в складі його ТП, а саме:
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник, подаючи свою Тендерну пропозицію не у стверджувальній формі, лише скопіював вимоги Замовника в частині обов’язку щодо наявності перелічених в Додатку № 1 до ТД необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а не підтвердив безпосередню їх наявність у нього на момент участі у закупівлі, як того і вимагає Замовник, встановлюючи вимогу щодо стверджувальної форми.
Тобто, враховуючи зміст п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, Довідка Учасника згідно Додатку № 1 до ТД свідчить про відсутність в нього інформації необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Однак замовник не відхилив тендерну пропозиції Учасників (лот 1) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, а надав вимогу про усунення невідповідностей, що є грубим порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44. Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Крім того, існує практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ щодо відхилення пропозицій учасників у випадках надання технічного завдання/технічних вимог/інформаційних довідок з підтвердження відповідності встановленим вимогам тендерної документації не у стверджувальній формі, якщо це вимагається тендерної документацією Замовника (пункт 9 рішення №8302-р/пк-пз від 19.04.2021 оголошення про закупівлі № UA-2021-02-19-007147-b; рішення № 16823-р/пк-пз від 22.07.2021 оголошення про закупівлі № UA-2021-04-13-006162-b)
2. Вимога щодо надання документів на працівника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику з підтвердження його розряду протягом 24 годин суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а саме пункту 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року з огляду на наступне.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам. 4
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 1), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 1 до тендерної документації, зокрема надати посвідчення електромонтера 4 розряду з електробезпеки на працівника учасника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику (ч. 3 п.9 Додатку №1).
Учасник в складі своєї пропозиції надав лише посвідчення щодо проходження працівником навчання та перевірки знань з правил безпеки експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98, з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01 та з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01, але посвідчення електромонтера 4-го розряду з електробезпеки на працівника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику надано не було на момент подачі такої пропозиції.
Зазначене посвідчення було вперше завантажено у систему згідно вимоги Замовника від 24.05.2024 року о 12:29 24.05.2024 року.
П. 43 Постанови зазначає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В абзаці 2 п. 34 міститься чітке трактування, що мається на увазі під невідповідністю в інформації та/або документах учасника в складі його ТП, а саме:
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, норма зазначеного пункту Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року встановлює виключення щодо можливості усунення невідповідності в інформації та/або документах, в тому числі їх відсутності у складі ТП учасника, якщо така інформація та/або документи стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вимога щодо наявності посвідчення електромонтера 4-го розряду міститься в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі згідно Додатку № 1 до тендерної документації, що свідчить про необхідність відхилення пропозиції Учасника без надання йому часу для усунення невідповідностей.
Однак замовник не відхилив тендерну пропозицію Учасника (лот 1) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, а надав вимогу про усунення невідповідностей, що є грубим порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44. Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.

3. Крім того, Замовник не звернув уваги ще на ряд невідповідностей в тендерній пропозиції даного учасника, а саме.
3.1. В ч.3 п. 9 Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, що Учасник повинен мати фахівця з організації заходів охорони, який відповідає встановленим вимогам п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Для підтвердження надати в складі пропозиції: документи, що підтверджують наявність фахівця з організації заходів охорони - скановані копії диплому про отримання вищої освіти, наказу на призначення та трудової книжки.
На підтвердження зазначеної вимоги Учасник надав копії таких документів, але не у повному об’ємі, зокрема, трудова книжка Книш Сергія Івановича, який зазначений в тендерній пропозиції як фахівець з організації заходів охорони ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629), не містить скан копії всіх її сторінок.
Відповідно до п.1.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, міністерства соціального захисту населення України № 59 від 29.07.1993 року трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
П.1.5. зазначеної Інструкції визначено, що питання, пов'язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. N 301 ( 301-93-п ) "Про трудові книжки працівників", цією Інструкцією та іншими актами законодавства.
Постановою КМУ 27 квітня 1993 р. N 301 ( 301-93-п ) "Про трудові книжки працівників" затверджені зразки бланків трудової книжки і вкладиша до неї.
Бланки трудової книжки і вкладиша до неї є єдиними по всій території України, виготовлення яких покладено виключно на Державну акціонерну компанію «Укрресурси».
Згідно встановлених цією Постановою зразку бланка трудова книжка – Книш Сергія Івановича, який зазначений в тендерній пропозиції учасника як фахівець з організації заходів охорони не містить всіх сторінок документа, а лише вибірково.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна мстити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам.
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 1), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 1 до тендерної документації, зокрема надати в складі пропозиції: документи, що підтверджують наявність фахівця з організації заходів охорони - скановані копії диплому про отримання вищої освіти, наказу на призначення та трудової книжки (ч. 3 п.9 Додатку №1).
Враховуючи викладене, копія трудової книжки на фахівця з організації заходів охорони відсутня у повному обсязі, а отже не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Аналогічна позиція АМКУ міститься в пункті 4 рішення №13146-р/пк-пз від 17.09.2019 оголошення на закупівлю UA-2019-07-17-001593-b

3.2. Заявлений транспорт реагування учасника не відповідає умовам тендерної документації, а саме п. 5 ст. 6 ЗУ «Про охоронну діяльність» з огляду на наступне.
П. 3.2. Додатку 5 до тендерної документації Замовника встановлена вимога про надання довідки про наявність спеціалізованого автотранспорту, який відповідає вимогам п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» (не менше 9 одиниць для Лоту №1 та не менше 6 одиниць для Лоту №2), що буде використовуватись групами негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони (для підтвердження інформації зазначеної в довідці надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів).
Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України. Згідно даного порядку, який затверджений МВС України (наказ №375 від 18.04.2013), на транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності встановлюються світлові сигнали жовтого (оранжевого) кольору на підставі отриманого дозволу на їх використання. ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) надав на умовах субпідряду автомобілі Управління поліції охорони в Київській області, на яких встановлюються маяки синього кольору. А також, на умовах субпідряду автомобілі ТОВ «Служба охорони Стелс-1» без зазначення того, що зазначені автомобілі ТОВ «Служба охорони Стелс-1» є спеціальним транспортом і, на які встановлені відповідні світлові та звукові сигнали у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Порядок використання світлових сигналів синього кольору на транспортних засобах регулюється Постановою КМУ № 176 від 22.03.2017 року.
Замовником була визначена вимога до транспорту реагування лише згідно п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», таким чином, наданий у складі пропозиції спецтранспорт ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Аналогічна позиція, щодо вимог до транспорту реагування вже була даним Замовником встановлена у відповіді на вимогу учасника до закупівлі – Охоронні послуги (Охорона об'єктів Карпатського лісового офісу) № UA-2024-03-04-003169-a, а саме щодо транспорту реагування, який мають право використовувати суб’єкти охоронної діяльності.
Крім того, ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) могла скористатись своїм правом згідно п. 54 Постанови 1178 від 12.10.2022 року на звернення через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненням щодо можливості залучати спеціальний транспорт, що буде використовуватись групами негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони, з використанням світлових сигналів синього кольору згідно Постанови КМУ № 176 від 22.03.2017 року, а не відповідно до п. 5 ст. 6 ЗУ «Про охоронну діяльність» та Наказу МВС №375 від 18.04.2013.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Порушення законодавства про захист економічної конкуренції учасників закупівлі.

Номер: 40f39c22589f42f3b178e0713da2eb7f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-000827-a.c4
Назва: Порушення законодавства про захист економічної конкуренції учасників закупівлі.
Вимога:
Шановний замовнику! У Вашій закупівлі за Лотом №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області» приймало участь 5 учасників закупівлі. Однак серед учасників закупівлі по даному лоту вбачаються ознаки порушення п.1 ст. 50 та п.4 частини 2 ст. 6 ЗУ "Про захист економічної конкуренції", а саме: спотворення результатів торгів та наявності антиконкурентних узгоджених дій в окремих учасників. Так, учасник ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" та учасник Управління поліції охорони в Жимирській області взяли участь у зазначеній процедурі за лотом №1, за результатом якого Вами було обрано переможцем учасника ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга", чим було порушено права інших учасників закупівлі по даному Лоту №1, оскільки на нашу думку учасник ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" неправомірно отримав перемогу, вчинивши разом з учасником Управління поліції охорони в Житомирській області антиконкурентні узгоджені дії та спотворивши результати торгів та аукціону. Про пов'язаність даних учасників свідчить саме надання Управлінням поліції охорони в Житомирській області і ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" у складі пропозицій документів про наявність матеріально-технічної бази та технологій стосовно транспорту реагування, що знаходиться у власності Управління поліції охорони в Житомирській області. Тобто, Управлінням поліції охорони в Житомирській області і ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" було подано один і той же транспорт реагування у складі своїх пропозицій, що знаходиться у власності УПО в Житомирській області. Ця обставина є ознакою антиконкурентних узгоджених дій та спотворення результатів торгів. Пов’язаність зазначених учасників негативно впливають на економічну конкуренцію та можуть бути розцінені як порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель, визначених у пункті 4 частини 1 статті 17 ЗУ "Про публічні закупівлі". Антиконкурентні узгоджені дії - узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів (п.4 ч.2 ст. 6 ЗУ "Про захист економічної конкуренції"). Порушення зазначених учасників мають відчутний негативний вплив та значні наслідки для конкуренції на ринку. На підставі вище викладеного, вимагаємо припинити порушення законодавства шляхом прийняття Замовником законних рішень щодо недопущення спотворення результатів торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ПП "БРУНТАЛЬ" не є учасником процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, та відповідно не має права звертатися до Замовника з вимогою, оскільки в абзаці 2 пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, чітко визначено, що до замовника має право звернутися лише учасник, тендерна пропозиція якого була відхилена з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Також, слід відмітити, що кваліфікувати дії суб’єктів господарювання як такі, що носять антиконкурентний узгоджений характер, мають право виключно органи Антимонопольного комітету України».
Статус вимоги: Не задоволено
Вимога
Є відповідь

Порушення законодавства про захист економічної конкуренції учасників закупівлі.

Номер: 5f48c5a8dfd84ba4b7f8ec4883068e94
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-000827-a.a3
Назва: Порушення законодавства про захист економічної конкуренції учасників закупівлі.
Вимога:
Шановний замовнику! У Вашій закупівлі за Лотом №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області» приймало участь 5 учасників закупівлі. Однак серед учасників закупівлі по даному лоту вбачаються ознаки порушення п.1 ст. 50 та п.4 частини 2 ст. 6 ЗУ "Про захист економічної конкуренції", а саме: спотворення результатів торгів та наявності антиконкурентних узгоджених дій в окремих учасників. Так, учасник ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" та учасник Управління поліції охорони в Київській області взяли участь у зазначеній процедурі за лотом №2, за результатом якого Вами було обрано переможцем учасника ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга", чим було порушено права інших учасників закупівлі по даному Лоту №2, оскільки на нашу думку учасник ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" неправомірно отримав перемогу, вчинивши разом з учасником Управління поліції охорони в Київській області антиконкурентні узгоджені дії та спотворивши результати торгів та аукціону. Про пов'язаність даних учасників свідчить саме надання субпідрядних послуг між Управлінням поліції охорони в Київській області і ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" та надання у складі пропозиції учасником ТОВ "Охоронно-детективне агентство "Кольчуга" документів про наявність матеріально-технічної бази та технологій стосовно транспорту реагування, що знаходиться у власності Управління поліції охорони в Київській області. Більше того, даними учасниками було вчинено також пониження ціни у ході проведення аукціону. Всі ці обставини є ознаками антиконкурентних узгоджених дій та спотворення результатів торгів. Пов’язаність зазначених учасників негативно впливають на економічну конкуренцію та можуть бути розцінені як порушення норм законодавства у сфері публічних закупівель, визначених у пункті 4 частини 1 статті 17 ЗУ "Про публічні закупівлі". Антиконкурентні узгоджені дії - узгоджені дії, які стосуються спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів (п.4 ч.2 ст. 6 ЗУ "Про захист економічної конкуренції"). Порушення зазначених учасників мають відчутний негативний вплив та значні наслідки для конкуренції на ринку. На підставі вище викладеного, вимагаємо припинити порушення законодавства шляхом прийняття Замовником законних рішень щодо недопущення спотворення результатів торгів.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: ПП "БРУНТАЛЬ" не є учасником процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, та відповідно не має права звертатися до Замовника з вимогою, оскільки в абзаці 2 пункту 46 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженому постановою Кабміну «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, чітко визначено, що до Замовника має право звернутися лише учасник, тендерна пропозиція якого була відхилена, з вимогою про надання додаткової інформації про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації. Також, слід відмітити, що кваліфікувати дії суб’єктів господарювання як такі, що носять антиконкурентний узгоджений характер, мають право виключно органи Антимонопольного комітету України».
Статус вимоги: Не задоволено
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Номер: e9b079f5ee2c45beb34ac13dd53febc0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-000827-a.a2
Назва: оскарження рішення про визначення переможця процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 07.06.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.05.2024 15:18
Дата прийняття рішення по скарзі: 11.06.2024 17:49
Автор: ПП "БРУНТАЛЬ", Микола ЗИМА +380442297955 bruntal2019@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5691b72c85b74b93a3700b33c87d9f42
Заголовок пункту скарги: Протоколом від 21.05.2024 року Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про подовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА (код ЄДРПОУ 42667629) до 24 травня 2024 року. 21.05.2024 о 15:02 Замовник надав Учаснику ТОВ «Охоронно-детективне агенство «КОЛЬЧУГА (код ЄДРПОУ 42667629) вимогу про усунення порушення до 22.05.2024, 15:02 з переліком виявлених невідповідностей. Протоколом від 23.05.2024 року Уповноваженою особою Замовника ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА (код ЄДРПОУ 42667629) було визнане переможцем Закупівлі по Лоту №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем Закупівлі. Скаржник не погоджується з діями Замовника та вважає такі дії незаконними
Опис заперечення: рішення про визначення переможця процедури закупівлі суперечить чинному законодавству
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Вимога щодо надання Додатку № 2 у стверджувальній формі протягом 24 годин суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а саме пункту 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року з огляду на наступне.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна мстити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам.
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 2), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 2 до тендерної документації, зокрема заповненням зазначеної інформації у стверджувальній формі.
П. 43 Постанови зазначає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В абзаці 2 п. 34 міститься чітке трактування, що мається на увазі під невідповідністю в інформації та/або документах учасника в складі його ТП, а саме:
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Учасник, подаючи свою Тендерну пропозицію не у стверджувальній формі, лише скопіював вимоги Замовника в частині обов’язку щодо наявності перелічених в Додатку № 2 до ТД необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а не підтвердив безпосередню їх наявність у нього на момент участі у закупівлі, як того і вимагає Замовник, встановлюючи вимогу щодо стверджувальної форми.
Тобто, враховуючи зміст п. 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року, Довідка Учасника згідно Додатку № 2 до ТД свідчить про відсутність в нього інформації необхідних технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Однак замовник не відхилив тендерну пропозиції Учасників (лот 2) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, а надав вимогу про усунення невідповідностей, що є грубим порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44. Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Крім того, існує практика Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ щодо відхилення пропозицій учасників у випадках надання технічного завдання/технічних вимог/інформаційних довідок з підтвердження відповідності встановленим вимогам тендерної документації не у стверджувальній формі, якщо це вимагається тендерної документацією Замовника (пункт 9 рішення №8302-р/пк-пз від 19.04.2021 оголошення про закупівлі № UA-2021-02-19-007147-b; рішення № 16823-р/пк-пз від 22.07.2021 оголошення про закупівлі № UA-2021-04-13-006162-b)
2. Вимога щодо надання документів на працівника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику з підтвердження його розряду протягом 24 годин суперечить чинному законодавству у сфері публічних закупівель, а саме пункту 43 Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року з огляду на наступне.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам. 4
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 2), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 2 до тендерної документації, зокрема надати посвідчення електромонтера 4 розряду з електробезпеки на працівника учасника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику (ч. 3 п.9 Додатку №2).
Учасник в складі своєї пропозиції надав лише посвідчення щодо проходження працівником навчання та перевірки знань з правил безпеки експлуатації електроустановок споживачів НПАОП 40.1-1.21-98, з правил експлуатації електрозахисних засобів НПАОП 40.1-1.07-01 та з правил будови електроустановок НПАОП 40.1-1.32-01, але посвідчення електромонтера 4-го розряду з електробезпеки на працівника, який буде виконувати встановлення та технічне обслуговування кнопки тривожного виклику надано не було на момент подачі такої пропозиції.
Зазначене посвідчення було вперше завантажено у систему згідно вимоги Замовника від 21.05.2024 року о 09:56 22.05.2024 року.
П. 43 Постанови зазначає, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
В абзаці 2 п. 34 міститься чітке трактування, що мається на увазі під невідповідністю в інформації та/або документах учасника в складі його ТП, а саме:
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, норма зазначеного пункту Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року встановлює виключення щодо можливості усунення невідповідності в інформації та/або документах, в тому числі їх відсутності у складі ТП учасника, якщо така інформація та/або документи стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вимога щодо наявності посвідчення електромонтера 4-го розряду міститься в технічних та якісних характеристиках предмета закупівлі згідно Додатку № 2 до тендерної документації, що свідчить про необхідність відхилення пропозиції Учасника без надання йому часу для усунення невідповідностей.
Однак замовник не відхилив тендерну пропозицію Учасника (лот 2) як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації, а надав вимогу про усунення невідповідностей, що є грубим порушенням вимог ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 44. Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.

3. Крім того, Замовник не звернув уваги ще на ряд невідповідностей в тендерній пропозиції даного учасника, а саме.
3.1. В ч.3 п. 9 Додатку 2 до тендерної документації Замовником встановлена вимога, що Учасник повинен мати фахівця з організації заходів охорони, який відповідає встановленим вимогам п. 14 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.11.2015 № 960. Для підтвердження надати в складі пропозиції: документи, що підтверджують наявність фахівця з організації заходів охорони - скановані копії диплому про отримання вищої освіти, наказу на призначення та трудової книжки.
На підтвердження зазначеної вимоги Учасник надав копії таких документів, але не у повному об’ємі, зокрема, трудова книжка Книш Сергія Івановича, який зазначений в тендерній пропозиції як фахівець з організації заходів охорони ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629), не містить скан копії всіх її сторінок.
Відповідно до п.1.1. Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою Наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, міністерства соціального захисту населення України № 59 від 29.07.1993 року трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
П.1.5. зазначеної Інструкції визначено, що питання, пов'язані з порядком ведення трудових книжок, їх зберігання, виготовлення, постачання і обліку, регулюються постановою Кабінету Міністрів України від 27 квітня 1993 р. N 301 ( 301-93-п ) "Про трудові книжки працівників", цією Інструкцією та іншими актами законодавства.
Постановою КМУ 27 квітня 1993 р. N 301 ( 301-93-п ) "Про трудові книжки працівників" затверджені зразки бланків трудової книжки і вкладиша до неї.
Бланки трудової книжки і вкладиша до неї є єдиними по всій території України, виготовлення яких покладено виключно на Державну акціонерну компанію «Укрресурси».
Згідно встановлених цією Постановою зразку бланка трудова книжка – Книш Сергія Івановича, який зазначений в тендерній пропозиції учасника як фахівець з організації заходів охорони не містить всіх сторінок документа, а лише вибірково.
Згідно п. 3 ч.2 ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація повинна мстити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Тобто, замовники в кожній закупівлі встановлюють свої вимоги до предмета закупівлі виходячи із їх потреб та специфіки роботи, а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам.
Так, Замовником були визначені вимоги щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (Лот 2), а також способи підтвердження відповідності учасників таким вимогам у Додатку № 2 до тендерної документації, зокрема надати в складі пропозиції: документи, що підтверджують наявність фахівця з організації заходів охорони - скановані копії диплому про отримання вищої освіти, наказу на призначення та трудової книжки (ч. 3 п.9 Додатку №2).
Враховуючи викладене, копія трудової книжки на фахівця з організації заходів охорони відсутня у повному обсязі, а отже не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Аналогічна позиція АМКУ міститься в пункті 4 рішення №13146-р/пк-пз від 17.09.2019 оголошення на закупівлю UA-2019-07-17-001593-b

3.2. Заявлений транспорт реагування учасника не відповідає умовам тендерної документації, а саме п. 5 ст. 6 ЗУ «Про охоронну діяльність» з огляду на наступне.
П. 3.2. Додатку 5 до тендерної документації Замовника встановлена вимога про надання довідки про наявність спеціалізованого автотранспорту, який відповідає вимогам п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність» (не менше 9 одиниць для Лоту №1 та не менше 6 одиниць для Лоту №2), що буде використовуватись групами негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони (для підтвердження інформації зазначеної в довідці надати свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів).
Транспорт реагування суб'єкта охоронної діяльності є спеціальним транспортом і обладнується засобами радіотехнічного зв'язку, кольорографічними схемами та написами, відповідними світловими та звуковими сигналами у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України. Згідно даного порядку, який затверджений МВС України (наказ №375 від 18.04.2013), на транспорт реагування суб’єкта охоронної діяльності встановлюються світлові сигнали жовтого (оранжевого) кольору на підставі отриманого дозволу на їх використання. ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) надав на умовах субпідряду автомобілі Управління поліції охорони в Київській області, на яких встановлюються маяки синього кольору. А також, на умовах субпідряду автомобілі ТОВ «Служба охорони Стелс-1» без зазначення того що зазначені автомобілі ТОВ «Служба охорони Стелс-1» є спеціальним транспортом і на які встановлені відповідні світлові та звукові сигнали у порядку, визначеному Міністерством внутрішніх справ України.
Порядок використання світлових сигналів синього кольору на транспортних засобах регулюється Постановою КМУ № 176 від 22.03.2017 року.
Замовником була визначена вимога до транспорту реагування лише згідно п. 5 ст. 6 Закону України «Про охоронну діяльність», таким чином, наданий у складі пропозиції спецтранспорт ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Аналогічна позиція, щодо вимог до транспорту реагування вже була даним Замовником встановлена у відповіді на вимогу учасника до закупівлі – Охоронні послуги (Охорона об'єктів Карпатського лісового офісу) № UA-2024-03-04-003169-a, а саме щодо транспорту реагування, який мають право використовувати суб’єкти охоронної діяльності.
Крім того, ТОВ «Охоронно-детективне агентство «КОЛЬЧУГА» (код ЄДРПОУ 42667629) могла скористатись своїм правом згідно п. 54 Постанови 1178 від 12.10.2022 року на звернення через електронну систему закупівель до Замовника за роз’ясненням щодо можливості залучати спеціальний транспорт, що буде використовуватись групами негайного реагування персоналу охорони на протиправні дії щодо об'єкта охорони, з використанням світлових сигналів синього кольору згідно Постанови КМУ № 176 від 22.03.2017 року, а не відповідно до п. 5 ст. 6 ЗУ «Про охоронну діяльність» та Наказу МВС №375 від 18.04.2013.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі

Номер: b2209851977c49b78bd95bc95cb4a353
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-19-000827-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі
Скарга:
Приватне підприємство «Альфа-Сек'юріті» (далі – Скаржник) керуючись частиною 8 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), пунктами 55, 59 Постанови Кабінету Міністрів України № 1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі - Особливості): - скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей. Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Під час вивчення тендерної документації Замовника нами були виявлені грубі порушення чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка встановлює принципи здійснення таких закупівель, що прямо призводить до обмеження конкуренції серед учасників та порушують принцип недискримінації учасників, що обмежує право Скаржника на участь в цій закупівлі, а саме.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.04.2024 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.05.2024 17:57
Дата виконання рішення Замовником: 09.05.2024 16:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №7983-р/пк-пз від 06.05.2024 внесено зміни до Тендерної документації
Автор: Приватне підприємство "Альфа-Сек`юріті", Ясінський Олег 380503710789 alfasecurity.rv@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ea0a0784f7a84f13bdcea02dd2f901f5
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні вимоги тендерної документації Замовника при проведенні закупівлі
Опис заперечення: Таким чином, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Скаржник маючи відповідну ліцензію на провадження охоронної діяльності, будучи учасником ринку охоронних послуг, що є предметом даної закупівлі, в результаті зазначених умов, встановлених Замовником в тендерній документації, позбавлений права на участь в ній.
Враховуючи вищевикладене Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказані вимоги, чим обмежив законні права на участь в Закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в закупівлі, а також інших потенційних учасників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: 1. Замовник в Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України» (далі – об’єкти охорони),
Лот №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області» у пункті 4 та в Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України» (далі – об’єкти охорони), Лот №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області» в пункті 4 встановив таку дискримінаційну вимогу:

«Проведення на етапі подання пропозицій, первинного обстеження технічної укріпленості приміщень об’єктів з наданням рекомендацій Замовнику щодо усунення виявлених недоліків та/або необхідності встановлення додаткового захисного обладнання. За результатами обстеження повинен бути складений відповідний акт/акти та підписаний представниками Замовника і Учасника. Копію акту надати в складі тендерної пропозиції.»

Встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі акт/акти обстеження технічної укріпленності приміщень об’єкту необхідно підписати у представника Замовника. За таких умов представник Замовника може не погодитися підписати такий акт обстеження об’єкту або уникати його підписання та погодження, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Крім того, в тендерній документації відсутня будь-яка інформація про механізм реалізації даного обстеження: в який час можна приїхати на обстеження, які документи надавати для доступу на об’єкт Замовника представникам учасників, хто уповноважений на підписання такого акту з боку Замовника.
Звертаємо Вашу увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно надавати акт/акти щодо огляду об’єкту за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо обстеження об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, підписати документ особою, яка не буде мати на це повноваження і в подальшому це буде підставою визнання такого акту недійсним з боку Замовника, знайти формальні причини для відмови у доступі на об’єкт або свідомо затягувати час по оформленню допуску представників учасників до обстеження що, в умовах обмеженого часу на подачу тендерної пропозиції на торги за Особливостями та сумарної кількості таких об’єктів за двома лотами у 52 локації, які розташовані віддалено одна від одної на територіях всієї Київської та Житомирських областей, призведе до неможливості фізично виконати дану умову, та в подальшому з не залежних від учасника торгів причин може стати підставою відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до Приватного підприємства «Альфа-Сек'юріті» та інших суб'єктів господарювання.
Ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює вимоги до змісту тендерної документації Замовника, зокрема в п. 6 ч.2 ст. 22 цього Закону визначено, що тендерна документація містить інформацію про )
Ч.1 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» визначає, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Отже, на момент розміщення оголошення про проведення закупівлі того чи іншого товару, роботи, послуги замовники повинні чітко розуміти обсяги закупівлі, технічні характеристики та специфіку своєї діяльності для визначення кількісної та якісної потреби в тій чи іншій потребі на закупівлю товарів, робіт чи послуг .
Вимога щодо попереднього обстеження об’єкту та надання рекомендацій щодо усунення виявлених недоліків на об’єктах можна розцінювати як окремий вид закупівлі, що повинен відбуватись за іншим кодом послуг згідно класифікатора, яка повинна передувати закупівлі послуг по обслуговуванню такого об’єкту.
Крім того, учасник безпосередньо може ознайомитись з видами та об’ємами послуг з Додатків № 1 та № 2, якими визначені Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною та обмежує коло потенційних учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження технічної укріпленності приміщень об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та підписанням акту/актів обстеження об’єкту на наданням рекомендацій Замовнику від учасників по усуненню недоліків на такому об’єкті. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження технічної укріпленності приміщень об'єкта та підписання за результатами обстеження відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги щодо надання потенційним учасником акту обстеження, підписаний представником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу, яка міститься у Додатку 1 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України» (далі – об’єкти охорони), Лот №1 «Послуги з охорони Об’єктів Житомирської області» у пункті 4 та в Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі ДК 021:2015: 79710000-4 Охоронні послуги. Послуги з фізичної охорони майна та приміщень філій Столичного лісового офісу ДП «Ліси України» (далі – об’єкти охорони), Лот №2 «Послуги з охорони Об’єктів Київської області» в пункті 4, яка вимагає:
«Проведення на етапі подання пропозицій, первинного обстеження технічної укріпленості приміщень об’єктів з наданням рекомендацій Замовнику щодо усунення виявлених недоліків та/або необхідності встановлення додаткового захисного обладнання. За результатами обстеження повинен бути складений відповідний акт/акти та підписаний представниками Замовника і Учасника. Копію акту надати в складі тендерної пропозиції.»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації