-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Утримання в належному стані зовнішніх мереж електропостачання, а саме послуги з поточного ремонту мережі вуличного освітлення по Лугова в с.Вапнярка, Одеського району Одеської області
Завершена
451 483.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 257.42 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 257.42 UAH
Номер:
233547ee27a944eb9ab156f0a0cfa318
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-13-000112
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2024 00:00
Період моніторингу:
13.05.2024 16:45 - 04.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.05.2024 Одеса № 102
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Південного офісу Держаудитслужби Дмитра Ігоровича ХАНДУСЕНКА.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 13.05.2024, доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 13.05.2024.
Начальник Олександр СТАВНІЙЧУК
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 13.05.2024 № 102
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
8 UA-2024-03-21-012075-a 21.03.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог ТД вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання Замовником роз’яснень на звернення, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 17 травня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), надання Замовником роз’яснень на звернення, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД, затверджену рішенням уповноваженої особи протокол від 21.03.2024 № 21/03-5, відповіді Замовника на звернення за роз’ясненнями, оприлюднені в електронній системі закупівель 22.03.2024, 04.04.2024, 05.04.2024, 08.04.2024, тендерні пропозиції учасників процедури закупівлі фізичної особи – підприємця Нікітін Максим Сергійович, фізичної особи – підприємця Мандрико Микола Віталійович (далі – ФОП Мандрико М.В.), протокольні рішення уповноваженої особи від 02.04.2024 № 02/04-5, від 04.04.2024 № 04/04-5, від 19.04.2024 № 19/04-5, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 04.04.2024 в електронній системі закупівель, договір від 19.04.2024 № 19/04-5 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене 19.04.2024.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД ціна тендерної пропозиції є динамічна. Розрахунок договірної ціни, локальні кошториси та відомості ресурсів (або підсумкову відомість ресурсів) виконується відповідно до КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова з визначення вартості будівництва), та надаються додатково в електронній формі у вигляді окремого файлу (файлів) та у форматі imd з використанням будь-якого рекомендованого Мінрегіоном програмного комплексу.
Учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав розрахунок договірної ціни, в якому зазначено вид договірної ціни – тверда.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 2.5 розділу ІІ «Система ціноутворення» Настанови з визначення вартості будівництва вартість будівництва визначається на стадії визначення ціни пропозиції учасника процедури закупівель (договірної ціни, яка може встановлюватися твердою або приблизною (динамічною)). Водночас відповідно до пункту 1.2 розділу І «Загальні положення» Настанови з визначення вартості будівництва приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору; твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Мандрико М.В. надав розрахунок договірної ціни, вид якої – тверда, чим не дотримав вимоги пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Слід зазначити, що у розрахунку договірної ціни до Договору, укладеного з переможцем за результатами проведеної процедури закупівлі, також вказано вид договірної ціни – тверда.
Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник повинен надати довідку підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом, за встановленою формою таблиці № 2, якою передбачена для заповнення інформація про освіту в тому числі назва навчального закладу. Крім того у вказаній формі зазначено, що учасник може відступити від неї в частині доповнення інформації. Відповідність складу робітників інженерного складу повинна відповідати вимогам чинного законодавства відповідно до предмета закупівлі. Нормативна кількість та професійність працівників робітничих професій має відповідати вимогам технічного завдання. Обов’язкова наявність не менш двох електромонтерів / електромонтажників з групою електробезпеки не нижче третьої.
Для документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин з учасником надаються зокрема для працівників за неосновним місцем роботи – копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки. Обов'язково надається повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція.
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12, в якій не вказано інформацію про освіту, в тому числі назву навчального закладу працівника Алаликіна Андрія Миколайовича, зазначеного у довідці, чим не дотримав вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД.
Також у вищевказаній довідці від 25.03.2024 № 12 учасник зазначив про наявність двох електромонтерів – Савки Р.І., Ягіча І.Ю., оператора автокрана маніпулятора / керування вантажним транспортним засобом – Алаликіна А.М., а також у стовбці № 6 «штатний або сумісник» зазначив – сумісництво.
Відповідно до статті 102-1 Кодексу законів про працю України сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи. Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Враховуючи наведене, у тому числі інформацію, що міститься у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12, відповідно до якої працівники працюють саме за сумісництвом, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мандрико М.В. відсутні копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки з обов'язковим наданням повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція, чим не дотримано вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД.
Відповідно до пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД учасник повинен надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (має бути отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу).
Учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань видану 04.02.2022, яка не містить дані про останні реєстраційні дії, а також Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який сформований 28.11.2023, що раніше за 30 (тридцять) днів до дати подання документу (дата подання документа 27.03.2024).
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції не надав витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії, отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу, чим не дотримав вимоги пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД.
Відповідно до вимог додатка 2 до ТД учасником в тендерній документації надається проект наказу про відповідальну особу на будівництві (виконроба) зі штату осіб учасника з вказівкою за які саме роботи відповідає дана особа, ПІБ, номер телефону, дана особа у подальшому буде призначена відповідальною особою на будівництві.
У складі тендерної пропозиції учасник ФОП Мандрико М.В. надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 39, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Савка Роман Іванович, що діє на підставі договору ЦПД № 3/23 від 27.11.2023, який не є штатним працівником учасника.
Відповідно до статті 2 Кодексу законів про працю України працівники реалізують право на працю шляхом укладення трудового договору про роботу на підприємстві, в установі, організації або з фізичною особою. Статтею 21 Кодексу законів про працю України визначено, що трудовим договором є угода між працівником і роботодавцем (роботодавцем – фізичною особою), за якою працівник зобов’язується виконувати роботу, визначену цією угодою, а роботодавець (роботодавець – фізична особа) зобов’язується виплачувати працівникові заробітну плату і забезпечувати умови праці, необхідні для виконання роботи, передбачені законодавством про працю, колективним договором і угодою сторін.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 8.2 розділу 8 цивільно-правового договору на виконання робіт (послуг) від 27.11.2023 № 3/23 визначено, що на виконавця не розповсюджуються правила внутрішнього трудового розпорядку замовника. Виконавець самостійно і на власний ризик організує виконання цього договору у відповідності до його умов та вимог цивільного законодавства.
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 39, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Савка Роман Іванович, що діє на підставі договору ЦПД № 3/23 від 27.11.2023, який не є штатним працівником учасника, чим порушив вимоги додатка 2 до ТД.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Мандрико М.В., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит від 13.05.2024 про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.05.2024 Замовник не надав відповідні пояснення (інформацію, документи), чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
17.05.2024 14:47 - 01.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
17.05.2024 14:47
Оскарження висновку в суді
Опис:
Провадження № П/420/16661/24 від 28.05.2024
Дата публікації:
30.05.2024 13:51
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
c6e29fba061e4a89a02e6750bd106960
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
13.05.2024 18:08
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Як та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі фізичної особи – підприємця Мандрико Микола Віталійович (далі – ФОП Мандрико М.В.) вимогам пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі – ТД), тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника надано розрахунок договірної ціни, в якому зазначено вид договірної ціни – тверда?
При цьому відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД ціна тендерної пропозиції є динамічна.
3. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Мандрико М.В. вимогам пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12, в якій не вказано інформацію про освіту в тому числі назву навчального закладу працівника Алаликіна Андрія Миколайовича, зазначеного у довідці; також у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не надано копії наказів про прийняття на роботу працівників Савки Романа Івановича, Ягіча Ігора Юрійовича, Алаликіна Андрія Миколайовича за сумісництвом, відповідно до довідки, з обов'язковим наданням повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанції?
ТД передбачено, що у випадку, якщо учасником закупівлі довідкою (таблиці № 2) та / або документальним підтвердженням інформація не надається та / або надається не в повному обсязі, що може бути недостатнім відповідно до законодавства для виконання умов договору за технічним завданням, учасник додатково надає довідку в довільній формі із обґрунтуванням відповідно до норм чинного законодавства щодо можливості виконання робіт за відсутністю необхідної кваліфікації що вимагається Замовником. У складі тендерної пропозиції вказаного учасника така інформація відсутня.
4. Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Мандрико М.В. вимогам пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника не надано Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії, який має бути отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу? Слід зазначити, що учасник надав виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань видану 04.02.2022, яка не містить дані про останні реєстраційні дії, а також Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, який сформований 28.11.2023, що раніше за 30 (тридцять) днів до дати подання документу (дата подання документа 27.03.2024)? Надайте Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань ФОП Мандрико М.В. відповідно до вимог ТД, у разі наявності.
5. Відповідно до додатка 2 до ТД учасником надається проект наказу про відповідальну особу на будівництві (виконроба) зі штату осіб учасника з вказівкою, за які саме роботи відповідає дана особа, ПІБ, номер телефону, дана особа у подальшому буде призначена відповідальною особою на будівництві.
Як Замовник може обґрунтувати рішення щодо відповідності тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ФОП Мандрико М.В. вимогам додатка 2 до ТД, тоді як у складі тендерної пропозиції зазначеного учасника надано проект наказу листом від 25.03.2024 № 39, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Савка Роман Іванович, що діє на підставі договору ЦПД № 3/23 від 27.11.2023, який не є штатним працівником учасника?
6. Надайте інформацію та її документальне підтвердження (забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії), а також до банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком) щодо виконання переможцем процедури закупівлі ФОП Мандрико М.В. вимог пункту 5 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ТД в частині надання забезпечення виконання договору про закупівлю у розмірі 3 % від вартості договору.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Разом з тим повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
1c6815736bc24db5ae0ae49f40743d6a
Назва:
Відповідь на пояснення
Дата опублікування:
17.05.2024 14:34
Опис:
Стосовно питання першого повідомляємо наступне.
Розмір бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик та визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обґрунтовується відповідно до Рішення сесії Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області №2029-VIII від 05.03.2024 року було виділено кошти, на підставі чого, було оголошено закупівлю. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі розміщено на офіційному вебсайті https://fontanska-rada.gov.ua/, а також за посиланнями https://fontanska-rada.gov.ua/byudzhet-gromadi/prozorij-byudzhet-fontanskoyi-silskoyi-teritorialnoyi-gromadi/golovni-rozporyadniki-koshtiv-byudzhetu-fontanskoyi-silskoyi-teritorialnoyi-gromadi/ щодо кожного предмета закупівлі відповідно виділених бюджетних коштів (за четвертим посиланням Управління капітального будівництва Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області на сторінки) та розмір бюджетного призначення за посиланням https://fontanska-rada.gov.ua/tsilovi-programi/ (Рішення сесій Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області) щодо кожного бюджетного призначення. Також зазначаємо, що відповідно до Листа Держаудитслужби № 003100-14/7175-2021 від 09.06.2021 року «Щодо застосування постанови КМУ від 16.12.2020 р. № 1266» законодавством не визначено форми та/або змісту обґрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, оприлюднення якого має забезпечуватись відповідно до положень Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). Отже, замовники самостійно визначають вичерпний перелік інформації, що є обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості, для такого оприлюднення. Виходячи з наведеного вимога Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) щодо забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі замовником виконано в повному обсязі, наведена інформація міститься в електронному вигляді у вільному доступі.
Стосовно питання другого повідомляємо наступне.
Відповідно до порядку проведення відкритих торгів визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (надалі - Особливості), замовником визначено, що для проведення закупівлі застосовується електронний аукціон, у разі подання не менше двох тендерних пропозицій, що в свою чергу свідчить про те, що ціна тендерної пропозиції є динамічною.
Також зазначаємо, що відповідно до положень пункту 21 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (затверджено Постановою Кабінету Міністрів України № 668 від 01.08.2005 року), Договірна ціна у договорі підряду визначається на основі кошторису як приблизна або тверда. Договірна ціна вважається твердою, якщо інше не встановлено договором.
Стосовно питання третього повідомляємо наступне.
На підтвердження зазначеної вимоги Учасником, Фізичною особою – Підприємцем Мандрико Микола Віталійович, у тендерній пропозиції через електронну систему закупівель було завантажено файли у форматі *.pdf «12 наявність робітників; 31 Савка_витяг з журналу ОП; 32 Договір ЦПД_Ягіч; 33 Договір ЦПД_Савка; 34 Ягіч_витяг з журналу ОП; 35 Алаликін А водійські права; 37 ЦПД Алаликін» з відповідними документами: Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації № 12/3 від 25.03.2024 року, які мають необхідні знання та досвід; документ (журнал) щодо підтвердження групи електробезпеки; Цивільно-правовий договір № 3/23 від 27.11.2023 року; Цивільно-правовий договір № 5/23 від 27.11.2023 року; Цивільно-правовий договір № 7/23 від 27.11.2023 року; Посвідчення водія.
Вимогу «Довідка підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом - таблиця № 2» було підтверджено Довідкою про наявність працівників відповідної кваліфікації № 12 від 25.03.2024 року.
Вимогу «Нормативна кількість та професійність працівників робітничих професій має відповідати вимогам технічного завдання», з урахуванням розрахунків за кошторисною документацією та строком виконання робіт, було підтверджено за кількістю працівників в повному обсязі.
Вимогу «Обов’язкова наявність не менш двох електромонтерів/електромонтажників з групою електробезпеки не нижче третьої.», враховуючи, що Замовником на відповідність Закону України «Про публічні закупівлі» щодо недискримінації учасників, не було надано вичерпаний перелік способу документального підтвердження («Наявність, чинність та відповідність робітників повинна бути документально підтверджена (трудові/підрядні/тощо відносини з учасником, відповідність кваліфікаційного розряду та стажу, посвідчення/свідоцтва/сертифікати/тощо кваліфікаційної відповідності, тощо)») було підтверджено наданим документом (журналом) із зазначенням групи з електробезпеки у залучених робітників не нижче третьої (Савка Р. І. IV група електробезпеки; Ягіч І. Ю. IV група електробезпеки).
Вимогу «Для документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин з Учасником надаються: - для працівників за основним місцем роботи - копії трудових книжок (або витяги з трудових книжок) таких працівників із записами про прийом на роботу та копії наказів про прийняття на роботу таких працівників; - для працівників за неосновним місцем роботи - копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом, відповідно до довідки. Обов'язково надається повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція; - для працівників залучених на підставі цивільно-правових угод – відповідний договір цивільно-правового характеру або інший документ.» було підтверджено наданням Цивільно-правового договору № 5/23 від 27.11.2023 року Ягіч Ігора Юрійовича, Цивільно-правового договору № 3/23 від 27.11.2023 року Савка Романа Івановича; Цивільно-правового договору № 7/23 від 27.11.2023 року Алаликіна Андрія Миколайовича, відповідно до наведеної інформації у Довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації № 12 від 25.03.2024 року, чим підтвердив вимогу «Для документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин з Учасником надаються: - для працівників залучених на підставі цивільно-правових угод – відповідний договір цивільно-правового характеру або інший документ».
Щодо відсутності назви навчального закладу повідомляємо, що це фактично не впливає на зміст тендерної пропозиції, ціноутворення та кваліфікаційні критерії учасника, що в свою чергу має формальний характер та визначається, як формальна (несуттєва) помилка. Таких же висновків щодо формальності зазначених невідповідностей, які під час проведення публічних закупівель відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» вважаються формальними, висловлює в своїх постановах та рішеннях суди (зокрема постанова від 19.05.2022 у справі № 200/11480/20-а; постанова від 23.11.2023 року по справі № 200/7925/21; рішення від 19.03.2024 року по справі № 160/33916/23 тощо).
Стосовно питання четвертого повідомляємо наступне.
На підтвердження цієї вимоги учасником через електронну систему закупівель в автоматичному режимі було завантажено у вигляді електронного файлу в форматі *.pdf (файл «Звіт з ЄДР»), який сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку ЄДРПОУ учасника актуальний на дату відкриття тендерних пропозицій.
На підставі наведеного документу уповноваженою особою замовника було прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника вимогам підпункту 14 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - витяг) - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмним забезпеченням Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за зазначеним заявником критерієм пошуку та містить відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Вимогу підпункту 14 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації «14. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (має бути отриманий не раніше, ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу).» учасником підтверджено шляхом автоматичного завантаження даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань електронною системою закупівель на підставі договору про надання сервісних послуг між ДП «Національні інформаційні системи» та ДП «Прозорро». Дані, які завантажуються в автоматичному режимі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань актуальні станом на проведення відкритих торгів, що також підтверджує вимогу «(має бути отриманий не раніше, ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу)».
Наведе свідчить про відсутність підстав зазначати час на усунення цієї невідповідності на вимогу положень пункту 43 Особливостей, можливість вважати назву «Досьє», а не «Витяг» формальною помилкою згідно з Наказом Мінекономіки № 710 від 15.04.2020 року «Про затвердження Переліку формальних помилок» та такою, що пов’язана з оформленням тендерної пропозиції та не впливає на зміст тендерної пропозиції, а саме технічною помилкою та опискою, яка жодним чином не впливає на зміст тендерної пропозиції.
Зважаючи на те, що на теперішній час відповідно до Указу Президента України № 64 від 24.02.2022 року «Про введення воєнного стану в Україні» введено в країні воєнний стан, доступ до певної інформації періодично є обмеженим, тому вимога в надані актуальної інформації з реєстрів є важливою. Про обмеження в доступі до реєстрів свідчить, зокрема, Постанова Кабінету Міністрів України № 209 від 06.03.2022 року «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану», Постанова Кабінету Міністрів України № 263 від 12.03.2022 року «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану».
Проте, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України № 209 від 06.03.2022 року «Деякі питання державної реєстрації та функціонування єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану» ДП «Національні інформаційні системи» поновило доступ до порталу електронних сервісів та функція надання даних інтегрована до електронної системи закупівель, що надає смогу отримувати інформацію на час відкриття пропозицій учасників.
Таким чином вимогу підпункту 14 пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації учасником було виконано та в автоматичному режимі оприлюднено в електронній системі закупівель, який отриманий не раніше, ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу.
Стосовно питання п’ятого повідомляємо наступне.
Вимога Додатку 2 до Тендерної документації «Учасником в тендерній документації надається проект наказу про відповідальну особу на будівництві (виконроба) зі штату осіб Учасника з вказівкою за які саме роботи відповідає дана особа, ПІБ, номер телефону, дана особа у подальшому буде призначена відповідальною особою на будівництві.» не визначає призначення відповідальної особи лише з переліку штатних працівників учасника.
Учасником надано відповідальну особу, яку зазначено у Довідці про наявність працівників, яка надана на підтвердження вимоги підпункту 1.2 пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації.
Також зазначаємо, що тендерна документація складена з урахуванням зокрема положень статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та не містить дискримінаційних вимог до учасників.
Стосовно питання шостого повідомляємо наступне.
У відповідності з вимогами Тендерної документації учасником було надано забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії), а також до банківської гарантії додаються копії банківських документів; документ, що підтверджує повноваження особи, яка підписала гарантію (витяг із Статуту, довіреність, тощо), завірені банком). Документальне підтвердження надається.
Номер:
3bae3f9fcda94baf9c593d43a6a982e1
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
19.05.2024 15:27
Опис:
Відповідно до пункту 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» «Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань визначених у висновку.», Замовник звертається до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
1. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, в чому саме полягає порушення щодо визначення договірної ціни, у разі коли тендерною документацією та проектом договору, що є додатком до Тендерної документації, не визначено яка саме повинна бути договірна ціна, а тендерна документація відповідає вимогам Закону і Особливостей?
2. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, на підставі якої норми Замовник мав відхилити тендерну пропозицію учасника за формальні помилки у вигляді відсутності інформації, яка не впливає на зміст тендерної пропозиції, ціноутворення та кваліфікаційні критерії учасника?
3. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, в чому саме полягає порушення при заповнені учасником таблиці щодо наявності працівників відповідної кваліфікації за встановленою формою, коли таблицею передбачено вибір «Штатний або сумісництво», а тендерна документація відповідає вимогам Закону і Особливостей та учасником підтверджено вимоги Тендерної документації у частині документального підтвердження наявності трудових/підрядних/тощо відносин?
4. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, що саме було порушено щодо відповідності тендерної пропозиції пункту 14 розділу 4 додатку 1 ТД, коли законом передбачено автоматичне надання витягу (відповідно до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань)?
5. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, що саме було порушено в частині надання наказу на відповідальну особу, коли тендерною документацією не визначалось призначення відповідальної особи з штатних працівників?
6. Прошу надати роз’яснення щодо зобов’язань, яких саме заходів необхідно здійснити уповноваженій особі щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України?
7. Прошу надати роз’яснення щодо зобов’язань, яка саме інформація та/або документи будуть свідчити про вжиття заходів уповноваженою особою щодо усунення виявлених порушень?
8. Прошу надати роз’яснення щодо змісту висновку, стосовно порушення «Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом», коли законодавством передбачено початок розгляду електронного документу на наступний день у разі його надходження після закінчення робочого дня?
Номер:
366ef87d165547138f0aa2f668d1ed82
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
21.05.2024 16:38
Опис:
Відповідно до наказу начальника Південного офісу Держаудитслужби від 13.05.2024 № 102 проведено моніторинг процедури відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі ДК 021:2015: 50230000-6: Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги (утримання в належному стані зовнішніх мереж електропостачання, а саме послуги з поточного ремонту мережі вуличного освітлення по Лугова в с.Вапнярка, Одеського району Одеської області), яка проводилась Управлінням капітального будівництва Фонтанської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) (інформація про закупівлю оприлюднена за номером ID: UA-2024-03-21-012075-a), очікуваною вартістю 451 483,00 гривень.
Результати моніторингу процедури закупівлі відображені у висновку від 17.05.2024 (далі – Висновок), який оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до норм частини шостої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Замовником в електронній системі закупівель 19.05.2024 о 15:27:47 оприлюднено звернення за роз’ясненням щодо Висновку.
Згідно із частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові основи діяльності органів державного фінансового контролю визначені Законом України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Положенням про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженим наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 № 23, та статтею 113 Бюджетного кодексу України.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), не відхилив тендерну пропозицію учасника фізичної особи – підприємця Мандрико Микола Віталійович (далі – ФОП Мандрико М.В.), як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Пунктом 31 частини 1 статті 1 Закону визначено, що тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Пунктом 37 частини 1 статті 1 Закону визначено, що учасник процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (далі – учасник) – фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 32 частини 1 статті 1 Закону тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Звертаємо увагу, що Замовник самостійно визначає вимоги в тендерній документації (далі – ТД) відповідно до статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
У пункті 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено пряму вимогу до виду договірної ціни, яка встановлена саме динамічною.
Отже, на виконання вимоги ТД учасник у складі тендерної пропозиції повинен був надати розрахунок договірної ціни, вид якої – динамічна.
Проте у складі тендерної пропозиції учасник ФОП Мандрико М.В. надав розрахунок договірної ціни, вид якої – тверда, чим не дотримав вимоги пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД.
Разом з тим, відповідно до пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД учасник повинен надати довідку підприємства про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід роботи та будуть залучені до виконання зобов‘язань за предметом, за встановленою формою таблиці № 2. У вказаній формі зазначено, що учасник може відступити від неї в частині доповнення інформації.
Вимогами вищевказаного пункту Замовником визначено, що учасником надається довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, за формою № 2, якою передбачена для заповнення інформація про освіту, в тому числі назва навчального закладу.
Перелік формальних помилок було затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 «Про затвердження Переліку формальних помилок» (далі – Наказ № 710).
Враховуючи, що затверджений Наказом № 710 перелік формальних помилок є вичерпним, замовники повинні враховувати положення Наказу № 710 та використовувати саме цей перелік формальних помилок в своїй тендерній документації.
Слід зазначити, що Наказ № 710 не містить такої формальної помилки, як відсутність інформації, яка впливає / не впливає на зміст тендерної пропозиції, ціноутворення та кваліфікаційні критерії учасника.
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12, в якій не вказано інформацію про освіту, в тому числі назву навчального закладу працівника Алаликіна Андрія Миколайовича, зазначеного у довідці, чим не дотримав вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД.
Також у вищевказаній довідці від 25.03.2024 № 12 учасник зазначив про наявність двох електромонтерів – Савки Романа Івановича, Ягіча Ігора Юрійовича, оператора автокрана маніпулятора / керування вантажним транспортним засобом – Алаликіна Андрія Миколайовича, а також у стовбці № 6 «штатний або сумісник» зазначив – сумісництво.
Пунктом 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД передбачено, що для документального підтвердження наявності трудових/ підрядних/тощо відносин з учасником надаються зокрема для працівників за неосновним місцем роботи – копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки. Обов'язково надається повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанція.
Відповідно до статті 102-1 Кодексу законів про працю України сумісництвом вважається виконання працівником, крім основної, іншої оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому або іншому підприємстві, в установі, організації або у роботодавця – фізичної особи. Працівники, які працюють за сумісництвом, одержують заробітну плату за фактично виконану роботу.
Враховуючи наведене, у тому числі інформацію, що міститься у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12, відповідно до якої працівники працюють саме за сумісництвом, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мандрико М.В. відсутні копії наказів про прийняття на роботу таких працівників за сумісництвом відповідно до довідки з обов'язковим наданням повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанції, чим не дотримано вимоги пункту 1.2 розділу 1 додатка 1 до ТД.
Таким чином, за результатами моніторингу процедури закупівлі порушення при заповнені учасником таблиці щодо наявності працівників відповідної кваліфікації за встановленою формою, тоді як таблицею передбачено вибір «Штатний або сумісництво», як зазначає Замовник у зверненні за роз'ясненням щодо висновку, не встановлено. Натомість встановлено порушення в частині не надання у складі тендерної пропозиції учасника ФОП Мандрико М.В. копій наказів про прийняття на роботу вищевказаних працівників за сумісництвом відповідно до довідки з обов'язковим наданням повідомлення з Державної фіскальної служби України про прийняття працівника на роботу та квитанції, які необхідно було надати на підтвердження інформації, зазначеної у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, від 25.03.2024 № 12.
Крім того, вимогами пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД визначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
У пункті 14 розділу 4 додатка 1 до ТД Замовником визначено, що учасник повинен надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії (має бути отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу).
Отже, на виконання вимоги ТД учасник Мандрико М.В. повинен був у складі тендерної пропозиції надати витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії, який має бути отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу.
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції не надав витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, що містить дані про останні реєстраційні дії, отриманий не раніше ніж за 30 (тридцять) днів до дати подання документу, чим не дотримав вимоги пункту 14 розділу 4 додатка 1 до ТД.
Відповідно до вимог додатка 2 до ТД учасником в тендерній документації надається проект наказу про відповідальну особу на будівництві (виконроба) зі штату осіб учасника з вказівкою за які саме роботи відповідає дана особа, ПІБ, номер телефону, дана особа у подальшому буде призначена відповідальною особою на будівництві.
Таким чином, Замовником визначено, що відповідальною особою на будівництві призначається саме зі штату учасника.
У складі тендерної пропозиції учасник ФОП Мандрико М.В. надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 39, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Савка Роман Іванович, що діє на підставі договору ЦПД № 3/23 від 27.11.2023, який не є штатним працівником учасника.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 8.2 розділу 8 цивільно-правового договору на виконання робіт від 27.11.2023 № 3/23 визначено, що на виконавця не розповсюджуються правила внутрішнього трудового розпорядку замовника. Виконавець самостійно і на власний ризик організує виконання цього договору у відповідності до його умов та вимог цивільного законодавства.
Проте учасник ФОП Мандрико М.В. у складі тендерної пропозиції надав проекту наказу листом від 25.03.2024 № 39, відповідно до якого відповідальною особою на будівництві призначається Савка Роман Іванович, що діє на підставі договору ЦПД № 3/23 від 27.11.2023, який не є штатним працівником учасника, чим порушив вимоги додатка 2 до ТД.
Однак, Замовник на порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Мандрико М.В., як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 01.10.2020 за № 958/35241 (далі – Порядок) саме у пункті 1 констатуючої частини висновку зазначається опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу процедури закупівлі, із зазначенням структурної одиниці нормативно-правового акта, норми якої порушено.
Відповідно до пункту 2 розділу ІІІ Порядку у пункті 2 констатуючої частини висновку заповнюється висновок про наявність чи відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель за кожним із питань, що аналізувалися.
Відповідно до пункту 3 розділу ІІІ Порядку у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель пункт 3 має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов’язує замовника усунути у встановленому законодавством порядку такі порушення, а також зобов’язання щодо їх усунення.
Зокрема, відповідно до пункту 3 Висновку Південний офіс Держаудитслужби, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору від 19.04.2024 № 19/04-5 (далі – Договір) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Пунктом 14 частини 1 статті 1 Закону чітко визначено поняття моніторинг процедури закупівлі – аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до абзацу 2 частини 1 статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюється протягом проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та його дії.
Моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи.
З огляду на зміст зазначених норм Закону, можна дійти висновку, що повноваження органу державного фінансового контролю щодо моніторингу процедур закупівель полягають не лише в запобіганні порушення законодавства у сфері публічних закупівель якимось одним замовником на певній стадії закупівель, а саме у повноцінному аналізі усіх стадій закупівлі, проведеної Замовником, з метою запобігання порушення Замовником законодавства у сфері публічних закупівель, що зі свого боку, повною мірою відображає повноваження органу державного фінансового контролю в частині забезпечення і реалізації державної політики у сфері державного фінансового контролю.
Отже, законодавець встановив можливість проведення органами державного фінансового контролю моніторингу процедур закупівель, у тому числі, коли договори про закупівлю, укладені за результатами проведених замовникам процедур закупівель, знаходяться вже на стадії виконання сторонами та до кінцевого виконання сторонами своїх зобов’язань.
Тому, у таких випадках у разі виявлення органами державного фінансового контролю порушень замовниками законодавства у сфері закупівель єдиним можливим зобов’язанням щодо усунення виявлених порушень може бути лише зобов’язання щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору.
Враховуючи те, що станом на момент здійснення моніторинга процедури закупівлі договір про закупівлю вже був укладений у пункті 3 констатуючої частини Висновку зазначено зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Варіант усунення порушення шляхом розірвання договору направлений на приведення відносин між сторонами у первісний стан. У разі недотримання учасником процедури закупівлі усіх вимог, зазначених у тендерній документації замовника, останній на вимогу Закону повинен відхилити тендерну пропозицію учасника та відмінити закупівлю, що робить укладання договору взагалі неможливим. Аналогічна правова позиція викладена у рішеннях Верховного Суду по справах за №№ 160/4436/21, 420/693/21, 200/10092/20, 280/8475/20, 260/2993/21.
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону Замовник протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Крім того, пунктом 12.4. розділу 12 Договору передбачено, що дія Договору припиняється за згодою сторін; з інших підстав, передбачених даним Договором та чинним законодавством України.
Враховуючи вищевикладене, інформацією та/або документами, що будуть свідчити про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, буде вважатися інформація оприлюднена в електронній системі закупівель про розірвання Договору, а також підтверджуючі документи, що свідчать про вжиття таких заходів (відповідна додаткова угода до Договору).
Разом з тим, у межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит від 13.05.2024 про надання пояснень (інформації, документів) щодо прийнятих рішень та вчинених дій, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.05.2024 Замовник не надав відповідні пояснення (інформацію, документи), чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
У зверненні за роз'ясненням щодо висновку зазначено: «… законодавством передбачено початок розгляду електронного документу на наступний день у разі його надходження після закінчення робочого дня».
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини 1 статті 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Південним офісом Держаудитслужби було надано запит Замовнику на пояснення від 13.05.2024.
Отже, перебіг строку для надання Замовником відповідного пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель почався з наступного дня після надання запиту, а саме - з 14.05.2024, тобто кінцевий строк для надання Замовником пояснення в електронній системі закупівель – 16.05.2024 включно.
Тому враховуючи вищезазначене та те, що на запит Південного офісу Держаудитслужби від 13.05.2024 Замовник не надав відповідні пояснення (інформацію, документи) станом на момент складання Висновку, Замовник порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.