-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо ( Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти).
Завершена
2 559 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 798.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 798.00 UAH
Номер:
61436a7f7f7744489805cd570ecdc9e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-07-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2024 00:00
Період моніторингу:
07.08.2024 11:42 - 29.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.08.2024
№ 130
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 06.08.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 06.08.2024 № 130
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
35. UA-2024-02-29-002926-a 29.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, надання роз’яснень щодо тендерної документації, правомірності вілхилення тендерної пропозиції учасника, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, оприлюднення змін до умов договору, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом приведення у відповідність ціни за одиницю товару в Договорі, недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущені такі порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178), надання роз’яснень щодо тендерної документації, правомірності вілхилення тендерної пропозиції учасника, розгляду тендерних пропозицій, стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, своєчасності його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства "Лозівське територіальне медичне об'єднання " Лозівської міської ради Харківської області на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Лозівське територіальне медичне об'єднання "Лозівської міської ради Харківської області (далі – Замовник) (протокол №48 від 29.02.2024), звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 29.02.2024 та відповідь Замовника від 01.03.2024, реєстр пропозицій від 11.03.2024, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БРЕНТ ОЙЛ-98" та Товариства з обмеженою відповідальністю "МАРШАЛ-КАРД" (далі – ТОВ "МАРШАЛ-КАРД", учасник, переможець), вимогу про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БРЕНТ ОЙЛ-98" до 06.04.2024 та вимогу про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції ТОВ "МАРШАЛ-КАРД" до 15.03.2024, рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.03.2024 №5712, протокол розкриття тендерних пропозицій від 11.03.2024, протокол Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "БРЕНТ ОЙЛ-98" від 09.04.2024 № 93, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника (протокол № 98 від 15.04.2024), повідомлення про намір укласти договір від 15.04.2024, договір про закупівлю товару від 29.04.2024 № 205 (далі – Договір), додаткову угоду до Договору від 03.06.2024 №1, цінову довідку Харківської торгово-промислової палати № 602/24 від 28.05.2024, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 12.08.2024 року (далі – Пояснення).
Моніторінгом питання розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено наступне.
Відповідно до умов п. 7 «Технічних (якісних) вимог до товару» Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі — Додаток №3) тендерної документації якщо Учасник не є емітентом талонів що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати гарантійний лист від емітента талонів, адресований Замовнику (який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів/паливних карток/скретч-карток) про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску запропонованих Учасником талонів/електронних талонів/паливних карток/скретч-карток протягом всього періоду їх дії.
При цьому, у складі тендерної пропозиції ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» надано гарантійний лист № 30 від 05.03.2024р від партнера ПП «Маршал», який не відповідає вимогам п.7 Додатку №3 тендерної документації.
Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «МАРШАЛ-КАРД», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 07.08.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 08.08.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: «..Щодо того, що даний гарантійний лист не адресований Замовнику та не містить ідентифікатору закупівлі, відповідно до вимоги ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, Замовником було прийнято рішення щоб не порушувати вимоги по дискримінації Учасника, що дана інформація несе інформаційний характер і ні як не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факти порушення вимог пункту 43 Особливостей.
Моніторінгом питання щодо внесення змін до договору про закупівлю встановлено наступне.
За результатами проведеної процедури закупівлі Замовник 29.04.2024 уклав з переможцем торгів ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» договір від 29.04.2024 № 205 (далі - Договір) на постачання товарів, а саме: бензин А-92 у кількості 21 000 літрів, за ціною 45,30 грн/л з ПДВ (37,75 грн/л без ПДВ), бензин А-95 у кількості 24 000 літрів, за ціною 47,28 грн/л з ПДВ (39,40 грн/л без ПДВ), дизельне паливо у кількості 10 000 літрів, за ціною 47,28 грн/л з ПДВ (39,40 грн/л без ПДВ), загальною вартістю 2 558 820,00 грн з ПДВ.
Пунктом 9.4 розділу 9 «Порядок внесення змік та припинення (розірвання) Договору» Договору визначено наступне: «Істотні умови Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобовʼязань сторонами в повному обсязі, крім випадків передбачених пунктом 19 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
Замовником до Договору було укладено додаткову угоду №1 від 03.06.2024 (далі - додаткова угода) щодо збільшення ціни за одиницю товару, внаслідок чого збільшено ціну за 1 л на бензин А-92 на 4,5 грн або 9,04%, на бензин А-95 на 4,68 грн або 9,01%, на дизельне паливо на 2,52 грн або 5,06%.
В електронній системі Замовником 05 червня 2024 року опубліковано Цінову довідку Харківської торгово-промислової палати складену для ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» 28.05.2024 року № 602/24 в якій зазначено рівень роздрібних цін станом на 28.05.2024 на ринку Харківської області на бензин А92, А95 та дизельне паливо.
Проте, інформація про коливання ціни дизельного палива на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю до укладення додаткової угоди у вказаній довідці відсутня.
З урахуванням викладеного, під час здійснення моніторингу постала потреба у отриманні пояснень стосовно наявності документально підтверджених об’єктивних обставин, що є підставою для укладання вищевказаної додаткової угоди та підтверджують коливання ціни такого товару на ринку.
Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 07.08.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Замовником надано пояснення, в якому, зокрема, зазначено: «Обсяг даної закупівлі розрахований на потребу Замовника на період 2024 року. Договір який заключений між КНП «Лозівське ТМО» та ТОВ «Маршал-Кард» діє до 27.12.2024 року, в ході поставки товару ТОВ «Маршал Кард» звернувся до Замовника з інформацією, щодо підвищення ціни ПММ з підтвердженням своїх слів, а саме Довідкою № 602/24 від 28.05.2024р від Харківської торгово-промислової палати. Замовником було здійснено пошук загальнодоступною інформацію щодо цін та асортименту товарі, які містились у відкритих джерелах на сайтах постачальників ПМV, майданчику Prozorro та самих АЗС, також на сайті Мінфін. Також керуючись статями про зміну ціни за товар, а саме: https://infobox.prozorro.org/articles/vnesennya-zmin-do-istotnih-umov-dogovoru-pro-zakupivlyu, https://goszakupka.com.ua/blog/vnosimo-zmini-do-istotnih-umov-dogovoru-v-chastini-zmini-cini-elektrichnoyi-energiyi-pravilno та https://infobox.prozorro.org/articles/yak-pidtverditi-kolivannya-cini-na-tovar,https://e-tender.ua/news/zmina-cini-za-odinicyu-tovaru-vidpovidayemo-na-najpopulyarni-1653. Згідно зібраної інформації та Довідки від ТПП Замовником було прийнято рішення внести зміни до договору згідно п. 19 Особливостей. Також Законом України «Про публічні закупівлі» чи Особливостями не передбачено публікацію обґрунтування чи підтвердження змін цін до договорів. Замовником було прийнято рішення опублікувати дану Довідку ТПП від ТОВ «Маршал Кард», як підтвердження слів та інформації від постачальника.».
Однак, пояснения не способствуює наявність порушення підпункту 2 пункту 19 Особливостей, в частині внесення змін до ціни за одиницю товару без належного документального підтвердження коливання.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 укладено додаткову угоду до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару.
Період усунення порушень:
16.08.2024 17:43 - 31.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.08.2024 17:43
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне некомерційне підприємство «Лозівське територіальне медичне об’єднання» Лозівської міської ради Харківської області уважно розглянуло висновок Державної аудиторської служби України Північно-Східного офісу Держаудитслужби про наявність або відсутність порушень законодавства у результаті моніторингу закупівлі № UA-2024-02-29-002926-a (далі – Закупівля) Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти), який був опублікований 16.08.2024 о 17:43. На підставі позиції викладеної у Висновку, уповноважену особу притягнуто до дисциплінарної відповідальності у вигляді догани. З метою уникнення в подальшому порушень законодавства у сфері публічних закупівель та проведення торгів, уповноваженій особі додатково роз’яснені вимоги Закону України №922-VIII від 25.12.2015 "Про публічні закупівлі"; постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022; постанови Кабінету Міністрів України №1082 від 11.06.2020 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі». Також уповноважена особа додатково вдосконалює свої знання у сфері публічних закупівель шляхом: вивчення новоприйнятих законодавчих актів, наукових статей та практики викладеної у юридичних журналах; проходження онлайн-курсів та тестів; користування усіма іншими можливостями, які передбачені на електронному порталі «Радник у сфері публічних закупівель». Крім того, з уповноваженою особою проведено бесіду щодо недопустимості виникнення в подальшому порушень під час проведення публічних закупівель та попереджено, що у разі настання негативних наслідків, до останньої можуть бути застосовані інші види дисциплінарної відповідальності та уповноважені органи мають право накласти адміністративне стягнення.
Дата публікації звіту:
23.08.2024 08:37
Запити/Пояснення
Номер:
b3776cb059d64d409fdff1674df9d7e9
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.08.2024 11:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів «Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо (ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти)», очікуваною вартістю 2 559 500,00 гривень, (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-02-29-002926-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Відповідно до умов п. 7 «Технічних (якісних) вимог до товару» Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі — Додаток №3) тендерної документації якщо Учасник не є емітентом талонів що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати гарантійний лист від емітента талонів, адресований Замовнику (який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів/паливних карток/скретч-карток) про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску запропонованих Учасником талонів/електронних талонів/паливних карток/скретч-карток протягом всього періоду їх дії. Копію договору від емітента талонів. Якщо Учасник є емітентом талонів, що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати Довідку в довільній формі зі зразком талонів.
Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" у складі тендерної пропозиції файл «Технічна документація» надано Гарантійний лист від Приватного підприємства «МАРШАЛ», яке є постачальником ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» та підтверджує, що між ТОВ «МАРШАЛ-КАРД», та ПП «МАРШАЛ» укладено партнерський договір № 1 від 02 січня 2023 року купівлі-продажу пального через мережу АЗС. Цим листом ПП «МАРШАЛ», повідомляє про чинність цього Договору, та підтверджує його автоматичну пролонгацію на кожен наступний календарний рік. ПП «МАРШАЛ», гарантує безумовне та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці. До гарантійного листа додано перелік АЗС та зразки талонів. Наявність зразків талонів у ПП «МАРШАЛ» свідчить про те, що він є емітентом талонів.
Чому Учасником ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» не надано гарантійний лист від емітента талонів ПП «МАРШАЛ», адресований Замовнику (який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів/паливних карток/скретч-карток) про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску запропонованих Учасником талонів/електронних талонів/паливних карток/скретч-карток протягом всього періоду їх дії?
3. За результатами процедури закупівлі укладено договір від 29.04.2024 за №205 на суму 2 558 820,00 грн. (далі - договір), строк поставки товару до 27.12.2024 року. В подальшому додатковою угодою від 03.06.2024 №1, внесено зміни до договору та збільшено ціну за одиницю товару у зв’язку із коливанням ціни на ринку.
Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» 05 червня 2024 року опубліковано Цінову довідку Харківської торгово-промислової палати складену 28.05.2024 року № 602/24 в якій зазначено рівень роздрібних цін станом на 28.05.2024р. на ринку Харківської області на Бензин А92, А95 та дизельне паливо. В зазначеній довідці не простежується коливання ціни товару на ринку та відсоток зазначеного коливання. Крім того, в п. 9 Цінової довідки зазначено, що Дана довідка має довідково-інформаційний характер не враховує умов контракту, термінів доставки та оплати.
У зв’язку з вище викладеним надайте документи, що слугували підставою для укладання вищевказаної додаткової угоди та підтверджують коливання ціни такого товару на ринку?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
ddcc373437a04b5c9ec957fb2e51d314
Назва:
Пояснення по запиту
Дата опублікування:
12.08.2024 12:04
Опис:
06.08.2024р на підставі Наказу №130 від 06.08.2024р ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ розпочато моніторинг закупівлі UA-2024-02-29-002926-a (далі-Закупівля) Бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо ( Показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник” – ДК 021:2015: 09130000-9 Нафта і дистиляти). 07.08.2024 р о 11:53 на офіційному веб-сайті «Prozorro» опубліковано запит на надання пояснень.
Комунальне некомерційне підприємство «Лозівське територіальне медичне об’єднання» Лозівської міської ради Харківської області (далі – КНП «Лозівське ТМО») надає пояснення щодо наступних питань: 1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? 2. Відповідно до умов п. 7 «Технічних (якісних) вимог до товару» Додатку №3 «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (далі — Додаток №3) тендерної документації якщо Учасник не є емітентом талонів що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати гарантійний лист від емітента талонів, адресований Замовнику (який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів/паливних карток/скретч-карток) про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску запропонованих Учасником талонів/електронних талонів/паливних карток/скретч-карток протягом всього періоду їх дії. Копію договору від емітента талонів. Якщо Учасник є емітентом талонів, що пропонуються Замовнику, Учасник повинен надати Довідку в довільній формі зі зразком талонів. Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МАРШАЛ-КАРД" у складі тендерної пропозиції файл «Технічна документація» надано Гарантійний лист від Приватного підприємства «МАРШАЛ», яке є постачальником ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» та підтверджує, що між ТОВ «МАРШАЛ-КАРД», та ПП «МАРШАЛ» укладено партнерський договір № 1 від 02 січня 2023 року купівлі-продажу пального через мережу АЗС. Цим листом ПП «МАРШАЛ», повідомляє про чинність цього Договору, та підтверджує його автоматичну пролонгацію на кожен наступний календарний рік. ПП «МАРШАЛ», гарантує безумовне та безперебійне здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці. До гарантійного листа додано перелік АЗС та зразки талонів. Наявність зразків талонів у ПП «МАРШАЛ» свідчить про те, що він є емітентом талонів. Чому Учасником ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» не надано гарантійний лист від емітента талонів ПП «МАРШАЛ», адресований Замовнику (який містить ідентифікатор закупівлі, номер та дату договору на поставку емітентом талонів/паливних карток/скретч-карток) про можливість безумовного, цілодобового та безперебійного відпуску запропонованих Учасником талонів/електронних талонів/паливних карток/скретч-карток протягом всього періоду їх дії? 3. За результатами процедури закупівлі укладено договір від 29.04.2024 за №205 на суму 2 558 820,00 грн. (далі - договір), строк поставки товару до 27.12.2024 року. В подальшому додатковою угодою від 03.06.2024 №1, внесено зміни до договору та збільшено ціну за одиницю товару у зв’язку із коливанням ціни на ринку. Згідно підпункту 2 пункту 19 Особливостей №1178 істотні умови договору про закупівлю, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» 05 червня 2024 року опубліковано Цінову довідку Харківської торгово-промислової палати складену 28.05.2024 року № 602/24 в якій зазначено рівень роздрібних цін станом на 28.05.2024р. на ринку Харківської області на Бензин А92, А95 та дизельне паливо. В зазначеній довідці не простежується коливання ціни товару на ринку та відсоток зазначеного коливання. Крім того, в п. 9 Цінової довідки зазначено, що Дана довідка має довідково-інформаційний характер не враховує умов контракту, термінів доставки та оплати. У зв’язку з вище викладеним надайте документи, що слугували підставою для укладання вищевказаної додаткової угоди та підтверджують коливання ціни такого товару на ринку?
1) Визначення розміру витрат предмета закупівлі розраховані виходячи з орієнтовних середньо-добових витрат палива Підприємства до 27 грудня 2024 року. За результатом розрахунків, очікувана вартість закупівлі становить 2 559 500,00 грн. Очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін на такі товари та у відповідності до пункту 3 Розділу 11 «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах постачальників відповідної продукції, та в електронній системі закупівель Prozorro та самих АЗС, також на сайті Мінфін і т.д. ), також методом направлення не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) офіційним постачальникам конкретного товару. Отримані наступні пропозиції: Бензин А-95 по 48,00 грн., бензин А-92 по 47,00 грн., ДП по 48,00 грн від ТОВ «Авіас»; Бензин А-95 по 49,99 грн., ДП по 49,99 грн від ТОВ «БВС Ритейл»; Бензин А-95 Євро по 47,30 грн., бензин А-92 Євро по 45,30 грн., ДП Євро по 47,3 грн від ТОВ «Маршал-Кард» (додаємо). Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета, що пропонується підтверджується діючим в Україні державним нормам та стандартам, зокрема ДСТУ 7687:2015, ДСТУ 7688:2015 та ліцензіями на роздрібну торгівлю пальним на кожній АЗС. Крім того, зважаючи на виробничу потребу замовника в власності якого є 2 стаціонари та поліклініка, відпуск нафтопродуктів замовнику для більш зручного та економічного користування повинено здійснюватися в талонах (паливних/смарт- і скретч-карток).
2) ТОВ «МАРШАЛ-КАРД» на вимоги п.7 Додатку №3 тендерної документації, надає гарантійний лист № 30 від 05.05.03.2024р від партнера ПП «Маршал», що гарантує безумовне та безперебійне здійснення відпуску пального АЗС та надає зразки талонів. В даному гарантійному листі вказаний договір №1 від 02.01.2023 р. про куплі-продаж пального через мережу АЗС з пролонгацією на наступний календарний рік, на підтвердження даної інформації ТОВ «Маршал Кард» надає скан-копію цього договору, згідно пп. 5.3.2. цього договору Продавець (тобто ПП «Маршал») зобов’язаний здійснювати передачу товару через АЗС. Щодо того, що даний гарантійний лист не адресований Замовнику та не містить ідентифікатору закупівлі, відповідно до вимоги ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 29 Особливостей, Замовником було прийнято рішення щоб не порушувати вимоги по дискримінації Учасника, що дана інформація несе інформаційний характер і ні як не впливає на технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
3) Обсяг даної закупівлі розрахований на потребу Замовника на період 2024 року. Договір який заключений між КНП «Лозівське ТМО» та ТОВ «Маршал-Кард» діє до 27.12.2024 року, в ході поставки товару ТОВ «Маршал Кард» звернувся до Замовника з інформацією, щодо підвищення ціни ПММ з підтвердженням своїх слів, а саме Довідкою № 602/24 від 28.05.2024р від Харківської торгово-промислової палати. Замовником було здійснено пошук загальнодоступною інформацію щодо цін та асортименту товарі, які містились у відкритих джерелах на сайтах постачальників ПМV, майданчику Prozorro та самих АЗС, також на сайті Мінфін. Також керуючись статями про зміну ціни за товар, а саме: https://infobox.prozorro.org/articles/vnesennya-zmin-do-istotnih-umov-dogovoru-pro-zakupivlyu, https://goszakupka.com.ua/blog/vnosimo-zmini-do-istotnih-umov-dogovoru-v-chastini-zmini-cini-elektrichnoyi-energiyi-pravilno та https://infobox.prozorro.org/articles/yak-pidtverditi-kolivannya-cini-na-tovar, https://e-tender.ua/news/zmina-cini-za-odinicyu-tovaru-vidpovidayemo-na-najpopulyarni-1653 . Згідно зібраної інформації та Довідки від ТПП Замовником було прийнято рішення внести зміни до договору згідно п. 19 Особливостей. Також Законом України «Про публічні закупівлі» чи Особливостями не передбачено публікацію обґрунтування чи підтвердження змін цін до договорів. Замовником було прийнято рішення опублікувати дану Довідку ТПП від ТОВ «Маршал Кард», як підтвердження слів та інформації від постачальника.