• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

14410000-8 Кам’яна сіль (Сіль для промислового переробляння з протизлежувальною добавкою)

Завершена

9 400 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 94 000.00 UAH
Номер: 173be92f610c415285322838e9b9f9aa
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000061
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 22.04.2024 17:39 - 14.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 22.04.2024 № 91 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 17 UA-2024-02-26-001309-a 26.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 187-40-99, ele.ele@ex.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» встановлено недотримання вимог пункту 43 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕКС-ГРУП» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 13 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, в редакції чинній на момент публікації (далі – Особливості №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.03.2024 № МІ-356/24 зі змінами (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ЛЕКС-ГРУП» (далі - Переможець), вимогу про усунення невідповідностей, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 14.03.2024 № МІ-372/24, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.03.2024 № МІ-373/24, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.03.2024 № МІ-376/24, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.03.2024 № МІ-378/24, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.03.2024 № МІ-379/24, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.03.2024 № МІ-381/24, повідомлення про намір укласти договір від 22.03.2024, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України (далі – АМКУ) від 28.03.2024 № 5620-р/пк-пз та від 08.04.2024 № 6236-р/пк-пз, договір від 15.04.2024 № 150424, додаткову угоду від 19.04.2024 № 1, відповіді Замовника на запитання від 25.04.2024 та від 03.05.2024. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли пропозиції учасників: ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» з остаточною ціною 7 549 500,00 грн з ПДВ, ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «МЕГАПОЛІС» з остаточною ціною 7 550 000,00 грн з ПДВ, ТОВ «АЛЬЯНС БУДІВЕЛЬНИКІВ УКРАЇНИ» з остаточною ціною 9 186 000,00 грн з ПДВ, ТОВ «ЛЕКС-ГРУП» з остаточною ціною 9 200 000,00 грн з ПДВ, ТОВ «ТМ УКРАЇНСЬКИЙ ПРОДУКТ» з остаточною ціною 9 399 984,00 грн з ПДВ. Перевіркою підстав відхилення пропозиції ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНЕ УПРАВЛІННЯ «МЕГАПОЛІС» порушень не встановлено. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. Моніторингом установлено, що Переможцем торгів обрано тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛЕКС-ГРУП» з остаточною ціною пропозиції 9 200 000,00 грн з ПДВ. За результатами аналізу документів, оприлюднених на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з протоколом від 14.03.2024 № МІ-372/24 Замовником відхилено пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» у зв’язку з тим, що учасник надав Таблицю 1 Додатку 3 ТД, в якій заповнені усі поля та стовпчики, окрім стовпчика «кількість, т» та у стовпчику «Вказати виробника та країну походження» учасник зазначив, що виробником товару є «AT AL SADAT GLOBAL». У той же час, відповідно до наявних у тендерній пропозиції документів виробником товару є – «AL SADAT GLOBAL FOR IMPORT AND EXPORT». Згідно з пунктом 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Варто зауважити, що Замовник під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» розмістив вимогу про усунення вичерпного переліку невідповідностей (далі – вимога) до 13.03.2024. Однак, Замовником під час оприлюднення вимоги не зазначено в переліку та не надано можливість щодо виправлення невідповідностей, які в подальшому стали підставою для відхилення (зазначені у протоколі відхилення від 14.03.2024 № МІ-372/24) щодо заповнення усіх полів та стовпчиків Таблиці 1 Додатку 3 ТД, зокрема стовпчика «кількість, т» та у стовпчику «Вказати виробника та країну походження» у якому учасник має зазначити достовірну інформацію. Так, слід зазначити, що Замовник мав змогу згідно з нормами пункту 43 Особливостей №1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС» надати можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, чим недотримав пункт 43 Особливостей № 1178. Так, виходячи з вищезазначеного Замовник не довів правомірність причини відхилення учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС». Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ЛЕКС-ГРУП» вимогам ТД та іншим вимогам щодо предмета закупівлі. Так, відповідно до пункту 3 Розділу ІІІ Додатку 3 до ТД, якщо учасник не є виробником продукції, йому потрібно надати у складі тендерної пропозиції копію документу, що підтверджує стосунки із виробником або дилером такого Товару (сертифікат дистриб’ютора, виданий виробником товару або лист про представництво його інтересів, або дилерське свідоцтво в якому обов’язково зазначаються стосунки виробника з дилером). На виконання вимоги пункту 3 Розділу ІІІ Додатку 3 до ТД Переможець у складі тендерної пропозиції надав лист про представництво інтересів від 01.03.2024 № 010324-04 у якому зазначається, що ТОВ «СЕНСАР АГРО» (код ЕДРПОУ 45329512) є дилером виробника «AL SADAT GLOBAL FOR IMPORT AND EXPORT». Також, Переможець на підтвердження стосунків із виробником або дилером у складі тендерної пропозиції надає Договір поставки від 23.11.2023 № 23-11/23 у якому зазначається, що ТОВ «СЕНСАР АГРО» є покупцем товару, а «AL SADAT GLOBAL FOR IMPORT AND EXPORT» є продавцем, який зобов’язується поставити покупцю у власність товар. Враховуючи вищезазначене, відповідно до частини 1 статті 297 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) за агентським договором одна сторона (комерційний агент) зобов'язується надати послуги другій стороні (суб'єкту, якого представляє агент) в укладенні угод чи сприяти їх укладенню (надання фактичних послуг) від імені цього суб'єкта і за його рахунок, також, відповідно до частини 2 статті 297 ГКУ агентський договір повинен визначати сферу, характер і порядок виконання комерційним агентом посередницьких послуг, права та обов'язки сторін, умови і розмір винагороди комерційному агентові, строк дії договору, санкції у разі порушення сторонами умов договору, інші необхідні умови, визначені сторонами. Враховуючи вищенаведене, ТОВ «СЕНСАР АГРО» відповідно до наданих підтверджуючих документів не є дилером «AL SADAT GLOBAL FOR IMPORT AND EXPORT», а є покупцем, який не має повноважень надавати лист про представництво інтересів. Таким чином, варто зазначити, що Переможець на виконання пункту 3 Розділу ІІІ Додатку 3 до ТД надав лист про представництво інтересів від 01.03.2024 №010324-04 у якому зазначено заздалегідь недостовірну інформацію, яка не відповідає дійсності. Також, відповідно до пункту 4 Розділу ІІІ Додатку 3 до ТД учасник у складі тендерної пропозиції на підтвердження якості товару має надати документи, зокрема, протокол випробувань на товар, виданий на учасника випробувальною лабораторією до кінцевого строку подання тендерних пропозицій з інформацією, що підтверджує відповідність пропонованого товару вимогам ДСТУ 8853:2019 та протокол сертифікаційних випробувань до сертифікату відповідності видані до кінцевого строку подання тендерних пропозицій на учасника випробувальною лабораторією згідно вимог ДСТУ 4246:2003. Проте, Переможцем у складі тендерної пропозиції вищезазначені протоколи відсутні, чим не виконано вимоги пункту 4 Розділу ІІІ Додатку 3 до ТД. Так, відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII. Зважаючи на вищевикладене, Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ГРАНДЕС», що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною та на 1 650 500 гривень є меншою від ціни Переможця ТОВ «ЛЕКС-ГРУП», чим порушено вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. Враховуючи наведене, Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень: 16.05.2024 10:48 - 31.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 16.05.2024 10:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Станом на 21.05.2024 Договір від 15.04.2024 № 150424 достроково розірваний за взаємною згодою сторін Додатковою угодою № 2 від 14.05.2024 року.
Дата публікації звіту: 21.05.2024 16:32

Запити/Пояснення