-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (НК 024:2023: 61938 – Набір одягу хірургічний / оглядовий; НК 024:2023:61371 – Набір для кардіоторакальної хірургічної процедури, що не містить лікарських засобів, одноразового використання; НК 024:2023:60755 – Набір для урологічних загальнохірургічних процедур, що не містить лікарських засобів, одноразового використання; НК 024:2023:60644 – Набір для акушерських/гінекологічних операцій, що не містить лікарських засобів, одноразового використання; НК 024:2023:45150 – Офтальмологічний хірургічний набір, який не містить лікувальних засобів, одноразового використання; НК 024:2023:12535 – Чохол для хірургічного мікроскопа; НК 024:2023:43970 – Стерильний чохол для кабелю/ провода/ давача/ зонда)
Завершена
7 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 37 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 37 500.00 UAH
Номер:
5f51a8a8a7a5400da3495fc265e9d4e3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-18-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.04.2024 00:00
Період моніторингу:
19.04.2024 11:28 - 11.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРНІГІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
18.04.2024 № 25-З
Чернігів
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр КОНДРАШОВ
Витяг з додатку
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області
«Про початок моніторингу закупівель»
Перелік закупівель
№ з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2. UA-2024-02-21-004043-a 21.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства встановлено порушення вимог абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей встановлено порушення вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання правомірності застосування процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства встановлено порушення вимоги пункту 11-1 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області зобов’язує вжити заходів щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявності закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог законодавства, повноти відображення інформації у річному плані закупівель та в оголошенні про закупівлю відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства, розгляду тендерних пропозицій з урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі – Постанова), у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), своєчасності укладення договору про закупівлю, правомірності застосування процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Чернігівська міська лікарня № 2» Чернігівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 21.02.2024 б/н (далі – тендерна документація), зі змінами, запитання до процедури та відповіді Замовника, вимоги про усунення порушення та рішення Замовника, скарга до процедури Товариства з обмеженою відповідальністю «Фірма «Технокомплекс» від 24.02.2024 № UA-2024-02-21-004043-a.c2 та рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 06.03.2024 № 4178 (далі – комісія АМКУ), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Фармєдіс» (далі – ТОВ «Фармєдіс», Учасник), повідомлення про намір укласти договір, оприлюднене в електронній системі закупівель 03.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.04.2024 № 72, договір про закупівлю товарів від 17.04.2024 № 326, укладений Замовником з ТОВ «Фармєдіс» (далі – Договір), звіт про результати проведення процедури закупівлі, оприлюднений в електронній системі закупівель 17.04.2024, пояснення та документи Замовника, оприлюднені в електронній системі закупівель 25.04.2024, на запит Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області (далі – Управління)
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей.
Згідно із абзацом першим пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 44 Особливостей (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131, що набрала чинності 13.02.2024), «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/ Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/ Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/ Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь…».
Однак Замовник у пункті 5.3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка та розгляд тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив, що «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, учасник є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь…».
Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», передбачено внесення змін до Постанови, зокрема у пункті 2 Постанови в абзаці другому слова «Російська Федерація/Республіка Білорусь» в усіх відмінках замінено словами «Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран» у відповідному відмінку, також абзац третій викладено новій редакції: «замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою».
Проте, Замовником у додатку 2 «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, та повинні надаватися учасниками в складі тендерної пропозиції» тендерної документації не враховано такі зміни.
Таким чином, тендерна документація сформована Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей, в редакції, чинній до 13.02.2024, у зв’язку з чим вимоги, встановленні Замовником в тендерній документації, не відповідають вимогам чинного законодавства, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Фармєдіс» з урахуванням вимог Особливостей встановлено наступне.
Вимогами пункту 3.1 «Спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника передбачено вимогу «…Зверніть увагу: документи тендерної пропозиції (окрім документів, виданих іншими підприємствами/установами/ організаціями), які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі), повинні містити підпис уповноваженої особи учасника закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбиток печатки учасника (у разі використання) на кожній сторінці такого документа, крім порожніх сторінок.… Замовник не вимагає від учасників засвідчувати документи (матеріали та інформацію), що подаються у складі тендерної пропозиції, печаткою та підписом уповноваженої особи, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням КЕП/УЕП. …».
Так, тендерна пропозиція ТОВ «Фармєдіс» містить документи, які надані не у формі електронного документа (без КЕП/УЕП на документі) та, на яких не зазначено прізвище, ініціали та посаду уповноваженої особи учасника закупівлі на кожній (крім порожніх) сторінці, а саме: завантажені у формі PDF Статут ТОВ «Фармєдіс», протокол загальних зборів учасників ТОВ «Фармєдіс» від 12.02.2014, а також проєкт договору.
Разом з тим, вищезазначені документи ТОВ «Фармєдіс», завантажені в форматі PDF, не містять електронного цифрового підпису, а отже не набули статусу оригіналу електронного документа.
Зважаючи на відсутність накладеного електронного підпису на скан-копії документів, завантажених Учасником до електронної системи закупівель, за вимогами абзацу тринадцятого пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника мали містити прізвище, ініціали та посаду цієї особи.
Отже, не зазначення на копіях Статуту ТОВ «Фармєдіс», протоколу загальних зборів учасників ТОВ «Фармєдіс» від 12.02.2014, а також проєкті договору прізвища, ініціалів та посади уповноваженої особи учасника закупівлі порушує вимоги пункту 3.1 розділу 3 тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог абзацу першого пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Проте, Замовником в електронній системі закупівель не розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей в інформації та документах та не надано ТОВ «Фармєдіс» можливість виправити вищевказані невідповідності, чим порушено вимоги абзацу першого пункту 43 Особливостей.
За результатами аналізу питання правомірності застосування процедури закупівлі відповідно до вимог законодавства встановлено наступне.
Відповідно до вимог пункту 11-1 Особливостей, замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених Особливостями.
У разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням Особливостей.
Згідно з оголошенням про закупівлю за № UA-2024-02-21-004043-a та додатком 3 «Технічні вимоги до предмета закупівлі» до тендерної документації предметом закупівлі серед іншого є комплект одягу медичного та покриття операційного для лапароскопії; комплект одягу медичного та покриття операційного для лапаротомії; комплект одягу медичного та покриття операційного для апендектомії; комплект одягу медичного та покриття операційного кардіо –васкулярний; комплект одягу медичного та покриття операційного для урології; комплект одягу медичного та покриття операційного урологічний; комплект одягу медичного та покриття операційного для лапароскопії (абдоміноперинеальна); комплект одягу медичного та покриття операційного уро/гінекологічний/інтра-і транс вагінальний; комплект одягу медичного та покриття операційного нижні кінцівки (3 пакета); комплект одягу медичного та покриття операційного нижні кінцівки (2 пакета); комплект одягу медичного та покриття операційного нижні кінцівки; комплект одягу медичного та покриття операційного стегновий; комплект одягу медичного та покриття операційного – артроскопія колінного суглоба; комплект одягу медичного та покриття операційного для офтальмології; комплект одягу медичного та покриття операційного для лапаротомії (3 пакети); комплект одягу медичного та покриття операційний; комплект одягу медичного та покриття операційний №2; НК 024:2023: 61938 – Набір одягу хірургічний / оглядовий комплект хірургічний; комплект одягу медичного для хірургії; комплект одягу медичного та офтальмологічного покриття.
Згідно з наданими Замовником на запит Управління поясненнями «На момент проведення відкритих торгів з особливостями найменування товару, який був включений у відкриті торги з особливостями, був відсутній у Додатку до Особливостей (Переліку лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу), тому були проведені відкриті торги з особливостями.».
Проте, в підрозділі «Засоби індивідуального захисту» розділу «Медичні вироби» додатку 1 «Перелік лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу» до Особливостей, в редакції чинній з 20.01.2024, міститься позиція «Медичний одяг для оглядів, операцій та відвідувань», а в підрозділі «Медичні вироби для хірургії, анестезіології та інтенсивної терапії» наявна позиція «Покриття операційні».
Отже, враховуючи вищевикладене, Замовником безпідставно проведено закупівлю за процедурою відкритих торгів з особливостями та порушено вимогу пункту 11-1 Особливостей.
Період усунення порушень:
14.05.2024 15:58 - 29.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.05.2024 15:58
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Рішення виконано. Договір розірвано.
Дата публікації звіту:
21.05.2024 08:13
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionProcurementMethodType: Так
- corruptionBiddingDocuments: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
21.05.2024 14:28
Запити/Пояснення
Номер:
6dcdfa0d4ee04810814a089bdcf65aa3
Назва:
Запит щодо надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2024 17:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за ДК 021:2015:33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, очікуваною вартістю 7 500 000,00 грн (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-21-004043-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснень та документів.
1. Надати інформацію (з обов’язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості предмета закупівлі, його технічних та якісних характеристик.
2. Відповідно до вимог пункту 11-1 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами, у редакції чинній на момент проведення закупівлі (далі – Особливості), замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
У разі, коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
Просимо повідомити, з яких причин Вами, як Замовником, не було дотримано вимоги пункту 11-1 Особливостей, під час здійснення закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
cc2fdcf3c14645419fb77f16c93239fd
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
25.04.2024 18:04
Опис:
1. Комунальне некомерційне підприємство "Чернігівська міська лікарня №2" Чернігівської міської ради (надалі по тексу – Замовник) детально розглянуло Ваш запит який був опублікований 22.04.2024 року о 17:03 на офіційному веб-сайті Прозорро, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (надалі – Закон), з урахуванням особливостей визначених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р.(надалі – Постанова №1178), повідомляє про наступне. Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлені Законом. Процедура закупівлі здійснена з дотриманням та у відповідності до ст.5 Закону та абз.6 п.9 Постанови №1178, якою визначено принципи здійснення державних закупівель, а саме добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Також, зазначаємо, що публічна закупівля (індикатор UA-2024-02-21-004043-a) здійсненна у відповідності до ст.4 Закону, з урахуванням положень абз.1 п.14 Постанови №1178. Абз.1 п.14 Постанови №1178, закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону. Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону планування закупівель здійснювалось на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт та послуг. Формування річного плану закупівель, в свою чергу, здійснювалось на підставі річної потреби Замовника. Як вимагає п. 15 Постанови №1178 та положення Закону, для визначення предмету закупівлі Замовник керувався вимогами Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженим наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок 708). Так, відповідно до п. 3 розділу І Порядку, предмет закупівлі товарів і послуг визначався Замовником згідно з пунктами 21 і 34 ч. 1 ст. 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Також, при визначені предмета закупівлі Замовник керувався рекомендаціями викладеними у роз’яснені Мінекономіки від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06. Розмір витрат на дану закупівлю відповідає розрахунку видатків до фінансового плану на 2024 рік. 1)Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Для забезпечення лікування пацієнтів відповідно протоколів лікування, затверджених Міністерством охорони здоров’я України, на підставі рапортів/заявок на закупівлю виробів медичного призначення, тощо, від медичного директора, заступників медичного директора, завідуючих структурними підрозділами, головної медичної сестри, Замовником визначаються технічні та якісні характеристики предмета закупівлі та необхідні товари, які будуть доцільні при проведені комплексу лікування пацієнтів. З огляду на внутрішні нормативи Замовника, аналізу попереднього року, щодо кількості пацієнтів, їх медичних патологій, настанов з належного лікування, карток пацієнтів, Замовником узагальнено такі показники і визначено технічні та якісні характеристик предмета закупівлі. 2) Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі. Розрахунок очікувальної вартості зазначених товарів було складено з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема використовуючи метод порівняння ринкових цін на такі товари та у відповідності до пункту 3 Розділу 11 «Етапи визначення очікуваної вартості» Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником було використано загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, які містились у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, в електронній системі закупівель Prozorro і т.д.) Окрім того, з метою об’єктивного визначення очікуваної вартості нами здійснювався аналіз ринку (через систему Prozorro), а також з урахування валютних коливань і затвердженого в держбюджеті середньорічного курсу гривні щодо долара.
2. Закупівля за кодом ДК 021:2015:33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2024-02-21-004043-a) була проведена у формі відкритих торгів з особливостями на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ, з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» .
Відповідно до вимог пункту 11-1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
У разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту ціни пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, не збільшуючи при цьому очікувану вартість закупівлі, або повторно шляхом запиту ціни пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням цих особливостей.
На момент проведення відкритих торгів з особливостями найменування товару, який був включений у відкриті торги з особливостями, був відсутній у Додатку до Особливостей (Переліку лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу), тому були проведені відкриті торги з особливостями.