-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
- 3
Консерви рибні «Сардини натуральні з добавленням олії»
Завершена
10 318 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 103 180.00 UAH
мін. крок: 1% або 103 180.00 UAH
Номер:
da3b214ffecd4f95a652411fbce20aa3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-10-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
10.04.2024 12:45 - 02.05.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
09.04.2024 № 75
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 22 березня 2024 року № 24-к «Про закордонне відрядження» Голови Державної аудиторської служби України Алли БАСАЛАЄВОЇ
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
9 UA-2024-02-09-013440-a 09.02.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду пропозицій ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» та ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» встановлено порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275 та пункту 1 частини 13 статті 14 Закону, а також принципів публічних закупівель, які визначені в статті 5 Закону.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону та Особливостям № 1275, розгляду пропозиції ТОВ «ПОЛТАВАРИБА», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог оголошення про проведення спрощеної закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.11.2022 № 1275 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості № 1275), розгляду пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: оголошення про проведення спрощеної процедури закупівлі Військовою частиною 3078 Національної гвардії України (далі – Замовник), затверджене протоколом уповноваженої особи від 15.02.2024 № 21, реєстр отриманих пропозицій, пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» (далі – ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР»), товариства з обмеженою відповідальністю «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» (далі – ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА»), товариства з обмеженою відповідальністю «ПОЛТАВАРИБА» (далі – ТОВ «ПОЛТАВАРИБА»), протоколи відхилення від 26.02.2024 № 104 та від 04.03.2024 № 130, протокольне рішення уповноваженої особи від 04.03.2024 № 131, повідомлення про намір укласти договір від 05.03.2024, договір від 15.03.2024 № 53/ВОЗ-2024 на суму 11 222 400,00 гривень укладений з ТОВ «ПОЛТАВАРИБА» та додаткову угоду від 22.03.2024 № 1, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 17.04.2024, 24.04.2024 через електронну систему закупівель на запити Держаудитслужби.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що протокольним рішенням (протоколом) від 26.02.2024 № 104 відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР», як таку, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі (пункт 7 «Технічні вимоги та інші характеристики до предмета закупівлі» додатку 2 та пункт 18 Додатку 1 «Інші вимоги» до оголошення про проведення спрощеної закупівлі), а саме:
«учасник надав у складі пропозиції договір № 12Т від 01.08.2014 р перевезення вантажів автомобільним транспортом. Пунктом 9.2. зазначено, що договір дійсний до 31 грудня 2014 року. До даного Договору відсутня будь-яка інформація щодо продовження строку дії договору від сторін, які уклали цей договір, тому немає ніякого підтвердження, що термін договору № 12Т від 01.08.2014р. був продовжений;
учасник надав у складі пропозиції довідку про транспортні договори вих. № б/н від 16.02.2024р в якому зазначені 2 автомобіля-рефрижератори, право власності яких в довідці зазначені договором оренди № 12Т від 01.08.2014р. В даному Договорі № 12Т від 01.08.2014р. ніде не зазначені дані про марку та модель транспортного засобу, які описані в довідці;
учасник у складі пропозиції надав довідку вих. № б/н від 16.02.2024р. про наявність досвіду виконання аналогічного договору. Згідно довідки учасником була надана копія договору № 322 від 16.12.2021р. у якому в розділі 1 предмет договору, пункт 1.1. зазначено, що Додаток 1 (специфікація) є невід’ємною частиною даного Договору. В копії Договору № 332 від 16.12.2021р. Додаток 1 (специфікація) відсутній».
Крім того, відповідно протокольного рішення (протокол) від 04.03.202 № 130 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» відхилено як таку що не відповідає умовам, визначеним в пункті 2 додатку 2 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, а саме:
у складі пропозиції надано лист від ТОВ «Рибоконсервний завод «ЕКВАТОР», в якому виробник конкретно не визначив масу товару, що пропонується до постачання;
пропозиція не містить договору між виробником та суб’єктом, який здійснює безпосереднє відвантаження товару учаснику.
Відповідно до пункту 8 Особливостей № 1275 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 01.02.2024 № 122, що набрала чинності 07.02.2024) якщо у разі проведення закупівлі в порядку проведення спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі», державний замовник під час розгляду пропозиції учасника спрощеної закупівлі у разі виявлення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції та/або подання яких вимагалося оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, повинен розмістити у строк, який не може бути меншим, ніж два робочих дні до закінчення строку розгляду пропозицій, повідомлення з вимогою виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником спрощених закупівель у складі пропозиції та/або подання яких вимагається оголошенням про проведення спрощеної закупівлі, слід розуміти невідповідність інформації та/або документів у значенні, наведеному в пункті 43 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
Під час моніторингу на запит Держаудитслужби про надання пояснень щодо нерозміщення повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей в пропозиціях учасників ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» та ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» Замовник 24.04.2024 через електронну систему закупівель повідомив, що оголошення про проведення спрощеної закупівлі не передбачало надсилання такого повідомлення.
Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 8 Особливостей № 1275, не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, тим самим не надав можливість учасникам процедури закупівлі ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» та ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» усунути такі невідповідності.
Отже, пропозиції учасників процедури закупівлі ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» та ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» Замовник відхилив на порушення вимог пункту 1 частини 13 статті 14 Закону з урахуванням пункту 8 Особливостей № 1275, чим не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця спрощеної закупівлі.
Різниця між остаточною ціновою пропозицією ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» (9 172 927,00 грн з ПДВ) та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів ТОВ «ПОЛТАВАРИБА» (9 596 820,00 грн з ПДВ) складає 423 893,00 грн з ПДВ, що призвело до ризику неекономного витрачання Замовника на відповідну суму.
Період усунення порушень:
03.05.2024 14:16 - 18.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
03.05.2024 14:16
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу Консерви рибні «Сардини натуральні з добавленням олії», код ДК 021:2015: 15240000-2 — Рибні консерви та інші рибні страви і пресерви, а саме здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, повідомляємо, що між військовою частиною 3078 та ТОВ «ПОЛТАВАРИБА» було укладено Додаткову угоду №2 від 06.06.2024 року до Договору №53/ВОЗ-2024 від 15.03.2024 року про дострокове розірвання договору.
Дата публікації звіту:
13.06.2024 09:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
усунуто
Дата публікації:
21.06.2024 10:51
Запити/Пояснення
Номер:
931d67ded73146f8920326b35fd2789e
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
16.04.2024 16:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг з благоустрою населених пунктів-послуги з ліквідації аварійної ямковості дорожнього покриття (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-09-013440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких прийнято рішення щодо необхідності внесення змін до істотних умов договору від 15.03.2024 № 53/ВОЗ-2024.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
53d222849d594beba72efd72d6247f21
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.04.2024 18:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі придбання консервів рибних «Сардини натуральні з добавленням олії» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-09-013440-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Поясніть чому Замовником під час виявлення невідповідностей в документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «ДИСТРИБУЦІЯ-ЦЕНТР» у тендерній пропозиції не виставлено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
2. Згідно із протокольним рішенням від 04.03.2024 № 130 Замовник відхилив пропозицію учасника ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» з наступних підстав, а саме:
- «Учасником у складі пропозиції надано лист від ТОВ «Рибоконсервний завод «ЕКВАТОР», в якому виробник конкретно не визначив масу товару, що пропонується до постачання. Таким чином не можливо встановити постачання якої саме продукції підтверджує виробник»;
- «…Враховуючи те, що відправником товару є інший суб’єкт господарювання відмінний від виробника, а пропозиція не містить Договору між виробником та суб’єктом який здійснює безпосереднє відвантаження товару учаснику, учасником не відповідність технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником…».
З огляду на викладене, просимо пояснити чи було враховано, що Учасник у складі тендерної пропозиції надав гарантійний лист від 19.02.2024 № 123 в якому вказано назву товару, масу товару та іншу інформацію, яка підтверджує постачання консервів рибних «Сардини натуральні з добавленням олії».
Поясніть, чому Замовником під час виявлення невідповідностей в документах, що подані учасником процедури закупівлі ТОВ «ПРАЙМТОРГ ЛОГІСТИКА» у тендерній пропозиції не виставлено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їхній роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.