-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з харчування пацієнтів
Завершена
15 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 152 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 152 000.00 UAH
Номер:
5b385b5cd00f4bbb82a8da2b76c0435d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-03-19-000036
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.03.2024 00:00
Період моніторингу:
19.03.2024 16:35 - 10.04.2024 01:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
19.03.2024 №24-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 18 березня 2024 року №003100-18/3653-2024,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 19.03.2024 №24-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
3.UA-2024-02-01-012897-a, 01.02.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ УКРЕКСІМГРУП установлено порушення вимог пункту 43 Постанови №1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» установлено порушення вимог пункту 43 та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 та статті 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 в редакції чинній на час здійснення закупівлі (далі – Постанова №1178), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Рівненська обласна дитяча лікарня» Рівненської обласної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 01, 06 та 12 лютого 2024 року (далі – тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції ТОВ УКРЕКСІМГРУП та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ», повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» до 29 лютого 2024 року, рішення уповноваженої особи від 23 лютого та 01 березня 2024 року, (протоколи №65, №70), повідомлення про намір укласти договір, договір від 12 березня 2024 року №115, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 12 березня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 29 березня 2024 року через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пунктів 1 та 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі «Послуги з харчування пацієнтів» учасник надає інформацію та документи, передбачені додатком 1 тендерної документації.
Так, в додатку 1 тендерної документації встановлену вимогу до предмету закупівлі щодо надання його у відповідності до меню, наданих учасником у складі пропозиції та розроблених з урахуванням вимог раціонального харчування й дотриманням Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії та Інструкції з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я, затверджених наказами Міністерства охорони здоров’я України від 03 вересня 2017 року №1073 та від 29 жовтня 2013 року №931 (далі – Порядок №931), Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23 грудня 1997 року №771/97-ВР, та інших нормативно-правових актів у відповідній сфері.
Учасники процедури закупівлі ТОВ УКРЕКСІМГРУП та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» у складі своїх тендерних пропозицій надали інформації про відповідність запропонованих ними послуг з харчування пацієнтів технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим Замовником у Додатку №1 до тендерної документації (від 10 лютого 2024 року №211 файл «Технічні» та від 16 лютого 2024 року №1602/18 файл «Технічне завдання» відповідно).
При цьому, послуги з харчування пацієнтів учасниками торгів ТОВ УКРЕКСІМГРУП та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» надаватимуться у відповідності до розроблених ними тижневих меню, що містяться у складі їх тендерних пропозицій (від 10 лютого 2024 року №214 та від 16 лютого 2024 року №1602/19 файли «Меню» відповідно).
Рішенням уповноваженої особи від 23 лютого 2024 року №65 тендерна пропозиція ТОВ УКРЕКСІМГРУП, яка була визначена найбільш економічно вигідною, відхилена на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178, в частині її не відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а саме у зв’язку із відсутністю у розробленому меню продуктів харчування таких як овочі, фрукти, молочна продукція, сир, тощо, передбачених таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку №2 Порядку №931.
Проведеним аналізом розробленого учасником торгів ТОВ УКРЕКСІМГРУП меню встановлено, що воно не містить наступних продуктів харчування: хліба пшеничного/житнього, борошна пшеничного, фруктів свіжих, соків фруктових/овочевих, кисломолочних продуктів (кефіру, йогурту, наріне), сиру м’якого, сиру твердого, сметани, томатної пасти/пюре, какао, кондитерських виробів, включення яких до раціону харчування передбачене таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку №2 Порядку №931.
Водночас моніторингом установлено, що розроблене учасником торгів ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ», розгляд тендерної пропозиції якого здійснювався після відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та якого в подальшому обрано переможцем, меню також не містить усіх продуктів харчування, передбачених таблицею 2 «Норми харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях» додатку №2 Порядку №931, а саме: хліба житнього, фруктів свіжих, соків фруктових/овочевих, кисломолочних продуктів (кефіру, йогурту, наріне), сиру твердого, какао.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пунктом 43 Постанови №1178 визначено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Отже, виявивши під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ УКРЕКСІМГРУП вищевказані невідповідності Замовник, на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178, не розмістив в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість вказаному учаснику їх усунути.
Водночас Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» не виявив вищезазначених невідповідностей та на порушення вимог пункту 43 Постанови №1178 не включив їх до розміщеного в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей при підтвердженні кваліфікаційних критеріїв, та тим самим не надав можливості їх усунути.
Таким чином, на порушення вимог абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та обрав його переможцем й уклав із ним договір від 12 березня 2024 року №115 на загальну суму 9 600 000,00 грн.
Слід зазначити, що різниця між остаточними ціновими пропозиціями ТОВ УКРЕКСІМГРУП та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» (переможець торгів) складає 1 840 000,00 грн.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи здійснення публічних закупівель, що визначені статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
08.04.2024 17:41 - 23.04.2024 00:00
Дата публікації висновку:
08.04.2024 17:41
Оскарження висновку в суді
Опис:
Відповідно до статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Висновок про результати моніторингу у процедурі закупівлі № UA-2024-02-01-012897-a оскаржено до Рівненського окружного адміністративного суду.
Номер судової справи: 460/4245/24
Номер провадження: 5352/24
Дата публікації:
23.04.2024 11:07
Дата відкриття провадження:
22.04.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
5352/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
6ec3e9cbafee44f1b2eef876f6a2861e
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
26.03.2024 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.03.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі послуг з харчування пацієнтів (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-02-01-012897-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чому оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2024-02-01-012897-a не містить інформації щодо коду послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, передбаченій тендерною документацією на закупівлю послуг з харчування пацієнтів за ДК 021:2015: 55523000-2 «Кейтерингові послуги для інших підприємств або установ», тоді як зазначення даної інформації передбачено пунктом 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року №1082?
3. Чому Замовником не розміщено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ УКРЕКСІМГРУП з підстав, зазначених у протоколі від 23 лютого 2024 року №65, зокрема внаслідок недотримання норм харчування на одного хворого на день у дитячих лікарнях та відділеннях, наведених у таблиці 2 Порядку організації системи лікувального харчування хворих у закладах охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ України від 29.10.2013 №931, в частині відсутності у меню таких продуктів харчування як овочі, фрукти, молочна продукція, сир, тоді як меню ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «МИСТЕЦТВО СМАКУ» також не містить усіх продуктів харчування (фруктів свіжих, соків фруктових, кисломолочних продуктів), визначених нормами таблиці 2 даного Порядку, а його обрано переможцем торгів?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
a15644bfc85440b1b1c656e5ec5a52dc
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
29.03.2024 12:28
Опис:
У відповідності до частини 5 стаття 8 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель (Протокол уповноваженої особи №110 від 29.03.2024 року)