-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку, Хліб житньо-пшеничний із борошна вищого ґатунку та Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку
Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Місце знаходження – 21037, м. Вінниця, вул. Пирогова, 109. Вид предмету закупівлі - Закупівля Товару.
Завершена
2 370 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 850.00 UAH
Номер:
f3b03622aaea4779bd3f88ad1eab2090
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-02-08-000075
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.02.2024 00:00
Період моніторингу:
08.02.2024 17:31 - 01.03.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.02.2024 № 15-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
08.02.2024 № 15-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7. UA-2023-12-07-002050-a, 07.12.2023, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8, укладеним з ТОВ «Наш Хліб Вінниця» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 лютого 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Постанова № 1178, особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. Акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної ради» (далі – Замовник) на 2024 рік; тендерна документація затверджена протокольним уповноваженої особи від 07.12.2023 №118/1; запитання учасників процедури закупівлі від 07.12.2023 та відповіді замовника від 07.12.2023; вимоги про усунення порушень від 08.12.2023 № UA-2023-12-07-002050-a.b1 та рішення замовника від 10.12.2023; вимоги про усунення порушень від 10.12.2023 № UA-2023-12-07-002050-a.c2 та рішення замовника від 12.12.2023; тендерна пропозиція учасника ТОВ «Наш Хліб Вінниця»; вимога про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «Наш Хліб Вінниця» до 19 грудня 2023; протокол щодо прийняття рішення уповноваженої особою від 19.12.2023 № 118/6; повідомлення про намір укласти договір від 19.12.2023; договір купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8; відповідь (інформація та документи) замовника від 13.02.2024 через електронну систему закупівель на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині не зазначення в оголошенні про проведення відкритих торгів коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі.
Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-07-002050-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку», «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку», «Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку».
Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби».
В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку», становить код «ДК 021:2015: 15811100-7 – Хліб» та код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку» «ДК 021:2015: 15811100-7 – Хліб», код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку» «ДК 021:2015: 15812100-4 – Хлібобулочні вироби».
Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення замовником норм чинного законодавства при укладенні договору в частині невідповідності укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Так, згідно з тендерною документацією (пункт 1 розділ 3 тендерної документації) учасник, подаючи тендерну пропозицію, подає у її складі засвідчений проект договору про закупівлю (заповнений в частині реквізитів), чим підтверджує, що погоджується з умовами договору, що містяться у Додатку № 4.
Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ТОВ «Наш Хліб Вінниця» надано проект договору (файл Додаток 4. Проєкт договору.docx.pdf). Так згідно пункту 11.1 Проекту договору «Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2024…».
Разом з цим, між замовником та переможцем ТОВ «Наш Хліб Вінниця» укладено договір купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8, пунктом 11.1 якого визначено «Договір набирає чинності з 01.01.2024 та діє до 31.12.2024…».
Так, відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Разом з цим, відповідно до пункту 21 Постанови № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей.
Таким чином, замовником в порушення пункту 18 Постанови № 1178 укладено договір, який не відповідає тендерній пропозиції переможця.
Період усунення порушень:
27.02.2024 18:19 - 13.03.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.02.2024 18:19
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-12-07-002050-a від 27.02.2024 оскаржено до суду.
Дата публікації:
13.03.2024 12:42
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо Закупівлі за ідентифікатором № UA-2023-12-07-002050-a здійснено моніторинг органом державного фінансового контролю, зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA-M-2024-02-08-000075, дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 08.02.2024, дата публікації рішення про проведення моніторингу: 08.02.2024, за результатом якого органами фінансового контролю 27.02.2024 в електронній системі закупівель оприлюднено Висновок.
За результатом Висновку органом державного фінансового контролю встановлено:
1. Замовник в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-07-002050-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку», «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку», «Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку». Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби». В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку», становить код «ДК 021:2015: 15811100-7 – Хліб» та код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку» «ДК 021:2015: 15811100-7 – Хліб», код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку» «ДК 021:2015: 15812100-4 – Хлібобулочні вироби». Таким чином, замовником не дотримано вимог абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082 в частині не зазначення коду згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
2. Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення замовником норм чинного законодавства при укладенні договору в частині невідповідності укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця. Так, згідно з тендерною документацією (пункт 1 розділ 3 тендерної документації) учасник, подаючи тендерну пропозицію, подає у її складі засвідчений проект договору про закупівлю (заповнений в частині реквізитів), чим підтверджує, що погоджується з умовами договору, що містяться у Додатку № 4. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ТОВ «Наш Хліб Вінниця» надано проект договору (файл Додаток 4. Проєкт договору.docx.pdf). Так згідно пункту 11.1 Проекту договору «Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2024…». Разом з цим, між замовником та переможцем ТОВ «Наш Хліб Вінниця» укладено договір купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8, пунктом 11.1 якого визначено «Договір набирає чинності з 01.01.2024 та діє до 31.12.2024…». Так, відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Разом з цим, відповідно до пункту 21 Постанови № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Таким чином, замовником в порушення пункту 18 Постанови № 1178 укладено договір, який не відповідає тендерній пропозиції переможця. 2. Висновок про наявність (із зазначенням переліку статей, пунктів нормативно-правових актів, що були порушені) або відсутність порушення, (порушень) законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення пункту 18 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; своєчасності укладання договору про закупівлю; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.»
1. Щодо порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник погоджується з тим, що в оголошенні про проведення відкритих торгів, в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказано код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Для недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082 Замовником проведено роз’яснювальну роботу та навчання.
2. Щодо частини Висновку, де встановлено порушення пункту 18 Постанови № 1178, а саме: укладення договору, який не відповідає тендерній пропозиції переможця, Замовником оскаржено до суду (Справа № 120/3004/24). 22.10.2024 року Вінницьким окружним адміністративним судом винесено Рішення, яким суд визнав протиправним та скасував пункт 3 Розділу ІІ Висновку Управління Північно-східного офісу Державної аудиторської служби України в Полтавській області про результати моніторингу закупівлі № UA-2023-12-07-002050-а від 27.02.2024 щодо зобов'язання Комунального некомерційного підприємства "Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної Ради" 1 здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, шляхом розірвання договору купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8, укладеним з ТОВ "Наш хліб Вінниця" та протягом п'яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень."
Дата публікації звіту:
26.11.2024 08:28
Запити/Пояснення
Номер:
6feb97a335354f2db0fdb373d6c9e04a
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.02.2024 11:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 2370000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2023-12-07-002050-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- на підставі яких відповідних документів (технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти, запити цінових пропозицій тощо) вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3575988210ce4e49939e04a5732ca513
Назва:
Пояснення на запит.
Дата опублікування:
13.02.2024 14:47
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповідь на запит органу державного фінансового контролю такого змісту
Комунальне некомерційне підприємство «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної Ради» повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначення його очікуваної вартості здійснювалось відповідно до чинних нормативно-правових актів на день оголошення закупівлі.
Визначення обсягу закупівлі товару на 2024 рік здійснювалося з урахуванням вимог Наказу МОЗ «Про удосконалення організації лікувального харчування та роботи дієтологічної системи в Україні» від 29 жовтня 2013 р. № 931.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначалась: шляхом порівняння ринкових цін, відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі — Методика) та з урахуванням закупівельних цін попередніх закупівель.
А саме, уповноваженою особою здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, що міститься у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, Державної служби статистики України (посилання https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2018/ct/sctp/Arch_sctp_u.htm),тощо.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-09-009129-a
Ідентифікатор закупівлі: UA-2023-04-13-009201-a
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника з урахуванням вимог нормативних документів у сфері стандартизації.
Зокрема, при обґрунтуванні характеристик по предмету закупівлі «Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку в/г» враховано вимоги ДСТУ 7517:2014, по предмету «Хліб житньо-пшеничний із борошна в/г» - ДСТУ 4583:2006, по предмету «Паска (Кекс пасхальний)» - ДСТУ 4505:2005.
Крім того, при обґрунтуванні якісних характеристик враховано вимоги Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та ряду підзаконних актів.
Номер:
98bf2254fd7d4b679925a543128e0ad7
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
05.03.2024 11:03
Опис:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляємо:
1. Пунктом 22 частини першої статті 1 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) визначено: предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Відповідно до пункту 15 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості) із змінами, предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708. Відповідно до пункту 3 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708), предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник).
Крім того, вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
В оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-07-002050-a в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку», «Хліб житньопшеничний із борошна вищого ґатунку», «Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку». Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби».
Згідно Висновку про результат моніторингу процедури закупівлі ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (далі – Держаудитслужба), встановлено що: Замовник, в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082, в оголошенні про проведення відкритих торгів, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Замовник погоджується з тим, що в оголошенні про проведення відкритих торгів, в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказано код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Для недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пункту 14 Порядку № 1082 Замовником проведено роз’яснювальну роботу та навчання.
2. 07.12.2023 року КНП «ВОКПЛ ім. акад. О. І. Ющенка ВОР» було оприлюднено в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) оголошення про проведення процедури закупівлі Хліба із борошна пшеничного вищого ґатунку, Хліба житньо-пшеничного із борошна вищого ґатунку та Паски (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку, 15810000-9 «Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби» за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (UA-2023-12-07-002050-a), завантажена Тендерна документація та додатки до неї. Відповідно до річного плану, розміщеного в ЕСЗ (UA-P-2023-12-07-000907-b), закупівля проводилась на 2024 рік. Згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель, в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2023-12-07-002050-a Замовником зазначено строк поставки товару з 01 січня 2024 – 31 грудня 2024 року.
Відповідно до Висновку про результат моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужбою, встановлено, що: «Моніторингом питання відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення замовником норм чинного законодавства при укладенні договору, в частині невідповідності укладеного договору умовам тендерної пропозиції переможця. Так, згідно з тендерною документацією (пункт 1 розділ 3 тендерної документації) учасник, подаючи тендерну пропозицію, подає у її складі засвідчений проєкт договору про закупівлю (заповнений в частині реквізитів), чим підтверджує, що погоджується з умовами договору, що містяться у Додатку № 4. Відомості веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель свідчать, що учасником ТОВ «Наш Хліб Вінниця» надано проєкт договору (файл Додаток 4. Проєкт договору.docx.pdf). Так, згідно пункту 11.1 Проєкту договору «Договір набирає чинності з моменту підписання та діє до 31.12.2024…». Разом з цим, між замовником та переможцем ТОВ «Наш Хліб Вінниця» укладено договір купівлі-продажу від 26.12.2023 № 8, пунктом 11.1 якого визначено «Договір набирає чинності з 01.01.2024 та діє до 31.12.2024…». Так, відповідно до пункту 18 Постанови № 1178 умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Разом з цим, відповідно до пункту 21 Постанови № 1178 договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору про закупівлю з порушенням вимог пункту 18 цих особливостей. Таким чином, замовником в порушення пункту 18 Постанови № 1178 укладено договір, який не відповідає тендерній пропозиції переможця».
На думку Замовника, підхід Держаудитслужби до перевірки умов договору від №8 26.12.2023 на відповідність змісту тендерної документації і тендерної пропозиції, по суті звівся до дослівного зіставлення тексту/умов договору, укладеного з переможцем процедури закупівлі, з текстами/умовами проєкту цього договору, який був у складі тендерної документації, а також у складі тендерної пропозиції ТОВ «Наш Хліб Вінниця».
Проте, звернувши увагу на текстові відмінності між договором і його проєктом, Держаудитслужба не пояснила та не обґрунтувала наскільки суттєвими, значимими вони є в площині відкритих торгів, в рамках яких цей договір укладено, а головне – розбіжності з тендерною пропозицією, яка, між іншим, складається не тільки з проєкту договору, але й містить іншу інформацію і документацію, з якою, у підсумку, теж мають узгоджуватися умови договору, який укладається з переможцем процедури закупівлі.
Замовник вважає, що ті зміни і доповнення до договору №8 від 26.12.2023р., які Держаудитслужба у висновку розглядає, як відхилення від тендерної документації і тендерної пропозиції, по суті такими не є.
Згідно із вимогами Постанови №1178 необхідно, щоб умови договору про закупівлю не відрізнялися від змісту тендерної пропозиції (п.18 Постанови №1178), а його істотні умови не змінювалися після підписання (за винятками, передбаченими п.19).
На переконання Замовника, умови договору про закупівлю не повинні саме сутнісно, змістовно виходити за рамки тендерної пропозиції (за винятком тих випадків, які передбачено Постановою №1178). Несуттєві відмінності умов договору про закупівлю від його проєкту, які за своїм наповненням не визначають нових договірних зобов`язань, не звужують чи, навпаки, не розширюють договірних зобов`язань сторін, які витікають із тендерних пропозицій і тендерної документації, й не суперечать останнім, не можуть мати наслідком нікчемність договору про закупівлю.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом у постанові від 04.05.2022 у справі № 160/6513/21.
Разом з тим, зазначаємо, що у Висновку відмінності/відхилення окремих пунктів договору №8 від 26.12.2023р. від тих, що викладені у проєктах (Тендерна документація та Пропозиція учасника) Замовника і Переможця закупівлі, не тільки не суперечили тендерній документації і тендерній пропозиції, але й відповідали один одному (в електронних полях оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-12-07-002050-a зазначений строк поставки товару з 01 січня 2024 – 31 грудня 2024, п.11.1 Договору – «Договір набирає чинності з 01.01.2024 та діє до 31.12.2024…»).
Крім того, відповідно до вимог розділу III наказу Міністерства фінансів України від 08.09.2020 № 552 "Порядок заповнення констатуючої частини форми висновку", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.10.2020 за № 958/35241, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, пункт 3 констатуючої частини форми висновку має містити посилання на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якого орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути, у встановленому законодавством порядку такі порушення, зобов`язання щодо їх усунення.
Отже, орган державного фінансового контролю зобов`язаний чітко та послідовно, із посиланням на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, вказати спосіб усунення виявлених моніторингом порушень.
Проте, у пункті 3 констатуючої частини Висновку, Держаудитслужба зобов`язала Замовника здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов`язань за договором.
До того ж, при обранні та обґрунтуванні вказаного заходу Держаудитслужба не зіслалась на структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акту, на підставі якого вона зобов`язує Замовника усунути вказані порушення. Викладення висновку у такій формі вказує на його нечіткість та невизначеність, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку, як акту індивідуальної дії, та може призвести у подальшому до нового можливого порушення чинного законодавства.
У постанові від 28.01.2021 ( справа № 160/12925/19) Верховний Суд висловив аналогічну правову позицію щодо спонукання позивача до самостійного визначення на підставі невизначених норм, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, що в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення позивачем чинного законодавства. Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб`єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких слід вжити уповноваженій особі Замовника для усунення порушень.
Також, відповідно до п. 17 Постанови №1178 Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі, згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України, з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та особливостей.
Згідно з ч. 1 ст. 626 Цивільного кодексу України - договір - це домовленість двох або більше сторін, що спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.
За змістом ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Відповідно до вимог ч. 1, 4 ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. (Договором, укладеним між Замовником та Переможцем процедури закупівлі, не встановлено права Замовника на односторонню відмову від зобов’язань за виключенням неналежного виконання зобов’язань Постачальником). У разі, якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк, з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Про те, у висновку Держаудитслужби не встановлено перелік випадків, передбачених п.21 Постанови №1178, що виключає наявність будь-яких підстав про ствердження щодо нікчемності договору про закупівлю.
Таким чином, пункт 3 констатуючої частини Висновку, на думку Замовника, є протиправним, як з огляду на його нечіткість та невизначеність, що є порушенням вимог закону в частині змісту висновку, як акту індивідуальної дії, так і з огляду на відсутність правомірних способів його виконання.
За наведених обставин, Замовник вважає, що висновок Державної аудиторської служби України про результати моніторингу закупiвлi № UA-2023-12-07-002050-a від 27.02.2024, в частині визнання договору про закупівлю №8 від 26.12.2023 – нікчемним (п.21 Постанови №1178) є безпідставним, необ`єктивним, необґрунтованим.
До того ж, зобов`язання Замовника здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом розірвання Договору є непропорційним у співвідношенні з виявленими недоліками. Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 21.01.2021 по справі № 120/1297/20-a.
Керуючись нормами ст. 8 ЗУ «Про публічні закупівлі», вимог Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», просимо розглянути подані заперечення та у разі можливості прийняти відповідне рішення в межах компетенції Держаудитслужби, про що повідомити Замовника шляхом розміщення відповіді через електронну систему закупівель.