-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку, Хліб житньо-пшеничний із борошна вищого ґатунку та Паска (Кекс пасхальний) із борошна пшеничного вищого ґатунку
Категорія замовника: підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 ЗУ «Про публічні закупівлі»; Місце знаходження – 21037, м. Вінниця, вул. Пирогова, 109. Вид предмету закупівлі - Закупівля Товару.
Завершена
2 370 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 850.00 UAH
Період оскарження:
07.12.2023 09:47 - 12.12.2023 00:00
Вимога
Відхилено
Закупівля
Номер:
d927a1fa8026419687a8e6cf7bcfaa98
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-002050-a.c2
Назва:
Закупівля
Вимога:
Відповідно до п.2 Додатку №1 до тендерної документації Замовником зазначено, що якість продукції повинна відповідати діючим на момент проведення закупівлі ДСТУ. При обговоренні вимог, що до предмету закупівлі,Замовник не конкретизує ДСТУ на два види товару(предмету закупівлі).А саме на: номер з\п 1-Хліб із борошна пшеничного вищого ґатунку в/г та номер з\п 2 Хліб житньо-пшеничний із борошна в/г. Причому, в таблиці «ЯКІСНІ ВИМОГИ» тендерної документації опублікованоЇ Замовником, друга колонка має назву «Якісні характеристики з вказанням нормативного документу якому відповідає товар». Далі в описі якісних характеристик предмета закупівлі номер з\п 1, Замовник вказав, що: “Хліб повинен бути свіжий, виготовлений із борошна вищого ґатунку, відповідати виду виробу, відповідати формі, в якій проводили випікання, без бокових виливів. Поверхня хліба повинна бути без забруднень, гладка, без великих тріщин та підривів. Верхня шкоринка не повинна бути приплюснута або зморщена. Хліб повинен бути добре пропеченим, не липким і не вологим на дотик, без грудочок, пустот і слідів непроміса, з рівномірною пористістю, еластичним. Після легкого надавлювання м’якуш виробу приймає початкову форму. Смак властивий даним видам виробів, без стороннього присмаку. Відповідність вимогам Державних стандартів на даний вид продукції та діючого санітарного законодавства України обов’язкова. Продукція не повинна містити небезпечні для організму речовини, до складу яких входять штучні, синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувачі, підсилювачі смаку, консерванти, ГМО, про що має бути вказано у сертифікаті якості. Термін зберігання: до 48 годин”.При виробництві хліба та хлібобулочних виробів застосовують вимоги встановлені ДСТУ, де чітко визначено показники зовнішнього вигляду форми ,поверхні, кольору, стану м”якушки, смаку, запаху та характеристики, яким повинна відповідати продукція. ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна», на який, на нашу думку, посилається Замовник, не передбачає такої вимоги до предмета закупівлі як, «Після легкого надавлювання м’якуш виробу приймає початкову форму.», а також для упакованих виробів дозволена зморшкуватість. Таких визначень як «грудочка» та «пустота» ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна» не містить. Аналогічна ситуація і з іншим предметом закупівлі. У якісних вимогах найменування товару номер з\п 2 « Хліб житньо-пшеничний із борошна в\г», Замовник не вказав номер нормативного документу ,та зазначив суб’єктивні вимоги ,такі як «не вологим на дотик, без грудочок, пустот» та «кисло-солодкий смак». Такі вимоги не зазначені у ДСТУ 4583:2006 «Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна. Загальні технічні умови» . Також Замовник у вимогах до учасників закупівлі, а саме у технічній специфікації п.3 зазначає наданням учасникам торгів протоколи випробувань (проведених не раніше 2023 року) щодо визначення вмісту у предметі закупівлі радіонуклідів, пестицидів, мікробіологічних показників (в т.ч. мезофільних аеробних та факультативно-анаеробних мікроорганізмів (КМАФАМ), сальмонел та плісеневих грибів) та ГМО, проведених суб’єктом господарювання, який має право вчиняти такі дії (в підтвердження необхідно надати документ (з усіма додатками до нього), який надає право цьому суб’єкту господарювання здійснювати такі випробування/аналізи). Постановою МОЗ України N 30 25.07.2002 «Про затвердження Тимчасових гігієнічних нормативів вмісту мікроорганізмів в хлібі та хлібо-булочних виробах» визначено нормативи вмісту мікроорганізмів в хлібі та хлібобулочних виробах, та встановлено мікробіологічні показники безпеки хліба та хлібо-булочних виробів з терміном реалізації понад 48 годин, фасованих в полімерну плівку. Кількість мезофільних аеробних та факультативно-анаеробних мікроорганізмів (КМАФАМ) для хліба та хлібобулочних виробів з строком придатності не більше 48 год не визначений(немає нормативів вмісту). ДСТУ 7517:2014 «Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови.» в методах контролю містить вимоги до продукції виготовленої за даним ДСТУ, а саме: органолептичні, фізико-хімічні показники, дослідження проб для визначення токсичних елементів, дослідження на вміст мікотоксинів та радіонуклідів. Замовник у якісних вимогах до предмету закупівлі, зазначив термін зберігання для хліба із борошна вищого гатунку в\г «до 48 год». ДСТУ 4583:2006 «Хліб із житнього та суміші житнього і пшеничного борошна. Загальні технічні умови» передбачає контроль мікробіологічних показників для виробів з терміном придатності до споживання понад три доби, тобто 72 год. Замовник у якісних вимогах до предмету закупівлі, зазначив термін зберігання для хліба із борошна вищого гатунку в\г «до 48 год». Вимога надати протоколи випробувань щодо вмісту мезофільних аеробних та факультативно-анаеробних мікроорганізмів (КМАФАМ) є необгрунтованою та дискримінаційною, адже нормативи вмісту у предметах закупівлі заявленому Замовником, не регламентуються нормативними документами. Зважаючи на наведені факти, вимагаємо внесення змін до тендерної документації у частині «Якісні вимоги» до предмета закупівлі та залишаємо за собою право оскаржити рішення Замовника у АМКУ(Антимонопольний комітет України).
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
10.12.2023 17:05
Вирішення:
Доброго дня! Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику надано право зазначати у тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, тощо. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
На виконання вищенаведених вимог Закону, Замовником в складі тендерної документації прописано вимогу щодо надання протоколів випробовувань, зокрема щодо мікробіологічних показників (в т.ч. мезофільних аеробних та факультативно-анаеробних мікроорганізмів (КМАФАМ).
Методи визначення кількості мезофільних аеробних та факультативно-анаеробних мікроорганізмів передбачено Національним стандартом України, а саме ДСТУ 8446:2015.
В свою чергу, гігієнічні нормативи за мікробіологічними показниками включають контроль наявності мікроорганізмів, до яких відносять мезофільні аеробні й факультативно-анаеробні мікроорганізми – КМАФАнМ.
Документальним підтвердженням проведення випробовувань, є протоколи, складені відповідними лабораторіями.
Слід зазначити, що проведення таких випробовувань є доступним, оскільки їх здійснює значна кількість лабораторій, з переліком яких також можна ознайомитись на сайті Національного агентства з акредитації України.
Одночасно повідомляємо, що згадана Вами у зверненні постанова від 25.07.2002 №30, якою затверджено ТИМЧАСОВІ нормативи, прийнята не Міністерством охорони здоров’я України, а Головним державним санітарним лікарем Державної санітарно-епідеміологічної служби України, яку ліквідовано постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 №348. Крім того, згадані у цій постанові ГОСТи, що введені в дію ще відповідними комітетами СРСР, втратили свою чинність.
Стосовно якісних характеристик хліба повідомляємо, що в тендерній документації чітко та доступно прописано яким показникам (а саме стосовно зовнішнього вигляду, смаку, запаху, стану м’якушки, її вологості, кислотності і пористості, тощо) повинен відповідати предмет закупівлі у разі дотримання усіх параметрів технологічного процесу.
Таким чином, керуючись правом, наданим чинним законодавством, з метою забезпечення якісного та безпечного для здоров’я споживачів постачання продукції (предмету закупівлі), Замовником включено до документацію вещезазначені вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Акти перевірок
Номер:
94570de1080840649e23e8571813b592
Ідентифікатор запиту:
UA-2023-12-07-002050-a.b1
Назва:
Акти перевірок
Вимога:
Пунктом 4.2 додатку № 1 до Документації визначено, що Учасник у складі тендерної пропозиції надає акти, складені територіальним органом Держпродспоживслужби за результатами проведеного заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР та інспектування щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (в т.ч. стосовно додержання гігієнічних вимог до потужностей, приміщень та транспортних засобів) з відміткою про відсутність порушень вимог законодавства (контрольні заходи мають бути проведені не раніше 2023 року).
Звертаю Вашу увагу, що проходження заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України №446 від 08.08.2019, та проходження заходу державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, за результатами якого компетентними на те органами видається Акт за формою згідно з наказом Міністерства економіки України №143-22 від 21.01.2022 та надання яких вимагається Документацією, не є обов’язковими для операторів ринку, які здійснюють торгівлю продуктами харчування та носить добровільний характер.
Єдиними документами, які обов’язково повинен отримати оператор ринку, що проводить діяльність пов’язану з виробництвом, реалізацією та/або обігом харчових продуктів є рішення про державну реєстрацію потужностей та/або експлуатаційний дозвіл, видача яких передбачена статтями 23 та 25 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».
Також звертаю увагу, що акти, які вимагаються Документацією, складаються лише і тільки за результатами проведеного заходу державного контролю у формі інспектування, який в свою чергу проводиться виключно у випадках, передбачених законом.
Відповідно до інформації з відкритих джерел, розміщених на офіційному сайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, як органу державного нагляду (контролю)/ компетентного органу (далі - Держпродспоживслужба), Учасник, як виробник не вносився до жодних річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) Держпродспоживслужби, починаючи з 2021 року.
Також повідомляю, що ми, як Учасник не маєм можливості надати такі акти, оскільки з об’єктивних причин відсутні підстави, з якими закон пов’язує можливість провести захід державного контролю у формі інспектування із застосуванням акту державного контролю, який і вимагається Документацією.
Крім того, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2022 р. № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 “Про введення воєнного стану в Україні”. Відповідно до пункту 2 зазначеної постанови КМУ дозволяється здійснення позапланових заходів державного нагляду (контролю) на підставі рішень центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування державної політики у відповідних сферах тільки за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров’я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов’язань України протягом періоду воєнного стану.
Уповноважені на те органи не здійснювали відносно Учасника заходи контролю, за результатами яких повинні були бути складені запитувані акти.
Крім того, оскільки необхідність отримання таких актів (проходження такої перевірки) не є вимогою для провадження господарської діяльності, а є виключною волею уповноваженого на те державного органу, який проводить відповідну перевірку та складає за результатами перевірки акти, отримання відповідних документів не залежить від волі та бажання Учасника а навпаки, знаходиться у залежності від конкретних обставин, які об’єктивно знаходяться поза межами дозволеного (управненого) контролю та впливу Учасника, та від волі третіх осіб (в даному випадку - Держпродспоживслужби).
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише суб'єкти господарювання, які зможуть надати акти, складені територіальним органом Держпродспоживслужби за результатами проведеного заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР та інспектування щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (в т.ч. стосовно додержання гігієнічних вимог до потужностей, приміщень та транспортних засобів) з відміткою про відсутність порушень вимог законодавства (контрольні заходи мають бути проведені не раніше 2023 року), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання.
Статтею 3 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною третьою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація 12 учасників, а також права та законні інтереси Учасників, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Аналогічну правову позицію Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель висловила у своєму рішенні від 27.01.2020 №1619-р/пк-пз.
Враховуючи викладене вище, просимо Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині, виключивши вимогу про те, що в складі тендерної пропозиції Учасник надає копію акту складеного територіальним органом Держпродспоживслужби за результатами проведеного заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР та копію акту інспектування стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин стосовно приміщень та іншої матеріально- технічної бази, в тому числі транспортних засобів з відміткою про відсутність порушень вимог законодавства складених не раніше 01.01.2023 р.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
08.12.2023 16:31
Вирішення:
Доброго дня! Відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовнику надано право зазначати у тендерній документації інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі), інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам, тощо. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
З метою перевірки відповідності діяльності операторів ринку вимогам законодавства про харчові продукти, Замовником в тендерній документації зазначено про необхідність надання актів, складених територіальним органом Держпродспоживслужби за результатами проведеного заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР та інспектування щодо додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (в т.ч. стосовно додержання гігієнічних вимог до потужностей, приміщень та транспортних засобів) з відміткою про відсутність порушень вимог законодавства (контрольні заходи мають бути проведені не раніше 2023 року)
Вищенаведена вимога сформована у відповідності до вимог Закону України від 18.05.2023 №2042-VIII «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин» (далі – Закон №2042) та наказу Міністерства економіки України від 21.01.2022 №143-22 «Про затвердження форм актів, складених за результатами проведення планових (позапланових) заходів державного контролю (інспектування) стосовно дотримання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, та інших форм розпорядчих документів».
Слід зазначити, що органи Держпродспоживслужби можуть проводити позапланові заходи державного контролю на виконання звернення оператора ринку, а тому виконання вимоги щодо надання актів, складених за результатами інспектування та аудиту є можливим, зокрема для суб’єктів господарювання (виробників продуктів харчування), які зацікавлені у одержанні об’єктивної оцінки щодо дотримання вимог чинного законодавства про харчові продукти.
Статус вимоги:
Відхилено