• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

“Нове будівництво фотовольтаїчної електростанції потужністю до 150 кВт по вул. 80-ї штурмової, 208 а в м. Вознесенськ Миколаївської області”

Усі документи, що мають відношення до тендерної документації та підготовлені безпосередньо учасником повинні бути складені українською мовою.

Завершена

7 870 365.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 39 351.83 UAH
Номер: 819494f060df4cdfa54c8003c0f33d20
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-01-09-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.01.2024 00:00
Автор: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41168670
Період моніторингу: 09.01.2024 16:13 - 31.01.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 09.01.2024 № 2-З Миколаїв Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу. 3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів. 4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою. Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 09.01.2024. В.о. начальника Дмитро СТЕПАНЮК Додаток до наказу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області від 09.01.2024 № 2-З Витяг з переліку процедур закупівель для здійснення моніторингу процедур закупівель № 3 UA-2023-06-07-005219-a 07.06.2023 Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Адреса: Ukraine, Миколаїв
Контактна особа: ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 98) 065-88-20, nedbaylo128@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «Дніпрополімермаш» встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено порушення вимог пункту 8 частини восьмої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, надання відповіді на звернення учасників, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ДЦ Енергобуд», ТОВ «Оптіма Інжінірінг» та ПВНП «Нікоінтерм», виконання рішення комісії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом підвищення кваліфікації уповноваженої особи. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 січня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; розміщення інформації в електронній системі закупівель; відповідність умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на час проведення процедури закупівлі) (далі – Особливості); надання відповіді на звернення учасників; внесення змін до тендерної документації; розгляд тендерних пропозицій; виконання рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ); своєчасність укладання договору про закупівлю; відповідність умов договору змісту тендерної пропозиції переможця; внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2023 рік Управління житлово-комунального господарства та капітального будівництва Вознесенської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 07.06.2023 № 157, зі змінами внесеними протоколом уповноваженої особи від 16.06.2023 № 172 (далі – Тендерна документація); відповіді Замовника на звернення учасників; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДЦ Енергобуд» (далі – ТОВ «ДЦ Енергобуд»), приватного акціонерного товариства «Дніпрополімермаш» (далі – ПрАТ «Дніпрополімермаш»), товариства з обмеженою відповідальністю «Оптіма Інжінірінг» (далі – ТОВ «Оптіма Інжінірінг») та приватного виробничо-налагоджувального підприємства «Нікоінтерм» (далі – ПВНП «Нікоінтерм»); рішення комісії АМКУ від 18.07.2023 № 10915-р/пк-пз; протоколи щодо прийняття рішень уповноваженою особою від 28.06.2023 № 184, від 29.06.2023 № 186, від 05.07.2023 № 197, 26.07.2023 № 222, від 26.07.2023 № 224, від 26.07.2023 № 225, від 01.08.2023 № 234; повідомлення про намір укласти договір; договір про закупівлю робіт від 11.08.2023 № 162 (далі – Договір про закупівлю); повідомлення про внесення змін до договору від 16.08.2023, від 30.10.2023 та від 27.12.2023; додаткові угоди до Договору про закупівлю від 16.08.2023 № 1, від 30.10.2023 № 2 та від 26.12.2023 № 3; пояснення, інформація та документи, надані Замовником через електронну систему закупівель. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.07.2023 № 224 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ПрАТ «Дніпрополімермаш» на підставі пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Зокрема, в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.07.2023 № 224 наведено наступну аргументацію: «В розрахунку договірної ціни вказана Договірна ціна – Тверда, але тендерною документацією передбачено, що згідно пункту 5.2 Додатку 3 до тендерної документації «Проєкт договору» вказано вид Договірної ціни – динамічна, що не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Замовника». Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281: Договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі; Твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором; Приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив повідомлення про усунення невідповідності в електронній системі закупівель щодо невідповідності, пов’язаної з видом договірної ціни. За результатами аналізу питання розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини восьмої статті 41 Закону повідомлення про внесення змін до договору від 16.08.2023 та від 30.10.2023 містять інформацію щодо випадків для внесення змін до істотних умов договору, що не відповідає змінам, внесеним до істотних умов Договору про закупівлю, згідно з додатковими угодами від 16.08.2023 № 1 та від 30.10.2023 № 2. Зокрема, при продовжені строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, Замовник, у повідомлені про внесення змін до договору, зазначив, що випадком внесення змін до істотних умов договору є покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Період усунення порушень: 30.01.2024 15:27 - 14.02.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.01.2024 15:27

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Нове будівництво фотовольтаїчної електростанції потужністю до 150 кВт по вул. 80-ї штурмової, 208 а в м. Вознесенськ Миколаївської області» (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-07-005219-a) 30.01.2024р. в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати, яким встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено наступне. Згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.07.2023р. №224 Замовником було відхилено тендерну пропозицію учасника ПрАТ «Дніпрополімермаш» на підставі пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Зокрема, в протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.07.2023р. №224 наведено наступну аргументацію: «В розрахунку договірної ціни вказана Договірна ціна – Тверда, але тендерною документацією передбачено, що згідно пункту 5.2 Додатку 3 до тендерної документації «Проєкт договору» вказано вид Договірної ціни – Динамічна, що не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Замовника». Відповідно до пункту 1.2 розділу 1 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281: Договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі; Твердий кошторис (тверда договірна ціна) – кошторис, що може коригуватися лише в окремих випадках за згодою сторін у порядку, визначеному договором; Приблизний кошторис (динамічна договірна ціна) – кошторис, що підлягає уточненню у разі змінення поточних цін на ресурси, що враховані у договірній ціні, а також з інших підстав, визначених умовами договору. Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Замовником не розміщено повідомлення про усунення невідповідності в електронній системі закупівель щодо невідповідності, пов’язаної з видом договірної ціни. Хочемо зауважити, що згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 26.07.2023р. №224 Замовником було відхилено тендерну пропозицію учасника ПрАТ «Дніпрополімермаш» на підставі пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Розрахунок договірної ціни у програмному комплексі АВК-5 за версією 3.8.3, який надано учасником ПрАТ «Дніпрополімермаш» через електронну систему закупівель, не відповідає вимогам тендерної документації Замовника, а саме: Додатку 2 (технічні якісні кількісні та інші вимоги) до Тендерної Документації. Вищевказаний розрахунок не відповідає вимогам технічної частини предмета закупівлі, яка складена за робочим проектом. Дані вимоги стосувалися інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які відображаються в кошторисних розрахунках. Таким чином, учасник ПрАТ «Дніпрополімермаш» не відповідає вимогам тендерної документації та вимогам Замовника, тому було відхилено тендерну пропозицію даного учасника на підставі пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання розміщення інформації в електронній системі закупівель встановлено, що на порушення вимог пункту 8 частини восьмої статті 41 Закону повідомлення про внесення змін до договору від 16.08.2023р. та від 30.10.2023р. містять інформацію щодо випадків для внесення змін до істотних умов договору, що не відповідає змінам, внесеним до істотних умов Договору про закупівлю, згідно з додатковими угодами від 16.08.2023р. №1 та від 30.10.2023р. №2. Зокрема, при продовжені строку виконання зобов’язань щодо виконання робіт, Замовником, у повідомлені про внесення змін до договору, зазначено, що випадком внесення змін до істотних умов договору є покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Процедура закупівлі знаходиться на стадії «Завершена» і в Замовника на даному етапі відсутня технічна можливість виправити встановлене порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником. Станом на сьогодні вказані порушення не становлять негативного впливу на бюджет і не можуть бути усунені, однак у наступних подальших закупівлях уповноваженою особою будуть враховані вказані зауваження та будуть взяті до уваги основні індикатори ризику. У висновку зазначено, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом підвищення кваліфікації уповноваженої особи. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявленого порушення. Повідомляємо, що 31.01.2024р. було проведено роз’яснювальну роботу з відповідальною особою щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів з недопущення у подальшому порушень чинного законодавства у сфері публічних закупівель та наголошено на неухильне дотримання норм бюджетного законодавства у подальшій роботі. Крім того, з метою недопущення установлених порушень в подальшому, уповноваженій особі буде проведене навчання у сфері публічних закупівель. Замовник зобов’язується взяти до уваги позицію органу фінансового контролю та застосовувати її в подальших публічних закупівлях.
Дата публікації звіту: 31.01.2024 15:37

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • other: Так
Опис: -
Дата публікації: 01.02.2024 12:23

Запити/Пояснення