• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Розроблення генеральних планів та планів зонування території с. Новосамарка та с. Топали Окнянської селищної ради Окнянського району Одеської області із подальшим розміщенням матеріалів у геоінформаційній системі (ДК 021:2015:71410000-5 Послуги у сфері містобудування)

Найменування замовника: Окнянська селищна рада 1.1. Місцезнаходження замовника: 67900, Україна, Одеська обл., смт Окни, вул.Першотравнева, 31 1.2. Ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань: 04379924 1.3. Категорія замовника: 1 (органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини першої статті 2 Закону)

Завершена

800 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 000.00 UAH
Період оскарження: 20.01.2021 13:38 - 04.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

щодо кваліфікаційних критеріїв

Номер: 2bf0c0fcc46b459e9a7d31e9079f02db
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-20-003607-b.a3
Назва: щодо кваліфікаційних критеріїв
Вимога:
Замовником, відповідно до п.2 Додатку 1 до тендерної документації зазначено, що «Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції довідку за встановленою формою, наведеною нижче, що містить інформацію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть задіяні у наданні послуг, що є предметом закупівлі, в тому числі наявність в штаті: 1. юристів – не менше 1-ї особи; 2. інженерів-геоінформатиків/інженерів з комп’ютерних систем – не менше 1-ї особи; 3. архітекторів, які мають необхідні знання та досвід для виконання замовлення не меньще 2-х осіб (в їх склад не входить сертифікований архітектор); 4. архітекторів, які мають сертифікат за видом робіт «Розроблення містобудівної документації» – не менше 1 особи. Також, тендерною документацію передбачено що: Зазначені працівники повинні перебувати з Учасником у трудових відносинах (за основним місцем роботи). Вимоги Замовника є дискримінаційними та не відповідають нормам чинного законодавства України у сфері регулювання містобудівної діяльності з наступних підстав. Замовником визначено, що предметом закупівлі є: код ДК 021:2015 – 71410000-5 – Послуги у сфері містобудування. Згідно із пунктом 2, пунктом 3 та пунктом 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»: генеральним планом населеного пункту є містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; планом зонування території (зонінгу) – містобудівна документація, що визначає умови та обмеження використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон. Відповідно до статті 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» визначено, що: Проект об'єкта архітектури розробляється під керівництвом або з обов'язковою участю головного архітектора проекту та/або головного інженера проекту, які мають відповідний кваліфікаційний сертифікат. Відповідно до частини 5 статті 14 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» склад, зміст, порядок розроблення містобудівної документації на регіональному рівні визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. Таким органом, згідно із пунктом 1 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 197 від 30 квітня 2014 року, є Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон). Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України наказом №290 від 16 листопада 2011 року затвердило Порядок розроблення містобудівної документації (далі – Порядок №290). Відповідно до п.4.5. Порядку № 290 генеральний план населеного пункту, план зонування території та детальний план території розробляються суб’єктами господарювання, у складі яких є архітектор, що має кваліфікаційний сертифікат. Таким чином, відповідно до вимог чинного законодавства України розроблення генерального плану та планів зонування території здійснюється суб’єктом господарювання та до якого відповідно встановлена лише 1 вимога – це архітектор, який є відповідальним виконавцем окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, який має кваліфікаційний сертифікат. Законодавством України не передбачено залучення до виконання послуг, передбачених предметом закупівлі жодних інших, крім перелічених вище, кваліфікованих працівників. Також, для повного, якісного та своєчасного виконання договору Учасник може залучати працівників з відповідною профільною освітою, фахівців та спеціалістів, які перебувають з Учасником у трудових відносинах (цивільно-правових) за трудовими договорами або договорами ЦПХ. Оскільки відповідно до норм чинного законодавства України розроблення генерального плану та плану зонування території здійснюється одним суб’єктом господарювання та до якого відповідно встановлена лише 1 вимога – архітектор, який є відповідальним виконавцем окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єкта архітектури, який має кваліфікаційний сертифікат, то і учасникам при наданні послуг, передбачених предметом закупівлі та технічним завданням (Додаток №3 до тендерної документації), достатньо підтвердити наявність наступного обладнання: - широкоформатні принтери формату А0 (плотери або аналоги) – не менше 1 одиниці; - сканери – не менше 1 одиниці; - комп’ютерів/ноутбуків – не менше 2 одиниць; Також хочемо зазначити, що вимога щодо наявності у Учасника закупівлі транспортного засобу також є дискримінаційною вимогою по відношенню до інших суб’єктів господарювання, що надають послуги у сфері розроблення містобудівної документації. Вимоги Замовника в тендерній документації щодо кваліфікаційних критеріїв порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону № 922-VIII, якими передбачена недискримінація учасників та спрямовані на штучне зменшення кількості потенційних учасників та обмеження права таких учасників на прийняття участі у даній закупівлі. Виходячи з наведеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: 1. Щодо обґрунтованості застосування відповідної кількості працівників, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Звертаємо вашу увагу, що Законом не передбачено обмежень щодо встановлення кількості працівників відповідної кваліфікації, та/або обмежень щодо встановлення такої кількості лише на підставі мінімальних вимог до виконавців подібних робіт, визначених нормативними актами (наприклад, Наказом Мінрегіону N 290 від 16.11.2011). Вимоги щодо кількості конкретних працівників встановлюються Замовником в залежності від специфіки конкретного предмету закупівлі, обсягу послуг та строку надання послуг. Наявність певної кількості працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання – зазначений критерій встановлюється з метою пересвідчитись, що закупівля відбуватиметься у суб’єкта, який має достатньо висококваліфікованого персоналу для своєчасного та якісного надання послуг. Замовником максимально конкретизовано вимогу щодо кількості персоналу. 1.1. Щодо наявності архітекторів. Статтею 19 Закону України «Про архітектурну діяльність» передбачено, що виконання проектних робіт по створенню об'єктів архітектури не потребує наявності у фахівців відповідного кваліфікаційного сертифіката у разі здійснення фахівцями проектних робіт під керівництвом архітектора чи іншого фахівця, який має кваліфікаційний сертифікат на виконання робіт відповідного профілю. З урахуванням об’єму послуг Замовник вважає цілком обґрунтованим вимагати від Виконавця залучення до виконання проектних робіт саме фахівців з архітектури, тобто двох архітекторів та одного сертифікованого архітектора (під керівництвом якого розробляються Проекти). 1.2. Щодо наявності інженера-геоінформатика/інженера з комп’ютерних систем. Технічним завданням на розроблення генеральних планів та планів зонування території передбачено, що для розроблення графічних матеріалів необхідно застосовувати геоінформаційні GIS-технології на базі цифрової карти з формуванням електронних карт та друком комп’ютерних зображень на паперових носіях. Зазначено, що відповідно до п. 9 Постанови КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних» та п. 9 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.08.2018 р. № 220 «Про затвердження вимог до структури і формату оприлюднення відомостей про містобудівну документацію в мережі Інтернет»: графічні матеріали на електронних носіях у форматі *.jpg та *.shp (ArcGis). Таким чином, необхідність наявності у потенційного Виконавця робіт такого спеціаліста як інженер-геоінформатик/інженер з комп’ютерних систем прямо обумовлена технічним завданням. Потенційний Виконавець буде зобов’язаний розробити велику кількість містобудівної документації з обов’язковим застосуванням геоінформаційних систем, і вказане неможливо здійснити без наявності в штаті відповідних спеціалістів у сфері ГІС. 1.3. Щодо наявності юриста. В зв’язку з необхідністю розроблення договору про закупівлю (на основі проекту наданого Замовником) та додатків до нього, збору вихідних даних та погодження містобудівної документації з органами державної влади та місцевого самоврядування є необхідність в залученні працівника з юридичною освітою. Зважаючи на кількість та площу населених пунктів (2 населених пункти орієнтовною площею 700 га) та строк надання послуг – менше 10 місяців, Замовником встановлена вимога щодо залучення певної мінімальної кількості спеціалістів за основним місцем роботи у рамках вказаної закупівлі, яке повністю обумовлюється технічними вимогами щодо високої якості та складу містобудівної документації. 2. Щодо обґрунтованості застосування відповідної кількості обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.2 ст.16 Закону, Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій. 2.1. Щодо кількості комп’ютерів/ноутбуків. Замовник вказав дану вимогу в тендерній документації адже вбачається за доцільне надавати послуги на 6-ти комп’ютерах/ноутбуках – таким чином, працівники (не менше п’яти працівників, відповідно до вимог тендерної документації) не залежать один від одного, кожен має у вільному доступі комп’ютер/ноутбук, що дає можливість надавати послуги паралельно і має гарантувати Замовнику відсутність затримки надання послуг за будь-яких обставин. Наявність у Виконавця не менше шести комп’ютерів/ноутбуків є цілком обґрунтованою, оскільки вбачається за доцільне щоб Виконавець робіт мав хоча та один резервний комп’ютер/ноутбук, на випадок несправності, аварії або поломки, чи зайнятості в рамках надання послуг за іншими договорами. 2.2. Щодо кількості широкоформатних принтерів. Технічним завданням на розроблення генеральних планів та планів зонування території передбачено, що Виконавцем передаються графічні матеріали в масштабі М 1:2 000, для чого необхідні широкоформатні принтери. Наявність у Виконавця не менше двох широкоформатних принтерів є цілком обґрунтованою, оскільки вбачається за доцільне щоб Виконавець робіт мав хоча та один резервний принтер, на випадок несправності, аварії або поломки, чи зайнятості в рамках надання послуг за іншими договорами. 2.3. Щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення. Технічним завданням на розроблення генеральних планів та планів зонування території передбачено, що для розроблення графічних матеріалів необхідно застосовувати геоінформаційні GIS-технології на базі цифрової карти з формуванням електронних карт та друком комп’ютерних зображень на паперових носіях. Зазначено, що відповідно до п. 9 Постанови КМУ від 21 жовтня 2015 р. № 835 «Про затвердження положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у форматі відкритих даних» та п. 9 Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 15.08.2018 р. № 220 «Про затвердження вимог до структури і формату оприлюднення відомостей про містобудівну документацію в мережі Інтернет»: графічні матеріали на електронних носіях у форматі *.jpg та *.shp (ArcGis). Зі всього вищевикладеного, враховуючи залучення працівників за основним місцем роботи та залучення обладнання, випливає необхідність наявності офісного приміщення (потужності(ей) на весь час надання послуг по закупівлі для підтвердження можливості надати послуги відповідно до предмету закупівлі). При цьому, Учасник не позбавлений можливості прийняти участь у закупівлі із власним або залученим в оренду обладнанням. Доцільність даних вимог до Учасників повністю підтверджується чинною практикою АМКУ. Рішенням №17739-р/пк-пз від 21.09.2020 р. було визначено мінімальну кількість вимог до закупівлі – наявність не менше одного сертифікованого архітектора, одного архітектора, одного інженера-геоінформатика/інженера з комп’ютерних систем та було визначено необхідність наявності певної матеріально-технічної бази (транспортного засобу, принтерів, комп’ютерів, програмного забезпечення). Виходячи з вказаного, умови Тендерної документації жодним чином не є дискримінаційними, не порушують прав та законних інтересів потенційних Учасників та не позбавляють їх можливості подати тендерну пропозицію. Додатково звертаємо Вашу увагу, що Замовником вже надано відповідь на запитання іншого Учасника щодо наявності транспортного засобу.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 08.02.2021 14:04
Вимога
Вирішена

Сертифікати ISO

Номер: f0fa292f546d4676bf3e6b12bc34bace
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-20-003607-b.a2
Назва: Сертифікати ISO
Вимога:
Тендерною документацію передбачено надання учасником у складі тендерної пропозиції чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі сертифікат на систему управління якістю (Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 «Система управління якістю. Вимоги») стосовно діяльності у сфері архітектури; діяльності у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах для забезпечення якості та своєчасності надання такої послуги. Додатково, учасники в складі тендерної пропозиції надають чинний на весь період надання послуг за предметом закупівлі сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування.» Звертаємо увагу, що система сертифікації якості ISO проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави. В Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар. Таким чином, учасник не отримував вказаних сертифікатів і законодавчий обов’язок на їх отримання відсутній. Таким чином, наявність чи відсутність в учасника даних сертифікатів, сама по собі не впливає на надані учасниками послуги, їх якість, і не може по вплинути на результати наданих послуг згідно даного предмету закупівлі, а також жодним чином не стосується предмета закупівлі, тому й вимога щодо його надання є неправомірною. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником. Враховуючи зазначене, просимо Замовника внести зміну до тендерної документації та виключити з вимог надання у складі тендерної пропозиції копії чинних сертифікатів ISO.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Відповідно до запитання, повідомляємо наступне. Пунктом 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) встановлюється обов’язок замовників вказувати у технічній специфікації, зокрема «… посилання на стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язану з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються. Той факт, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р №221 міжнародні стандарти ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та ISO 14001:2015 «Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» були прийняті також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015), вимога щодо надання у складі тендерних пропозицій учасника Сертифікату відповідності системи управління якістю та Сертифікату системи екологічного управління, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності якості та екологічної дієвості послуг учасника міжнародним та національним стандартам у розумінні Закону. Будь-який суб’єкт господарювання, який надає послуги у сфері містобудування та відповідає кваліфікаційним вимогам та стандартам системи управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 та стандартам системи екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 може отримати відповідний Сертифікат. На підставі вищевикладеного, наявність у учасника закупівлі даних Сертифікатів може бути одним з кваліфікаційних критеріїв, які Замовник може встановлювати відповідно до ч.2 ст. 16 Закону. Наявність сертифікату якості ISO 9001 гарантує підвищення якості наданих послуг, оскільки одним з основних принципів побудови системи менеджменту якості, відповідно до вимог ISO 9001 є орієнтація на замовника, послуги та процесний підхід до діяльності. Застосування процесного підходу є важливою передумовою якісного надання послуги, що є предметом даної закупівлі, оскільки її надання передбачає взаємодію працівників різних підрозділів виконавця такої послуги. Наявність сертифікату ISO 14001:2015 гарантує запобігання чи послаблення несприятливих впливів і посилення сприятливих впливів на довкілля. Дана інформація повністю відповідає чинній практиці Антимонопольного комітету України. Отже, вимога замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників діючих Сертифікатів, є обґрунтованою та такою, що не суперечить ст. 3, 16, 22 Закону.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Вирішена

Вимога Замовнику

Номер: 67536fac84a54cfdb840e282bd45ec35
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-20-003607-b.a1
Назва: Вимога Замовнику
Вимога:
Замовник в тендерній документації прописав наступну вимогу щодо банківської гаоантії: "Банківська гарантія повинна бути видана банком, у якому обслуговується Учасник та має відкритий рахунок.". Вважаємо цю вимогу дискримінаційною, адже вона позбавляє Учасника права вибору банку для оформлення гарнтії. Учасник має право сам вибирати банк в якому бажає оформити банківську гарантію, за умови наявності ліцензії в цьому банку і не зобовязаний відкривати у ньому рахунок. Вимагаємо прибрати цю дискримінаційну вимогу або надати посилання на нормативний документ що передбачає або оформлення банківської гарантії лише у тому банку у якому відкритий рахунок або обовязкове відкриття рахунку у тому банку у якому оформлюється банківська гарантія
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Щодо вашої вимоги, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.1 ст.25 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон), Замовник має право зазначити в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. У разі якщо замовник вимагає надання забезпечення тендерної пропозиції, у тендерній документації повинні бути зазначені умови його надання, зокрема, розмір, строк дії та застереження щодо випадків, коли забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції не повертається учаснику. У такому разі учасник під час подання тендерної пропозиції/пропозиції одночасно надає забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції. З вказаного вбачається, що Замовник самостійно встановлює в тендерній документації вимоги щодо умов надання забезпечення тендерної пропозиції та вимоги до банка-гаранта. Відповідно до вказаного, Замовником у тендерній документації обрано такий вид забезпечення тендерної пропозиції, як банківська гарантія у вигляді електронного документа, скріпленого ЕЦП або КЕП банка-гаранта (видана банком, у якому обслуговується Учасник та має відкритий рахунок). Обраний Замовником вид забезпечення тендерної пропозиції, згідно з яким гарантом виступає банківська установа в якій обслуговується Учасник та має відкритий рахунок, не суперечить положенням Цивільного кодексу України та Закону. Дана інформація повністю відповідає чинній практиці Антимонопольного комітету України. Таким чином, вимога задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Задоволено