-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко коров’яче питне пастеризоване з масовою часткою жиру 2,5 %
Джерело фінансування – Кошти місцевого бюджету
Завершена
453 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 300.00 UAH
Період оскарження:
11.03.2020 11:24 - 23.03.2020 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Номер:
2e18d308b2ce4cd3b3171437d0cf1923
Ідентифікатор запиту:
UA-2020-03-11-000365-a.c1
Назва:
Вимога щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі
Вимога:
11.03.2020р. Комунальним некомерційним підприємством «Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної Ради» (надалі – Замовник) оголошено процедуру закупівлі за ДК 021:2015:15510000-6-Молоко та вершки (Молоко).
У Додатку 2 до тендерної документації встановлено перелік документів, які має надати учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником, зокрема:
- копію діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий Учаснику та чинний на момент подання пропозиції, а також у складі тендерної пропозиції надається копія діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником продукції системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий виробнику продукції та чинний на момент подання пропозиції, у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником продукції.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною, що звужує коло учасників та суперечить вимогам законодавства в сфері публічних закупівель, позбавляє права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію учасників.
Звертаємо увагу, що дане питання регулюється Законом України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію». Частиною другою статті 16 Закону України від 05.06.2014 № 1315-VII «Про стандартизацію» визначено, що стандарти, прийняті підприємствами, застосовуються на добровільної основі.
Відповідно до частини другої статті 15 Господарського кодексу України застосування стандартів чи їх окремих положень є обов'язковим для: суб'єктів господарювання, якщо обов’язковість застосування стандартів установлено нормативно-правовими актами; учасників угоди (контракту) щодо розроблення, виготовлення чи постачання продукції, якщо в ній (ньому) є посилання на певні стандарти; виробника чи постачальника продукції, якщо він склав декларацію про відповідність продукції певним стандартам чи застосував позначення цих стандартів у її маркуванні.
Галузеві нормативні документи також застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов’язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами.
Сертифікат ISO 22000:2019 не є обов'язковими, дана сертифікація проводиться в добровільному порядку і має лише рекомендаційний характер.
Разом з тим, в тендерній документації даної процедури закупівлі Замовником суттєво зменшені кваліфікаційні критерії. Адже із трьох кваліфікаційних критеріїв, що прямо передбачені ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовником встановлено лише один кваліфікаційний критерій.
Тобто критерії, що чітко визначені та передбачені Закону України «Про публічні закупівлі» для Замовника виявляються менш важливими, ніж документ, що не являється обов’язковим для отримання суб’єктами господарювання.
Звертаю увагу на те, що в 2020 році Замовником уже було проведено закупівлю молока (ідентифікатор UA-2020-01-08-000306-b). Проте, вимога щодо необхідності надання сертифікату ISO 22000:2019 Замовником встановлена не була.
Також відсутня вимога щодо необхідності надання сертифікату ISO 22000:2019 в тендерних документаціях усіх інших закупівель що проводилися та/або проводяться Замовником у 2020 році, як у формі допорогових закупівель так і відкритих торгів.
Тож, встановлення згаданої вище вимоги є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, що полягає в дискримінації учасників, суттєвому звуженні їх кола, позбавленням права учасників на добросовісну конкуренцію та недискримінацію.
Згідно ч. 3. ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Враховуючи викладене, з метою створення конкретного середовища під час проведення даної процедури закупівлі, вимагаємо внести відповідні зміни до документації торгів шляхом видалення з тендерної документації (Додатку 2 до тендерної документації) вимоги щодо необхідності надання копії діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання учасником системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий Учаснику та чинний на момент подання пропозиції, та копії діючого сертифікату ISO 22000:2019, що засвідчує використання виробником продукції системи управління безпечністю харчових продуктів, який виданий виробнику продукції та чинний на момент подання пропозиції, у разі якщо учасник не є безпосереднім виробником продукції.
У випадку не внесення відповідних змін просимо надати роз’яснення а саме:
1. Вказати прізвище, ім’я, по-батькові, займану посаду особи, якою прийнято рішення щодо включення до тендерної документації вимоги про необхідність надання копії діючого сертифікату ISO 22000:2019 виданого на ім’я учасника та виробника.
2. Вказати дату та час прийняття такого рішення.
3. Вказати з яких підстав, з якою метою та згідно яких нормативних документів до тендерної документації включено вимогу про необхідність надання копії діючого сертифікату ISO 22000:2019 виданого на ім’я учасника та виробника.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на скаргу 18.03.2020 14:53
Дата подачі:
16.03.2020 15:57
Вирішення:
Шановний учаснику! Частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, а також ч.2 ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає що замовник може установлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв.
Акцентуємо увагу на тому, що відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.10.2019 року № 340 міжнародний стандарт ISO 22000 «Системи управління безпечністю харчових продуктів» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 22000), а також на виконання вимог Закону України «Про безпечність та якість харчових продуктів» № 771/97-ВР від 23.12.1997 року, Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо харчових продуктів»№ 1602-VII від 20.09.2015 року, в тому числі, згідно з наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України № 590 від 01.10.2012 року «Про затвердження Вимог
щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на
принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)», у 2017 році
закінчився перехідний період для впровадження в робочі процеси харчових підприємств
базової системи харчової безпеки НАССР. Пройти сертифікацію за стандартом ДСТУ ISO22000 може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO, а наявність зазначених сертифікатів є найбільш ефективний способом підтвердити виконання вимог ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» та підвищити безпеку своєї продукції до рівня міжнародних стандартів. Беручи до уваги те, що останнім часом якість харчових продуктів (молочних продуктів) значно погіршилась, з’явилась необхідність встановити вимогу щодо наявності в Учасника Сертифікату системи управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019 з метою відбору найбільш якісних продуктів харчування. Вимога Замовника щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікату відповідності системі управління безпечністю харчових продуктів (згідно стандарту ISO 22000:2019) є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Не задоволено