• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційні послуги, пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій адміністративних будівель

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 9 днів назад

1 014 813.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 25.11.2025 12:48 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дистримінаційні умови ТД

Номер: ef56a686e70e41a2b9f77dd771a19e58
Ідентифікатор запиту: UA-2025-11-25-008753-a.c1
Назва: Скарга на дистримінаційні умови ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.12.2025 15:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.12.2025 10:51
Дата виконання рішення Замовником: 12.12.2025 16:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено відповідні зміни. Затверджено тендерну документацію для закупівлі - Експлуатаційні послуги, пов’язані з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій адміністративних будівель Код ДК 021:2015 90910000-9 «Послуги з прибирання» на 2026р. в новій редакції. Оприлюднено зміни до тендерної документації відповідно до положень Особливостей та перенесення строку подачі тендерних пропозиції.
Автор: ТОВ "ГРІФФІН СЕРВІС", Максим Каримов +380971882068 your@griffin.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1b397d8716f34c209ede3372a91d0702
Заголовок пункту скарги: Станом на дату публікації даної процедури закупівлі (25.11.2025 р.) Замовником висвітлено в системі Prozorro тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника №7 від 25.11.2025 року, яка містить дискримінаційні умови.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Детально щодо наявних дискримінаційних вимог тендерної документації:

1. Відповідно до п.1 та п.2 дод.1 до тендерної документації учасник повинен надати:
1.1. Надати довідку в довільній формі за підписом уповноваженої посадової особи Учасника з інформацією щодо наявної матеріально-технічної бази і обладнання та підтверджуючі документи щодо власності.
Вимоги щодо наявності:
- трактор оснащений відвалом та щіткою для прибирання снігу (вага не більше 1,7 тн.);
- апарат високого тиску (мийка під тиском);
- пилосос: 3 одиниці;
- акумуляторний пилосос;
- повітродуйка;
- ємностей для води (не менше 100 л.): 2 одиниці.
- килим (брудопоглинаючий килим) для організацій вхідної зони.
1.2. Надати документи що підтверджують право власності та/або оренди та/або користування зазначеного в довідці відповідно пункту 1.1 обладнання та машин (копії видаткових накладних та/або копії актів приймання передачі та/або копії договорів оренди, лізингу або іншої форми залучення, разом з документами що підтверджують право власності). Для трактора надати Свідоцтво про реєстрацію машини.
1.3. Для приміщень надати документи що підтверджують право власності, таким приміщенням, та/або договір оренди.
1.4. Для всього обладнання, машин та матеріально-технічної бази, що орендується або знаходить в користуванні, надати сканкопії з оригіналів від орендодавця, щодо погодження використання матеріально-технічної бази і обладнання.
1.5. Для учасників з інших регіонів та/або оренди комунальної техніки в орендодавця з іншого регіону, надати копію договору паркування такого засобу в м. Харкові.

2.5. На тракториста медичну довідку щодо придатності до керування транспортним засобом, що є дійсною на дату кінцевого строку подання тендерних пропозицій (Медична довідка щодо придатності до керування транспортним засобом – має бути оформлена відповідно до Додатку 1 Наказу Міністерство охорони здоров’я України та Міністерство внутрішніх справ України від 31.01.2013 р. № 65/80).
2.6. На тракториста надати посвідчення тракториста-машиніста.

По-перше, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» маючи за договором оренди №1152 від 03.03.2025 року обладнання – спеціалізований вантажний самоскид з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D та спеціалізований вантажний самоскид МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал) (файл «2_Договір оренди обладнання.pdf») НЕ МОЖЕ на рівних умовах прийняти участь у даній процедурі закупівлі оскільки Замовник вимагає наявність САМЕ трактора, що оснащений відвалом та щіткою для прибирання снігу вагою не більше 1,7 тн., що є дискримінаційним по відношенню до нас як до повноцінного учасника ринку.
Відповідно до вимоги до прибирання прибудинкової території, що визначені Замовником необхідним є:

« 1. Земельна ділянка для обслуговування адміністративної будівлі - літнє прибирання передбачає підмітання пилу і сміття з поверхні покриття; збір сміття в кошики з території обслуговування, поливання клумби та газону, косіння трави, догляд за зеленими насадженнями (за необхідності).
- восени і навесні окрім звичайних робіт з прибирання здійснюється підмітання і згрібання листя, очищення від сміття території, на якій взимку передбачається складати сніг;
- зимове прибирання включає підмітання і зсування снігу з прилеглої до адміністративної будівлі території та тротуарів (здійснюється в ручний та механізований спосіб); посипання ожеледі (льодових накатів) технічною сумішшю, прибирання снігу і сніжно-льодових утворень тощо; при ожеледиці виконується посипання територій вручну технічною сумішшю.
Окрім прибирання території, двірник очищає від сміття урни щоденно.»
Тобто, як бачимо дані послуги виконати можливо наявними у нас спеціалізованим вантажним самоскидом з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D та спеціалізованим вантажним самоскидом МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал).
Отже, з урахуванням вищевикладеного, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність САМЕ трактора, оснащеного відвалом та щіткою для прибирання снігу (вагою не більше 1,7 тн.) з обов’язковим наданням усіх відповідних підтверджуючих документів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

По-друге, Замовником встановлена надмірна вимога щодо надання сканкопії з оригіналів від орендодавця, щодо погодження використання матеріально-технічної бази і обладнання.
Де, відповідно до договору оренди обладнання вже передано ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» у строкове платне користування. З моменту передачі техніки в оренду саме орендар здійснює володіння та користування нею в межах умов договору та вимог чинного законодавства України.
Нормами законодавства не встановлено вимоги отримувати будь-які окремі додаткові «дозволи» та «погодження» орендодавця на фактичне використання техніки орендарем для виконання робіт/надання послуг за договором з третіми особами.
Таким чином, факт укладення та виконання договору оренди №1152 від 03.03.2025 року вже підтверджує згоду власника на користування технікою орендарем та її експлуатацію для виконання зобов’язань за договорами орендаря з третіми особами.
Встановлення Замовником додаткової вимоги у вигляді окремого погодження від орендодавця щодо використання матеріально-технічної бази і обладнання виходить за межі вимог чинного законодавства, дублює зміст уже укладеного договору оренди та має ознаки надмірної та дискримінаційної по відношенню до учасників, у тому числі Скаржника.

По-третє, надання копію договору паркування засобу в м. Харкові для нас, як для учасника, який не зареєстрований у м. Харкові та який орендує техніку не в контрагента з м. Харкова є дискримінаційним.
Встановлення вимоги про обов’язкову наявність договору паркування саме в м. Харкові штучно звужує коло потенційних учасників, оскільки створює перевагу місцевим суб’єктам господарювання або тим, хто вже має відповідні договірні відносини у місті.
Крім того, слід зазначити, що законодавством НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО обов’язку учасника мати платне місце паркування техніки або укладений договір паркування саме у м. Харкові. При цьому, ТОВ «ГРІФФІН СЕРВІС» має право використовувати безоплатні або тимчасові місця для стоянки техніки, що є абсолютно законним і не впливає на можливість якісного виконання предмета закупівлі.
Отже, з урахуванням зазначеного, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть підтвердити наявність САМЕ договору паркування у м. Харкові, бути зареєстрованим у м. Харкові або ж мати договори з контрагентами з м. Харкова, що що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.

По-четверте, у зв’язку з оскарженням в частині обов’язкової наявності трактора, оснащеного відвалом та щіткою для прибирання снігу (вагою не більше 1,7 тн.) для нас є дискримінаційним й наявність тракториста з відповідними документами.
Оскільки, застосовуючи для надання послуг спеціалізований вантажний самоскид з додатковим снігоочисним обладнанням відвалом FORD CARGO 3542 D та спеціалізований вантажний самоскид МКДЗ на базі MAN (соле/піскорозкидувач, відвал) ми залучаємо водія, а не тракториста.
Отже, з урахуванням зазначеного повідомляємо про необхідність усунення порушень в цій частині на основі вищевказаного розділу оскарження.

2. Згідно з вимогами дод.2 до тендерної документації Учасник має надати в складі пропозиції:

- Договір страхування від нещасних випадків (з усіма додатками), до договору надати:
• страховий сертифікат;
• документ що підтверджує оплату страхового платежу (платіжну інструкцію).

Замовник залишає за собою право не допустити до виконання своїх обов’язків будь-якого працівника Виконавця, на свій розсуд у будь-який час з повідомленням про це Виконавця. Зазначене рішення Замовника є остаточним. Для підтвердження гарантії відшкодування збитку від своєї діяльності Учасник має надати Договір страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні застрахованої діяльності (сума відповідальності страховика має становити не менше 100 000,00 грн), до договору надати документ що підтверджує оплату страхового платежу (платіжну інструкцію).

Скаржник повідомляє, що послуги, які є предметом закупівлі, відповідно до статті 7 Закону України «Про страхування» від 01.01.2025 № 85/96-ВР (посилання на закон надається як доказ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1909-20#Text, файл «1_ЗУ_Про страхування.pdf») не належить до переліку видів обов’язкового страхування.
Виходячи зі статті 6 Закону України «Про страхування» страхування відповідальності перед третіми особами є виключно добровільним. З огляду на це, Замовник НЕ МАЄ ПРАВА вимагати наявності в учасника такого виду страхування.
Встановлюючи цю вимогу до учасників Замовник незаконно та навмисно зменшує потенційне коло учасників. Разом з тим, вказана вимога тягне за собою додаткові фінансові витрати від учасників, у яких відсутній такий страховий поліс, адже він не передбачений жодним нормативно-правовим актом як обов'язковий Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у даній процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати копію чинного страхування відповідальності перед третіми особами при здійсненні застрахованої діяльності (сума відповідальності страховика має становити не менше 100 000,00 грн), що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, Скаржника.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження