-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»
Завершена
6 507 868.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
27.10.2025 14:27 - 01.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
20e432e652f24550814986a70e081d23
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-27-009264-a.c1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_ТОВ_НП_ЕКСПЕРТ_ГРУП.pdf 12.11.2025 13:25
- ТДО, 9074, зміни 30.10.2025.docx 12.11.2025 13:25
- Proekt_dogovoru.docx 12.11.2025 13:25
- Протокол кваліф. 9074, уч.1.docx 12.11.2025 13:25
- Скарга_ТОВ_НП_ЕКСПЕРТ_ГРУП.docx 12.11.2025 13:25
- sign.p7s 12.11.2025 13:28
- До_скарги.pdf.asice 18.11.2025 16:55
- До_скарги.pdf 18.11.2025 16:55
- Рішення від 14.11.2025 №17013.pdf 14.11.2025 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 21.11.2025 № 17345.pdf 24.11.2025 12:40
- рішення від 21.11.2025 № 17345.pdf 25.11.2025 18:15
- Dokument .docx 17.11.2025 16:55
- Dokument .docx.p7s 17.11.2025 16:55
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.11.2025 14:20
Дата розгляду скарги:
21.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 15:36
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.11.2025 18:15
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4292039895494689a86bdd63423dd161
Заголовок пункту скарги:
Відхилення Тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосило процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» ДК 021:2015: 90740000-6 — Послуги з відстеження, моніторингу забруднювачів і відновлення (далі – Закупівля).
Ідентифікаційний номер процедури UA-2025-10-27-009264-a.
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТ ГРУП"" - (надалі Скаржник).
2. ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОМИСЛОВОЇ ЕКОЛОГІЇ" (надалі Переможець).
3. ТОВ СП "ТОВАРИСТВО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ДІЕКС".
4. ТОВ "НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЦЕНТР КТФ".
07 листопада 2025 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника» та визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОМИСЛОВОЇ ЕКОЛОГІЇ".
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника і відповідно, рішення про визначення переможця прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
1.Оскарження відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Підстави відхилення відповідно до протоколу відхилення
Не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТ ГРУП"" на підставі: - абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей – тендерна пропозиція не відповідає: умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (не надано цінову пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»). 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідну інформацію, необхідну для виконання вимог Закону.
Заперечення на підстави відхилення
Умови тендерної документації:
1.1. Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі, яким передбачено, зокрема, надання:
- документів, що надаються Учасниками для підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, іншим вимогам Замовника до Учасника згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
1.2. Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до Тендерної документації (Технічна специфікація) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати цінову пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Заперечення на відхилення
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів), перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Відповідно до п.44 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів) відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
В складі Тендерної документації наявні додатки:
Додаток 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції УЧАСНИКОМ процедури закупівлі;
Додаток 2 Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям;
Додаток 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ;
Додаток 4 Перелік документів з інформацією про субпідрядника/співвиконавця;
Додаток 5 Проект договору про закупівлю;
Додаток 6 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції ПЕРЕМОЖЦЕМ процедури закупівлі.
Аналіз Додатку 1 до Тендерної документації, який повинен містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, дає можливість встановити, що він не містить інформації про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, нормами законодавства чітко визначено, що у випадку наявності невідповідностей, замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимого про їх усунення, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вимога про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» не є інформацією/документами про про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Таким чином, за наявності невідповідності Тендерної пропозиції умовам Тендерної документації, незалежно від того, що умова про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» зазначена в Технічній специфікації, Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, оскільки дана вимога не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Необхідно також звернути увагу, що відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається Учасником:
- в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну;
- Учасник зазначає ціну з урахуванням ПДВ та усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником».
Відповідно до пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерна документація не містить вказівки на форму та зміст цінової пропозиції. Отже зазначення в електронних полях в електронній системі закупівель суми цінової пропозиції в розмірі 2 400 000,00 грн. з ПДВ, відповідає умовам тендерної документації, що не могло бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Слід також звернути увагу на те, що Замовником встановлена вимога про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Разом з тим тендерна документація не містить інформації про структурні підрозділи.
Відповідно до пункту 1 продовження Додатку 3 до тендерної документації зазначено наступне:
Назва та місцезнаходження об’єктів структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»:
1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ»:
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Можливо Замовник має на увазі, що СП розшифровується як структурні підрозділи?
Проте СП можна розшифрувати як «система підготовки», «система підігріву», «спільне підприємство», «силова підготовка» та інше.
Більш того в зазначеному пункті Додатку 3 до тендерної документації мова йде не про структурні підрозділи, а про об’єкти структурних підрозділів.
Крім того пункт 5.1. Проекту договору про закупівлю містить наступне:
5.1. Місце надання послуг: об’єкти Замовника:
5.1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
5.1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
5.1.3. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Таким чином в договорі також відсутня інформація про структурні підрозділи. А чітко зазначено про об’єкти Замовника.
Учасник не повинен вгадувати, що замовник розуміє під поняттям структурних підрозділів.
Отже в тендерній документації відсутня інформація про структурні підрозділи, а отже Учасник не має можливості самостійно встановити, що є структурним підрозділом.
Статтею 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” встановлені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Зокрема закупівлі здійснюються принципами:
1) добросовісної конкуренції серед учасників;
2) максимальної економії, ефективності та пропорційності;
3) відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінації учасників та рівному ставленні до них;
5) об’єктивному та неупередженому визначенні переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Тендерну пропозицію Скаржника Замовник виявив явну упередженість у ставленні до його пропозиції чим грубо порушив принципи здійснення закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
Ідентифікаційний номер процедури UA-2025-10-27-009264-a.
Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції подали наступні учасники:
1. ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТ ГРУП"" - (надалі Скаржник).
2. ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОМИСЛОВОЇ ЕКОЛОГІЇ" (надалі Переможець).
3. ТОВ СП "ТОВАРИСТВО ТЕХНІЧНОГО НАГЛЯДУ ДІЕКС".
4. ТОВ "НАУКОВО-ДОСЛІДНИЙ ЦЕНТР КТФ".
07 листопада 2025 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника» та визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОМИСЛОВОЇ ЕКОЛОГІЇ".
Вважаємо, що рішення Замовника про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника і відповідно, рішення про визначення переможця прийнято з порушенням норм чинного законодавства та є такими, що підлягають скасуванню.
1.Оскарження відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Підстави відхилення відповідно до протоколу відхилення
Не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/ або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТ ГРУП"" на підставі: - абз. 2 пп. 2 п. 44 Особливостей – тендерна пропозиція не відповідає: умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей (не надано цінову пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»). 2. Оприлюднити в електронній системі закупівель відповідну інформацію, необхідну для виконання вимог Закону.
Заперечення на підстави відхилення
Умови тендерної документації:
1.1. Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі, яким передбачено, зокрема, надання:
- документів, що надаються Учасниками для підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, іншим вимогам Замовника до Учасника згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
1.2. Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до Тендерної документації (Технічна специфікація) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати цінову пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Заперечення на відхилення
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів), перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Відповідно до п.44 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів) відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
В складі Тендерної документації наявні додатки:
Додаток 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції УЧАСНИКОМ процедури закупівлі;
Додаток 2 Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям;
Додаток 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ;
Додаток 4 Перелік документів з інформацією про субпідрядника/співвиконавця;
Додаток 5 Проект договору про закупівлю;
Додаток 6 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції ПЕРЕМОЖЦЕМ процедури закупівлі.
Аналіз Додатку 1 до Тендерної документації, який повинен містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, дає можливість встановити, що він не містить інформації про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Крім того, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, нормами законодавства чітко визначено, що у випадку наявності невідповідностей, замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимого про їх усунення, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вимога про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» не є інформацією/документами про про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Таким чином, за наявності невідповідності Тендерної пропозиції умовам Тендерної документації, незалежно від того, що умова про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» зазначена в Технічній специфікації, Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, оскільки дана вимога не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Необхідно також звернути увагу, що відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається Учасником:
- в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну;
- Учасник зазначає ціну з урахуванням ПДВ та усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником».
Відповідно до пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерна документація не містить вказівки на форму та зміст цінової пропозиції. Отже зазначення в електронних полях в електронній системі закупівель суми цінової пропозиції в розмірі 2 400 000,00 грн. з ПДВ, відповідає умовам тендерної документації, що не могло бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Слід також звернути увагу на те, що Замовником встановлена вимога про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Разом з тим тендерна документація не містить інформації про структурні підрозділи.
Відповідно до пункту 1 продовження Додатку 3 до тендерної документації зазначено наступне:
Назва та місцезнаходження об’єктів структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»:
1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ»:
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Можливо Замовник має на увазі, що СП розшифровується як структурні підрозділи?
Проте СП можна розшифрувати як «система підготовки», «система підігріву», «спільне підприємство», «силова підготовка» та інше.
Більш того в зазначеному пункті Додатку 3 до тендерної документації мова йде не про структурні підрозділи, а про об’єкти структурних підрозділів.
Крім того пункт 5.1. Проекту договору про закупівлю містить наступне:
5.1. Місце надання послуг: об’єкти Замовника:
5.1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
5.1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
5.1.3. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Таким чином в договорі також відсутня інформація про структурні підрозділи. А чітко зазначено про об’єкти Замовника.
Учасник не повинен вгадувати, що замовник розуміє під поняттям структурних підрозділів.
Отже в тендерній документації відсутня інформація про структурні підрозділи, а отже Учасник не має можливості самостійно встановити, що є структурним підрозділом.
Статтею 5 ЗУ “Про публічні закупівлі” встановлені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників. Зокрема закупівлі здійснюються принципами:
1) добросовісної конкуренції серед учасників;
2) максимальної економії, ефективності та пропорційності;
3) відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінації учасників та рівному ставленні до них;
5) об’єктивному та неупередженому визначенні переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відхиливши Тендерну пропозицію Скаржника Замовник виявив явну упередженість у ставленні до його пропозиції чим грубо порушив принципи здійснення закупівель.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Тендерної пропозиції Скаржника.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відхиливши тендерну пропозицію Скаржника Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", -
×
-
Назва доказу:
ТДО, 9074, зміни 30.10.2025
-
Повʼязаний документ:
ТДО, 9074, зміни 30.10.2025.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол кваліф. 9074, уч.1
-
Повʼязаний документ:
Протокол кваліф. 9074, уч.1.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕКСПЕРТ ГРУП» в закупівлі послуг за предметом Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» ДК 021:2015: 90740000-6 — Послуги з відстеження, моніторингу забруднювачів і відновлення, за ідентифікатором закупівлі UA-2025-10-27-009264-a. Документи для розгляду скарги наявні в електронній системі закупівлі
Запити Органу оскарження
Номер:
cce62ad1ff7e4563a6cade801a3b3af0
Тема запиту:
Акцентування по скарзі
Текст запиту:
Комунальне підприємство виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» (далі - Замовник) згідно вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі– Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі– Особливості), оголосило процедуру закупівлі «відкриті торги з урахуванням Особливостей» за предметом закупівлі: Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» ДК 021:2015: 90740000-6 — Послуги з відстеження, моніторингу забруднювачів і відновлення (далі – Закупівля).
Ідентифікаційний номер процедури UA-2025-10-27-009264-a.
07 листопада 2025 року Замовником було відхилено тендерну пропозицію Скаржника» та визначено переможцем процедури закупівлі ТОВ "ЕКСПЕРТНО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР ПРОМИСЛОВОЇ ЕКОЛОГІЇ".
На дане рішення Скаржником подано скаргу, яку Органом оскарження прийнято до розгляду відповідно до рішення №17013 -р/пк-пз від 14.11.2025.
Замовником подано пояснення на скаргу.
З урахуванням наданого Замовником пояснення акцентуємо увагу на наступні моменти по скарзі:
ПЕРШЕ
Відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації визначено перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі, яким передбачено, зокрема, надання:
- документів, що надаються Учасниками для підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, іншим вимогам Замовника до Учасника згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до Тендерної документації (Технічна специфікація) Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати цінову пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Відповідно до абзацу 10 пункту 28 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів), перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Відповідно до п.44 Особливостей (в редакції діючій на дату оголошення торгів) відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
В складі Тендерної документації наявні додатки:
Додаток 1 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції УЧАСНИКОМ процедури закупівлі;
Додаток 2 Перелік документів, що подаються на підтвердження відповідності учасників установленим кваліфікаційним критеріям;
Додаток 3 ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ;
Додаток 4 Перелік документів з інформацією про субпідрядника/співвиконавця;
Додаток 5 Проект договору про закупівлю;
Додаток 6 Перелік документів та/або інформації, які подаються у складі тендерної пропозиції ПЕРЕМОЖЦЕМ процедури закупівлі.
Аналіз Додатку 1 до Тендерної документації, який повинен містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, дає можливість встановити, що він не містить інформації про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
При цьому не є зрозумілим, яким чином включення вимоги до Додатку 3 а не до Додатку 1 до Тендерної документації, щодо надання у складі тендерної пропозиції цінової пропозиції на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО», ускладнює її сприйняття.
Таким чином законодавство встановлює обов’язковість зазначення переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, в одному окремому додатку до тендерної документації. При цьому у зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Отже в окремому додатку повинно бути зазначено документ або інформація, які повинні бути надані, а в окремих додатках встановлюється вимога до документів або інформації.
Замовник посилається на те, що в Додатку 1 ним зазначено наступна вимога щодо надання:
- документи, що надаються Учасниками для підтвердження відповідності технічним та якісним характеристикам предмета закупівлі, іншим вимогам Замовника до Учасника згідно з Додатком 3 до цієї тендерної документації.
Разом з тим Додаток 1 до тендерної документації не містить вимоги щодо надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Крім того, необхідно звернути увагу, що Замовником не встановлено вимоги щодо наявності в ціновій пропозиції якісних та технічних характеристик предмету закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 23 закону України «Про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
ДРУГЕ
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, нормами законодавства чітко визначено, що у випадку наявності невідповідностей, замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимого про їх усунення, крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Вимога про надання в складі тендерної пропозиції цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» не є інформацією/документами про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Верифікація звітів оператора за 2025 р., відповідно до Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» для структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Таким чином, за наявності невідповідності Тендерної пропозиції умовам Тендерної документації, незалежно від того, що умова про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО» зазначена в Технічній специфікації, Замовник зобов’язаний розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідності, оскільки дана вимога не стосується технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції.
Необхідно також звернути увагу, що відповідно до пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації:
«Тендерна пропозиція подається Учасником:
- в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну;
- Учасник зазначає ціну з урахуванням ПДВ та усіх податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені Учасником».
Відповідно до пункту 31 Особливостей, тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерна документація не містить вказівки на форму та зміст цінової пропозиції. Отже зазначення в електронних полях в електронній системі закупівель суми цінової пропозиції в розмірі 2 400 000,00 грн. з ПДВ, відповідає умовам тендерної документації, що не могло бути підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Слід також звернути увагу на те, що Замовником встановлена вимога про надання цінової пропозицію на надання послуг для кожного структурного підрозділу окремо та загальною вартістю послуг для КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО».
Разом з тим тендерна документація не містить інформації про структурні підрозділи.
Відповідно до пункту 1 продовження Додатку 3 до тендерної документації зазначено наступне:
Назва та місцезнаходження об’єктів структурних підрозділів КП «КИЇВТЕПЛОЕНЕРГО»:
1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ»:
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
- СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Можливо Замовник має на увазі, що СП розшифровується як структурні підрозділи?
Проте СП можна розшифрувати як «система підготовки», «система підігріву», «спільне підприємство», «силова підготовка» та інше.
Більш того в зазначеному пункті Додатку 3 до тендерної документації мова йде не про структурні підрозділи, а про об’єкти структурних підрозділів.
Крім того пункт 5.1. Проекту договору про закупівлю містить наступне:
5.1. Місце надання послуг: об’єкти Замовника:
5.1.1. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-5): вул. Промислова, 4, м. Київ.
5.1.2. СП «КИЇВСЬКІ ТЕЦ» (ТЕЦ-6): вул. Пухівська, 1-а, м. Київ.
5.1.3. СП «КИЇВСЬКІ ТЕПЛОВІ МЕРЕЖІ»: 47 об’єктів, розташованих у 8 адміністративних районах м. Києва, з них:
- квартальні котельні (КК) – 7 од.;
- районі котельні (РК) – 36 од.;
- станції теплопостачання – 4 од.
Таким чином в договорі також відсутня інформація про структурні підрозділи. А чітко зазначено про об’єкти Замовника.
Учасник не повинен вгадувати, що замовник розуміє під поняттям структурних підрозділів.
Отже в тендерній документації відсутня інформація про структурні підрозділи, а отже Учасник не має можливості самостійно встановити, що є структурним підрозділом.
Отже, зважаючи на те, що замовником не встановлено форму та зміст цінової пропозиції, зокрема, вимог про зазначення в ціновій пропозиції технічних чи якісних характеристик предмету закупівлі, цінова пропозиція не є документом, яка свідчить про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, а отже Замовник повинен був надати 24 години на усунення невідповідностей.
Замовник в своїх поясненнях посилається на аналогічний розгляд скарги Органом оскарження в процедурі закупівлі https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-08-29-009857-a за яким прийнято рішення № 15903-р/пк-пз від 26.09.2024 щодо відмови скаржнику у задоволенні скарги.
При цьому замовник не звертає уваги, що в зазначеній закупівлі розглядалось питання відсутності кошторисної документації, а не цінової пропозиції.
При цьому слід звернути увагу на скарги в процедурах закупівлі UA-2023-04-11-000998-a, UA-2023-06-26-010997-a, UA-2023-04-04-008486-a за результатами розгляду яких Органом оскарження встановлювалось необхідність, або визначалося правомірність розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідності.
Дата опублікування:
18.11.2025 16:55
Номер:
d8184e9d04254a338bd09364fc58ee2a
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ по суті скарги № UA-2025-10-27-009264-а.c1, дата подання 12.11.2025 о 14.20
Текст запиту:
Замовник виконав усі норми законодавчих актів, дотримуючись принципів здійснення публічних закупівель, у тому числі: об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі; добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Замовник вважає скаргу Скаржника безпідставною, необґрунтованою та просить Орган оскарження відмовити ТОВ "НАУКОВЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕКСПЕРТ ГРУП"" у задоволенні скарги.
Дата опублікування:
17.11.2025 16:55