-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 15 днів назад
280 996 704.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
23.10.2025 13:09 - 06.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)
Номер:
99b7ebcae1964c4fa2961be9539eeb7f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-23-007828-a.c3
Назва:
СКАРГА,
що стосується прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників (в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»)
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- КП вольт.pdf 17.12.2025 13:41
- 1. локалізація_кориг.pdf 17.12.2025 13:41
- КП соломаха.pdf 17.12.2025 13:41
- 9 відповідність технічним характеристикам.pdf 17.12.2025 13:41
- 14 Пояснення локалізації.pdf 17.12.2025 13:41
- Guarantee_25-25GR0021 (1).zip 17.12.2025 13:41
- КП Паніматченко.pdf 17.12.2025 13:41
- 101_ДЦ_ПВР.pdf 17.12.2025 13:41
- 2 Країна походження.pdf 17.12.2025 13:41
- КП Мартусь.pdf 17.12.2025 13:41
- КП лайко.pdf 17.12.2025 13:41
- Тендерна документація .docx 17.12.2025 13:41
- 101_ДЦ_ДЦ_3.pdf 17.12.2025 13:41
- КП вольт1.pdf 17.12.2025 13:41
- 15 Пояснення локалізації роботи.pdf 17.12.2025 13:42
- Скарга Чернігів.docx 17.12.2025 13:43
- Скарга Чернігів.docx.asice.zip 17.12.2025 13:43
- sign.p7s 17.12.2025 13:45
- рішення від 19.12.2025 № 18727.pdf 19.12.2025 15:28
- Пояснення по скарзі.pdf 23.12.2025 15:25
- Пояснення по скарзі.pdf 23.12.2025 15:25
- Пояснення по скарзі.pdf 23.12.2025 15:26
- Пояснення по скарзі.pdf 23.12.2025 15:26
- Пояснення по скарзі.pdf 23.12.2025 15:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.12.2025 17:03
Дата розгляду скарги:
29.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.12.2025 15:28
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1af4804dfeb04111a7363a4ae76b0102
Заголовок пункту скарги:
Щодо підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації ціна тендерної пропозиції - договірна ціна повинна бути твердою та розрахованою відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Відповідно до вимог пункту 4.3 додатку 12 до тендерної документації до переліку документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, відноситься документація, зокрема, але не виключно, підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання (приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників) – прайс-листи, цінові пропозиції тощо;
Згідно з пунктом 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), що здійснюється в 2025 роцi (файл «101_ДЦ_ДЦ_3.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій зазначено, що вона складена в поточних цінах станом на 28 жовтня 2025 р.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься також Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій зазначено, що поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на 28 жовтня 2025 р.
Також на підтвердження вартості матеріальних ресурсів та обладнання, які за умовами тендерної документації та Настанови з визначення вартості будівництва приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників), Переможцем надані комерційні пропозиції:
- ТОВ «Вольтажком» від 30.10.2025 № 238
- ТОВ «Вольтажком» від 31.10.2025 № 245
- ФОП Лайко Андрій Вікторович від 29.10.2025 № 9
- ФОП Мартусь Олександр Андрійович від 03.11.2025 № 5
- ФОП Паніматченко Олексій Анатолійович від 04.11.2025 № 1
- ФОП Соломаха Андрій Володимирович від 30.10.2025 № 30.
Таким чином, аналіз цін на матеріальні ресурси та підтвердні документи були сформовані НЕ на дату складання ціни тендерної пропозиції, а вже після неї, що суперечить вимогам пункту 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва та умовам тендерної документації.
За таких обставин договірна ціна Переможця не може вважатися розрахованою у поточних цінах на дату оформлення ціни пропозиції (станом на 28.10.2025), а отже не відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 4.3 додатку 12 до тендерної документації до переліку документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, відноситься документація, зокрема, але не виключно, підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання (приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників) – прайс-листи, цінові пропозиції тощо;
Згідно з пунктом 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва поточні ціни на матеріальні ресурси приймаються на підставі проведеного учасником процедури закупівлі (підрядником) аналізу цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься ДОГОВІРНА ЦІНА на будівництво «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), що здійснюється в 2025 роцi (файл «101_ДЦ_ДЦ_3.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій зазначено, що вона складена в поточних цінах станом на 28 жовтня 2025 р.
Крім того, у складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься також Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій зазначено, що поточні ціни матеріальних ресурсів прийняті станом на 28 жовтня 2025 р.
Також на підтвердження вартості матеріальних ресурсів та обладнання, які за умовами тендерної документації та Настанови з визначення вартості будівництва приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників), Переможцем надані комерційні пропозиції:
- ТОВ «Вольтажком» від 30.10.2025 № 238
- ТОВ «Вольтажком» від 31.10.2025 № 245
- ФОП Лайко Андрій Вікторович від 29.10.2025 № 9
- ФОП Мартусь Олександр Андрійович від 03.11.2025 № 5
- ФОП Паніматченко Олексій Анатолійович від 04.11.2025 № 1
- ФОП Соломаха Андрій Володимирович від 30.10.2025 № 30.
Таким чином, аналіз цін на матеріальні ресурси та підтвердні документи були сформовані НЕ на дату складання ціни тендерної пропозиції, а вже після неї, що суперечить вимогам пункту 5.10 Настанови з визначення вартості будівництва та умовам тендерної документації.
За таких обставин договірна ціна Переможця не може вважатися розрахованою у поточних цінах на дату оформлення ціни пропозиції (станом на 28.10.2025), а отже не відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
-
-
Назва доказу:
ДЦ
-
Повʼязаний документ:
101_ДЦ_ДЦ_3.pdf
-
-
Назва доказу:
ПВР
-
Повʼязаний документ:
101_ДЦ_ПВР.pdf
-
-
Назва доказу:
КП ВОЛЬТ
-
Повʼязаний документ:
КП вольт.pdf
-
-
Назва доказу:
КП ВОЛЬТ1
-
Повʼязаний документ:
КП вольт1.pdf
-
-
Назва доказу:
КП ЛАЙКО
-
Повʼязаний документ:
КП лайко.pdf
-
-
Назва доказу:
КП МАРТУСЬ
-
Повʼязаний документ:
КП Мартусь.pdf
-
-
Назва доказу:
КП ПАНІМАТЧЕНКО
-
Повʼязаний документ:
КП Паніматченко.pdf
-
-
Назва доказу:
КП СОЛОМАХА
-
Повʼязаний документ:
КП соломаха.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-23-007828-a, з боку Замовника – комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області. 3. Зобов’язати Замовника – комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області - скасувати рішення про визначення ПП СЕМИДАР Переможцем закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
3d969845143d4639bb01a2c97b69c86c
Заголовок пункту скарги:
Щодо характеристик матеріальних ресурсів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації ціна тендерної пропозиції - договірна ціна повинна бути твердою та розрахованою відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281.
Відповідно до вимог пункту 4.3 додатку 12 до тендерної документації до переліку документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, відноситься документація, зокрема, але не виключно:
- підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Таким чином, замовник у тендерній документації чітко визначив, що для всіх без виключення матеріальних ресурсів необхідно вказувати їх характеристики. У разі, якщо характеристика не зазначена в найменуванні матеріального ресурсу, вона має бути приведена в обгрунтуванні ціни.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій не зазначені в обґрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу по пункту 950 – Вода. Зазначений пункт містить лише країну походження товару – Україна.
Крім того, у розділі «Енергоносії машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат» зазначені наступні матеріальні ресурси:
- 953. Електроенергія
- 954. Стиснене повітря
- 955. Мастильні матеріали
- 956. Гідравлічна рідина
- 957. Дрова
По цим позиціям підсумкової відомості ресурсів взагалі не зазначено ані технічних характеристик матеріальних ресурсів, ані країни їх походження, що прямо суперечить вимогам пункту 4.3 Додатку 12 до тендерної документації.
Відсутність технічних характеристик та країни походження по зазначених позиціях унеможливлює перевірку відповідності таких матеріальних ресурсів вимогам технічного завдання, обґрунтованості їх вартості та коректності формування договірної ціни, що є істотною невідповідністю умовам тендерної документації.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до вимог пункту 4.3 додатку 12 до тендерної документації до переліку документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, відноситься документація, зокрема, але не виключно:
- підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
Таким чином, замовник у тендерній документації чітко визначив, що для всіх без виключення матеріальних ресурсів необхідно вказувати їх характеристики. У разі, якщо характеристика не зазначена в найменуванні матеріального ресурсу, вона має бути приведена в обгрунтуванні ціни.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій не зазначені в обґрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу по пункту 950 – Вода. Зазначений пункт містить лише країну походження товару – Україна.
Крім того, у розділі «Енергоносії машин, врахованих в складі загальновиробничих витрат» зазначені наступні матеріальні ресурси:
- 953. Електроенергія
- 954. Стиснене повітря
- 955. Мастильні матеріали
- 956. Гідравлічна рідина
- 957. Дрова
По цим позиціям підсумкової відомості ресурсів взагалі не зазначено ані технічних характеристик матеріальних ресурсів, ані країни їх походження, що прямо суперечить вимогам пункту 4.3 Додатку 12 до тендерної документації.
Відсутність технічних характеристик та країни походження по зазначених позиціях унеможливлює перевірку відповідності таких матеріальних ресурсів вимогам технічного завдання, обґрунтованості їх вартості та коректності формування договірної ціни, що є істотною невідповідністю умовам тендерної документації.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
-
-
Назва доказу:
ПВР
-
Повʼязаний документ:
101_ДЦ_ПВР.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-23-007828-a, з боку Замовника – комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області. 3. Зобов’язати Замовника – комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області - скасувати рішення про визначення ПП СЕМИДАР Переможцем закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
6f03248376204bfba11f5b9f8cc16ffb
Заголовок пункту скарги:
Щодо локалізації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог пункту 4.5 Додатку 12 до тендерної документації передбачено, що на виконання вимог Додатку 4 Тендерної документації учасник відносно товару, зазначеного у пп. 1273, 1274, 1548, 1552, 1554, 1557, 1558, 1590-1606, 1612-1615, 1621, 1645, 1679, 1680, 1683, 1684, 1686, 1783-1788, 1888 Технічного завдання, у складі тендерної пропозиції повинен надати:
- На підтвердження товару з підтвердженим ступенем локалізації виробництва довідку за формою.
- На виконання вимог п.13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, учасник до участі у торгах повинен запропонувати товар, виробник якого має сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (копія надається у складі тендерної пропозиції).
АБО
- На підтвердження поставки товару, країною походження якого є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі»
довідку за формою.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься файл «14 Пояснення локалізації», а саме довідка вих. № 213 від 07 листопада 2025 року, в якій зазначено, що локалізація надається на товари, що закуповуються за 200 000,00 грн або більше, які включені до відповідного переліку товарів, затвердженого Кабінетом Міністрів України., а оскільки закупка товарів згідно пунктів 1548, 1557, 1558, 1590, 1591, 1593, 1594, 1597,1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1604, 1606, 1612-1615, 1621, 1679, 1680, 1683, 1684, 1686, 1783-1788 технічного завдання становить менше 200 000,00 грн. вони не підлягають локалізації.
Скаржник не заперечує, що згадані у довідці пункти 1612–1615, 1621, 1686 Технічного завдання не підлягають локалізації, оскільки є проводами, тобто товаром, який не включений до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва.
Однак, по решті пунктів, зокрема, по пунктах 1548, 1557, 1558, 1590, 1591, 1679, 1680, 1593, 1594, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1604, 1606, 1612-1615, 1621, 1683, 1684, 1686, 1783-1788 Технічного завдання Переможцем не виконано вимогу тендерної документації в цій частині, не дивлячись на те, що товари, зазначені по цим позиціям містяться в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва і, відповідно, підлягають локалізації.
При цьому тендерна документація не містила жодних застережень щодо звільнення від обов’язку підтвердження локалізації або країни походження товарів залежно від їх вартості, а навпаки — прямо зобов’язувала учасників надати відповідні підтвердні документи саме по кожній з перелічених у пункті 4.5 Додатку 12 позицій Технічного завдання.
Крім того, надана Переможцем додатково довідка вих. № 214 від 7 листопада 2025р. містить інформацію про те, що пункти:
1590. Кабель до 35 кВ, що прокладається по установлених конструкціях і лотках з кріпленням на поворотах і в кінці траси, маса 1 м до 2 кг;
1591. Кабель до 35 кВ, що прокладається по установлених конструкціях і лотках з кріпленням на поворотах і в кінці траси, маса 1 м до 1 кг;
1679. Кабель до 35 кВ, що прокладається з кріпленням накладними скобами, маса 1 м до 2 кг;
1680. Кабель до 35 кВ, що прокладається з кріпленням накладними скобами, маса 1 м до 1 кг;
1783 Кабель до 35 кВ у прокладених трубах, блоках і коробах, маса 1 м до 1 кг [при роботi на висотi понад 2 до 8 м] (т.ч. п.1.4 к(труд)=1, 05).
технічного завдання є роботами, а тому не підлягають локалізації.
Однак, враховуючи що Замовник визначив всі згадані вище пункти саме як ТОВАР (кабелі), який міститься в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва Переможець також не виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження ступеню локалізації в цій частині.
Таким чином, Переможець не виконав пряму та однозначну вимогу тендерної документації, обмежившись власним тлумаченням нормативних положень, яке не було передбачене умовами тендерної документації.
При цьому Переможець закупівлі не скористався правом на оскарження умов тендерної документації у встановлений Законом строк, а отже погодився з усіма її вимогами, у тому числі з вимогами щодо підтвердження локалізації виробництва товарів, незалежно від їх вартості.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
- На підтвердження товару з підтвердженим ступенем локалізації виробництва довідку за формою.
- На виконання вимог п.13-1 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 серпня 2022 р. № 861, учасник до участі у торгах повинен запропонувати товар, виробник якого має сертифікат відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) або національних стандартів, якими їх замінено, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (копія надається у складі тендерної пропозиції).
АБО
- На підтвердження поставки товару, країною походження якого є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі»
довідку за формою.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься файл «14 Пояснення локалізації», а саме довідка вих. № 213 від 07 листопада 2025 року, в якій зазначено, що локалізація надається на товари, що закуповуються за 200 000,00 грн або більше, які включені до відповідного переліку товарів, затвердженого Кабінетом Міністрів України., а оскільки закупка товарів згідно пунктів 1548, 1557, 1558, 1590, 1591, 1593, 1594, 1597,1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1604, 1606, 1612-1615, 1621, 1679, 1680, 1683, 1684, 1686, 1783-1788 технічного завдання становить менше 200 000,00 грн. вони не підлягають локалізації.
Скаржник не заперечує, що згадані у довідці пункти 1612–1615, 1621, 1686 Технічного завдання не підлягають локалізації, оскільки є проводами, тобто товаром, який не включений до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва.
Однак, по решті пунктів, зокрема, по пунктах 1548, 1557, 1558, 1590, 1591, 1679, 1680, 1593, 1594, 1597, 1598, 1599, 1600, 1601, 1604, 1606, 1612-1615, 1621, 1683, 1684, 1686, 1783-1788 Технічного завдання Переможцем не виконано вимогу тендерної документації в цій частині, не дивлячись на те, що товари, зазначені по цим позиціям містяться в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва і, відповідно, підлягають локалізації.
При цьому тендерна документація не містила жодних застережень щодо звільнення від обов’язку підтвердження локалізації або країни походження товарів залежно від їх вартості, а навпаки — прямо зобов’язувала учасників надати відповідні підтвердні документи саме по кожній з перелічених у пункті 4.5 Додатку 12 позицій Технічного завдання.
Крім того, надана Переможцем додатково довідка вих. № 214 від 7 листопада 2025р. містить інформацію про те, що пункти:
1590. Кабель до 35 кВ, що прокладається по установлених конструкціях і лотках з кріпленням на поворотах і в кінці траси, маса 1 м до 2 кг;
1591. Кабель до 35 кВ, що прокладається по установлених конструкціях і лотках з кріпленням на поворотах і в кінці траси, маса 1 м до 1 кг;
1679. Кабель до 35 кВ, що прокладається з кріпленням накладними скобами, маса 1 м до 2 кг;
1680. Кабель до 35 кВ, що прокладається з кріпленням накладними скобами, маса 1 м до 1 кг;
1783 Кабель до 35 кВ у прокладених трубах, блоках і коробах, маса 1 м до 1 кг [при роботi на висотi понад 2 до 8 м] (т.ч. п.1.4 к(труд)=1, 05).
технічного завдання є роботами, а тому не підлягають локалізації.
Однак, враховуючи що Замовник визначив всі згадані вище пункти саме як ТОВАР (кабелі), який міститься в Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва Переможець також не виконав вимоги тендерної документації щодо підтвердження ступеню локалізації в цій частині.
Таким чином, Переможець не виконав пряму та однозначну вимогу тендерної документації, обмежившись власним тлумаченням нормативних положень, яке не було передбачене умовами тендерної документації.
При цьому Переможець закупівлі не скористався правом на оскарження умов тендерної документації у встановлений Законом строк, а отже погодився з усіма її вимогами, у тому числі з вимогами щодо підтвердження локалізації виробництва товарів, незалежно від їх вартості.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
локалізація довідка
-
Повʼязаний документ:
1. локалізація_кориг.pdf
-
-
Назва доказу:
пояснення локалізація
-
Повʼязаний документ:
14 Пояснення локалізації.pdf
-
-
Назва доказу:
пояснення локалізація роботи
-
Повʼязаний документ:
15 Пояснення локалізації роботи.pdf
-
-
Назва доказу:
лист країна походження
-
Повʼязаний документ:
2 Країна походження.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-23-007828-a, з боку Замовника – комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області. 3. Зобов’язати Замовника – комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області - скасувати рішення про визначення ПП СЕМИДАР Переможцем закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
3370040059014620971ad5a9049dc2a5
Заголовок пункту скарги:
Щодо невідповідності запропонованого Переможцем товару вимогам Технічного завдання
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог пункту 4 додатку 12 до тендерної документації до переліку документів та інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, відноситься:
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації:
4.1. Довідку (лист) у довільні формі про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації)).
4.2 Лист – згоду в довільній формі на відшкодування комунальних послуг (електричної енергії, водопостачання та теплової енергії), спожитих під час виконання будівельних робіт
4.3. Документацію* у складі:
- договірна ціна;
- розрахунки до договірної ціни:
• заробітної плати (розрахована відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281);
• прибутку;
• адміністративних витрат;
• інших витрат (у разі наявності):
- розрахунки на відрядження будівельних органiзацiй на місце виконання робіт;
- розрахунок на доплати працiвникам у зв'язку з втратами часу на проїзд вiд мiсця розмiщення будiвельної органiзацiї (збірного пункту) до місця виконання робіт і назад;
- розрахунки на перевезення робітників будiвельних органiзацiй автомобiльним транспортом;
- розрахунки на перебазування будівельних організацій або їх структурних виробничих підрозділів тощо;
• податку;
- локальні кошториси;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів;
- підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, з розрахунком вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності);
- підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання (приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників) – прайс-листи, цінові пропозиції тощо;
- розрахунок показників вартості загально-виробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації) фактично за попередній рік (визначається на підставі аналізу фактичних загальновиробничих витрат за попередній звітній період (рік));
- розрахунок показників вартості на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій (виходячи з структури будівельної організації) фактично за попередній рік (визначається на підставі обґрунтованих адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, за даними бухгалтерського обліку за попередній звітній період, а також загальна нормативно-розрахункова трудомісткість виконаних робіт за всіма об’єктами за той самий період за Актами КБ-2в).
- зведений кошторисний розрахунок;
- орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати відповідно до вимог Додатку 4 Тендерної документації.
4.4. Інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
*Документація повинна мати печатку та підпис уповноваженої особи Учасника та особистий підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. У складі тендерної пропозиції надається копія кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, завірену печаткою та підписом інженера-проектувальника.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься довідка вих. № 208 від 7 листопада 2025р. (файл «9 відповідність технічним характеристикам»), в якій учасник повідомляє про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації).
Додатком 4 до тендерної документації визначено Технічне завдання на виконання робіт на «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка,114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), у якому, зокрема, передбачено пункт 1554 «Світильник LED-PANEL-595-45-5000K-30W -3300L-IP54 PRO-LINE TNSy».
При цьому Технічне завдання містить застереження, що у разі, якщо дане Технічне завдання містить посилання на конкретну марку, фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що Технічне завдання (технічні вимоги) містить(ять) вираз «або еквівалент».
Разом з тим, застосування формулювання «або еквівалент» не звільняє учасника від обов’язку забезпечити відповідність ключових технічних характеристик товару, визначених у Технічному завданні, та не надає права пропонувати товар з відмінними параметрами, що впливають на функціональні властивості, енергоефективність та експлуатаційні показники.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій серед іншого міститься пункт 60 «Світильник LED-OPAL-595-45-5000K-31W-3300L-IP54-V21-PRO-LINE».
Таким чином, Переможцем запропоновано світильник, який не відповідає технічним вимогам Технічного завдання, а саме Технічним завданням встановлена потужність світильника 30 W, а запропонований товар має потужність 31 W, що є іншою технічною характеристикою, ніж визначено Замовником.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації:
4.1. Довідку (лист) у довільні формі про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації)).
4.2 Лист – згоду в довільній формі на відшкодування комунальних послуг (електричної енергії, водопостачання та теплової енергії), спожитих під час виконання будівельних робіт
4.3. Документацію* у складі:
- договірна ціна;
- розрахунки до договірної ціни:
• заробітної плати (розрахована відповідно до Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 № 281);
• прибутку;
• адміністративних витрат;
• інших витрат (у разі наявності):
- розрахунки на відрядження будівельних органiзацiй на місце виконання робіт;
- розрахунок на доплати працiвникам у зв'язку з втратами часу на проїзд вiд мiсця розмiщення будiвельної органiзацiї (збірного пункту) до місця виконання робіт і назад;
- розрахунки на перевезення робітників будiвельних органiзацiй автомобiльним транспортом;
- розрахунки на перебазування будівельних організацій або їх структурних виробничих підрозділів тощо;
• податку;
- локальні кошториси;
- розрахунок загально-виробничих витрат до локальних кошторисів;
- підсумкова відомість ресурсів з зазначенням в обгрунтуванні ціни характеристики найменування матеріального ресурсу (в разі відсутності характеристики в найменуванні матеріального ресурсу відповідно до технічного завдання) та країни походження товару щодо кожної номенклатурної позиції.
- розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів, з розрахунком вартості машино-години власної будівельної техніки, вартості оренди машино-години орендованої будівельної техніки, яка буде застосовуватися для виконання замовлення (за його наявності);
- підтвердження вартості всіх матеріальних ресурсів та обладнання (приймаються за обґрунтованими цінами, що склалися на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні, на підставі проведеного учасником аналізу цін на ринку матеріалів в регіоні мінімум від двох постачальників) – прайс-листи, цінові пропозиції тощо;
- розрахунок показників вартості загально-виробничих витрат (виходячи з структури будівельної організації) фактично за попередній рік (визначається на підставі аналізу фактичних загальновиробничих витрат за попередній звітній період (рік));
- розрахунок показників вартості на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій (виходячи з структури будівельної організації) фактично за попередній рік (визначається на підставі обґрунтованих адміністративних витрат, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, за даними бухгалтерського обліку за попередній звітній період, а також загальна нормативно-розрахункова трудомісткість виконаних робіт за всіма об’єктами за той самий період за Актами КБ-2в).
- зведений кошторисний розрахунок;
- орієнтовний графік виконання робіт (з урахуванням видів робіт, які необхідно виконати відповідно до вимог Додатку 4 Тендерної документації.
4.4. Інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
*Документація повинна мати печатку та підпис уповноваженої особи Учасника та особистий підпис та печатку сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації. У складі тендерної пропозиції надається копія кваліфікаційного сертифікату сертифікованого інженера-проектувальника в частині кошторисної документації, завірену печаткою та підписом інженера-проектувальника.
Відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним вимогам, викладеним у Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься довідка вих. № 208 від 7 листопада 2025р. (файл «9 відповідність технічним характеристикам»), в якій учасник повідомляє про відповідність тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4 до тендерної документації).
Додатком 4 до тендерної документації визначено Технічне завдання на виконання робіт на «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка,114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), у якому, зокрема, передбачено пункт 1554 «Світильник LED-PANEL-595-45-5000K-30W -3300L-IP54 PRO-LINE TNSy».
При цьому Технічне завдання містить застереження, що у разі, якщо дане Технічне завдання містить посилання на конкретну марку, фірму, патент, конструкцію або тип товару, то вважається, що Технічне завдання (технічні вимоги) містить(ять) вираз «або еквівалент».
Разом з тим, застосування формулювання «або еквівалент» не звільняє учасника від обов’язку забезпечити відповідність ключових технічних характеристик товару, визначених у Технічному завданні, та не надає права пропонувати товар з відмінними параметрами, що впливають на функціональні властивості, енергоефективність та експлуатаційні показники.
У складі тендерної пропозиції Переможця закупівлі міститься Пiдсумкова вiдомiсть ресурсiв (файл «101_ДЦ_ПВР.pdf» архіву «договірна ціна_розрахунки до неї»), в якій серед іншого міститься пункт 60 «Світильник LED-OPAL-595-45-5000K-31W-3300L-IP54-V21-PRO-LINE».
Таким чином, Переможцем запропоновано світильник, який не відповідає технічним вимогам Технічного завдання, а саме Технічним завданням встановлена потужність світильника 30 W, а запропонований товар має потужність 31 W, що є іншою технічною характеристикою, ніж визначено Замовником.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція Переможця закупівлі, на думку Скаржника, не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
ПВР
-
Повʼязаний документ:
101_ДЦ_ПВР.pdf
-
-
Назва доказу:
підтвердження теххарактеристик лист
-
Повʼязаний документ:
9 відповідність технічним характеристикам.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-23-007828-a, з боку Замовника – комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області. 3. Зобов’язати Замовника – комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області - скасувати рішення про визначення ПП СЕМИДАР Переможцем закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
f5a2d01bcbe640fb8ee32ccbc01bdfc2
Заголовок пункту скарги:
Щодо банківської гарантії
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення:
Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації Замовником вимагається надання Учасником забезпечення тендерної пропозиції у формі: електронної банківської гарантії (безвідкличної банківської гарантії, оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639), із зобов’язанням банку у разі виникнення обставин, передбачених пунктом 3 цього ж Розділу, сплатити на рахунок замовника, вказаний у зверненні, кошти у сумі забезпечення тендерної пропозиції, визначеній в тендерній документації.
Строк сплати за гарантією має становити не більше 5 робочих днів з дня отримання вимоги.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції №25-25GR0021 від 07.11.2025 (файл «Guarantee_25-25GR0021 (1).zip»), в якій у пункті 3 зазначено, що за цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Відповідно до пункту 27 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 реквізити гарантії, наданої гарантом як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції.
Згідно з підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях.
Враховуючи, що Замовником чітко визначено, що строк сплати за гарантією має становити не більше 5 САМЕ робочих днів з дня отримання вимоги, Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції №25-25GR0021 від 07.11.2025 не відповідає умовам тендерної документації в цій частині.
Крім того, згідно постанови Правління Національного банку України від 16.09.2021 № 93 банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01.04.2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Відповідно з запровадженням нового покоління СЕП на заміну Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті затвердженою постановою Правління Національного банку України №320 від 16.08.2006, яка містила поняття «банківський день», була розроблена Інструкція про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від № 16 від 03.03.2023, яка не містить вже визначення «банківський день». В свою чергу Закон України «Про платіжні послуги» (далі – Закон) також не містить терміну «банківський день».
Таким чином з 01.04.2023 міжбанківські платіжні операції можливо здійснювати в цілодобовому режимі роботи 24/7, тобто в будь-який час. І відповідно можна вважати, що з 01.04.2023 поняття «банківський день» зупинило своє існування. Зазначене підтверджується судовою практикою, яка з 01.04.2023 ототожнює «банківські» дні з «календарними».
В свою чергу, робочі дні – це календарні дні, за виключенням вихідних. Згідно зі статтею 67 Кодексу законів про працю України, при п'ятиденному робочому тижні працівникам надаються два вихідних дні на тиждень, а при шестиденному робочому тижні - один вихідний день. Загальним вихідним днем є неділя. Другий вихідний день при п'ятиденному робочому тижні, якщо він не визначений законодавством, визначається графіком роботи підприємства, установи, організації, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації, і, як правило, має надаватися підряд з загальним вихідним днем.
Таким чином, поняття «банківські» та «робочі» дні не є тотожними поняттями, а отже умова тендерної документації щодо визначення строку сплати за гарантією саме у робочих днях має суттєве значення.
Отже, умова банківської гарантії Переможця щодо строку виплати суми забезпечення тендерної пропозиції сформульована із використанням терміну, який втратив чинність, є тотожним календарним, а не робочим дням та не забезпечує належного та своєчасного виконання зобов’язань гаранта у строки, передбачені тендерною документацією Замовника.
Зазначена невідповідність є істотною, оскільки стосується одного з основних елементів забезпечення тендерної пропозиції — строку сплати суми гарантії, та свідчить про невиконання Переможцем вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Переможцю повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Строк сплати за гарантією має становити не більше 5 робочих днів з дня отримання вимоги.
У складі тендерної пропозиції Переможця міститься Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції №25-25GR0021 від 07.11.2025 (файл «Guarantee_25-25GR0021 (1).zip»), в якій у пункті 3 зазначено, що за цією гарантією гарант безвідклично зобов'язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Відповідно до пункту 27 постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639 реквізити гарантії, наданої гарантом як забезпечення тендерної пропозиції відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», повинні відповідати вимогам до забезпечення тендерної пропозиції, установленим нормативно-правовим актом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері публічних закупівель.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14 грудня 2020 року № 2628 затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції та вимоги до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції.
Згідно з підпунктом 10 пункту 4 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях.
Враховуючи, що Замовником чітко визначено, що строк сплати за гарантією має становити не більше 5 САМЕ робочих днів з дня отримання вимоги, Банківська гарантія забезпечення тендерної пропозиції №25-25GR0021 від 07.11.2025 не відповідає умовам тендерної документації в цій частині.
Крім того, згідно постанови Правління Національного банку України від 16.09.2021 № 93 банки України, Державна казначейська служба України, Національний депозитарій України з 01.04.2023 виконують міжбанківські платіжні операції через СЕП-4.0, у якій забезпечено можливість цілодобового режиму роботи 24/7 без зупинення роботи СЕП із виконання міжбанківських платіжних операцій.
Відповідно з запровадженням нового покоління СЕП на заміну Інструкції про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті затвердженою постановою Правління Національного банку України №320 від 16.08.2006, яка містила поняття «банківський день», була розроблена Інструкція про виконання міжбанківських платіжних операцій в Україні в національній валюті, затвердженою постановою Правління Національного банку України від № 16 від 03.03.2023, яка не містить вже визначення «банківський день». В свою чергу Закон України «Про платіжні послуги» (далі – Закон) також не містить терміну «банківський день».
Таким чином з 01.04.2023 міжбанківські платіжні операції можливо здійснювати в цілодобовому режимі роботи 24/7, тобто в будь-який час. І відповідно можна вважати, що з 01.04.2023 поняття «банківський день» зупинило своє існування. Зазначене підтверджується судовою практикою, яка з 01.04.2023 ототожнює «банківські» дні з «календарними».
В свою чергу, робочі дні – це календарні дні, за виключенням вихідних. Згідно зі статтею 67 Кодексу законів про працю України, при п'ятиденному робочому тижні працівникам надаються два вихідних дні на тиждень, а при шестиденному робочому тижні - один вихідний день. Загальним вихідним днем є неділя. Другий вихідний день при п'ятиденному робочому тижні, якщо він не визначений законодавством, визначається графіком роботи підприємства, установи, організації, погодженим з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником) підприємства, установи, організації, і, як правило, має надаватися підряд з загальним вихідним днем.
Таким чином, поняття «банківські» та «робочі» дні не є тотожними поняттями, а отже умова тендерної документації щодо визначення строку сплати за гарантією саме у робочих днях має суттєве значення.
Отже, умова банківської гарантії Переможця щодо строку виплати суми забезпечення тендерної пропозиції сформульована із використанням терміну, який втратив чинність, є тотожним календарним, а не робочим дням та не забезпечує належного та своєчасного виконання зобов’язань гаранта у строки, передбачені тендерною документацією Замовника.
Зазначена невідповідність є істотною, оскільки стосується одного з основних елементів забезпечення тендерної пропозиції — строку сплати суми гарантії, та свідчить про невиконання Переможцем вимог пункту 2 розділу 3 тендерної документації.
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції Переможця, визначених пунктом 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Згідно з частиною дев'ятою статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши Переможцю повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
×
-
Назва доказу:
БГ
-
Повʼязаний документ:
Guarantee_25-25GR0021 (1).zip
-
-
Назва доказу:
ТД
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація .docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Прийняти рішення про встановлення порушень під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Капітальний ремонт приміщень трьохповерхової будівлі поліклініки комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області за адресою: м. Чернігів, вул. Шевченка, 114» (Коригування) (ДК 021:2015 - 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-23-007828-a, з боку Замовника – комунального некомерційного підприємства «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області. 3. Зобов’язати Замовника – комунальне некомерційне підприємство «Чернігівська центральна районна лікарня» Чернігівської районної ради Чернігівської області - скасувати рішення про визначення ПП СЕМИДАР Переможцем закупівлі.
Запити Органу оскарження
Номер:
967c9ea5b6c9417ca0432f5602acf29d
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Пояснення
Дата опублікування:
23.12.2025 15:27
Номер:
c684b0139e7048ddb45a98f83aea5090
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Пояснення
Дата опублікування:
23.12.2025 15:26
Номер:
d39c778c5f454d0083fa00f4b8bef90f
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Пояснення
Дата опублікування:
23.12.2025 15:26
Номер:
79c391ab9c434fc3b185708be95539cc
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
Пояснення
Дата опублікування:
23.12.2025 15:25
Номер:
7c52723adaba44439d987a40eca09d62
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
В даному поясненні охоплені всі питання по даній скарзі
Дата опублікування:
23.12.2025 15:25
Вимога
Є відповідь
Вимога про усунення порушення в процесі проведення процедури закупівлі
Номер:
426579c3331f47cbb9f96b0c40c6237f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-23-007828-a.a2
Назва:
Вимога про усунення порушення в процесі проведення процедури закупівлі
Вимога:
Грубе порушення замовником Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга в Державну аудиторську службу .pdf 24.11.2025 16:12
- Вимога до Замовника.pdf 24.11.2025 16:12
- Протокол.pdf 27.11.2025 11:25
Дата подачі:
24.11.2025 16:12
Вирішення:
Відхилення вимоги учасника
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відкликано скаржником
Вимога про усунення порушення в процесі проведення процедури закупівлі
Номер:
ad45fa96ef4844b193180df73259c445
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-23-007828-a.c1
Назва:
Вимога про усунення порушення в процесі проведення процедури закупівлі
Вимога:
Грубе порушення замовником Закону України «Про публічні закупівлі»
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога до Замовника.pdf 24.11.2025 16:09
Дата подачі:
24.11.2025 16:09
Опис причини скасування:
Коригування
Дата скасування:
24.11.2025 16:10