• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Реконструкція комплексу будинків, будівель і споруд для створення слідчого ізолятора в с. Мартусівка Бориспільського району Київської області (І черга)» (за кодом СPV за ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція) відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281

Завершена

1 277 150 350.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 19.09.2025 16:37 - 10.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ «Антаріс ПВР-БУД»

Номер: bc7b9b56c97a4d3aae24186d449e2cd8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-09-19-012005-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне рішення Замовника про визначення переможцем ТОВ «Антаріс ПВР-БУД»
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.11.2025 15:49
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 21.11.2025 11:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРБУД-ПРОЕКТ-РЕКОНСТРУКЦІЯ", Яровий Юрій Борисович 380950425036 ukrbudpr@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1baee492286c4ba0b3f4b6f61af9a309
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо локалізації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно з пунктом 11 Розділу ІІІ тендерної документації, У разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо виконання таких робіт передбачає набуття замовником у власність товару (устаткування), визначеного пунктом 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону, вартість якого у складі предмета закупівлі робіт дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, закупівля таких робіт здійснюється з урахуванням особливостей, установлених зазначеним пунктом Закону.
Положення пункту 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону не застосовуються в разі здійснення замовником закупівлі робіт, якщо країною походження таких товарів (зокрема, якщо набуття замовником у власність таких товарів передбачається за результатом виконання робіт) є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України “Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі”.
Виходячи з наведеного, якщо у складі робіт передбачено набуття замовником у власність товару (устаткування) вартістю від 200 тисяч гривень із зазначеного в підпункті 2 або підпункті 3 пункту 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону переліку, до такого товару (устаткування) застосовується вимога щодо ступеня локалізації виробництва, який повинен бути підтверджено учасником шляхом надання документів, зазначених у Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Такими товарами (устаткуванням) є:
дизельний генератор 200 кВт в комплекті;
компресорно-конденсатний блок;
ліфт, G=1000 кг (лікарняний);
ліфт G=1000кг (виробничий);
ліфт лікарняно-вантажний, G=2000 кг;
насос циркуляційний 100/160-2,2/4 здвоєний;
насос циркуляційний 100/220-5,5/4-IE4 з електронним управлінням;
насос циркуляційний 80/170-15/2 з електронним управлінням;
циркуляційний насос з електронним управлінням для систем ГВП 65/0,5-12 PN6/10.
Підтвердження ступеня локалізації товарів здійснюється в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861.
Відповідно до підпункту 8.1 пункту 8 Додатку 1 до тендерної документації, На підтвердження відповідності запропонованого учасником товару (устаткування), який замовник набуде у власність у складі робіт, згідно з пунктом 11 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, учасником надається довідка, у якій зазначається інформація про включення кожного запропонованого товару (устаткування) до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару) за формою 6.

Форма 6
Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва

з/п Найменування
товару (устаткування) Назву виробника товару Для товарів (устаткування), стосовно яких застосовуються положення щодо локалізації виробництва Для товарів (устаткування) походженням з країн - членів Угоди ***країна походження товару (устаткування) та назва документа, що підтверджує країну походження
ступінь локалізації виробництва *(%) ID позиції в Переліку**
1 2 3 4 5 6

*Ступінь локалізації виробництва товару (устаткування) повинен дорівнювати чи перевищувати відсоток, установлений Законом на відповідний рік.
**Перелік товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, який формує та веде Уповноважений орган.
***Країни, які є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р.
в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якими Україна уклала інші міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі".
Графи 3 і 4 зазначеної форми не заповнюються для відповідної позиції товару (устаткування) за умови, що країною походження такої позиції устаткування є країна, яка є стороною Угоди про державні закупівлі, укладеної 15 квітня 1994 р. в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30 березня 2012 р. в м. Женеві, з якою Україна уклала інші міжнародні договори України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, що містять положення про державні закупівлі, у тому числі угоди про вільну торгівлю, або країна, яка є учасником Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України "Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі". На підтвердження незастосування вимог щодо локалізації виробництва учасник заповнює відповідним чином графу 5 форми та надає документ, що підтверджує країну походження такого товару (устаткування).
Для кожної позиції товару (устаткування) походженням з інших країн учасником заповнюються графи 3 і 4 форми (заповнення графи 5 не вимагається) та надається копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено,, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності (згідно з пунктом 131 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 № 861).
На виконання зазначених вимог, у складі тендерної пропозиції Переможця містяться:
- Довідка з інформацією щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва, вих.№04/10-7 від 04.10.2025 року, яка містить в собі такі товари (устаткування): дизельний генератор, ліфт G=1000кг лікарняний, ліфт G=1000кг виробничий, ліфт лікарняно-вантажний, насос циркуляціний 100/160-2,2/4 здвоєний, насос циркуляційний 1100/220-5,5/4-ІЕ4, насос циркуляційний 80/170-15/2, циркуляційний насос 65/0,5-12, компресорно-конденсаторний блок LC AER-85-R32-OU.
Водночас, відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції Переможця підсумкової відомості ресурсів у складі робіт передбачено набуття замовником у власність товару (устаткування) вартістю від 200 тисяч гривень із зазначеного в підпункті 2 або підпункті 3 пункту 61 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону переліку, а саме:
- позиція 666 ПВР Переможця - Кабель (N)HXH-FE180/E90 5х10 мм2 – ціна за одиницю 215 117,27 грн;
- позиція 672 ПВР Переможця - Кабель (N)HXN FE180/E90 5х6 мм2 – ціна за одиницю 218 092,14 грн;
- позиція 678 ПВР Переможця - Кабель 5х16 мм2 ВБбШвнг – ціна за одиницю 561 363,26 грн;
- позиція 680 ПВР Переможця - Кабель 5х25 RE (N)HXH FE 180/90 – ціна за одиницю 700 391,47 грн;
- позиція 702 ПВР Переможця - Кабель КВВГнгд 37х1 мм2 – ціна за одиницю 269 984,91 грн;
- позиція 724 ПВР Переможця - Кабель з мідними жилами 4х50 мм2 ВБбШвнг – ціна за одиницю 1 145 066,26 грн;
- позиція 725 ПВР Переможця – Кабель з мідними жилами 4х70 мм2 ВБбШвнг – ціна за одиницю 1 565 634,42 грн.
Однак, у складі тендерної пропозиції Переможця відсутня довідка, у якій зазначається інформація про включення вищезазначеного, запропонованого у складі тендерної пропозиції Переможця товару до Переліку товарів з підтвердженим ступенем локалізації виробництва (зазначити ID, назву виробника товару, назву товару, марку / модель товару), а також відсутні копія сертифіката відповідності системи управління якістю у виробництві вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) щодо виробника, продукція якого пропонується учасником, або національних стандартів, якими їх замінено,, виданого акредитованим відповідно до законодавства органом з оцінки відповідності АБО документ, що підтверджує країну походження такого товару (устаткування).
За таких умов, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі у зв’язку з чим у Замовника були наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможна на підставі абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей. Зважаючи на зазначене, рішення про визначення переможця є неправомірним та таким, що повинне бути скасоване.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 01569cd3279249589df3b255b97b1301
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо визначення розміру ризиків Учасника, пов’язаних із виконанням будівельних робіт.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 10 розділу ІІІ тендерної документації, Учасник процедури закупівлі повинен надати Замовнику у форматі PDF та машинозчитувальному форматі текстових даних (TXT, RTF, MD, ODT, DOC(X), (X)HTML) та файл обміну даними (інформаційну модель), що взаємодіє з програмним комплексом ІВК, а також завантажити в електронну систему закупівель «ProZorro» електронні копії таких документів:
договірну ціну (тверда) за формою, передбаченою відповідним додатком до Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 (далі – Настанова);
пояснювальну записку до договірної ціни з відповідними підтверджувальними розрахунками, прийнятих показників в договірній ціні відповідно до Настанови;
об’єктні та локальні кошториси (повинні бути складені відповідно до технічної специфікації з урахуванням технологічного процесу);;
підсумкову відомість ресурсів;
аналіз цін матеріальних ресурсів (у разі їх збільшення у порівняні з цінами в затвердженій кошторисній документації проєкту) поточні ціни на матеріальні ресурси приймати на підставі цін (при рівних якісних характеристиках), за обґрунтованою ціною матеріальних ресурсів, що склалася на дату оформлення ціни пропозиції та яка не повинна перевищувати середню ціну в регіоні;
У договірній ціні Учасник визначає вартість усіх запропонованих до виконання робіт, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об'єкта замовлення, у тому числі робіт, виконання яких передбачається субпідрядниками/ співвиконавцями.
Учасник процедури закупівлі при підготовці договірної ціни має обов’язково:
відповідно до Порядку застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення при визначенні вартості будівництва, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 25.06.2021 № 162, і Настанови, ціна пропозиції учасника (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально- технічних ресурсах, необхідних для здійснення проєктних рішень щодо об’єкта будівництва, та цін на них в затвердженій кошторисній документації проєкту;
при визначенні вартості будівництва не допускати перевищення передбаченої в затвердженій кошторисній документації середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної зайнятості, яка для будівельних, монтажних і ремонтних робіт при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 173,17 люд год та розряді складності робіт 3,8 складає 18 570,02 грн;
при плануванні використання в ході виконання Робіт Учасником виготовлення власними силами окремих будівельних матеріалів, виробів і комплектів на другорядних виробництвах, що є в його структурі, приймати ціни на такі матеріальні ресурси за відповідними калькуляціями, затвердженими Учасником в установленому порядку (за виробничою собівартістю). Прибуток та адміністративні витрати враховуються в договірній ціні Учасника процедури закупівлі в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат структурного підрозділу Учасника, який виготовляє ці матеріальні ресурси. При цьому відповідні ціни на такі матеріальні ресурси разом з прибутком та адміністративними витратами не повинні перевищувати середні ціни інших виробників на ті ж самі ресурси, що склалися в регіоні з урахуванням транспортних витрат з доставлення цих ресурсів на франко-приоб’єктний склад.
Учасник повинен включити до розрахунку договірної ціни кошти на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами, і на покриття ризиків Учасника, пов’язаних з виконанням будівельних робіт. Сума цих коштів у договірній ціні повинна бути розрахована відповідно до вимог Настанови.
До договірної ціни не включаються витрати, пов'язані з підготовкою тендерної пропозиції та укладенням договору про закупівлю.
Згідно з пп.4.1. пункту 4 Додатку 1 до тендерної документації, Документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника умовам технічної специфікації -Лист, що містить інформацію, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Дана інформація повинна відповідати технічним вимогам замовника встановленим в Додатку 3 цієї тендерної документації.
На виконання зазначених вимог, у складі тендерної пропозиції Переможця міститься:
- Довідка, вих.№09-10/17 від 09.10.2025 року, у якому зазначено наступний текст: «ТОВ «Антаріс ПВР-БУД» ,як учасник закупівлі «Реконструкція комплексу будинків, будівель і споруд для створення слідчого ізолятора в с. Мартусівка Бориспільського району Київської області (I черга)» (Код ДК 021-2015 (CPV): 45454000-4 Реконструкція) даною довідкою підтверджує, що ознайомились з Технічним завданням та опрацювали обсяги наведені в Додатоку № 2 до Додатку № 3 тендерної документації .
Гарантуємо ,що роботи будуть виконуватись у відповідності до проектної докумннтації , з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам, установленим для виконання такого виду робіт; матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, будуть відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативним документам у галузі будівництва, проєктній документації та умовам проєкту договору про закупівлю, зазначеному в Додатку № 4 до тендерної документації
Строк виконання робіт встановлені в закупівлі : 2025-2028 роки, але не пізніше 31.10.2028 року.
Місце виконання робіт (адреса об’єкта будівництва): Київська область, Бориспільський район, вул. Бориспільська, 1, с. Мартусівка.
Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить 10 років з дня його прийняття замовником.
Ціни тендерної пропозиції (договірна ціна) учасника розрахована відповідно п.10 РОЗДІЛУ ІІІ (Інструкція з підготовки тендерної пропозиції) тендерної документації».
Із зазначеного тексту довідки неможливо достовірно встановити, що ця довідка підтверджує відповідність тендерної пропозиції Переможця технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації. Згадана довідка лише містить вказівку, що переможець підтверджує, що «ознайомився з Технічним завданням та опрацювали обсяги наведені в Додатоку № 2 до Додатку № 3 тендерної документації», а також, що Переможець «гарантує ,що роботи будуть виконуватись у відповідності до проектної докумннтації , з дотриманням технологічних процесів будівництва, відповідати вимогам будівельних норм, правилам та стандартам, установленим для виконання такого виду робіт; матеріальні ресурси, що використовуються для їх виконання, будуть відповідати вимогам нормативно-правових актів і нормативним документам у галузі будівництва, проєктній документації та умовам проєкту договору про закупівлю, зазначеному в Додатку № 4 до тендерної документації».
Окрім цього, на виконання вищезгаданих вимог тендерної документації, у складі тендерної пропозиції Переможця міститься Договірна ціна та пояснювальна записка до договірної ціни, відповідно до якої Переможцем передбачено Показник витрат на покриття ризиків усіх учасників будівництва у розмірі 3%. При цьому, надана договірна ціна на будівництво «Реконструкція комплексу будинків, будівель і споруд для створення слідчого ізолятора в с. Мартусівка Бориспільського району Київської області (І черга)» (за кодом СPV за ДК 021:2015 – 45454000-4 Реконструкція) відповідно до «Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281", що здійснюється в 2025 роцi визначена як тверда.
Відповідно до пункту 5.31 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої Наказом Мінрегіону від 01.11.2021 року №281, У ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: 1) стадії проектування; 2) виду будівництва; 3) технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; 4) тривалості будівництва; 5) способів фінансування будівництва; 6) виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
Зазначені кошти враховуються у розмірі, визначеному на підставі обґрунтовувальних розрахунків підрядника, виходячи з перелічених факторів. При цьому: а) за твердої договірної ціни —в розмірі до 1,5%; б) за динамічної договірної ціни —не враховується.
За таких умов, тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі у зв’язку з чим у Замовника були наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції Переможна на підставі абз.2 пп.2 пункту 44 Особливостей. Зважаючи на зазначене, рішення про визначення переможця є неправомірним та таким, що повинне бути скасоване.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження