-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Горішні Плавні, вул. Портова, 27
Завершена
7 485 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.09.2025 20:08 - 19.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінацйні вимоги
Номер:
1d9eb016dd284cdf83533ba57fe52370
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-15-013956-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінацйні вимоги
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Диплом Нартенко.jpg 26.09.2025 20:18
- Договір 100 кВт з усіма додатками (4).pdf 26.09.2025 20:18
- Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf 26.09.2025 20:18
- План закупівлі.pdf 26.09.2025 20:18
- Декларація будівельні роботи.zip 26.09.2025 20:18
- Договір оренди офіс.pdf 26.09.2025 20:18
- Договір оренди складського приміщення.pdf 26.09.2025 20:18
- Скарга на незаконні вимоги 7.docx 26.09.2025 20:30
- ТД СЕС Соборна від 25.09.2025-30-43.pdf 26.09.2025 20:30
- Про_внесення_змін_до_деяких_пос_від_16_12_2022_№_1422_Текст_для.pdf 26.09.2025 20:30
- sign.p7s 26.09.2025 20:47
- рішення від 30.09.2025 № 14771.pdf 30.09.2025 16:13
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.10.2025 № 15198.pdf 08.10.2025 13:48
- рішення від 07.10.2025 № 15198.pdf 09.10.2025 10:49
- Пояснення по суті скарги.docx 02.10.2025 14:30
- Пояснення по суті скарги.pdf 02.10.2025 14:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.09.2025 21:16
Дата розгляду скарги:
07.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
30.09.2025 16:13
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.10.2025 10:49
Дата виконання рішення Замовником:
17.10.2025 19:14
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З рішенням № 15198-р/пк-пз від 07.10.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовник ознайомлений. До тендерної документації на закупівлю робіт "Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Горішні Плавні, вул. Портова, 27" за кодом за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 45260000-7 Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (45261215-4 Встановлення на дахах сонячних панелей) з урахуванням пункту 27 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» за об’єктами будівництва та з урахуванням КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-09-15-013956-a, внесено зміни з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c6b468a17b64509b08eda48e84b4d72
Заголовок пункту скарги:
Вимга щодо конкретного формулювання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В пункті 3.3 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «Аналогічним буде вважатися договір, предмет закупівлі якого є реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи електрообладнання на критично-важливому підприємстві.»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги, участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник який має договір предметом якого є:
- реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи
- та обов’язково це повинно бути виконано на критично важливому підприємстві
ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану вимогу закупівлі, та надати договір, який вимагає саме Замовник.
Відповідно до Великого тлумачного словника сучасної української мови:
- АНАЛОГІЧНИЙ - Який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий
ТОВ «ТОП ФАЄР» має виконаний аналогічний договір предметом якого є «Нове будівництво споруди гібридної сонячної електростанції з системою накопичення загальною встановленою потужністю 100кВт в селищі Солотвино, вул. Млинна, б/н на об'єкті КП "ВУЖКГ "СОЛОТВИНО"» Договір №1 від 03.06.2025 року
Тобто роботи що виконувались відповідно до вище зазначеного договору є аналогічними до робіт, що передбачені умовами даної закупівлі, проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь в закупівлі, так як Замовник вимагає, щоб предметом аналогічного Договору було виключно - реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи.
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» маючи досвід виконання аналогічних робіт не може прийняти участь в закупівлі, через дискримінаційні вимоги.
Як Доказ порушеного нашого права надаємо
- Договір №1 від 03.06.2025
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги, участь в закупівлі зможе прийняти виключно той учасник який має договір предметом якого є:
- реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи
- та обов’язково це повинно бути виконано на критично важливому підприємстві
ТОВ «ТОП ФАЄР» не може виконати дану вимогу закупівлі, та надати договір, який вимагає саме Замовник.
Відповідно до Великого тлумачного словника сучасної української мови:
- АНАЛОГІЧНИЙ - Який становить аналогію до чого-небудь; подібний, схожий
ТОВ «ТОП ФАЄР» має виконаний аналогічний договір предметом якого є «Нове будівництво споруди гібридної сонячної електростанції з системою накопичення загальною встановленою потужністю 100кВт в селищі Солотвино, вул. Млинна, б/н на об'єкті КП "ВУЖКГ "СОЛОТВИНО"» Договір №1 від 03.06.2025 року
Тобто роботи що виконувались відповідно до вище зазначеного договору є аналогічними до робіт, що передбачені умовами даної закупівлі, проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не може прийняти участь в закупівлі, так як Замовник вимагає, щоб предметом аналогічного Договору було виключно - реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи.
Тому ТОВ «ТОП ФАЄР» маючи досвід виконання аналогічних робіт не може прийняти участь в закупівлі, через дискримінаційні вимоги.
Як Доказ порушеного нашого права надаємо
- Договір №1 від 03.06.2025
×
-
Назва доказу:
Договір будівництво СЕС
-
Повʼязаний документ:
Договір 100 кВт з усіма додатками (4).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Внести зміни до документації, і передбачити можливість надання аналогічного договору з будівництва СЕС
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
e42c4838c0594028a109f24cfa68970a
Заголовок пункту скарги:
Вимога що учасник повинен бути диллером
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 5.9 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу «5.9. Якщо учасник не є виробником обладнання, зазначеного у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації або аналогічного (еквівалентного) обладнання, зазначеному у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації, учасник подає документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб'ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація.
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги участь в закупівлі можуть прийняти виключно: Офіційні дилери; Офіційні представники; Офіційні дистриб’ютори; Офіційні партнери виробника обладнання.
Предметом даної закупівлі є ЗАКУПІВЛЯ РОБІТ.
Для виконання робіт, підприємства повинні мати відповідні дозвільні документи а не бути дилерами чи дистриб’юторами.
Дилери, дистриб’ютори, представники, партнери виробників, це виключно компанії що займаються торговою діяльністю. ТОВ «ТОП ФАЄР», займається будівельно-монтажними роботами, і має для цього усі необхідні ліцензій та дозволи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не є ні Офіційним дилером ні Офіційним представником ні Офіційним дистриб’ютором ні Офіційним партнером виробника обладнання сонячних електростанцій, тому не можемо виконати дискримінаційну вимогу Замовника та надати документи які він вимагає.
Натомість ми маємо усі необхідні дозвільні документи, що надають нам право виконувати роботи з будівництва сонячних електростанцій.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник який надасть документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб'ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Як доках порушеного нашого права надаємо – Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Згідно даної вимоги участь в закупівлі можуть прийняти виключно: Офіційні дилери; Офіційні представники; Офіційні дистриб’ютори; Офіційні партнери виробника обладнання.
Предметом даної закупівлі є ЗАКУПІВЛЯ РОБІТ.
Для виконання робіт, підприємства повинні мати відповідні дозвільні документи а не бути дилерами чи дистриб’юторами.
Дилери, дистриб’ютори, представники, партнери виробників, це виключно компанії що займаються торговою діяльністю. ТОВ «ТОП ФАЄР», займається будівельно-монтажними роботами, і має для цього усі необхідні ліцензій та дозволи.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не є ні Офіційним дилером ні Офіційним представником ні Офіційним дистриб’ютором ні Офіційним партнером виробника обладнання сонячних електростанцій, тому не можемо виконати дискримінаційну вимогу Замовника та надати документи які він вимагає.
Натомість ми маємо усі необхідні дозвільні документи, що надають нам право виконувати роботи з будівництва сонячних електростанцій.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник який надасть документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб'ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, в тому числі і до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Як доках порушеного нашого права надаємо – Дозвільні документи, на виконання будівельно-монтажних робіт
×
-
Назва доказу:
Декларація МТБ, будівельні роботи
-
Повʼязаний документ:
Декларація будівельні роботи.zip
-
-
Назва доказу:
Ліцензія СС2, СС3
-
Повʼязаний документ:
Декларація Будівельна СС2, СС3.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
fab49794366e47e4a0bf2eb598606c1f
Заголовок пункту скарги:
Післясплата 250 робочих днів
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В Тендерній документації та проекті договору Замовник вказав «Післяоплата 100% протягом 250 (двохсот п'ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту»
Тобто замовник вказує, що він здійснить оплату протягом 250 робочих днів, що становить 50 тижнів, тобто майже 1 рік.
Тобто оплату Замовник планує здійснити протягом 1 року після завершення виконання робіт.
Кінцевий термін виконання робіт, що вказаний в документації становить 31.12.2025 року.
Тобто Замовник може здійснити оплату навіть в грудні 2026 року.
Даний пункт документації є незрозумілий, нелогічний, і замовник не обгрунтував необхідність його встановлення.
В системі Прозоро замовник зазначив :
Розмір бюджетного призначення за кошторисом та/або очікувана вартість предмета закупівлі
Примітки:
Зміни до річного плану закупівель на 2025 рік.
Інформація про план
Рік планування:
1 січня 2025–31 грудня 2025
Тобто в системі Прозоро, Замовник вказує, бюджетні призначення виділені на 2025 рік., тобто оплата повинна бути здійснена до 31.12.2025 року.
Тому пункт документації «Післяоплата 100% протягом 250 (двохсот п'ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту» є таким що суперечить річному плану Замовника.
Тобто замовник вказує, що він здійснить оплату протягом 250 робочих днів, що становить 50 тижнів, тобто майже 1 рік.
Тобто оплату Замовник планує здійснити протягом 1 року після завершення виконання робіт.
Кінцевий термін виконання робіт, що вказаний в документації становить 31.12.2025 року.
Тобто Замовник може здійснити оплату навіть в грудні 2026 року.
Даний пункт документації є незрозумілий, нелогічний, і замовник не обгрунтував необхідність його встановлення.
В системі Прозоро замовник зазначив :
Розмір бюджетного призначення за кошторисом та/або очікувана вартість предмета закупівлі
Примітки:
Зміни до річного плану закупівель на 2025 рік.
Інформація про план
Рік планування:
1 січня 2025–31 грудня 2025
Тобто в системі Прозоро, Замовник вказує, бюджетні призначення виділені на 2025 рік., тобто оплата повинна бути здійснена до 31.12.2025 року.
Тому пункт документації «Післяоплата 100% протягом 250 (двохсот п'ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту» є таким що суперечить річному плану Замовника.
×
-
Назва доказу:
План закупівлі
-
Повʼязаний документ:
План закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
de1666ec3ad542b59b27b9b506b07982
Заголовок пункту скарги:
Неправомірна вимога що обслуговування СЕС
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 8.2 Додатку 3 Тендерної документації, замовник встановив вимогу «Додатково протягом року після здачі об'єкта в експлуатацію Учасник обов'язково здійснює технічне обслуговування сонячної електростанції.»
Дана вимога замовника не узгоджується з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за кодом ДК 021:2015: 45251100-2 - Будівництво електростанцій
Тобто предметом закупівлі є будівельні роботи, але аж ніяк не обслуговування.
Обслуговування проводиться за іншим кодом ДК а саме ДК 021:2015: 50710000-5 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування.
Тобто уже після того як електростанція буде збудована, замовник повинен провести іншу закупівлю на обслуговування за відповідним предметом закупівлі.
Дана вимога є незаконною та не обґрунтованою.
Дана вимога замовника не узгоджується з предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є Реконструкція електричних мереж з встановлення сонячних панелей за кодом ДК 021:2015: 45251100-2 - Будівництво електростанцій
Тобто предметом закупівлі є будівельні роботи, але аж ніяк не обслуговування.
Обслуговування проводиться за іншим кодом ДК а саме ДК 021:2015: 50710000-5 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування.
Тобто уже після того як електростанція буде збудована, замовник повинен провести іншу закупівлю на обслуговування за відповідним предметом закупівлі.
Дана вимога є незаконною та не обґрунтованою.
×
-
Назва доказу:
Технічне завдання Замовника
-
Повʼязаний документ:
ТД СЕС Соборна від 25.09.2025-30-43.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
5
Номер:
159da0521dbf42fa9575ef2768c653d9
Заголовок пункту скарги:
Наявність виробничого приміщення в Кременчуцькому районі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В Додатку 3 Тендерної документації, Замовник встановив Вимогу «У зв'язку з специфікою роботи Замовника та з урахуванням зменшення будь-яких ризиків пов'язаних з логістикою та збереженням цілісності обладнання та матеріалів на період дії воєнного стану запровадженому на території України, виробниче приміщення Учасника має бути розташоване у Кременчуцькому районі задля можливості оперативного реагування у разі виникнення непередбачуваних або аварійних ситуацій при виконання робіт та необхідності їх усунути. Учасник має зазначити наявність такого приміщення у довідці, яка надається згідно підпунктом 3.1.1. Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та вимоги до них» цієї тендерної документації з дотриманням усіх вимог, зазначених у пункті.»
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Предметом даної закупівлі є ВИКОНАННЯ РОБІТ а не виробництво продукції, тому вимога наявності виробничого приміщення у учасника є неправомірною
ТОВ «ТОП ФАЄР» має офісне приміщення яке знаходиться у м. Києві та складське приміщення у м. Вишневе Київської області.
Проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не має саме виробничого приміщення яке розташоване у Кременчуцькому районі. Тому не може прийняти участь в даній закупівлі через дискримінаційну вимогу Замовника.
Даною вимогою Замовник надає преференції учаснику яких снаходиться саме в Кременчуцькому районі та дискримінує інших учасників, які знаходяться в інших регіонах України.
Згідно Конституції Україна є унітарною державою, усі області та райони мають однакові конституційні права, і учасники мають однакові права на участь в закупівлі незалежно між їх місця знаходження.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник закупівлі, який має виробниче приміщення Учасника має бути розташоване у Кременчуцькому районі. Що є дискримінаційним до ТОВ «ТОП ФАЄР».
Дана вимога є дискримінаційною, та такою що значно обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі.
Предметом даної закупівлі є ВИКОНАННЯ РОБІТ а не виробництво продукції, тому вимога наявності виробничого приміщення у учасника є неправомірною
ТОВ «ТОП ФАЄР» має офісне приміщення яке знаходиться у м. Києві та складське приміщення у м. Вишневе Київської області.
Проте ТОВ «ТОП ФАЄР» не має саме виробничого приміщення яке розташоване у Кременчуцькому районі. Тому не може прийняти участь в даній закупівлі через дискримінаційну вимогу Замовника.
Даною вимогою Замовник надає преференції учаснику яких снаходиться саме в Кременчуцькому районі та дискримінує інших учасників, які знаходяться в інших регіонах України.
Згідно Конституції Україна є унітарною державою, усі області та райони мають однакові конституційні права, і учасники мають однакові права на участь в закупівлі незалежно між їх місця знаходження.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти виключно той учасник закупівлі, який має виробниче приміщення Учасника має бути розташоване у Кременчуцькому районі. Що є дискримінаційним до ТОВ «ТОП ФАЄР».
×
-
Назва доказу:
Оренда складу
-
Повʼязаний документ:
Договір оренди складського приміщення.pdf
-
-
Назва доказу:
Оренда офісу
-
Повʼязаний документ:
Договір оренди офіс.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
6
Номер:
f46f489a97514e43876c99febb375f90
Заголовок пункту скарги:
стаж роботи працівників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
В пункті 3.2 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив Вимогу «Загальний стаж працівників має бути не менше п'яти років.»
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Участь в даній закупівлі зможуть прийняти виключно ті учасники закупівлі, які мають загальний стаж роботи не менше п’яти років.
В ТОВ «ТОП ФАЄР» є працівник Нартенко Владислав, котрий закінчив університет в 2023 році. І його загальний стаж роботи складає 2 роки.
Тому Ми не можемо прийняти участь в закупівлі через дану дискримінаційну вимогу Замовника.
Як доказ порушеного нашого права надаємо диплом Нартенка Владислава
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників закупівлі.
Участь в даній закупівлі зможуть прийняти виключно ті учасники закупівлі, які мають загальний стаж роботи не менше п’яти років.
В ТОВ «ТОП ФАЄР» є працівник Нартенко Владислав, котрий закінчив університет в 2023 році. І його загальний стаж роботи складає 2 роки.
Тому Ми не можемо прийняти участь в закупівлі через дану дискримінаційну вимогу Замовника.
Як доказ порушеного нашого права надаємо диплом Нартенка Владислава
×
-
Назва доказу:
Диплом Нартенка
-
Повʼязаний документ:
Диплом Нартенко.jpg
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити дискримінаційну вимогу
Порядковий номер пункту скарги:
7
Номер:
ef818f73b3b742deb58a388f3d1fb29e
Заголовок пункту скарги:
Витяг з ЄДР
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
В пункті 1.2.1 Додатку 1 Тендерної документації замовник встановив вимогу надати «Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у паперовій або електронній формі наданий у відповідності до Наказу Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5..»
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Як доказ порушеного права надаємо: Постанову КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до постанови КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сферах нотаріату та державної реєстрації» відновлено доступ до відомостей у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, тому наданий час дані відомості містяться у відкритих єдиних державних реєстрах https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search .
За таких умов, зазначені вимоги Документації щодо надання відповідних документів не узгоджуються з вимогами Закону.
Враховуючи вище викладене, вважаємо, що Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації
Як доказ порушеного права надаємо: Постанову КМУ від 16 грудня 2022 р. № 1422
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ
-
Повʼязаний документ:
Про_внесення_змін_до_деяких_пос_від_16_12_2022_№_1422_Текст_для.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Видалити незаконну вимогу
Запити Органу оскарження
Номер:
b760dec2358647d8bbddf0f8bfc9b673
Тема запиту:
Щодо додаткових послуг
Текст запиту:
Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», роботи – розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.
Згідно частини 2 пункту 1 статті 5 Закону України «Про публічні закуплівлі» при здійсненні закупівлі Замовник має керуватись принципом максимальної економії та ефективності.
Умовами тендерної документації передбачено придбання та монтаж учасником технічно-складного устаткування, що має окремі строки гарантії та потребує додаткового технічного обслуговування.
Вимога про здійснення технічного обслуговування протягом гарантійного періоду є складовою виконання гарантійних зобов’язань підрядника, а не окремим видом господарської діяльності. Згідно з положеннями Цивільного кодексу України, підрядник зобов’язаний передати замовнику результат робіт належної якості та забезпечити його придатність для використання протягом гарантійного строку.
Вимога щодо обслуговування у період гарантії прямо пов’язана з предметом закупівлі – будівельними роботами з реконструкції електричних мереж із встановлення сонячних панелей. Мета такої умови – забезпечення належної та безперебійної експлуатації змонтованої електростанції, а також своєчасне виявлення можливих недоліків, що підпадають під гарантійні зобов’язання підрядника.
Таким чином, технічне обслуговування в межах гарантійного періоду не є окремою закупівлею за іншим кодом ДК, а є невід’ємною частиною гарантійних зобов’язань підрядника, які встановлює замовник для належного виконання робіт.
Отже, Замовник склав вимогу тендерної документації з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та така вимога є обґрунтованою та спрямованою на забезпечення інтересів Замовника.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:32
Номер:
3c1bceec2c854aeea89cef46ac8c9deb
Тема запиту:
Щодо умов оплати
Текст запиту:
Відповідно до пункту 7 частини 2 статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію про умови оплати. Замовник визначає (зокрема, у проекті договору у складі тендерної документації) умови розрахунку за постачання товару, надання послуги чи виконання роботи. При цьому враховується, що такі умови повинні бути реальними, оскільки за порушення строків оплати наступає відповідальність Замовника.
Згідно з пунктом 17 Особливостей, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі», крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Так, у пункті 5.2. Додатку 4 «Проект договору», зазначено, що оплата робіт здійснюється шляхом оплати за фактично виконану Роботу згідно з Актом приймання виконаних Робіт, протягом 250 (двохсот п’ятдесяти) робочих днів з дати підписання Акту та у будь-якому випадку не раніше 15 (п’ятнадцяти) робочих днів, або в інший термін при наявності у Замовника відповідного фінансування. Тобто, Замовником виключена жорстка умова оплати саме в кінці такого терміну.
Маємо зазначити, що м. Горішні Плавні має населення близько 50 тисяч та майже повністю залежить від Полтавського гірнозбагачувального комбінату, яке по суті є містоутворюючим підприємством. З початку повномасштабного вторгнення обсяги споживання послуг з водопостачання та водовідведення ПГОК фактично зменшились на 48%, що не тільки скоротило оплату за послуги, а і знизило платоспроможність більшості жителів міста. На даний момент на комбінаті введений скорочений робочий тиждень.
Окрім цього, Замовник не є бюджетною установою, а отримує кошти від власної господарської діяльності, що відображено в системі Prozorro на сторінці плану закупівлі.
Всі вищезазначені фактори призвели до несприятливої фінансової ситуації на підприємстві. Витрати на поточний та капітальний ремонт мереж, ремонт технологічного та електричного обладнання, утримання технологічних споруд та об’єктів, придбання матеріалів, запчастин, інструментів та іншого обладнання на даний час мають часткове фінансування або залишаються без фінансування. Замовник мінімізує щомісячні витрати, в тому числі і введенням неповного робочого тижня.
Але, так як підприємство відноситься до критичної інфраструктури та забезпечує місто питною водою, а також враховуючи специфіку роботи підприємства, неможливо зупинити робочі процеси та цілодобове забезпечення населення питною водою, особливо в умовах воєнного стану в країні.
При проведенні закупівлі Замовник має керуватися вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, тому, строки оплати за роботи є економічно обґрунтованими та обумовленими фінансовими можливостями підприємства, а також не суперечать нормам законодавства України.
Вважаємо, що зі сторони Замовника не відображення реального фінансового становища підприємства є порушенням принципів відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Водночас, згідно з частиною 1 статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього.
Замовником оприлюднена інформація про заплановану закупівлю у системі Prozorro, а також зазначено, що планування такої закупівлю призвело до зміни річного плану, та рік планування.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:32
Номер:
df75015e164742e89eac1c536d5e88a2
Тема запиту:
Щодо надання документів (листа, сертифікату, свідоцтва, діючого дилерського договору, тощо) від виробника/ авторизованого представника/ партнера
Текст запиту:
Відповідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, а також відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до пункту 3.2. Настанови з визначення вартості будівництва, кошторисна вартість об’єкта будівництва складається з будівельних робіт, вартості устаткування, що монтується чи не монтується, меблів, інвентарю та інших витрат та відповідно до пункту 3.4. Настанови до вартості устаткування, меблів та інвентарю, що враховується в кошторисах на будівництво, належать: а) вартість придбання (виготовлення) і доставки на приоб’єктний склад комплектів усіх видів (технологічного, енергетичного, підйомно-транспортного, насосно-компресорного та іншого) устаткування, що монтується чи не монтується, в тому числі нестандартизованого (включаючи вартість його проектування).
Так, у пункті 9 Додатку 3 тендерної документації зазначено не тільки обсяг робіт, а й перелік обладнання, яке має бути закуплене виконавцем робіт та в подальшому використане при виконанні робіт. Технічні характеристики такого обладнання наведені у пункті 10 Додатку 3. При цьому, умовами тендерної документації передбачене надання аналогів та еквівалентів такого обладнання, що збільшує кількість потенційних виробників такого обладнання та їх партнерів на території України.
У пункті 5.9 Додатку 1 тендерної документації встановлені наступні вимоги: «Якщо учасник не є виробником обладнання, зазначеного у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації або аналогічного (еквівалентного) обладнання, зазначеному у пункті 10 Додатку 3 цієї тендерної документації, учасник подає документ (лист, сертифікат, свідоцтво, діючий дилерський договір, тощо) від виробника/ авторизованого представника/ партнера, що учасник є офіційним дилером/ офіційним представником/ офіційним дистриб’ютором/ офіційним партнером запропонованого товару саме того виробника, щодо якого надана технічна документація.»
Вимога не обмежує коло потенційних учасників, а лише встановлює необхідність підтвердження законності походження обладнання та забезпечення гарантії. Учасник може мати статус офіційного дилера/представника/дистриб’ютора/партнера або надати будь-який інший документ, що підтверджує право постачати обладнання та забезпечити сервіс.
Дилерські та/або партнерські відносини можуть гарантувати поставку ліцензійного обладнання з усіма гарантіями, а також, у разі необхідності, технічну підтримку монтажу та інсталяції, консультації з підбору та налаштування обладнання.
Слід зазначити, що, наприклад, гарантія на акумуляторні батареї не менше 120 місяців, на трьохфазний гібридний інвертор – не менше 60 місяців. При виникненні гарантійного випадку заміну та/або ремонт такого обладнання в коректні строки зможе виконати учасник, що має стабільні партнерські або дилерські зв’язки з виробником / авторизованим представником / партнером.
Водночас, така вимога обумовлена також принципом максимальної економії та ефективності, визначених у частині 2 пункту 1 статті 5 Закону України «Про публічні закуплівлі». Адже у разі невиконання гарантійних умов підрядником, Замовник понесе додаткові витрати на ремонт та/або заміну обладнання.
Отже, Замовник склав вимогу тендерної документації з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та така вимога є обґрунтованою та спрямованою на забезпечення інтересів Замовника.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:31
Номер:
d48b34baac784a2ebb2e36b4a7a547dc
Тема запиту:
Щодо визначення аналогічного договору
Текст запиту:
Так, відповідно до Рекомендацій Антимонопольного комітету України № 18-рк від 23.07.2021 р., опублікованих у листі Мінекономіки № 3304-04/41046-06 від 12.08.2021 р., замовник самостійно визначає кваліфікаційні критерії з тих, що передбачені статтею 16 Закону про публічні закупівлі, та вказує в тендерній документації інформацію про спосіб документального підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Водночас, згідно Рекомендацій, для замовника важливо переконатись у тому, що учасник має достатній досвід, тобто має об’єктивну можливість виконати договір. Разом із тим встановлення вимоги щодо наявності досвіду виконання договорів у кількості більше двох або за конкретний період, або необґрунтована кількість обладнання, яка не передбачає варіантів залучення обладнання учасниками на інших підставах, крім безпосереднього володіння, може вважатися надмірними.
Також, у разі використання кваліфікаційного критерію наявність аналогічного договору Замовнику рекомендовано в тендерній документації прописати, що буде вважатись аналогічним договором у розумінні цього тендеру.
Закон не містить визначення терміну «аналогічний договір» та переліку документів, які підтверджують наявність такого кваліфікаційного критерію, тому Замовник залежно від свого предмета закупівлі самостійно в ТД встановлює, що вважатиметься аналогічним договором.
Водночас, вимога щодо надання аналогічного договору не повинна містити дискримінаційних вимог (наприклад, обмеження за сумою, роком виконання, обмеження кола контрагентів лише бюджетними установами, досвіду виконання аналогічного договору саме з цим замовником тощо).
Додаток 1 до тендерної документації містить виключний перелік документів, що підтверджують наявність документально підтвердженого досвіду виконання/часткового виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), а саме:
*** Аналогічним буде вважатися договір, предмет закупівлі якого є реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи електрообладнання на критично-важливому підприємстві. Замовник не вимагає, щоб аналогічний договір містив визначення предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник».
Вимогами тендерної документації передбачено:
- не надмірна кількість договорів – необхідно підтвердити наявність хоча б одного такого договору, водночас такий договір може бути виконаний частково;
- широкий період укладання та виконання/часткового виконання договору – дата укладення договору має бути не раніше початку період дії воєнного стану запровадженому на території України;
- не обтяжена додатковими умовами вимога надання документу для підтвердження наявності такого договору та його виконання/часткового виконання;
- конкретне визначення що буде вважатись аналогічним договором в розумінні тендерної документації.
Водночас, при визначенні поняття «аналогічний договір» в розумінні тендерної документації Замовник враховував визначений предмет закупівлі та робочий проект, на підставі якого складалась тендерна документація. Назва робіт за проектом та назва предмету закупівлі – Реконструкція електричних мереж з встановленням сонячних панелей за адресою: Полтавська область, Кременчуцький район, м. Горішні Плавні, вул. Портова, 27.
Тому Замовником у тендерній документації визначено, що аналогічним буде вважатися договір, предмет закупівлі якого є реконструкція та/або ремонтно-відновлювальні та/або монтажні роботи електрообладнання. Вимога містить широкий перелік схожих робіт, обсягів та умов, які дозволяють оцінити релевантність досвіду учасника.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:30
Номер:
61177d01040d4a48b1ed8f0dbc1f6123
Тема запиту:
Щодо надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань
Текст запиту:
Відповідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, а також відповідно до абзацу першого частини 3 статті 22 Закону, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Додаток 1 тендерної документації містить перелік інформації та/або документів, що підтверджують право підпису тендерної пропозиції учасника для юридичних осів та фізичних осіб, а саме:
1.1. Для юридичної особи:
1.1.1. Сторінки з установчого документа юридичної особи, які містять титульну сторінку, сторінку, що містить інформацію про найменування суб'єкта господарювання, органи управління, їх компетенцію, порядок прийняття ними рішень, порядок надання згоди уповноваженими на те органами на вчинення певних правочинів (у разі наявності), сторінку з нотаріальним засвідченням або з підписом уповноважених осіб підприємства.
У разі, якщо учасник створений та діє на підставі модельного статуту, необхідно надати рішення засновників про створення такої юридичної особи.
Якщо тендерна пропозиція підписана не керівником учасника, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а іншою особою, учасник на підтвердження права підпису особи, яка підписала тендерну пропозицію подає документ, передбачений чинним законодавством та/або установчими документами учасника (контракт, трудовий договір, угода, наказ про призначення, протокол зборів, довіреність тощо).
1.1.2. Якщо від імені юридичної особи участь у закупівлі приймає відокремлений підрозділ, який не має статусу юридичної особи (філії, представництва, відділення та інші), такий учасник подає положення про відокремлений підрозділ затверджене підприємством.
1.1.3. У разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання.
1.2. Для фізичної особи:
1.2.1. Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у паперовій або електронній формі наданий у відповідності до Наказу Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5.
Вимога надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у паперовій або електронній формі наданий у відповідності до Наказу Міністерства юстиції України від 05.05.2023 № 1692/5 стосується саме фізичних осіб.
Водночас, пунктом 2.5. додатку 1 тендерної документації передбачено, що якщо інформація про відповідність учасника процедури закупівлі та/або тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації, є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або є публічною інформацією, що є доступною в електронній системі закупівель. учасник процедури закупівлі може подати інформацію про те, як саме замовник може перевірити відповідність учасника процедури закупівлі та/або тендерної пропозиції учасника вимогам тендерної документації.
Отже, вимога надання Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не суперечить діючому законодавству України, ніяк не дискримінує Скаржника та не стосується учасників, що є юридичними особами.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:34
Номер:
060bc87bf22f4acca090a64b0b7c8da4
Тема запиту:
Щодо стажу працівників
Текст запиту:
Відповідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, а також у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Особливостей. Згідно абзацу сьомому пункту 28 Особливостей, у тендерній документації зазначається один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Закон не містить конкретного переліку документів, які підтверджують наявність досвіду у працівників та мінімально необхідного в них досвіду, тому вимогу Замовника мають бути обумовлені специфікою предмета закупівлі та необхідністю забезпечення належного рівня професійної підготовки та практичного досвіду персоналу. Саме наявність відповідного досвіду мінімізує ризики неналежного виконання робіт та гарантує безпеку, якість і своєчасність їх надання.
Додаток 1 до тендерної документації містить виключний перелік документів, що підтверджують наявність у учасника працівників, які мають необхідні знання та досвід, зокрема:
3.2.1. Довідку на фірмовому бланку (у разі наявності таких бланків) в довільній формі про наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для виконання робіт, що є предметом закупівлі і визначених у технічних вимогах із зазначенням посади співробітників, кваліфікації, стажу роботи на посаді на підприємстві-учаснику та загального стажу. В довідці мають бути окрім інших зазначені щонайменше три робітника на посаді електромонтажник та/або електромонтер та щонайменше три працівника на інженерних посадах. Загальний стаж працівників має бути не менше п’яти років.
Вимогою передбачено:
- не обмеження учасників у кількості працівників, що будуть залучені до виконання робіт – учасник не зобов’язаний зазначати у довідці всіх працівників, які прийняті у штат, а тільки тих, які будуть залучені для виконання робіт, що є предметом закупівлі;
- не обмеження у стажі роботи на підприємстві-учаснику – для виконання робіт учасник може залучити тільки прийнятого працівника та/або залучити працівника на умовах договору цивільно-правового характеру для виконання конкретного обсягу робіт.
Учасник має право самостійно визначати персонал, якого він пропонує для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям. Наявність одного працівника у учасника, який не має загального стажу, не є дискримінаційною умовою, так як учасник має можливість залучити до виконання робіт, інших працівників зі свого штату або залучити найманого працівника на умовах договору ЦПХ.
Таким чином, вимога щодо мінімального стажу працівників є об’єктивною, пропорційною та такою, що безпосередньо пов’язана з предметом закупівлі. Вона не носить дискримінаційного характеру та не обмежує конкуренцію, а спрямована виключно на забезпечення належної якості виконання договору.
Отже, Замовник склав вимогу тендерної документації з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей та така вимога є обґрунтованою та спрямованою на забезпечення інтересів Замовника.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:34
Номер:
a8c8eae0ae774315acf16abdb324fb2b
Тема запиту:
Щодо виробничого приміщення
Текст запиту:
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей, а також у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Особливостей.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, тендерна документація має містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону..
Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі», предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Замовник має право самостійно вказувати необхідні технічні характеристики та кількість предмету закупівлі на підставі наявної потреби.
При проведенні закупівлі Замовник має керуватися вимогами статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та дотримуватись принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, зокрема відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Так, у пункті 8 Додатку 3 тендерної документації наданий перелік робіт, що мають бути виконані з залученням людського ресурсу та обладнання учасника.
Окрім цього, у розумінні тендерної документації виробниче приміщення - замкнутий простір в спеціально призначених будинках та спорудах, в яких постійно (по змінах) або періодично (протягом частини робочого дня) здійснюється трудова діяльність людей, що будуть задіяні для виконання робіт, зазначених пункті 8 Додатку 3 тендерної документації, тобто будь яке приміщення замовника, яке використовується ним для здійснення своєї господарської діяльності, зберігання обладнання, тощо.
Відповідно до пункту 3.14. Настанови з визначення вартості будівництва, кошторисна вартість устаткування визначається як сума усіх витрат на придбання і доставку цього устаткування на приоб’єктний склад або місце його передачі до монтажу.
Тобто, виконання робіт, що є предметом закупівлі, передбачає зберігання обладнання до його установки на складі учасника, а отже для зменшення будь-яких ризиків пов’язаних з логістикою, знаходженням, збереженням та цілісності обладнання та матеріалів, на період дії воєнного стану запровадженому на території України, та з огляду на специфіку роботи підприємства-Замовника, яке відноситься до критичної інфраструктури та має цілодобово та безперебійно забезпечувати місто питною водою, а також на необхідність утримання технологічних споруд та об’єктів замовника, що будуть створені за результатами цієї закупівлі, у належному працездатному стані приміщення Учасника має бути розташоване відповідно до вимог, зазначених у додатку 3 тендерної документації.
Отже, Замовник визначив технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі з дотриманням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Дата опублікування:
02.10.2025 14:33