-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області)
Торги відмінено
67 920 354.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
12.09.2025 10:40 - 26.09.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
b7e3a4461fce4701bcc3abcb54207523
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-09-11-009821-a.b1
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_Сарни_УСЗН_UA-2025-09-11-009821-a.doc.p7s.zip 25.09.2025 21:14
- 2. Договір №417.pdf 25.09.2025 21:14
- 1. Документи_про реєстрацію виробничих потужностей.pdf 25.09.2025 21:14
- sign.p7s 25.09.2025 21:15
- рішення від 29.09.2025 № 14716.pdf 29.09.2025 15:28
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.10.2025 № 15107.pdf 07.10.2025 13:03
- рішення від 06.10.2025 № 15107.pdf 08.10.2025 16:27
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.09.2025 21:44
Дата розгляду скарги:
06.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.09.2025 15:28
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.10.2025 16:27
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3ccad50028bd4320b5de36a612d2b245
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація в чинній редакції від 23.09.2025, в частині внесених до неї окремих змін від 23.09.2025, складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Управлінням соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2025-09-11-009821-a про проведення відкритих торгів з особливостями, що оприлюднене в електронній системі закупівель (далі, також - ЕСЗ), було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі послуг, а саме ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області), далі – Процедура закупівлі, Закупівля, а також Відкриті торги.
Виходячи з цього та керуючись положенням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р. (далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник), вирішило прийняти участь у даній Процедурі закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником 23.09.2025 в ЕСЗ було розміщено зміни до тендерної документації, а так само розміщено тендерну документацію в новій редакції.
Після ознайомлення зі змінами до тендерної документації від 23.09.2025 Скаржник вважає, що тендерна документація в чинній редакції від 23.09.2025 (надалі – Документація, а також - ТД), в частині внесених до неї окремих змін від 23.09.2025, складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно ч. 6 розділу 3 Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до внесених змін до абзацу 8 пункту 5.1 розділу 5 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до ТД та до пункту 8 Додатку 2 до ТД, учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
Документ (и), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області.
Зважаючи на викладене вище, Замовником фактично вимагається наявність у учасника зареєстрованих виробничих потужностей у певній кількості, яка має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області.
В той же час вищеозначені оскаржувані вимоги (умови), які опосередковані умовами абз. 8 п. 5.1 розділу 5 Додатку 1 до ТД та п. 8 Додатку 2 до ТД по те, що учасники повні надати документ (и), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області, входять у пряме протиріччя з основними принципами публічних закупівель, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі недискримінація учасників та рівне ставлення до них, та порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Документація не містить критеріїв (методики) визначення спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі у взаємозв’язку з кількістю виробничих потужностей, так само як і не містить критеріїв (методики) визначення достатності (зокрема, в кількісному аспекті) виробничих потужностей для надання послуг.
Отже, для цілей вищезгаданої оскаржуваної умови Замовник на власний розсуд визначає достатність чи недостатність виробничих потужностей у Учасника для надання послуг з харчування дітей у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, так само як і на власний розсуд визначає спроможність Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, зокрема, у взаємозв’язку з кількістю таких виробничих потужностей, що суперечить принципу об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій учасників.
Таким чином, оскаржувані вимоги про наявність у учасника зареєстрованих виробничих потужностей у певній кількості, яка [кількість] має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, - є неточними, неоднозначними та призводять до можливості маніпулювання такими вимогами під час розгляду тендерних пропозицій учасників, в т.ч. Скаржника, та можуть стати підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні таких умов Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
В той же самий час, Скаржник має виробничі потужності у необхідній кількості та документи, що підтверджують здійснення державної реєстрації таких виробничих потужностей (копії документів на окремі потужності додаються), а так само має досвід надання послуг з організації харчування у достатньо великій кількості закладів освіти одночасно (за одним договором про закупівлю), тобто у досить значних обсягах (копія окремого договору додається).
Враховуючи викладене вище, зазначені вище вимоги (умови) абз. 8 п. 5.1 розділу 5 Додатку 1 до ТД та п. 8 Додатку 2 до ТД про необхідність надання документу (ів), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, [саме] кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області, є неточними, неоднозначними, призводять до можливості їх неоднозначного (неоднакового) трактування та/або застосування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. неоднозначні та дискримінаційні, порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
Виходячи з цього та керуючись положенням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р. (далі – Особливості), Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник), вирішило прийняти участь у даній Процедурі закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником 23.09.2025 в ЕСЗ було розміщено зміни до тендерної документації, а так само розміщено тендерну документацію в новій редакції.
Після ознайомлення зі змінами до тендерної документації від 23.09.2025 Скаржник вважає, що тендерна документація в чинній редакції від 23.09.2025 (надалі – Документація, а також - ТД), в частині внесених до неї окремих змін від 23.09.2025, складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно ч. 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Документації тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
− інформацією та/або документами, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
− іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно ч. 6 розділу 3 Документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
Відповідно до внесених змін до абзацу 8 пункту 5.1 розділу 5 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до ТД та до пункту 8 Додатку 2 до ТД, учаснику в складі тендерної пропозиції необхідно надати:
Документ (и), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області.
Зважаючи на викладене вище, Замовником фактично вимагається наявність у учасника зареєстрованих виробничих потужностей у певній кількості, яка має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області.
В той же час вищеозначені оскаржувані вимоги (умови), які опосередковані умовами абз. 8 п. 5.1 розділу 5 Додатку 1 до ТД та п. 8 Додатку 2 до ТД по те, що учасники повні надати документ (и), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області, входять у пряме протиріччя з основними принципами публічних закупівель, зокрема, щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі недискримінація учасників та рівне ставлення до них, та порушує право Скаржника на добросовісну конкуренцію серед учасників, недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Документація не містить критеріїв (методики) визначення спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі у взаємозв’язку з кількістю виробничих потужностей, так само як і не містить критеріїв (методики) визначення достатності (зокрема, в кількісному аспекті) виробничих потужностей для надання послуг.
Отже, для цілей вищезгаданої оскаржуваної умови Замовник на власний розсуд визначає достатність чи недостатність виробничих потужностей у Учасника для надання послуг з харчування дітей у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, так само як і на власний розсуд визначає спроможність Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, зокрема, у взаємозв’язку з кількістю таких виробничих потужностей, що суперечить принципу об’єктивного та неупередженого розгляду тендерних пропозицій учасників.
Таким чином, оскаржувані вимоги про наявність у учасника зареєстрованих виробничих потужностей у певній кількості, яка [кількість] має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, - є неточними, неоднозначними та призводять до можливості маніпулювання такими вимогами під час розгляду тендерних пропозицій учасників, в т.ч. Скаржника, та можуть стати підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні таких умов Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
В той же самий час, Скаржник має виробничі потужності у необхідній кількості та документи, що підтверджують здійснення державної реєстрації таких виробничих потужностей (копії документів на окремі потужності додаються), а так само має досвід надання послуг з організації харчування у достатньо великій кількості закладів освіти одночасно (за одним договором про закупівлю), тобто у досить значних обсягах (копія окремого договору додається).
Враховуючи викладене вище, зазначені вище вимоги (умови) абз. 8 п. 5.1 розділу 5 Додатку 1 до ТД та п. 8 Додатку 2 до ТД про необхідність надання документу (ів), що підтверджує (ють) здійснення державної реєстрації виробничих потужностей, [саме] кількість яких має запевнити Замовника у спроможності Учасника надати послуги у необхідних обсягах та на умовах даної закупівлі, достатніх для надання послуг з харчування дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області, є неточними, неоднозначними, призводять до можливості їх неоднозначного (неоднакового) трактування та/або застосування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
Враховуючи викладене вище, встановлені Замовником вищезазначені вимоги (умови), в т.ч. неоднозначні та дискримінаційні, порушують права та інтереси Скаржника, в т.ч. прийняти участь у Процедурі закупівлі на засадах об’єктивності, визначеності та недискримінації.
В той же час Скаржник має намір та можливість надати послуги, що є предметом Закупівлі, на належному рівні та може надати дійсно конкурентоспроможну пропозицію.
×
-
Назва доказу:
Договір про закупівлю послуг з організації харчування
-
Повʼязаний документ:
2. Договір №417.pdf
-
-
Назва доказу:
Документи про державну реєстрацію потужностей
-
Повʼязаний документ:
1. Документи_про реєстрацію виробничих потужностей.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Встановити факт порушення Управлінням соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації Процедури закупівлі ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області), оголошення UA-2025-09-11-009821-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов. 3. Зобов'язати Управління соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (Послуги з харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, у закладах освіти, розташованих на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області), оголошення UA-2025-09-11-009821-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови та вимоги.
Запити Органу оскарження
Номер:
64c21e90cd8f40dabc500508d048090f
Тема запиту:
Пояснення до скарги ТОВ "РАМЕДАС УКРАЇНА"
Текст запиту:
ПОЯСНЕННЯ
Управлінням соціального захисту населення Сарненської районної державної адміністрації (далі – Замовник) повідомляється наступне щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник) стосовно відкритих торгів з особливостями, оголошених в електронній системі закупівель (далі – ЕСЗ) за оголошенням UA-2025-09-11-009821-a (далі – Процедура закупівлі, Закупівля, Відкриті торги) з предметом закупівлі: ДК 021:2015 – 55321000-6 «Послуги з готування їжі» (харчування дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи у закладах освіти на територіях радіоактивного забруднення Сарненського району Рівненської області).
1. Щодо відповідності вимог тендерної документації законодавству
Замовник здійснює закупівлю відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон про закупівлі) та Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. Відповідно до ч. 1 розділу 3 ТД тендерна пропозиція подається в електронній формі через ЕСЗ з обов’язковим заповненням електронних форм та завантаженням необхідних документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям.
2. Щодо оскаржуваної вимоги про наявність виробничих потужностей
Абзац 8 пункту 5.1 розділу 5 Додатку 1 та пункт 8 Додатку 2 ТД встановлюють необхідність надання учасником документів, що підтверджують державну реєстрацію виробничих потужностей. Мета цієї вимоги – забезпечити об’єктивну перевірку спроможності учасника надавати послуги у необхідних обсягах та на належному рівні якості для харчування дітей у закладах освіти на територіях радіоактивного забруднення.
Вимога не встановлює дискримінаційних обмежень, а лише передбачає підтвердження реальної спроможності учасника виконати предмет закупівлі. Критерії оцінки спроможності визначаються на основі документального підтвердження наявності зареєстрованих потужностей, досвіду надання аналогічних послуг та відповідності кваліфікаційним критеріям, що є стандартною практикою у державних закупівлях.
3. Щодо тверджень про неоднозначність та суб’єктивність вимог
Документація чітко передбачає перелік документів для підтвердження виробничих потужностей. Замовник забезпечує рівне та недискримінаційне ставлення до всіх учасників, застосовує об’єктивні критерії оцінки та не приймає рішень на власний розсуд щодо «достатності» потужностей без наявності відповідних документальних підтверджень.
4. Щодо права Скаржника на участь та об’єктивність процедури
Замовник підтверджує, що Скаржник має право подати тендерну пропозицію та брати участь у закупівлі на загальних підставах. Наявність зареєстрованих виробничих потужностей та досвід надання аналогічних послуг є умовою участі у Процедурі закупівлі, спрямованою на забезпечення якісного та безпечного харчування дітей.
Висновок
Встановлені вимоги ТД відповідають принципам публічних закупівель, визначеним ст. 5 Закону про закупівлі, та не містять дискримінаційних чи суб’єктивних положень. Відповідно, скарга Скаржника не може бути задоволена. Замовник продовжує процедуру закупівлі у відповідності з чинним законодавством та принципами об’єктивності, рівного ставлення до учасників та добросовісної конкуренції.
Дата опублікування:
26.09.2025 12:45