-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з повірки медичного обладнання
Завершена
1 151 098.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 11 510.98 UAH
мін. крок: 1% або 11 510.98 UAH
Період оскарження:
24.02.2025 12:23 - 03.03.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
61f5c7d389874fabbb530d13065de296
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-005818-a.c2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Відповідно до Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД передбачено, що «учасник надає документи про підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить», Вимога щодо надання докуменів про підвищення кваліфікації в наукових цнтрах порушує принцип недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД ПОВІРКА 2025.docx 28.02.2025 12:33
- Скарга АМКУ про дискримінаційні умови.docx 28.02.2025 12:33
- Скарга АМКУ про дискримінаційні умови.pdf.asice.zip 28.02.2025 12:33
- Сертифікат про навчання Сасюк 2021.pdf 28.02.2025 12:33
- Додаток 5. Перелік документів таабо інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (1).docx 28.02.2025 12:33
- sign.p7s 28.02.2025 12:34
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
03.03.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ec5858bf1a9f446a8589334980990bc9
Заголовок пункту скарги:
Щодо вимоги Замовника про підвищення кваліфікації працівників в наукових метрологічних центрах
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД передбачено, що «учасник надає довідку в довільній формі про наявність працівників (не менше 3-х осіб), накази про прийняття їх на роботу (або копії трудових книжок) та документи про підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років».
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242 було передбачено, що персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років».
Згодом, Наказом Міністерства економіки № 7953 від 29.03.2024 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів, що регулюють питання у сфері метрології та метрологічної діяльності вчинено зміни до підпункту 6 пункту 2 та викладено його у такій редакції: «персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не не рідше одного разу на п’ять років.
Натомість, до набрання чинності зазначеними змінами суб’єктами господарювання здійснено підвищення кваліфікації працівників відповідно до діючого законодавства, зокрема відповідно до норми права, яка діяла на момент проходження підвищення кваліфікації.
ДП «Львівстандартметрологія», персоналому, відповідальному за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ забезпечено підвищення кваліфікації працівників, а останніми отримано відповідні сертифікати про підвищення кваліфікації (Сертифікат додається) до моменту внесення змін у відповідну норму права. На даний час, сертифікати з підвищення кваліфікації, які отримли у встановленому законом порядку працівники є дійсними. Законодавцем одночасно з внесенням змін не встановлено жодної норми, яка б передбачала неможливість проведення робіт працівниками чи підприємствами без проходження підвищення кваліфікації їх працівників саме в наукових метрологічних центрах. Одночасно не передбачено норми, щодо недійсності сертифікатів з підвищення кваліфікації.
Вимоги про надання документів про підвищення кваліфікації працівників саме в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників а тому підлягаю виключенню з вимог тендерної документації.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242 було передбачено, що персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років».
Згодом, Наказом Міністерства економіки № 7953 від 29.03.2024 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів, що регулюють питання у сфері метрології та метрологічної діяльності вчинено зміни до підпункту 6 пункту 2 та викладено його у такій редакції: «персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не не рідше одного разу на п’ять років.
Натомість, до набрання чинності зазначеними змінами суб’єктами господарювання здійснено підвищення кваліфікації працівників відповідно до діючого законодавства, зокрема відповідно до норми права, яка діяла на момент проходження підвищення кваліфікації.
ДП «Львівстандартметрологія», персоналому, відповідальному за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ забезпечено підвищення кваліфікації працівників, а останніми отримано відповідні сертифікати про підвищення кваліфікації (Сертифікат додається) до моменту внесення змін у відповідну норму права. На даний час, сертифікати з підвищення кваліфікації, які отримли у встановленому законом порядку працівники є дійсними. Законодавцем одночасно з внесенням змін не встановлено жодної норми, яка б передбачала неможливість проведення робіт працівниками чи підприємствами без проходження підвищення кваліфікації їх працівників саме в наукових метрологічних центрах. Одночасно не передбачено норми, щодо недійсності сертифікатів з підвищення кваліфікації.
Вимоги про надання документів про підвищення кваліфікації працівників саме в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників а тому підлягаю виключенню з вимог тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат про навчання Сасюк
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат про навчання Сасюк 2021.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства про надання документів з підвищення кваліфікації саме в «наукових метрологічних центрах» .
Скарга
Скасована
КЕП
Щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
584669d86d284b1982eb2efbb027b606
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-02-24-005818-a.c1
Назва:
Щодо усунення дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Вимога встановлена Змовником у Додатку 5 ТД «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» щодо надання документів про підвищення кваліфікації працівників саме в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких вони проводять років є дискримінаційною
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД ПОВІРКА 2025.docx 28.02.2025 12:14
- Скарга АМКУ про дискримінаційні умови.docx 28.02.2025 12:14
- Скарга АМКУ про дискримінаційні умови.pdf.asice.zip 28.02.2025 12:14
- Сертифікат про навчання Сасюк 2021.pdf 28.02.2025 12:14
- Додаток 5. Перелік документів таабо інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (1).docx 28.02.2025 12:14
- sign.p7s 28.02.2025 12:16
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
03.03.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6617bb4969d84866ab4681d8d532bdb8
Заголовок пункту скарги:
Шодо вимоги Замовника про підвищення кваліфікації працівників
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до Додатку 5 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до ТД передбачено, що «учасник надає довідку в довільній формі про наявність працівників (не менше 3-х осіб), накази про прийняття їх на роботу (або копії трудових книжок) та документи про підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років».
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242 «Деякі питання щодо видачі свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології» (далі Наказ) було передбачено, що персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років».
Згодом, Наказом Міністерства економіки № 7953 від 29.03.2024 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів, що регулюють питання у сфері метрології та метрологічної діяльності вчинено зміни до підпункту 6 пункту 2 та викладено його у такій редакції: «персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років.
Отже, звертаємо особливу увагу на те, що вимога щодо проходження навчання набула чинності у березні 2024 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Це означає, що за загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто, до події, факту застосовується той закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце.
Натомість, до набрання чинності зазначеними змінами суб’єктами господарювання здійснено підвищення кваліфікації працівників відповідно до діючого законодавства, зокрема відповідно до норми права, яка діяла на момент проходження підвищення кваліфікації.
ДП «Львівстандартметрологія», персоналу, відповідальному за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ забезпечено підвищення кваліфікації працівників, а останніми отримано відповідні сертифікати про підвищення кваліфікації (Сертифікат додається) до моменту внесення змін у відповідну норму права. На даний час, сертифікати з підвищення кваліфікації, які отримали у встановленому законом порядку працівники є дійсними. Натомість згідно вимог тендерної документації, суб’єки господарювання (потенційні учасники торгів) будуть позбавлені можливості участі у цих торгах, а тому така вимога штучно звужує коло таких учасників.
Слід наголосити, що законодавцем одночасно з внесенням змін не встановлено жодної норми, яка б передбачала неможливість проведення робіт працівниками чи підприємствами без проходження підвищення кваліфікації їх працівників саме в наукових метрологічних центрах. Одночасно не передбачено норми, щодо недійсності сертифікатів з підвищення кваліфікації.
Вимоги про надання документів про підвищення кваліфікації працівників саме в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників а тому підлягаю виключенню з вимог тендерної документації. Такою вимогою замовник фактично незаконно вимагає перекваліфікації персоналу потенційного учасника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 30 червня 2020 року № 1242 «Деякі питання щодо видачі свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології» (далі Наказ) було передбачено, що персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років».
Згодом, Наказом Міністерства економіки № 7953 від 29.03.2024 Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів, що регулюють питання у сфері метрології та метрологічної діяльності вчинено зміни до підпункту 6 пункту 2 та викладено його у такій редакції: «персонал, відповідальний за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повинен проходити підвищення кваліфікації в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, не рідше одного разу на п’ять років.
Отже, звертаємо особливу увагу на те, що вимога щодо проходження навчання набула чинності у березні 2024 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи. Це означає, що за загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто, до події, факту застосовується той закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце.
Натомість, до набрання чинності зазначеними змінами суб’єктами господарювання здійснено підвищення кваліфікації працівників відповідно до діючого законодавства, зокрема відповідно до норми права, яка діяла на момент проходження підвищення кваліфікації.
ДП «Львівстандартметрологія», персоналу, відповідальному за виконання робіт з повірки законодавчо регульованих ЗВТ забезпечено підвищення кваліфікації працівників, а останніми отримано відповідні сертифікати про підвищення кваліфікації (Сертифікат додається) до моменту внесення змін у відповідну норму права. На даний час, сертифікати з підвищення кваліфікації, які отримали у встановленому законом порядку працівники є дійсними. Натомість згідно вимог тендерної документації, суб’єки господарювання (потенційні учасники торгів) будуть позбавлені можливості участі у цих торгах, а тому така вимога штучно звужує коло таких учасників.
Слід наголосити, що законодавцем одночасно з внесенням змін не встановлено жодної норми, яка б передбачала неможливість проведення робіт працівниками чи підприємствами без проходження підвищення кваліфікації їх працівників саме в наукових метрологічних центрах. Одночасно не передбачено норми, щодо недійсності сертифікатів з підвищення кваліфікації.
Вимоги про надання документів про підвищення кваліфікації працівників саме в наукових метрологічних центрах щодо проведення повірки законодавчо регульованих ЗВТ, що перебувають в експлуатації, повірку яких він проводить, з датою видачі не більше 5-ти років є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників а тому підлягаю виключенню з вимог тендерної документації. Такою вимогою замовник фактично незаконно вимагає перекваліфікації персоналу потенційного учасника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Вважаємо, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
×
-
Назва доказу:
Додаток 5
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5. Перелік документів таабо інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (1).docx
-
-
Назва доказу:
Сертифікат про навчання
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат про навчання Сасюк 2021.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства про надання документів з підвищення кваліфікації в «наукових метрологічних центрах» у Додатку 5 тендерної документації