-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
Спідня білизна
Завершена
2 262 240.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 311.20 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 311.20 UAH
Період оскарження:
22.10.2024 16:16 - 28.10.2024 09:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо дій замовника
Номер:
f1849434d9fa4445a29b02300c1cd6f7
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-22-014044-a.c2
Назва:
Вимога щодо дій замовника
Вимога:
22.10.2024 року в системі публічних закупівель «PROZORRO» опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів ДК 021:2015:18310000-5: Спідня білизна (надалі – Процедура закупівлі), де замовником виступила - ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА ТО120, код ЄДРПОУ 33248535.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники: - Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (далі – Скаржник); - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВО «Теркурій»; - Товариство з обмеженою відповідальністю «ВИРОБНИЧО-ТОРГОВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ШАРМЕ».
01.11.2024року аукціон був проведений та Скаржник надав найбільш економічно вигідну пропозицію, у звʼязку з чим проводилась оцінка тендерної пропозиції . На вимогу про усунення невідповідностей від 04.11.2024року ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» надав всі необхідні документи у визначений строк.
Проте, 11.11.2024 року Замовником був опублікований протокол №228, яким пропозиції учасників ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) та ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБʼЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) визнано пропозиціями пов`язаних між собою учасників та прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Олімп Євротрейд». Дане рішення обґрунтовується наявністю попередньо укладеного між ТОВ «ВО «Теркурій» та ТОВ «Олімп Євротрейд» договору №150324/01 від 15.01.2024 року (даний договір долучено до протоколу №228) та виданої на підставі даного Договору довіреності із уповноваженням директора ТОВ «ВО «Теркурій» на здійснення певного переліку дій, виключно в межах умов укладеного договору. Вважаємо, що Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника та неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Гадаємо, що взаємозв’язок між особами виражається через здійснення контролю (у тому числі перебування під спільним контролем), або через відносини представництва (наприклад, у разі взаємної участі в капіталі, спільних засновників (чи засновників-родичів) чи перебування під спільним контролем). Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Щодо договору №150324/01 від 15.01.2024 року укладеного між ТОВ «ВО «Теркурій» та ТОВ «Олімп Євротрейд» вважаємо за необхідне повідомити наступне.
За умовами укладеного договору, ТОВ «Олімп Євротрейд» зобов’язується поставити Товар, а Покупець – ТОВ «ВО «Теркурій», зобов’язується прийняти Товар та сплатити його повну вартість. Отже, очевидно, що правовідносини визначені даним Договором поширюються виключно на купівлю – продаж певного виду Товару, та не несе за собою надання учасникам статусу пов`язаних між собою юридичних осіб. Відповідно до абзацу 4 статті 1 Закону про конкуренцію пов’язаними особами є юридичні та/або фізичні особи, які спільно або узгоджено здійснюють господарську діяльність, у тому числі спільно або узгоджено чинять вплив на господарську діяльність суб’єкта господарювання. Отже, у контексті публічних закупівель, сам по собі факт укладеного договору купівлі-продажу в минулому не робить осіб пов'язаними в розумінні Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язаними особами, як правило, вважаються ті, хто має поточні відносини, які можуть вплинути на неупередженість у тендері, такі як родинні зв'язки, взаємозалежність або контроль однієї особи над іншою.
Для визнання осіб пов'язаними, має бути встановлений саме той зв’язок, який створює потенційний конфлікт інтересів або можливість впливу однієї особи на рішення іншої у межах тендеру. Відповідно до закону, пов'язаність стосується переважно: родинних відносин (наприклад, близькі родичі); фінансової чи корпоративної залежності (наприклад, якщо одне підприємство контролює інше). Отже, факт укладення договору в минулому (без інших зв’язків чи залежностей) не є підставою для автоматичного визнання осіб пов'язаними у тендері.
З огляду на це, вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлені ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
ТОВ «Олімп Євротрейд» уважно вивчивши Протокол, не погоджується з рішеннями Замовника. Вважає, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушено основні принципи здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), внаслідок надання необгрунтованої оцінки наявних в минулому правовідносин між учасниками закупівлі, щодо укладеного Договору, що є підставою для визнання дій Замовника неправомірним.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати Протокол №228 від 11.11.2024року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Олімп Євротрейд». Директор ТОВ «Олімп Євротрейд» Олексій ХОРІШКО
Пов'язані документи:
Замовник
- довіреність Олімп Євротрейд.pdf 13.11.2024 17:12
Дата подачі:
13.11.2024 16:27
Вирішення:
Доброго дня! Шановний учасник ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) якщо Ви уважно вивчили Протокол №228 від 11.11.2024р в якому зазначені документи для відхилення пропозиції де окрім договору № 150324/01 від 15.03.2024р про співпрацю (додаток до протоколу № 228 від 11.11.2024р) ще є довіреність від 15.03.2024р № 01-15/03/24 (додаток до протоколу № 228 від 11.11.2024р) на яку Ви чомусь не звернули увагу в якій чітко прописано що ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) уповноважує ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) представляти інтереси та виступати від імені Товариства з питань пропозицій та продажу продукції Товариства під час здійснення публічних закупівель через Інтернет ресурси, що є пов’язаною особою з іншими учасниками закупівлі а саме з ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44757703) щодо закупівлі: Труси чоловічі, Вид 2 відповідно ТС A01XJ.03066-210:2021 (01), Білизна натільна демісезонна, Вид 2 відповідно ТС А01XJ.80759-498:2023 (01), Білизна для холодної погоди (сорочка та кальсони), Вид 2 відповідно ТС А01XJ.80257-499:2023 (01), Шкарпетки літні (трекінгові), тип 1 відповідно ТС А01XJ.37739-360:2022 (01), Шкарпетки зимові (трекінгові), тип 2 відповідно ТС А01XJ.37739-360:2022 (01) ДК 021:2015:18310000-5 «Спідня білизна» закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-10-22-014044-a.
Керуючись вимогами статті 11 та 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Положенням про уповноважену особу, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у випадках, передбачених пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до вимог розділу 25 Оголошення «Фактом подання пропозиції учасника вважається його підтвердження відсутності таких підстав/обставин:…7. Пропозиція подана учасником закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника… У разі виявлення невідповідності щодо цього пункту в пропозиції учасника пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону».
Звертаю вашу увагу що представники Антимонопольного комітету України при здійсненні перевірок на предмет виявлення фактів наявності антиконкурентних узгоджених дій серед учасників процедур закупівель, користуються Методикою визначення відносин контролю, яка затверджена розпорядженням Антимонопольного комітету України від 24 грудня 2002 р. № 397-р. Дана методика встановлює загальний порядок виявлення ознак контролю, яким пов’язані юридичні та/або фізичні особи, з метою визначення складу суб’єкта господарювання як групи осіб у значенні абзацу дванадцятого статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
У зв’язку з поданням однакових (шаблонних) ВИМОГ від ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) ідентифікатор: UA-2024-10-22-014044-a.c2 та ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» ідентифікатор: UA-2024-10-22-014044-a.a1 вкотре змушує замовника переконатися що це є пов’язані особи між собою.
Замовник забов’язаний звернутися із запитами або скаргами щодо встановлення факту пов’язаності осіб або змови учасників до органів державної влади та правоохоронних органів, а саме:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказ МЕРТУ № 155 від 19.10.2011; ст. 7, 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
Державна фінансова інспекції України ст. 4 «Положення про державну фінансову інспекцію України», затвердженого Указом Президента України № 499/2011 від 23 квітня 2011 року, ст. 7 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
Органи прокуратури ст. 12 Закону України «Про прокуратуру»;
Правоохоронні органи Міністерства внутрішніх справ України ст. 2, 10 Закону України «Про міліцію»;
Антимонопольний комітет України ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ст. 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Відхилити вимогу ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703)) від 13.11.2024р ідентифікатор: UA-2024-10-22-014044-a.c2.
Протокол №228 від 11.11.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) залишити без змін.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо дій замовника
Номер:
74685fccb76640eda3b97bcd5c0f1699
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-10-22-014044-a.a1
Назва:
Вимога щодо дій замовника
Вимога:
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ВО Теркурій»
ЄДРПОУ: 44054296
Ідентифікатор закупівлі:
UA-2024-10-22-014044-a
СКАРГА
на дії Замовника
22.10.2024 року в системі публічних закупівель "PROZORRO" опубліковано оголошення про початок проведення відкритих торгів ДК 021:2015:18310000-5: Спідня білизна (надалі – Процедура закупівлі), де замовником виступила - ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА ТО120, код ЄДРПОУ 33248535.
Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, свої тендерні пропозиції (надалі - Пропозиції) для участі у процедурі закупівлі подали наступні учасники:
• Товариство з обмеженою відповідальністю «ВО «Теркурій» (далі – Скаржник);
• ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД»;
• Товариство з обмеженою відповідальністю "ВИРОБНИЧО-ТОРГОВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ШАРМЕ".
Проте, 11.11.2024 року Замовником був опублікований протокол №228, яким пропозиції учасників ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) та ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБʼЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) визнано пропозиціями пов`язаних між собою учасників та прийнято рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ВО «Теркурій».
Дане рішення обґрунтовується наявністю попередньо укладеного між ТОВ «ВО «Теркурій» та ТОВ «Олімп Євротрейд» договору №150324/01 від 15.01.2024 року (даний договір долучено до протоколу №228) та виданої на підставі даного Договору довіреності із уповноваженням директора ТОВ «ВО «Теркурій» на здійснення певного переліку дій, виключно в межах умов укладеного договору.
Вважаємо, що Замовник упереджено оцінив пропозицію учасника та неправомірно відхилив пропозицію Скаржника.
Вважаємо, що взаємозв’язок між особами виражається через здійснення контролю (у тому числі перебування під спільним контролем), або через відносини представництва (наприклад, у разі взаємної участі в капіталі, спільних засновників (чи засновників-родичів) чи перебування під спільним контролем). Під здійсненням контролю розуміється можливість здійснення вирішального впливу або вирішальний вплив на господарську діяльність учасника процедури закупівлі безпосередньо або через більшу кількість пов’язаних фізичних чи юридичних осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, що надають можливість визначати умови господарської діяльності, надавати обов’язкові до виконання вказівки або володіння часткою (паєм, пакетом акцій), що становить не менше ніж 25 відсотків статутного капіталу учасника процедури закупівлі.
Щодо договору №150324/01 від 15.01.2024 року укладеного між ТОВ «ВО «Теркурій» та ТОВ «Олімп Євротрейд» вважаємо за необхідне повідомити наступне. За умовами укладеного договору, ТОВ «Олімп Євротрейд» зобов’язується поставити Товару, а Покупець – ТОВ «ВО «Теркурій», зобов’язується прийняти Товар та сплатити його повну вартість. Отже, очевидно, що правовідносини визначені даним Договором поширюються виключно на купівлю – продаж певного виду Товару, та не несе за собою надання учасникам статусу пов`язаних між собою юридичних осіб.
Відповідно до абзацу 4 статті 1 Закону про конкуренцію пов’язаними особами є юридичні та/або фізичні особи, які спільно або узгоджено здійснюють господарську діяльність, у тому числі спільно або узгоджено чинять вплив на господарську діяльність суб’єкта господарювання.
Отже, у контексті публічних закупівель, сам по собі факт укладеного договору купівлі-продажу в минулому не робить осіб пов'язаними в розумінні Закону України "Про публічні закупівлі". Пов'язаними особами, як правило, вважаються ті, хто має поточні відносини, які можуть вплинути на неупередженість у тендері, такі як родинні зв'язки, взаємозалежність або контроль однієї особи над іншою.
Для визнання осіб пов'язаними, має бути встановлений саме той зв’язок, який створює потенційний конфлікт інтересів або можливість впливу однієї особи на рішення іншої у межах тендеру. Відповідно до закону, пов'язаність стосується переважно:
родинних відносин (наприклад, близькі родичі);
фінансової чи корпоративної залежності (наприклад, якщо одне підприємство контролює інше).
Отже, факт укладення договору в минулому (без інших зв’язків чи залежностей) не є підставою для автоматичного визнання осіб пов'язаними у тендері.
З огляду на це, вважаємо, що Замовник при оцінці пропозиції Скаржника порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлені ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення пропозиції Скаржника, що в свою чергу призвело до порушення його майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам Тендерної документації та є найбільш економічно вигідною.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому.
ТОВ «ВО «Теркурій» уважно вивчивши Протокол, не погоджується з рішеннями Замовника. Вважає, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника порушено основні принципи здійснення публічних закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість на прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі (частина 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі»), внаслідок надання необгрунтованої оцінки наявних в минулому правовідносин між учасниками закупівлі, щодо укладеного Договору, що є підставою для визнання дій Замовника неправомірним.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Скасувати Протокол №228 від 11.11.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВО «Теркурій».
Директор ТОВ «ВО «Теркурій» Богдан ЗАЗУЛЯ
Пов'язані документи:
Замовник
- довіреність Олімп Євротрейд.pdf 13.11.2024 11:05
Дата подачі:
12.11.2024 18:34
Вирішення:
Доброго дня! Шановний учасник ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) якщо Ви уважно вивчили Протокол №228 від 11.11.2024р в якому зазначені документи для відхилення пропозиції де окрім договору № 150324/01 від 15.03.2024р про співпрацю (додаток до протоколу № 228 від 11.11.2024р) ще є довіреність від 15.03.2024р № 01-15/03/24 (додаток до протоколу № 228 від 11.11.2024р) на яку Ви чомусь не звернули увагу в якій чітко прописано що ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) уповноважує ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) представляти інтереси та виступати від імені Товариства з питань пропозицій та продажу продукції Товариства під час здійснення публічних закупівель через Інтернет ресурси, що є пов’язаною особою з іншими учасниками закупівлі а саме з ТОВ «ОЛІМП ЄВРОТРЕЙД» (ЄДРПОУ 44757703) щодо закупівлі:Труси чоловічі, Вид 2 відповідно ТС A01XJ.03066-210:2021 (01), Білизна натільна демісезонна, Вид 2 відповідно ТС А01XJ.80759-498:2023 (01), Білизна для холодної погоди (сорочка та кальсони), Вид 2 відповідно ТС А01XJ.80257-499:2023 (01), Шкарпетки літні (трекінгові), тип 1 відповідно ТС А01XJ.37739-360:2022 (01), Шкарпетки зимові (трекінгові), тип 2 відповідно ТС А01XJ.37739-360:2022 (01) ДК 021:2015:18310000-5 «Спідня білизна» закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2024-10-22-014044-a.
Керуючись вимогами статті 11 та 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), Положенням про уповноважену особу, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у випадках, передбачених пунктами 1, 2 частини 1 статті 31 Закону.
Відповідно до вимог розділу 25 Оголошення «Фактом подання пропозиції учасника вважається його підтвердження відсутності таких підстав/обставин:…7. Пропозиція подана учасником закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника… У разі виявлення невідповідності щодо цього пункту в пропозиції учасника пропозиція учасника вважається такою, що не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, та підлягає відхиленню на підставі п. 1 ч. 13 ст. 14 Закону».
Звертаю вашу увагу що представники Антимонопольного комітету України при здійсненні перевірок на предмет виявлення фактів наявності антиконкурентних узгоджених дій серед учасників процедур закупівель, користуються Методикою визначення відносин контролю, яка затверджена розпорядженням Антимонопольного комітету України від 24 грудня 2002 р. № 397-р. Дана методика встановлює загальний порядок виявлення ознак контролю, яким пов’язані юридичні та/або фізичні особи, з метою визначення складу суб’єкта господарювання як групи осіб у значенні абзацу дванадцятого статті 1 Закону України «Про захист економічної конкуренції».
З урахуванням специфіки предмета закупівлі, замовник також може звернутися із запитами або скаргами щодо встановлення факту пов’язаності осіб або змови учасників до органів державної влади та правоохоронних органів, а саме:
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України наказ МЕРТУ № 155 від 19.10.2011; ст. 7, 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
Державна фінансова інспекції України ст. 4 «Положення про державну фінансову інспекцію України», затвердженого Указом Президента України № 499/2011 від 23 квітня 2011 року, ст. 7 Закону України «Про здійснення державних закупівель»;
Органи прокуратури ст. 12 Закону України «Про прокуратуру»;
Правоохоронні органи Міністерства внутрішніх справ України ст. 2, 10 Закону України «Про міліцію»;
Антимонопольний комітет України ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», ст. 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель».
Відхилити вимогу ТОВ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «ТЕРКУРІЙ» (ЄДРПОУ 44054296) від 12.11.2024р ідентифікатор: UA-2024-10-22-014044-a.a1.
Протокол №228 від 11.11.2024 року, яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВО «Теркурій» залишити без змін.
Статус вимоги:
Відхилено