• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво споруди цивільного захисту (укриття) на території Старокривинського будинку-інтернату для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю по вул. Перемоги 76А в с. Старий Кривин Нетішинської міської територіальної громади Шепетівського району Хмельницької області

Завершена

5 966 277.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 831.39 UAH
Період оскарження: 26.07.2024 15:34 - 15.08.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 9ee56462bddd4dd789e52d0216b05f71
Ідентифікатор запиту: UA-2024-07-26-007566-a.b1
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 13.08.2024 17:33
Автор: ТОВ "Хоббіт хаус", Левковська Ілона +380639565569 hobbithouse2022@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5f8149bad1214b189cccfb90fa216b72
Заголовок пункту скарги: кваліфікаційній критерій відносно розміру статутного капіталу є дискримінаційною вимогою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В пункті 6.5.3 розділу VI тендерної документації встановлено кваліфікаційній критерій до учасників (вимогу щодо розміру статутного капіталу учасника у розмірі не менше 2.5000.000, 00 грн.), який носить дискримінаційний характер.
Замовник 09.08.2024р. вніс зміни до розділу VI тендерної документації та додав пункт 6.5.3. з наступним змістом - У зв’язку високими ризиками, асоційованими з виконанням договору, що буде укладений за результатами проведеної процедури закупівлі та тим фактом, що своєчасне та правильне виконання договору на закупівлю має вирішальне значення для забезпечення навчального процесу потенційний учасник повинен мати статутний (складений) капітал (пайовий фонд) в розмірі не менше двох мільйонів п’ятсот тисяч гривень. Для підтвердження відповідності вказаній вимозі Учасник надає в складі пропозиції копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Замовник жодним чином не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище умови. Розмір статутного капіталу не гарантує своєчасне та правильне виконання договору.
Водночас, Замовник може передбачити тендерною документацією інший інструмент забезпечення виконання договору, а саме банківську гарантію, тобто зобов’язання Банку з виконання зобов’язань свого клієнта за контрактом, договором, тендером.
Відповідно до Закону України "Про господарські товариства", Закону України "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю", Господарського кодексу України обмеження щодо мінімального розміру статутного капіталу на сьогодні не встановлено обов’язкового мінімального розміру статутного капіталу для приватних підприємств, розмір статутного капіталу приватного підприємства визначається засновником (засновниками) самостійно.
Отже, вимога Замовника щодо розміру статутного капіталу є такою що не відповідає вимогам законодавства України, та є дискримінаційною по відношенню до учасників чий статутний капітал менше ніж 2.500.000,00 грн. (аналогічного висновку дійшла Комісії у рішенні № 5728-р/пк-пз від 25.03.2020, копія рішення додається).
Вимагаємо привести тендерну документацію у відповідність діючому законодавству України, прибравши дискримінаційну вимогу, а саме виключити пункт 6.5.3 з розділу VI тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a322e24b9ea44dca9f86c24541caf260
Заголовок пункту скарги: кваліфікаційний критерій учасника - обов’язкова наявність в штаті учасника не менше 25 осіб - є дискримінаційним
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом II додатку 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій учасника - обов’язкова наявність в штаті учасник не менше 25 осіб. Замовник встановив, що штат учасника обовʼязково має складатись з мінімальної працівників відповідних посад, а саме Головний інженер (1), Виконавець робіт (1), Машиніст крану (кранівник) (1), Муляр (5), Підсобний робітник (2), Покрівельник (2), Штукатур (1), Слюсар будівельний (1), Бетоняр (1), Майстер (1).
На підтвердження інформації щодо наявності в Учасника працівників, яка міститься в довідці, йому необхідно у складі пропозиції надати копії трудових книжок (витягів із трудових книжок) або копії наказів про призначення на посаду, або інших документів, які підтверджують наявність трудових правовідносин Учасника з відповідними працівниками, зазначеними у Довідці.
Наявність працівників підтверджується Податковим розрахунком (витягом з нього) сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І квартал 2024 року або Звітом із праці за І квартал 2024 року.
Зазначена вимога не надає можливості прийняти участь у Процедурі закупівлі тим учасникам, які не мають у штаті необхідної кількості працівників (зокрема, станом на кінцевий строк подання тендерних пропозицій), разом з цим, готові виконати будівництво у відповідності до вимог Документації. Більш того, тендерна документація передбачає вимогу наявності виключно штатних працівників, тоді як виконувати роботи можуть підрядники необхідної кваліфікації згідно цивільно-правових угод.
Також конкретизація посад працівників (Головний інженер (1), Виконавець робіт (1), Машиніст крану (кранівник) (1), Муляр (5), Підсобний робітник (2), Покрівельник (2), Штукатур (1), Слюсар будівельний (1), Бетоняр (1), Майстер (1)), обмежує конкуренцію учасників.
Враховуючи викладене, взяти участь зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають працівників відповідної кваліфікації саме у штаті підприємства (що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, зокрема, Скаржника). (аналогічного висновку дійшла Комісії у рішенні № 12960-р/пк-пз від 19.12.2018, копія рішення додається).
Дії Замовника порушують принципи здійснення закупівель, визначені статтею 3 Закону, а саме — недискримінація учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Вимагаємо внести зміни до пункту ІІ Додатку 1 тендерної документації, якими видалити вимоги до розміру штату працівників, видалити вимоги щодо зазначення посад працівників, передбачити можливість надання цивільно-правових угод для підтвердження необхідної наявності працівників для своєчасного виконання робіт.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: a242a5876a094772aac3e95e4e5e139d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційний кваліфікаційний критерій учасника – наявність мінімальної кількості обладнання та механізмів, що повинні бути в учасника для своєчасного виконання робіт (Бульдозер (3), Екскаватор (1), Баштовий кран (2), Автокран (1), Автовишка (1), Автомобілі-самоскиди (2), Автобетонозмішувач (1)).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом I додатку 1 до тендерної документації встановлено кваліфікаційний критерій учасника – наявність мінімальної кількості обладнання та механізмів, що повинні бути в учасника для своєчасного виконання робіт (Бульдозер (3), Екскаватор (1), Баштовий кран (2), Автокран (1),
Автовишка (1), Автомобілі-самоскиди (2), Автобетонозмішувач (1)).
Скаржник вважає наведену вище вимогу дискримінаційною щодо інших субʼєктів господарювання зважаючи на надмірну деталізацію конкретних видів обладнання, в т.ч. без можливості надати документи щодо наявності альтернативної техніки або обладнання, що може виконувати аналогічні функції для своєчасного виконання робіт. Окрім того, вимоги до кількості конкретного обладнання жодним чином не обґрунтовано Замовником.
Вимагаємо внести зміни до пункту І Додатку 1 тендерної документації, якими змінити положення щодо мінімальної кількості конкретних видів техніки та передбачити можливість надати документи щодо наявності альтернативної техніки або обладнання, що може виконувати аналогічні функції для своєчасного виконання робіт.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації