-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя
Відкриті торги проводяться у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та інших нормативно-правових актів України, які мають до неї відношення
Завершена
3 853 180.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 19 265.90 UAH
мін. крок: 0.5% або 19 265.90 UAH
Період оскарження:
03.07.2024 16:01 - 12.07.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ - ТРАНС» та визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА»
Номер:
8e66eb79f86c40c7841419e6bf219821
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-07-03-008822-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ - ТРАНС» та визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА»
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ЮНІЯ UA-2024-07-03-008822-a.doc 23.07.2024 17:58
- Скарга_UA-2024-07-03-008822-а.pdf 23.07.2024 17:58
- sign.p7s 23.07.2024 18:06
- рішення від 25.07.2024 № 12736.pdf 25.07.2024 17:03
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.08.2024 № 13203.pdf 05.08.2024 12:48
- рішення від 02.08.2024 № 13203.pdf 07.08.2024 10:35
- Пояснення до скарги від 23.07.2024 29.07.2024 15:07
- Пояснення до скарги від 23.07.2024 29.07.2024 15:07
- Договір № 42/24 від 01.07.2024 29.07.2024 15:07
- висоновок моніторингу 29.07.2024 15:07
- Довідка від 10.07.2024 № б/н 29.07.2024 15:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
23.07.2024 18:08
Дата розгляду скарги:
02.08.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.07.2024 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.08.2024 10:35
Дата виконання рішення Замовником:
08.08.2024 09:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано рішення комісії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 02.08.2024 №13203-р/пк-пз щодо скасування рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ЮНІЯ-ТРАНС" та рішення про визначення ТОВ "Дорожньо-будівельна компанія "ВАЛЕМІРА" переможцем процедури закупівлі UA-2024-07-03-008822-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
98cab13ee4934181b88633961c97b8d8
Заголовок пункту скарги:
незаконне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 15.07.2024 року до 16:06 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" 3 629 102,42
UAH з ПДВ 2 499 999,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» 3 595 064,95
UAH з ПДВ 3 088 000,00
UAH з ПДВ
18 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-18/3 від 18 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі також – Скаржник).
19 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-19/3 від 19 липня 2024 року, відповідно до якого було визначено переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА».
ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції, та рішенням Замовника щодо визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу №07-18/4 від 18 липня 2024 року: З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни, при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають прав на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу 5 Настанови № 281.
Звертаємо увагу що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 До тендерної документації, Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: це довідка, в якій зазначено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, за формою (далі – Довідка):
Додатково, в довільній формі зазначається інформація про наявність власної, орендованої матеріально-технічної бази (виробнича база, офіс та інш.). Надати підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Для забезпечення виконання вимог зазначених у технічному завданні обов’язкова наявність наступних машин/механізмів/устаткування/обладнання:
1. Автомобілі-самоскиди - не менше 2 од;
2. Котки дорожні не менше 2 од;
3. Машина поливально-мийна – не менше 1 од;
4. Асфальтоукладальники – не менше 1 од;
5. Машина для холодного фрезерування не менше 1 од;
6. Екскаватор/або екскаватор-навантажувач – не менше 2 од;
7. Автогудронатор/або бітумізатор – не менше 1 од;
8.Термометр для вимірювання температури асфальту – не менше 1 од;
9. Відбійний молоток- не менше 2 од;
10. Компресори пересувні - не менше 1 од;
На підтвердження технічного стану транспортних засобів надати необхідні документи у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу» від 30 січня 2012 р. № 137, чинні на момент подання тендерної пропозиції.
На підтвердження правового статусу набуття техніки (машин/механізмів/устаткування/обладнання) зазначеною у Довідці, надаються:
по власній техніці:
- на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтв про їх реєстрацію;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, балансову довідку або документ, який підтверджує право власності Учасника;
по орендованій техніці, за договором лізингу техніки або залученій техніці на інших правових підставах, Учасник надає у складі пропозиції:
- копію відповідного договору (договору оренди, договору лізингу, договору про співпрацю щодо експлуатації, договору користування, договору про надання послуг, тощо) з усіма додатками та невід’ємними частинами договору;
- копії свідоцтв про реєстрацію на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, документ від Власника або Орендаря, який підтверджує їх право власності або користування.
Договори та інші правочини, передбачені чинним законодавством України, надані Учасником на виконання вимог зазначених у цьому розділі, мають бути чинні протягом всього строку надання послуг, передбаченого тендерною документацією.
З метою своєчасного надання послуг (виконання робіт) учасник подає довідку, в довільній формі, в якій зазначається, що вся спецтехніка на час виконання робіт (надання послуг) буде розташована у межах м. Запоріжжя.
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір № 42/24 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС»;
- Договір №2024/07/02-4 про надання послуг від 07.02.2024 з ПРАТ «Запорізький асфальтобетонний завод»;
- Інші підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Разом з тим, зазначена в протоколі №07-18/4 від 18 липня 2024 року, техніка а саме фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, залучають за договором № 42/24 від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС».
Звертаємо увагу що згідно вищезазначеного договору машина дорожня комбінована поливо мийна залучається без осіб (екіпажу) що її обслуговують, що спростовує твердження замовника.
Водночас, тендерна документація не містить окремих вимог щодо пов’язаності такого кваліфікаційного критерію як наявність матеріально – технічної бази та складених кошторисних розрахунків. Учасники закупівлі можуть зазначати в кошторисній документації як власну техніку так і залучену/орендовану.
Окрім цього, Відповідно до пункту 4.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідального середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів.
Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у "Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва", затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 за № 931/32383).
Розрахунок вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів у звичайних умовах праці, провадиться із застосуванням міжрозрядних коефіцієнтів, які наведено у додатку 15 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 5.8 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Слід зазначити, що Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не містить обмежень щодо включення розрахунку заробітної плати працівників, які працюють на орендованому транспорті.
Звертаємо увагу, аналогічну позиціїю займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 17951-р/пк-пз від 08.11.2023 року.
Отже тендерна пропозиція скаржника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС».
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 44, 55-67 Особливостей –
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
Зазначена закупівля здійснюється у порядку визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 року (далі – Особливості).
Кінцевий строк для подання тендерних пропозицій було встановлено на 15.07.2024 року до 16:06 год.
За результатом проведення аукціону, було встановлено, що для участі у даній процедурі закупівлі свої тендерні пропозиції подали наступні учасники:
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮНІЯ-ТРАНС" 3 629 102,42
UAH з ПДВ 2 499 999,00
UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» 3 595 064,95
UAH з ПДВ 3 088 000,00
UAH з ПДВ
18 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-18/3 від 18 липня 2024 року, відповідно до якого було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі також – Скаржник).
19 липня 2024 року в електронній системі закупівель Замовником було оприлюднено Протокол уповноваженої особи № 07-19/3 від 19 липня 2024 року, відповідно до якого було визначено переможцем тендерну пропозицію учасника ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА».
ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції, та рішенням Замовника щодо визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Також, Скаржник вважає, що неправомірне рішення про відхилення його тендерної пропозиції може бути таким, що вчинене Замовником внаслідок корупційних дій або бездіяльності уповноваженої особи.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Відповідно до протоколу №07-18/4 від 18 липня 2024 року: З урахуванням вищенаведеного, Учасником у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни, при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні механізму (транспортних засобів): фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, що будуть залучені за договорами надання послуг разом з особами, які мають прав на керування такою технікою, чим не дотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 розділу 5 Настанови № 281.
Звертаємо увагу що відповідно до вимог пункту 1 Додатку 2 До тендерної документації, Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій: це довідка, в якій зазначено наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, необхідних для надання послуг, за формою (далі – Довідка):
Додатково, в довільній формі зазначається інформація про наявність власної, орендованої матеріально-технічної бази (виробнича база, офіс та інш.). Надати підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Для забезпечення виконання вимог зазначених у технічному завданні обов’язкова наявність наступних машин/механізмів/устаткування/обладнання:
1. Автомобілі-самоскиди - не менше 2 од;
2. Котки дорожні не менше 2 од;
3. Машина поливально-мийна – не менше 1 од;
4. Асфальтоукладальники – не менше 1 од;
5. Машина для холодного фрезерування не менше 1 од;
6. Екскаватор/або екскаватор-навантажувач – не менше 2 од;
7. Автогудронатор/або бітумізатор – не менше 1 од;
8.Термометр для вимірювання температури асфальту – не менше 1 од;
9. Відбійний молоток- не менше 2 од;
10. Компресори пересувні - не менше 1 од;
На підтвердження технічного стану транспортних засобів надати необхідні документи у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення обов’язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортного засобу» від 30 січня 2012 р. № 137, чинні на момент подання тендерної пропозиції.
На підтвердження правового статусу набуття техніки (машин/механізмів/устаткування/обладнання) зазначеною у Довідці, надаються:
по власній техніці:
- на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації, копії свідоцтв про їх реєстрацію;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, балансову довідку або документ, який підтверджує право власності Учасника;
по орендованій техніці, за договором лізингу техніки або залученій техніці на інших правових підставах, Учасник надає у складі пропозиції:
- копію відповідного договору (договору оренди, договору лізингу, договору про співпрацю щодо експлуатації, договору користування, договору про надання послуг, тощо) з усіма додатками та невід’ємними частинами договору;
- копії свідоцтв про реєстрацію на машини та механізми, які підлягають обов’язковій державній реєстрації;
- на машини/механізми/устаткування/обладнання, реєстрація по яких не передбачена діючим законодавством України, документ від Власника або Орендаря, який підтверджує їх право власності або користування.
Договори та інші правочини, передбачені чинним законодавством України, надані Учасником на виконання вимог зазначених у цьому розділі, мають бути чинні протягом всього строку надання послуг, передбаченого тендерною документацією.
З метою своєчасного надання послуг (виконання робіт) учасник подає довідку, в довільній формі, в якій зазначається, що вся спецтехніка на час виконання робіт (надання послуг) буде розташована у межах м. Запоріжжя.
На підтвердження зазначеної вимоги, в складі тендерної пропозиції Скаржника містяться:
- Договір № 42/24 про надання послуг по експлуатації будівельних машин та механізмів від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС»;
- Договір №2024/07/02-4 про надання послуг від 07.02.2024 з ПРАТ «Запорізький асфальтобетонний завод»;
- Інші підтверджуючі документи щодо правових підстав набуття права власності/користування на зазначену матеріально-технічну базу.
Разом з тим, зазначена в протоколі №07-18/4 від 18 липня 2024 року, техніка а саме фреза дорожня, каток дорожній, асфальтоукладач, машина дорожня комбінована поливо мийна, залучають за договором № 42/24 від 01.07.2024 з ПРАТ «БІАС».
Звертаємо увагу що згідно вищезазначеного договору машина дорожня комбінована поливо мийна залучається без осіб (екіпажу) що її обслуговують, що спростовує твердження замовника.
Водночас, тендерна документація не містить окремих вимог щодо пов’язаності такого кваліфікаційного критерію як наявність матеріально – технічної бази та складених кошторисних розрахунків. Учасники закупівлі можуть зазначати в кошторисній документації як власну техніку так і залучену/орендовану.
Окрім цього, Відповідно до пункту 4.3 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» розрахунок заробітної плати провадиться на підставі нормативно-розрахункових трудовитрат і вартості людино-години відповідального середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів.
Вартість людино-години робітників по об’єктах будівництва, що споруджуються за рахунок державних коштів, обчислюється з урахуванням положень, викладених у "Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується під час визначення вартості будівництва", затвердженому наказом Мінрегіону від 20 жовтня 2016 № 281 та зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2016 року за № 1469/29599 (в редакції наказу Мінрегіону від 27 липня 2018 № 196, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 16 серпня 2018 за № 931/32383).
Розрахунок вартості людино-години відповідного середнього нормативного розряду робіт, які виконуються ланкою робітників-будівельників, монтажників, та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів у звичайних умовах праці, провадиться із застосуванням міжрозрядних коефіцієнтів, які наведено у додатку 15 цієї Настанови.
Відповідно до пункту 5.8 Настанови з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні.
У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Слід зазначити, що Настанова з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" не містить обмежень щодо включення розрахунку заробітної плати працівників, які працюють на орендованому транспорті.
Звертаємо увагу, аналогічну позиціїю займає комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у рішенні № 17951-р/пк-пз від 08.11.2023 року.
Отже тендерна пропозиція скаржника ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Враховуючи викладене вище, Замовник неправомірно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС».
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статей 5, 18 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 44, 55-67 Особливостей –
ПРОСИМО:
1. Прийняти дану скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Департаментом муніципального управління Запорізької міської ради під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
4. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ДОРОЖНЬО-БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ВАЛЕМИРА» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
3. Зобов’язати Департамент муніципального управління Запорізької міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЮНІЯ-ТРАНС» у закупівлі по предмету Ремонт інфраструктури у сфері дорожнього господарства (вулиць і доріг комунальної власності): поточний ремонт внутрішньоквартальних доріг та проїздів у Комунарському та Шевченківському районах м. Запоріжжя (Код ДК 021-2015 (CPV): 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-07-03-008822-a