• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Трускавецької міської територіальної громади Дрогобицького району Львівської області (ДК 021:2015 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги)

Публікується відповідно до Особливостей визначених Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р.зі змінами, Код номенклатурної позиції відповідно до наказу МЕРТ №1082 від 11.06.2020: ДК 021:2015: 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.

Завершена

1 700 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 500.00 UAH
Період оскарження: 03.05.2024 14:16 - 01.06.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022

Номер: 45858daa40c14e9c9e8b1ef0c6a7d7a7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-005534-a.b3
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 30.05.2024 15:12
Автор: КОНСОРЦІУМ «ЗемАрхКонсалт», Роман Балабаник +380982437545 zemarhkonsalt.lviv@gmail.com

Пункт скарги

Номер: c103137ddaac4ad1836e641fedcb7e98
Заголовок пункту скарги: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Опис заперечення: встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі послуг
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: . Розділом 1 Додатку №1 ТД передбачено перелік документів, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям встановленим замовником відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
Частиною 3 розділу Додатку №1 встановлено наступні вимоги щодо інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційному критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)»:
3.1. Інформаційна довідка у довільній формі про виконання аналогічного договору на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі.
3.2. Скановані копії з оригіналів аналогічних договорів , що наведено в довідці про виконання аналогічних договорів.
3.3. Скановані копії з оригіналів листів-відгуків про виконання договору, що наведено у довідці та підтверджено договором. Відгук повинен бути датований не раніше дати оголошення даної закупівлі, бути належно оформлений, містити вихідний номер та дату видачі такого документу.
3.4. Документи, що підтверджують виконання (акти виконаних робіт (наданих послуг) за аналогічними договорами, що подані в складі тендерної пропозиції.
3.5. Скановану копію платіжних доручень підтверджуючих факт виконання аналогічного договору, зазначеного у пп.3.1, 3.2. цього пункту.
3.6. Рішення (оригінал, копія) про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, що наведено у довідці у пп.3.1.
*Замовниками згідно з договорами можуть бути суб’єкти будь-якої форми власності.

Із вимог тендерної документації можна встановити, що Замовник вимагає договір вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, що дорівнює 1 275 000 грн!!!
Скаржник вважає таку вимогу до кваліфікаційного критерію «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» виключно дискримінаційною, надмірною та такою, що обмежує участь у закупівлі потенційних учасників процедури закупівлі, у тому числі Скаржника, зважаючи на наступне:

По перше, слід вказати, що Скаржник є об’єднанням учасників, який діє у організаційно правовій формі «Консорціум» до складу якого входять: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "КАЙЛАС-К" (ЄДРПОУ 36191822) та ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "КАЙЛАС-К", (ЄДРПОУ 37749053), що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.04.2024 (Додаток 1 до Скарги)
Частиною 5 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації
Скаржник має досвід виконання аналогічних договорів, що є предметом закупівлі. Для участь у процедурі закупівлі Скаржник планував зазначити наступний досвід виконання аналогічного (их) договору (ів):
- Кутська селищна рада Косівського району Івано – Франківської області (ЄДРПОУ 04354249); Договір №03-23/126 від 27.06.2023; Предмет договору - Розробка технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах Кутської селищної територіальної громади із використанням геоінформаційних технологій» (Класифікація за ДК 021-2015 (CPV) 71250000-5- Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги); Сума договору - 565 000,00 грн. (Додаток 2 до Скарги);

Згідно положень пункту 3 частини 2 статі 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Із наданого договору до Скарги чітко прослідковується те, що у Скаржника наявний документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)

Однак через встановлення у тендерній документації дискримінаційної умови щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) «вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі» Скаржник не має можливості взяти участь у такій закупівлі.
Очікувана вартість закупівлі становить – 1 700 000,00 грн.
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору на суму 565 000,00 грн.
У Скаржника постає логічне питання «Яка різниця між договором на надання послуг на суму 565 000,00 гривень чи 1 700 000,00 грн?»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 519df86912c848f999fb4131c6f88b34
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-005534-a.c2
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 20.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.05.2024 17:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.05.2024 16:32
Дата виконання рішення Замовником: 26.05.2024 15:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано,
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЛЕНД", Баранчик Ганна Сергіївна 380950220445 ualand2021@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 10f42bc6205d421d990f2fca4085ea3a
Заголовок пункту скарги: дискримінаційні умови тендерної документації
Опис заперечення: 1. Відповідно до пп. 4.4. розділу 1 ТД строк надання послуг - до 06 червня 2024 року.
Однак, враховуючи умови технічного завдання та строки проведення процедури закупівлі, неможливим є дотримання строку надання послуг, що визначений Замовником.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 11.05.2024 р., аукціон буде проведено 13.05.2024 р. Відповідно до Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п'ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, навіть у разі визначення переможця у день аукціону, та укладення договору у перший же день після закінчення строків на оскарження, для виконання договору учасникам залишається менше 3 тижнів, що порушує права та законні інтереси таких виконавців, зокрема ТОВ «ЮЛЕНД».
Вказаний строк на розроблення та передачу Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок є дискримінаційним, необґрунтованим та таким, що порушує норми чинного законодавства України.
ТОВ «ЮЛЕНД» є професійним оператором ринку землевпорядних послуг, у тому числі в сфері нормативної грошової оцінки, та має значну кількість завершених договорів, за результатами виконання яких послуги було надано якісно та своєчасно у розумний строк, визначений в договорі, зокрема:
1) Договір № 1/12-06 від 12.06.2023 року на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Сюртівської сільської територіальної громади;
2) Договір № 2/18-05 від 24.05.2022 року на надання послуг з проведення нормативної грошової оцінки земель Пийтерфолвівської територіальної громади;
3) Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади.
Встановлення Замовником в Документації строк надання послуг менше 3 тижнів є об'єктивно занадто коротким строком для розроблення документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що свідчить про упереджений підхід Замовника до потенційного переможця закупівлі та порушує право Скаржника на участь у закупівлі, якісне надання послуг за результатами такої закупівлі та отримання прибутку.
Статтею 15 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативно- грошова оцінка земельних ділянок може проводитися на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом. Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що "нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Порядок виконання нормативної грошової оцінки земельних ділянок передбачено Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Відповідно до ст.20 Закону України "Про оцінку земель" та п. 19 Методики за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок включає:
1. рішення про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
2. завдання на виконання робіт;
3. пояснювальну записку, що містить відомості про місце розташування території територіальної громади, чисельність населення територіальної громади, її адміністративного центру та інших населених пунктів, обґрунтування оціночного зонування території територіальної громади та визначення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
4. відомості про величину нормативів капіталізованого рентного доходу;
5. схему оціночних районів;
6. таблицю із зазначенням для кожного оціночного району коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зони впливу великих міст (Км1), коефіцієнта, який враховує курортно-рекреаційне значення населених пунктів (Км2), коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зон радіаційного забруднення (Км3), коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
7. схему природно-сільськогосподарських районів на територію територіальної громади;
8. картограму агровиробничих груп ґрунтів на територію територіальної громади;
9. таблицю із зазначенням переліку агровиробничих груп ґрунтів та їх балів бонітету за сільськогосподарськими угіддями;
10. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують цільове призначення земельної ділянки (Кцп);
11. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують особливості використання земельної ділянки в межах категорії земель за основним цільовим призначенням (Кмц);
12. розрахунок добутку коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за період від затвердження нормативу капіталізованого рентного доходу до дати проведення оцінки (Кні).
Таким чином, для складання технічної документації з нормативної грошової оцінки розробник має провести цілий комплекс робіт та заходів, направлених на збір необхідної інформації, створення схем оціночних районів, здійснення розрахунків нормативно- грошової оцінки земельних ділянок, складання необхідних документів, що включаються до технічної документації та здійснення інших заходів.
Встановлений Замовником строк не є "розумним" для виконання такого виду послуг відповідно до норм чинного законодавства.
Відповідно до пункту 1 Методики - об'єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини). Згідно вимог Технічного завдання, що є додатком 2 Документації, площа проведення нормативної грошової оцінки складає 207.9 кв.км., що є значним обсягом послуг і потребує розумно встановленого строку на якісне надання таких послуг.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «ЮЛЕНД» не має досвіду співпраці з замовником, що ставить його в нерівні умови конкуренції з колишніми контрагентами Замовника, які вже мають напрацьовану базу архівних матеріалів, які безпосередньо будуть використані в процесі надання послуг, що значно мінімізує час на збір вихідних даних.
Враховуючи дане, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та усунути дискримінаційні вимоги щодо строку надання послуг в частині розроблення та передачі Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
2. Відповідно до пункту 3.8. розділу 3 ТД учасники мають надати оригінал або належно завірену копію сертифікату на систему управління якістю стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «ЮЛЕНД» не може виконати дану вимогу документації з огляду на наступне.
ТОВ «ЮЛЕНД» пройшов сертифікацію на систему управління якістю відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та отримав сертифікат, виданий органом, який внесено до НААУ.
Однак, у даному сертифікаті вказано діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, що, звісно, включає в себе виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), проте, дана сфера прямо не зазначена в сертифікаті, що дає можливість замовнику безпідставно відхилити пропозицію ТОВ «ЮЛЕНД».
Хочемо зазначити, що у сертифікатах ISO вказується саме код КВЕД організації, що сертифікується. Неможливим є зазначити в сертифікаті виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), оскільки відсутній такий код у КВЕД.
Враховуючи дане, виконати вимогу ТД є неможливим для ТОВ «ЮЛЕНД».
Тому, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині.

3. Відповідно до пп. 4 п.5.4. розділу 5 ТД, Учасник у складі пропозиції повинні надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Виконавчим комітетом Трускавецької міської ради. Довідка повинна включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Виходячи із вимоги замовника вбачається, що Замовник повинен надати учасникам підтвердження, про відсутність в Учасника з Замовником негативного досвіду співпраці, ще до початку подання пропозиції та до моменту розкриття.
Отже, Замовник до моменту аукціону буде знати, хто з учасників планує брати участь в торгах, оскільки такі учасники повинні звернутися до замовника за отриманням довідки для участі в торгах
Цим самим Замовник дискримінує учасника ТОВ «ЮЛЕНД», оскільки може на власний розсуд надати або взагалі не надати вище зазначену довідку.
Даною вимогою документації замовник ставить учасників у залежність від своїх дій, що може призвести до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ЮЛЕНД».
Таким чином, участь кожного потенційного учасника процедури закупівлі, зокрема і ТОВ «ЮЛЕНД», буде залежати від волі Замовника, оскільки, якщо Замовник не надасть ТОВ «ЮЛЕНД» відповідну довідку, пропозиція ТОВ «ЮЛЕНД» бути відхилена через ненадання такого документу.
Тобто участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, яким замовник надасть відповідну довідку.
Вимоги Замовника є незаконними та необґрунтованими, а отже такими, що порушують права учасників на добросовісну конкуренцію та об'єктивну, неупереджену оцінку Пропозицій.
Таким чином, по відношенню до ТОВ “ЮЛЕНД” вищенаведені вимоги є дискримінаційними.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу документації).

4. Відповідно до пп.1.1 додатку 1 до ТД Для надання послуг учасник повинен мати наступну матеріально-технічну базу, серед іншого:
Лідар – не менше 1 (однієї) одиниці;
Квадрокоптер – не менше 1 (однієї) одиниці.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Предметом даної закупівлі є «Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Трускавецької міської територіальної громади Дрогобицького району Львівської області». Даний вид документації не передбачає геодезичних робіт, а тому не передбачає необхідності у такому обладнанні, як лідар, квадрокоптер.

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
Зазначена вимога не відповідає наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою».
Затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 вимоги поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою.
Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3 розділу ІІ «Вимоги до технічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
– геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
– комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Геодезичні інструменти, комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка, програмне забезпечення повинні мати властивості та функціональність, необхідні для:
– забезпечення точності зйомки, що буде відповідати чинним стандартам і забезпечувати необхідну точність при визначенні поворотних точок меж земельних ділянок та інших об’єктів реєстрації у державному земельному кадастрі відносно найближчих пунктів державної геодезичної мережі;
– автоматизації процесу обробки результатів геодезичних робіт;
– складання документації із землеустрою у паперовій формі та у формі електронного документа;
– забезпечення складання документації із землеустрою у строки, встановлені законодавством.
Геодезичні інструменти підлягають періодичній повірці відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04.06.2015, затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці.
У зазначеному переліку лідар та квадрокоптер відсутні, оскільки ці пристрої не відносяться до засобів вимірювальної техніки (геодезичний інструмент), не підлягають періодичній повірці, а тому не можуть бути використані при проведенні робіт, що є предметом даної закупівлі.
Також звертаємо увагу, що зазначене питання вже розглядалося Органом оскарження у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-09-28-005783-c. Даним рішенням АМКУ Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення наявних порушень.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги документації).

5. Відповідно до пп.2.3. додатку 1 до ТД Виконавець зобов'язується своїми силами та засобами без залучення сторонніх виконавців виконати всі послуги в обсязі, передбаченому умовами договору. Дана вимога продубльована у пп.1.2. Додатку 5 (проект договору).
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Даною вимогою ТД замовник фактично позбавляє права учасників залучити для надання послуг спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, що не узгоджується з нормами Закону в цій частині.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника привести вимоги ТД у відповідність з нормами закону та виключити з неї неправомірні вимоги.

6. Відповідно до пп. 3 Додатку 1 до ТД учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, а саме: виконання аналогічного договору на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає дискримінаційною вимогу щодо надання саме 3 аналогічних договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» є суб’єктом господарювання, який має чималий досвід надання послуг щодо нормативної грошової оцінки земель, однак, у ТОВ «ЮЛЕНД» наявний лише 1 договір який відповідатиме всім встановленим замовником вимогам (Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади).
Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, ТОВ «ЮЛЕНД» маючи досвід виконання аналогічних предмету закупівлі послуг, не може взяти участь у даній закупівлі через надмірні та неправомірні вимоги замовника, що є дискримінаційними для нас і інших потенційних учасників закупівлі.
За таких умов, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічні договори на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів, що є дискримінаційним для ТОВ «ЮЛЕНД» та інших учасників процедури закупівлі.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД в цій частині.

7. Відповідно до додатку 2 до ТД У відповідності вимогам стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), учасник повинен надати його у складі пропозиції. Документ повинен бути виданий на ім’я учасника торгів та бути чиним на дату подання тендерної пропозиції.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2019 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013).
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Щодо вимоги тендерної документації – надати сертифікат ISO/ІЕС 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»:
Такий стандарт інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001 розроблений за допомогою НБУ. Це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
ТОВ «ЮЛЕНД» здійснює діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надає послуги технічного консультування в цих сферах, Замовником оголошено закупівлю за кодом ДК 71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.
Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо виконання договору. Тому дана вимога є дискримінаційною.
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 не є швидкою та простою, тому що отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, який потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше).
Враховуючи вище викладене, встановлення наведених вище вимог в ТД є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «ЮЛЕНД», що унеможливлює підготувати свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог Документації і взагалі позбавляє участі у цьому тендері.
ТОВ «ЮЛЕНД», на добровільній основі пройшло сертифікацію і має діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.», але вимоги замовника, зазначені вище, носять дискримінаційний характер щодо нашого підприємства та інших потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки для здійснення ТОВ "ЮЛЕНД" діяльності та виконання вимог чинного законодавства не потрібна наявність сертифікату ДСТУ ISO 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Таким чином, вимагаючи надання сертифікату 27001:2023, Замовник ставить в нерівне становище потенційних учасників процедури закупівлі, надаючи перевагу тим, які мають такий сертифікат, враховуючи особливості своєї економічної діяльності.
Тому, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дані вимоги.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 4.4. розділу 1 ТД строк надання послуг - до 06 червня 2024 року.
Однак, враховуючи умови технічного завдання та строки проведення процедури закупівлі, неможливим є дотримання строку надання послуг, що визначений Замовником.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 11.05.2024 р., аукціон буде проведено 13.05.2024 р. Відповідно до Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п'ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, навіть у разі визначення переможця у день аукціону, та укладення договору у перший же день після закінчення строків на оскарження, для виконання договору учасникам залишається менше 3 тижнів, що порушує права та законні інтереси таких виконавців, зокрема ТОВ «ЮЛЕНД».
Вказаний строк на розроблення та передачу Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок є дискримінаційним, необґрунтованим та таким, що порушує норми чинного законодавства України.
ТОВ «ЮЛЕНД» є професійним оператором ринку землевпорядних послуг, у тому числі в сфері нормативної грошової оцінки, та має значну кількість завершених договорів, за результатами виконання яких послуги було надано якісно та своєчасно у розумний строк, визначений в договорі, зокрема:
1) Договір № 1/12-06 від 12.06.2023 року на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Сюртівської сільської територіальної громади;
2) Договір № 2/18-05 від 24.05.2022 року на надання послуг з проведення нормативної грошової оцінки земель Пийтерфолвівської територіальної громади;
3) Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади.
Встановлення Замовником в Документації строк надання послуг менше 3 тижнів є об'єктивно занадто коротким строком для розроблення документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що свідчить про упереджений підхід Замовника до потенційного переможця закупівлі та порушує право Скаржника на участь у закупівлі, якісне надання послуг за результатами такої закупівлі та отримання прибутку.
Статтею 15 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативно- грошова оцінка земельних ділянок може проводитися на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом. Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що "нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Порядок виконання нормативної грошової оцінки земельних ділянок передбачено Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Відповідно до ст.20 Закону України "Про оцінку земель" та п. 19 Методики за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок включає:
1. рішення про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
2. завдання на виконання робіт;
3. пояснювальну записку, що містить відомості про місце розташування території територіальної громади, чисельність населення територіальної громади, її адміністративного центру та інших населених пунктів, обґрунтування оціночного зонування території територіальної громади та визначення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
4. відомості про величину нормативів капіталізованого рентного доходу;
5. схему оціночних районів;
6. таблицю із зазначенням для кожного оціночного району коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зони впливу великих міст (Км1), коефіцієнта, який враховує курортно-рекреаційне значення населених пунктів (Км2), коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зон радіаційного забруднення (Км3), коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
7. схему природно-сільськогосподарських районів на територію територіальної громади;
8. картограму агровиробничих груп ґрунтів на територію територіальної громади;
9. таблицю із зазначенням переліку агровиробничих груп ґрунтів та їх балів бонітету за сільськогосподарськими угіддями;
10. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують цільове призначення земельної ділянки (Кцп);
11. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують особливості використання земельної ділянки в межах категорії земель за основним цільовим призначенням (Кмц);
12. розрахунок добутку коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за період від затвердження нормативу капіталізованого рентного доходу до дати проведення оцінки (Кні).
Таким чином, для складання технічної документації з нормативної грошової оцінки розробник має провести цілий комплекс робіт та заходів, направлених на збір необхідної інформації, створення схем оціночних районів, здійснення розрахунків нормативно- грошової оцінки земельних ділянок, складання необхідних документів, що включаються до технічної документації та здійснення інших заходів.
Встановлений Замовником строк не є "розумним" для виконання такого виду послуг відповідно до норм чинного законодавства.
Відповідно до пункту 1 Методики - об'єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини). Згідно вимог Технічного завдання, що є додатком 2 Документації, площа проведення нормативної грошової оцінки складає 207.9 кв.км., що є значним обсягом послуг і потребує розумно встановленого строку на якісне надання таких послуг.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «ЮЛЕНД» не має досвіду співпраці з замовником, що ставить його в нерівні умови конкуренції з колишніми контрагентами Замовника, які вже мають напрацьовану базу архівних матеріалів, які безпосередньо будуть використані в процесі надання послуг, що значно мінімізує час на збір вихідних даних.
Враховуючи дане, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та усунути дискримінаційні вимоги щодо строку надання послуг в частині розроблення та передачі Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
2. Відповідно до пункту 3.8. розділу 3 ТД учасники мають надати оригінал або належно завірену копію сертифікату на систему управління якістю стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «ЮЛЕНД» не може виконати дану вимогу документації з огляду на наступне.
ТОВ «ЮЛЕНД» пройшов сертифікацію на систему управління якістю відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та отримав сертифікат, виданий органом, який внесено до НААУ.
Однак, у даному сертифікаті вказано діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, що, звісно, включає в себе виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), проте, дана сфера прямо не зазначена в сертифікаті, що дає можливість замовнику безпідставно відхилити пропозицію ТОВ «ЮЛЕНД».
Хочемо зазначити, що у сертифікатах ISO вказується саме код КВЕД організації, що сертифікується. Неможливим є зазначити в сертифікаті виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), оскільки відсутній такий код у КВЕД.
Враховуючи дане, виконати вимогу ТД є неможливим для ТОВ «ЮЛЕНД».
Тому, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині.

3. Відповідно до пп. 4 п.5.4. розділу 5 ТД, Учасник у складі пропозиції повинні надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Виконавчим комітетом Трускавецької міської ради. Довідка повинна включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Виходячи із вимоги замовника вбачається, що Замовник повинен надати учасникам підтвердження, про відсутність в Учасника з Замовником негативного досвіду співпраці, ще до початку подання пропозиції та до моменту розкриття.
Отже, Замовник до моменту аукціону буде знати, хто з учасників планує брати участь в торгах, оскільки такі учасники повинні звернутися до замовника за отриманням довідки для участі в торгах
Цим самим Замовник дискримінує учасника ТОВ «ЮЛЕНД», оскільки може на власний розсуд надати або взагалі не надати вище зазначену довідку.
Даною вимогою документації замовник ставить учасників у залежність від своїх дій, що може призвести до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ЮЛЕНД».
Таким чином, участь кожного потенційного учасника процедури закупівлі, зокрема і ТОВ «ЮЛЕНД», буде залежати від волі Замовника, оскільки, якщо Замовник не надасть ТОВ «ЮЛЕНД» відповідну довідку, пропозиція ТОВ «ЮЛЕНД» бути відхилена через ненадання такого документу.
Тобто участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, яким замовник надасть відповідну довідку.
Вимоги Замовника є незаконними та необґрунтованими, а отже такими, що порушують права учасників на добросовісну конкуренцію та об'єктивну, неупереджену оцінку Пропозицій.
Таким чином, по відношенню до ТОВ “ЮЛЕНД” вищенаведені вимоги є дискримінаційними.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу документації).

4. Відповідно до пп.1.1 додатку 1 до ТД Для надання послуг учасник повинен мати наступну матеріально-технічну базу, серед іншого:
Лідар – не менше 1 (однієї) одиниці;
Квадрокоптер – не менше 1 (однієї) одиниці.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Предметом даної закупівлі є «Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Трускавецької міської територіальної громади Дрогобицького району Львівської області». Даний вид документації не передбачає геодезичних робіт, а тому не передбачає необхідності у такому обладнанні, як лідар, квадрокоптер.

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
Зазначена вимога не відповідає наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою».
Затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 вимоги поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою.
Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3 розділу ІІ «Вимоги до технічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
– геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
– комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Геодезичні інструменти, комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка, програмне забезпечення повинні мати властивості та функціональність, необхідні для:
– забезпечення точності зйомки, що буде відповідати чинним стандартам і забезпечувати необхідну точність при визначенні поворотних точок меж земельних ділянок та інших об’єктів реєстрації у державному земельному кадастрі відносно найближчих пунктів державної геодезичної мережі;
– автоматизації процесу обробки результатів геодезичних робіт;
– складання документації із землеустрою у паперовій формі та у формі електронного документа;
– забезпечення складання документації із землеустрою у строки, встановлені законодавством.
Геодезичні інструменти підлягають періодичній повірці відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04.06.2015, затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці.
У зазначеному переліку лідар та квадрокоптер відсутні, оскільки ці пристрої не відносяться до засобів вимірювальної техніки (геодезичний інструмент), не підлягають періодичній повірці, а тому не можуть бути використані при проведенні робіт, що є предметом даної закупівлі.
Також звертаємо увагу, що зазначене питання вже розглядалося Органом оскарження у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-09-28-005783-c. Даним рішенням АМКУ Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення наявних порушень.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги документації).

5. Відповідно до пп.2.3. додатку 1 до ТД Виконавець зобов'язується своїми силами та засобами без залучення сторонніх виконавців виконати всі послуги в обсязі, передбаченому умовами договору. Дана вимога продубльована у пп.1.2. Додатку 5 (проект договору).
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Даною вимогою ТД замовник фактично позбавляє права учасників залучити для надання послуг спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, що не узгоджується з нормами Закону в цій частині.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника привести вимоги ТД у відповідність з нормами закону та виключити з неї неправомірні вимоги.

6. Відповідно до пп. 3 Додатку 1 до ТД учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, а саме: виконання аналогічного договору на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає дискримінаційною вимогу щодо надання саме 3 аналогічних договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» є суб’єктом господарювання, який має чималий досвід надання послуг щодо нормативної грошової оцінки земель, однак, у ТОВ «ЮЛЕНД» наявний лише 1 договір який відповідатиме всім встановленим замовником вимогам (Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади).
Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, ТОВ «ЮЛЕНД» маючи досвід виконання аналогічних предмету закупівлі послуг, не може взяти участь у даній закупівлі через надмірні та неправомірні вимоги замовника, що є дискримінаційними для нас і інших потенційних учасників закупівлі.
За таких умов, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічні договори на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів, що є дискримінаційним для ТОВ «ЮЛЕНД» та інших учасників процедури закупівлі.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД в цій частині.

7. Відповідно до додатку 2 до ТД У відповідності вимогам стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), учасник повинен надати його у складі пропозиції. Документ повинен бути виданий на ім’я учасника торгів та бути чиним на дату подання тендерної пропозиції.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2019 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013).
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Щодо вимоги тендерної документації – надати сертифікат ISO/ІЕС 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»:
Такий стандарт інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001 розроблений за допомогою НБУ. Це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
ТОВ «ЮЛЕНД» здійснює діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надає послуги технічного консультування в цих сферах, Замовником оголошено закупівлю за кодом ДК 71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.
Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо виконання договору. Тому дана вимога є дискримінаційною.
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 не є швидкою та простою, тому що отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, який потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше).
Враховуючи вище викладене, встановлення наведених вище вимог в ТД є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «ЮЛЕНД», що унеможливлює підготувати свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог Документації і взагалі позбавляє участі у цьому тендері.
ТОВ «ЮЛЕНД», на добровільній основі пройшло сертифікацію і має діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.», але вимоги замовника, зазначені вище, носять дискримінаційний характер щодо нашого підприємства та інших потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки для здійснення ТОВ "ЮЛЕНД" діяльності та виконання вимог чинного законодавства не потрібна наявність сертифікату ДСТУ ISO 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Таким чином, вимагаючи надання сертифікату 27001:2023, Замовник ставить в нерівне становище потенційних учасників процедури закупівлі, надаючи перевагу тим, які мають такий сертифікат, враховуючи особливості своєї економічної діяльності.
Тому, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дані вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: f8b3b444d7f34444ba9e9f998240add4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-05-03-005534-a.c1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 08.05.2024 00:02
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЮЛЕНД", Баранчик Ганна Сергіївна 380950220445 ualand2021@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 3b9e2687599e4e948853826d6a2353e3
Заголовок пункту скарги: дискримінаційність умов тендерної документації
Опис заперечення: 1.строк надання послуг - до 06 червня 2024 року. 2.сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT). 3. довідка довільної форми, видану Замовником відкритих торгів 4. вимоги до матеріально-технічної бази 5. Виконавець зобов'язується своїми силами та засобами без залучення сторонніх виконавців виконати всі послуги в обсязі, передбаченому умовами договору 6. вимоги до досвіду виконання аналогічних договорів 7.сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пп. 4.4. розділу 1 ТД строк надання послуг - до 06 червня 2024 року.
Однак, враховуючи умови технічного завдання та строки проведення процедури закупівлі, неможливим є дотримання строку надання послуг, що визначений Замовником.
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій 11.05.2024 р., аукціон буде проведено 13.05.2024 р. Відповідно до Особливостей з метою забезпечення права на оскарження рішень замовника до органу оскарження договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через п'ять днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, навіть у разі визначення переможця у день аукціону, та укладення договору у перший же день після закінчення строків на оскарження, для виконання договору учасникам залишається менше 3 тижнів, що порушує права та законні інтереси таких виконавців, зокрема ТОВ «ЮЛЕНД».
Вказаний строк на розроблення та передачу Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок є дискримінаційним, необґрунтованим та таким, що порушує норми чинного законодавства України.
ТОВ «ЮЛЕНД» є професійним оператором ринку землевпорядних послуг, у тому числі в сфері нормативної грошової оцінки, та має значну кількість завершених договорів, за результатами виконання яких послуги було надано якісно та своєчасно у розумний строк, визначений в договорі, зокрема:
1) Договір № 1/12-06 від 12.06.2023 року на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Сюртівської сільської територіальної громади;
2) Договір № 2/18-05 від 24.05.2022 року на надання послуг з проведення нормативної грошової оцінки земель Пийтерфолвівської територіальної громади;
3) Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади.
Встановлення Замовником в Документації строк надання послуг менше 3 тижнів є об'єктивно занадто коротким строком для розроблення документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що свідчить про упереджений підхід Замовника до потенційного переможця закупівлі та порушує право Скаржника на участь у закупівлі, якісне надання послуг за результатами такої закупівлі та отримання прибутку.
Статтею 15 Закону України "Про оцінку земель" передбачено, що нормативно- грошова оцінка земельних ділянок може проводитися на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом. Статтею 18 Закону України "Про оцінку земель" визначено, що "нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Порядок виконання нормативної грошової оцінки земельних ділянок передбачено Методикою нормативної грошової оцінки земельних ділянок, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2021 р. № 1147 (далі – Методика).
Відповідно до ст.20 Закону України "Про оцінку земель" та п. 19 Методики за результатами нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація. Технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок включає:
1. рішення про проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок;
2. завдання на виконання робіт;
3. пояснювальну записку, що містить відомості про місце розташування території територіальної громади, чисельність населення територіальної громади, її адміністративного центру та інших населених пунктів, обґрунтування оціночного зонування території територіальної громади та визначення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
4. відомості про величину нормативів капіталізованого рентного доходу;
5. схему оціночних районів;
6. таблицю із зазначенням для кожного оціночного району коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зони впливу великих міст (Км1), коефіцієнта, який враховує курортно-рекреаційне значення населених пунктів (Км2), коефіцієнта, який враховує розташування території територіальної громади в межах зон радіаційного забруднення (Км3), коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4);
7. схему природно-сільськогосподарських районів на територію територіальної громади;
8. картограму агровиробничих груп ґрунтів на територію територіальної громади;
9. таблицю із зазначенням переліку агровиробничих груп ґрунтів та їх балів бонітету за сільськогосподарськими угіддями;
10. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують цільове призначення земельної ділянки (Кцп);
11. таблицю із зазначенням коефіцієнтів, які враховують особливості використання земельної ділянки в межах категорії земель за основним цільовим призначенням (Кмц);
12. розрахунок добутку коефіцієнтів індексації нормативної грошової оцінки земель за період від затвердження нормативу капіталізованого рентного доходу до дати проведення оцінки (Кні).
Таким чином, для складання технічної документації з нормативної грошової оцінки розробник має провести цілий комплекс робіт та заходів, направлених на збір необхідної інформації, створення схем оціночних районів, здійснення розрахунків нормативно- грошової оцінки земельних ділянок, складання необхідних документів, що включаються до технічної документації та здійснення інших заходів.
Встановлений Замовником строк не є "розумним" для виконання такого виду послуг відповідно до норм чинного законодавства.
Відповідно до пункту 1 Методики - об'єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини). Згідно вимог Технічного завдання, що є додатком 2 Документації, площа проведення нормативної грошової оцінки складає 207.9 кв.км., що є значним обсягом послуг і потребує розумно встановленого строку на якісне надання таких послуг.
Частиною першою статті 5 Закону № 922-VIII визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону № 922-VIII замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
ТОВ «ЮЛЕНД» не має досвіду співпраці з замовником, що ставить його в нерівні умови конкуренції з колишніми контрагентами Замовника, які вже мають напрацьовану базу архівних матеріалів, які безпосередньо будуть використані в процесі надання послуг, що значно мінімізує час на збір вихідних даних.
Враховуючи дане, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації та усунути дискримінаційні вимоги щодо строку надання послуг в частині розроблення та передачі Замовнику технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
2. Відповідно до пункту 3.8. розділу 3 ТД учасники мають надати оригінал або належно завірену копію сертифікату на систему управління якістю стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT, ISO 9001:2015, IDT).
ТОВ «ЮЛЕНД» не може виконати дану вимогу документації з огляду на наступне.
ТОВ «ЮЛЕНД» пройшов сертифікацію на систему управління якістю відповідно до вимог стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 та отримав сертифікат, виданий органом, який внесено до НААУ.
Однак, у даному сертифікаті вказано діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах, що, звісно, включає в себе виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), проте, дана сфера прямо не зазначена в сертифікаті, що дає можливість замовнику безпідставно відхилити пропозицію ТОВ «ЮЛЕНД».
Хочемо зазначити, що у сертифікатах ISO вказується саме код КВЕД організації, що сертифікується. Неможливим є зазначити в сертифікаті виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому), оскільки відсутній такий код у КВЕД.
Враховуючи дане, виконати вимогу ТД є неможливим для ТОВ «ЮЛЕНД».
Тому, просимо зобов'язати Замовника внести зміни до Документації в цій частині.

3. Відповідно до пп. 4 п.5.4. розділу 5 ТД, Учасник у складі пропозиції повинні надати довідку довільної форми, видану Замовником відкритих торгів (з особливостями) не раніше дати оголошення даної процедури про те, що Учасник не має негативного досвіду співпраці з Замовником – Виконавчим комітетом Трускавецької міської ради. Довідка повинна включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, а також назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Виходячи із вимоги замовника вбачається, що Замовник повинен надати учасникам підтвердження, про відсутність в Учасника з Замовником негативного досвіду співпраці, ще до початку подання пропозиції та до моменту розкриття.
Отже, Замовник до моменту аукціону буде знати, хто з учасників планує брати участь в торгах, оскільки такі учасники повинні звернутися до замовника за отриманням довідки для участі в торгах
Цим самим Замовник дискримінує учасника ТОВ «ЮЛЕНД», оскільки може на власний розсуд надати або взагалі не надати вище зазначену довідку.
Даною вимогою документації замовник ставить учасників у залежність від своїх дій, що може призвести до дискримінації учасників, в тому числі і ТОВ «ЮЛЕНД».
Таким чином, участь кожного потенційного учасника процедури закупівлі, зокрема і ТОВ «ЮЛЕНД», буде залежати від волі Замовника, оскільки, якщо Замовник не надасть ТОВ «ЮЛЕНД» відповідну довідку, пропозиція ТОВ «ЮЛЕНД» бути відхилена через ненадання такого документу.
Тобто участь в процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, яким замовник надасть відповідну довідку.
Вимоги Замовника є незаконними та необґрунтованими, а отже такими, що порушують права учасників на добросовісну конкуренцію та об'єктивну, неупереджену оцінку Пропозицій.
Таким чином, по відношенню до ТОВ “ЮЛЕНД” вищенаведені вимоги є дискримінаційними.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дану вимогу документації).

4. Відповідно до пп.1.1 додатку 1 до ТД Для надання послуг учасник повинен мати наступну матеріально-технічну базу, серед іншого:
Лідар – не менше 1 (однієї) одиниці;
Квадрокоптер – не менше 1 (однієї) одиниці.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Предметом даної закупівлі є «Виготовлення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території Трускавецької міської територіальної громади Дрогобицького району Львівської області». Даний вид документації не передбачає геодезичних робіт, а тому не передбачає необхідності у такому обладнанні, як лідар, квадрокоптер.

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною та такою, що звужує коло потенційних Учасників закупівлі.
Зазначена вимога не відповідає наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою».
Затверджені наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255 вимоги поширюються на суб’єктів господарювання, які виконують роботи із землеустрою (обстежувальні, вишукувальні, топографо-геодезичні, картографічні, проектні та проектно-вишукувальні), що виконуються з метою складання документації із землеустрою.
Відповідно до п. 2.1, 2.2, 2.3 розділу ІІ «Вимоги до технічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою», виконавець (розробник) робіт із землеустрою повинен володіти (мати у власності або в користуванні) такими засобами обчислювальної та інформаційної техніки, технічними засобами для виконання геодезичних та інших робіт при здійсненні землеустрою:
– геодезичні інструменти та обладнання для вимірювання відстаней, горизонтальних та вертикальних кутів з метою визначення координат і висот точок місцевості або геодезичний супутниковий приймач для визначення координат точок місцевості (не вимагається для виконавців робіт із землеустрою, які розробляють документацію із землеустрою, що не потребує визначення координат точок місцевості та/або координат поворотних точок меж);
– комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка і ліцензійне програмне забезпечення, необхідне для забезпечення технологічного процесу виконання робіт із землеустрою.
Геодезичні інструменти, комп’ютерна, обчислювальна та інша інформаційна техніка, програмне забезпечення повинні мати властивості та функціональність, необхідні для:
– забезпечення точності зйомки, що буде відповідати чинним стандартам і забезпечувати необхідну точність при визначенні поворотних точок меж земельних ділянок та інших об’єктів реєстрації у державному земельному кадастрі відносно найближчих пунктів державної геодезичної мережі;
– автоматизації процесу обробки результатів геодезичних робіт;
– складання документації із землеустрою у паперовій формі та у формі електронного документа;
– забезпечення складання документації із землеустрою у строки, встановлені законодавством.
Геодезичні інструменти підлягають періодичній повірці відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Постановою Кабінету Міністрів України № 374 від 04.06.2015, затверджено Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що підлягають періодичній повірці.
У зазначеному переліку лідар та квадрокоптер відсутні, оскільки ці пристрої не відносяться до засобів вимірювальної техніки (геодезичний інструмент), не підлягають періодичній повірці, а тому не можуть бути використані при проведенні робіт, що є предметом даної закупівлі.
Також звертаємо увагу, що зазначене питання вже розглядалося Органом оскарження у закупівлі з ідентифікатором UA-2021-09-28-005783-c. Даним рішенням АМКУ Замовника було зобов’язано внести зміни до тендерної документації з метою усунення наявних порушень.
Враховуючи вищенаведене, просимо зобов'язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації в цій частині (виключити дані вимоги документації).

5. Відповідно до пп.2.3. додатку 1 до ТД Виконавець зобов'язується своїми силами та засобами без залучення сторонніх виконавців виконати всі послуги в обсязі, передбаченому умовами договору. Дана вимога продубльована у пп.1.2. Додатку 5 (проект договору).
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Даною вимогою ТД замовник фактично позбавляє права учасників залучити для надання послуг спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, що не узгоджується з нормами Закону в цій частині.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника привести вимоги ТД у відповідність з нормами закону та виключити з неї неправомірні вимоги.

6. Відповідно до пп. 3 Додатку 1 до ТД учасник має підтвердити досвід виконання аналогічних договорів, а саме: виконання аналогічного договору на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» вважає дискримінаційною вимогу щодо надання саме 3 аналогічних договорів.
ТОВ «ЮЛЕНД» є суб’єктом господарювання, який має чималий досвід надання послуг щодо нормативної грошової оцінки земель, однак, у ТОВ «ЮЛЕНД» наявний лише 1 договір який відповідатиме всім встановленим замовником вимогам (Договір № 1/17-05 від 17.05.2023 р. на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земель Ужгородської міської територіальної громади).
Документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, ТОВ «ЮЛЕНД» маючи досвід виконання аналогічних предмету закупівлі послуг, не може взяти участь у даній закупівлі через надмірні та неправомірні вимоги замовника, що є дискримінаційними для нас і інших потенційних учасників закупівлі.
За таких умов, взяти участь в закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати аналогічні договори на розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок території територіальної громади, вартість якого повинна становити не менше 75 % очікуваної вартості даної закупівлі, не менше 3-ох договорів, що є дискримінаційним для ТОВ «ЮЛЕНД» та інших учасників процедури закупівлі.
Враховуючи дане, просимо зобов’язати замовника внести зміни до ТД в цій частині.

7. Відповідно до додатку 2 до ТД У відповідності вимогам стосовно виготовлення технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (окремих земельних ділянок за межами населених пунктів, частини території територіальної громади та території громади в цілому) у відповідності до стандарту ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 (ISO/IEC 27001:2022, IDT), учасник повинен надати його у складі пропозиції. Документ повинен бути виданий на ім’я учасника торгів та бути чиним на дату подання тендерної пропозиції.

ТОВ «ЮЛЕНД» вважає неправомірною дану вимогу документації з огляду на наступне.
Система сертифікації якості ISO (ІСО) проводиться на відповідність міжнародним стандартам, встановленим Міжнародною Організацією по Стандартизації (ISO, International Organization for Standardization). Організація ISO не проводить сертифікацію, а тільки розробляє стандарти відповідності. Функція сертифікації переходить на національні акредитовані установи, які займаються впровадженням стандартів на підприємстві, видають сертифікати та проводять наглядовий аудит. Організацією ISO розроблено велику кількість стандартів у різних сферах діяльності, зокрема і Стандарти ISO 45001:2019 (або ДСТУ ОНSAS 18001:2010 або OHSAS 18001:2007), ISO 9001:2015 (або ДСТУ ISO 9001:2015), ISO 14001:2015 (або ДСТУ ІSO 14001:2015), ДСТУ ISO 28000:2008 (або ISO 28000:2007), ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (або ISO/IEC 27001:2013).
Усі ці стандарти стосуються безпосередньо менеджменту та бізнес-процесів, які в результаті опосередковано впливатимуть на якість продукції, захист довкілля та безпеку праці. Організація ISO не сертифікує компанії на відповідність стандартами і відповідно до своїх повноважень не може зобов`язати сертифікувати у обов`язковому порядку ні певну компанію, ні певну галузь. Ці рішення приймаються виключно на рівні кожної окремої держави, а в Україні діє принцип добровільної сертифікації. Тобто, ніхто не може зобов’язати бізнес в примусовому порядку сертифікувати товар чи підприємство, оскільки дана вимога відсутня в чинному законодавстві.
Щодо вимоги тендерної документації – надати сертифікат ISO/ІЕС 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги»:
Такий стандарт інформаційної безпеки ДСТУ ISO/IEC 27001 розроблений за допомогою НБУ. Це адаптований європейський стандарт з інформаційної безпеки, яких зобов'язані дотримуватись лише українські банки задля захисту інформації.
ТОВ «ЮЛЕНД» здійснює діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надає послуги технічного консультування в цих сферах, Замовником оголошено закупівлю за кодом ДК 71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.
Вищезазначений сертифікат не має ніякого відношення до даної закупівлі і ніяким чином не впливає, а ні на кваліфікаційні критерії предмету закупівлі, а також не дає Замовнику додаткову гарантію щодо виконання договору. Тому дана вимога є дискримінаційною.
Процедура сертифікації підприємства на відповідність ДСТУ ISO/IEC 27001:2023 не є швидкою та простою, тому що отримання сертифікатів ISO – це довготривалий процес, який потребує підготовки (близько 30 робочих днів і більше).
Враховуючи вище викладене, встановлення наведених вище вимог в ТД є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, у тому числі ТОВ «ЮЛЕНД», що унеможливлює підготувати свою тендерну пропозицію у відповідності до вимог Документації і взагалі позбавляє участі у цьому тендері.
ТОВ «ЮЛЕНД», на добровільній основі пройшло сертифікацію і має діючі ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги.», але вимоги замовника, зазначені вище, носять дискримінаційний характер щодо нашого підприємства та інших потенційних учасників процедури закупівлі, оскільки для здійснення ТОВ "ЮЛЕНД" діяльності та виконання вимог чинного законодавства не потрібна наявність сертифікату ДСТУ ISO 27001:2023 «Інформаційні технології. Методи захисту. Системи менеджменту інформаційної безпеки. Вимоги».
Таким чином, вимагаючи надання сертифікату 27001:2023, Замовник ставить в нерівне становище потенційних учасників процедури закупівлі, надаючи перевагу тим, які мають такий сертифікат, враховуючи особливості своєї економічної діяльності.
Тому, Замовник повинен внести зміни до тендерної документації та виключити з неї дані вимоги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації