• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)

Торги відмінено

73 841 621.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 369 208.11 UAH
Період оскарження: 28.03.2024 16:04 - 04.05.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Вимога на рішення Замовника

Номер: ac11070169294a7ebc9f2f42eb177bb5
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-28-008780-a.c3
Назва: Вимога на рішення Замовника
Вимога:
28.03.2024 року ДЕПАРТАМЕНТОМ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (надалі – Замовник), було опубліковано оголошення про відкриті торги з особливостями: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)» (надалі – закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-28-008780-a. На підставі та у відповідності із встановленими Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах з особливостями було подано пропозиції таких учасників: • Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" • Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" • ТОВ ПБС • ТОВ "МЕРИДІАН" 21.05.2024 року Замовником було опубліковано протокол щодо прийняття рішення уповноваженою від 21 травня 2024р., про відхилення тендерної пропозиції Дочірнього підприємства "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" на підставі абз.5 пп.1 п.44 Особливостей як таку, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та /або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Згідно статті 43 Особливостей постанови Кабінету міністрів України №1178 від12.10.2022року Замовник не вказав чіткий перелік невідповідностей в довідці про наявність працівників. Дочірнє підприємств "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" не згідне з аргументацією невідповідності наданої тендерної пропозиції вимогам тендерної документації та Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Відповідно до ч.3 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі»: «3. У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.» Відповідно до абзацу 2 частини 1 пункту 46 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі»: У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону..». В зв’язку з вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Розглянути дану вимогу. 2. Для підтвердження інформації про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід учасник повинен надати: накази про призначення /або інший документ що підтверджує трудові (цивільно-правові) відносини працівника з учасником згідно вказаної посади*. *Примітка: один з вищевказаних документів учасник має надати у складі тендерної пропозиції на усіх осіб зазначених у Довідці про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід. 2.3. На підтвердження щодо наявності працівників (у разі залучення Субпідрядної організації), Учасник у складі тендерної пропозиції надає сканкопії оригіналів або належним чином завірених копій накази про призначення /або інший документ що підтверджує трудові (цивільно-правові) відносини працівника з учасником згідно вказаної посади, зазначеними у Довідці; У Довідці про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт зазначається інформація щодо фактично залучених для виконання робіт/надання послуг (згідно Технічної специфікації (Технічного завдання) по предмету закупівлі). Графа 5 Довідки про кваліфікацію і досвід працівників, які будуть залучені до виконання робіт не є обов’язковими для заповнення щодо дорожніх робітників. На підтвердження цих кваліфікаційних вимог Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" надав довідку про наявність працівників № 400 від 17.05.2024 року з підтверджуючими документами, де вказано 40 машиністів/водіїв, що цілком достатньо для вимог додатку 1.1. 3. Надати чітку відповідь, яких саме машиністів/водіїв не вистачає для забезпечення роботи машин і механізмів, враховуючи, те що багато, яка техніка використовується посезонно і надана кількість машиністів/водіїв є цілком достатньою для забезпечення роботи. 4. Надати роз’яснення, які саме пункти Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування порушує наданий нами розподіл обсягів окремих видів робіт на виконання власними силами та субпідрядною організацією.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені Постановою від 12.10.2022р. № 1178 та Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Замовник відповідно до статті 16 Закону має право вимагати наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно вимог пункту 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом не передбачено механізм, яким Замовник може це вимагати. Він встановлює кваліфікаційні критерії на свій розсуд. Відповідно до пункту 46 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Проаналізувавши подану Вами тендерну пропозицію встановлено, що виявлено невідповідність інформації в довідці про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання робіт та підтверджуючих документах. Однак, Вами не усунуто вказані в електронній системі закупівель невідповідності, а саме: в довідці про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання робіт та підтверджуючих документах не надано інформації про машиністів/водіїв, що відповідають кількості необхідній для забезпечення роботи машин і механізмів зазначених у пп.1.1 Додатку 1. Тендерною документацією вимагалось «Коток дорожній» у кількості 5 шт., що у наданій Вами пропозиції надано, однак машиністів котка в довідці про наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід та які будуть залучені до виконання робіт значно менше. Відповідно до пп.1.1, п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовником було визначено, що учасником у складі Тендерної пропозиції надається ціна пропозиції де розрахунком ціни тендерної пропозиції (договірної ціни), який Учасник повинен надати у сканованому вигляді у форматі «pdf» у відповідності до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики. Згідно пп. 3.3 «Вимоги щодо формування договірної ціни», п. 3 «Проєкт договору про закупівлю», розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та Додатком 2 до тендерної документації визначено вимоги до формування договірної ціни. У разі залучення різних ведучих механізмів (власних, орендованих чи субпідрядної організації) при наданні одного виду робіт, то обсяг вказаних робіт в договірній ціні розбивається на позиції пропорційно. Розподіл обсягів окремих видів робіт на виконання власними силами та субпідрядною організацією у договірній ціні поданий не коректно, дані обсяги не можуть бути фактично виконані, а саме: Найменування робіт Одиниця виміру Кількість A250.1 Встановлені вимоги. Випробування матеріалів. Вирубування зразків із асфальтобетонного покриття та закладання місць вирубування вручну шт 1,20 A250.1 Встановлені вимоги. Випробування матеріалів. Вирубування зразків із асфальтобетонного покриття та закладання місць вирубування вручну шт 4,80 A294.1 Встановлені вимоги. Огляд. Періодичний огляд опор шт 41,20 A294.1 Встановлені вимоги. Огляд. Періодичний огляд опор шт 164,80 D190.4 Розчищення ділянки. Загальне розчищення. Видалення чагарнику колючого шт 322,40 D190.4 Розчищення ділянки. Загальне розчищення. Видалення чагарнику колючого шт 1289,60 D210.4 Дерева. Обхват 500 мм - 2 м. Обрізування крон дерев з використанням бензопилки з діаметром стовбура від 250 мм до 400 мм шт 11,60 D210.4 Дерева. Обхват 500 мм - 2 м. Обрізування крон дерев з використанням бензопилки з діаметром стовбура від 250 мм до 400 мм шт 46,40 Е900.1 Допоміжні роботи. Копання ям. Для встановлення стояків та стовпів шт 6,40 Е900.1 Допоміжні роботи. Копання ям. Для встановлення стояків та стовпів шт 25,60 R811 Допоміжні засоби. Дорожні знаки. Без освітлення. Зворотній матеріал при заміні щитків дорожніх знаків - металобрухт шт 23,20 R811 Допоміжні засоби. Дорожні знаки. Без освітлення. Зворотній матеріал при заміні щитків дорожніх знаків - металобрухт шт 92,80 Виходячи з вищевикладеного подана Вами тендерна пропозиція відхиляється Замовником на підставі абз. 5 пп. 1 п. 44 Особливостей та п. 1 частини 1 статті 31 Закону із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Є відповідь

Вимога щодо надання достатньої аргументації (додаткової інформації) про причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД» (Код ЄДРПОУ-41037833)

Номер: 6db348e1f3d447d5b808fc7829528344
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-28-008780-a.a2
Назва: Вимога щодо надання достатньої аргументації (додаткової інформації) про причини відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД» (Код ЄДРПОУ-41037833)
Вимога:
28.03.2024 року ДЕПАРТАМЕНТОМ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (надалі – Замовник), було опубліковано оголошення про відкриті торги з особливостями: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)» (надалі – закупівля), ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-28-008780-a. На підставі та у відповідності із встановленими Замовником в Тендерній документації вимог та критеріїв до учасників Закупівлі, на участь у відкритих торгах з особливостями було подано пропозиції таких учасників: • Товариство з обмеженою відповідальністю "БМБУД" • Дочірнє підприємство "Кіровоградський облавтодор" Відкритого акціонерного товариства "Державна акціонерна компанія "Автомобільні дороги України" • ТОВ ПБС • ТОВ "МЕРИДІАН" 14.05.2024 року Замовником було опубліковано протокол від 14 травня 2024р., про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БМБУД» на підставі абз.2 пп.2 п.41 Особливостей як таку, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації предмета закупівлі. В протоколі зазначено, що учасником (ТОВ «БМБУД») «надано договірну ціну, не у відповідності до Вимог тендерної документації та Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування.». Водночас, вказаний протокол не містить достатньої аргументації, оскільки не вказані підстави невідповідності наданої договірної ціни вимогам тендерної документації та методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Просимо Вас вказати, які саме положення договірної ціни не відповідають вказаним вимогам. Відповідно до ч.3 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі»: «3. У разі якщо учасник, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні та протоколі розгляду тендерних пропозицій, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через п’ять днів з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель.» Відповідно до абзацу 2 частини 1 пункту 46 Постанови КМУ №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі»: У разі коли учасник процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, вважає недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, такий учасник може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь з такою інформацією не пізніш як через чотири дні з дати надходження такого звернення через електронну систему закупівель, але до моменту оприлюднення договору про закупівлю в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 Закону..». В зв’язку з вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Розглянути дану вимогу. 2. Надати роз’яснення з додатковою інформацією про причини невідповідності наданої ТОВ «БМБУД» договірної ціни вимогам тендерної документації та Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику! Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені Постановою від 12.10.2022р. № 1178 та Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Замовник відповідно до статті 16 Закону має право вимагати наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно вимог пункту 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом не передбачено механізм, яким Замовник може це вимагати. Він встановлює кваліфікаційні критерії на свій розсуд. Відповідно до пункту 46 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Відповідно до пп.1.1, п. 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції», розділу 3 тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовником було визначено, що учасником у складі Тендерної пропозиції надається ціна пропозиції де розрахунком ціни тендерної пропозиції (договірної ціни), який Учасник повинен надати у сканованому вигляді у форматі «pdf» у відповідності до інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики. Згідно пп. 3.3 «Вимоги щодо формування договірної ціни», п. 3 «Проєкт договору про закупівлю», розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації та Додатком 2 до тендерної документації визначено вимоги до формування договірної ціни. Проаналізувавши подану Вами тендерну пропозицію встановлено, що Форма договірної ціни не відповідає формі передбаченій в тендерній документації, а саме в проекті договору Додатку №3 та не у відповідності до Додатку 29 Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (МЕТОДИКА) а саме: відсутній рядок «Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ)», відсутній рядок «Вартість дорожніх робіт і послуг», відсутній розділ 2. Обладнання. Адже згідно до вимог п.6.1 Розділу 6 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, де Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується з використанням укрупнених показників вартості дорожніх робіт та послуг, обсяги та види яких передбачені відомістю обсягів робіт (BoQ), складеною за затвердженою проєктною документацією або дефектним актом. Окрім того, сума Всього договірної ціни не відповідає заявленій вартості на аукціоні. Адже, Зворотні суми (вартість матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг) відповідно до п.п.3.17, 3.21, 3.35 МЕТОДИКИ вказуються довідково в Локальних кошторисах. Об’єктному та Зведеному кошторисному розрахунку та розраховуються відповідно до Методичних вказівок вказаних в п.3.17 МЕТОДИКИ. Підрядником зворотні суми включаються лише на етапі взаєморозрахунку, коли можна визначити фактичну кількість та вартість на об’єкті, про що вказано в примітках до відомості BOQ ТД: При наявності матеріальних pecypciв, отриманих вiд розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконанню робіт, оформляється акт визначення обсягів та вартості вищевказаних матеріалів за підписами комісії відповідно до МВ 03450778-736:2014 «Методичні вказівки з визначення вартості матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно будівництву». При взаєморозрахунках за обсяги наданих робіт вартість матеріальних pecypciв, отриманих вiд розбирання конструкцій, знесення будівель i споруд та придатних для подальшого використання, залишаються на обліку у Підрядника, а Замовнику повертається їх вартість зворотними сумами; та в Проєкті Договору п.4.14, 4.15: 4.14 При наявності матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг, питання щодо можливості подальшого використання (за первинним або іншим призначенням) на тому самому об’єкті дорожніх робіт та послуг отриманих від розбирання матеріалів, виробів, комплектів вирішується складанням двостороннього акту (Замовник, Виконавець), у якому методом експертної оцінки визначаються номенклатура зазначених матеріальних ресурсів, їх кількість, технічні або якісні характеристики та обґрунтовані ціни, які враховують зазначені в акті характеристики цих матеріальних ресурсів. 4.15 Матеріальні ресурси, придатні для подальшого використання, які не використовуються на цьому ж об’єкті, залишаються у власності Підрядника шляхом зменшення вартості наданих послуг на об’єкті на суму вартості цих матеріалів. Вами знято з договірної ціни вартість матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг, яку можливо визначити лише в процесі виконання робіт, та не можливо визначити на етапі складання договірної ціни. Виходячи з вищевикладеного подана Вами тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, що визначені Тендерною документацією, крім невідповідностей у інформації та/або документах, що може бути усунена Учасником відповідно до п.43 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)

Номер: 9af1225b8b98445cb9f32a2547de2104
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-28-008780-a.c1
Назва: СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)
Скарга:
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) Замовником торгів у тендерній документації, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 693,0 км)» Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРОЖНІ МАШИНИ» (далі – ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ», Скаржник) має чималий досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 17:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 16.04.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації усунено порушення, зазначені у скарзі
Автор: ТОВ "ДОРОЖНІ МАШИНИ", Варжевський Вадим Васильович +380675315624 tender@dor-mash.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 41aa1831b7d14e8ca04168513fa54c54
Заголовок пункту скарги: Дискрімінаційні вимоги
Опис заперечення: 1. Відповідно до пп.1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником відповідно до вимог Особливостей), наявність/відсутність підстав, встановлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, зокрема, інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям відповідно до вимог ч.5 пп.1 п.1 розділу 3 ТД та згідно переліку документів, що викладені в Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до пп.1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати інформацію та всі документи згідно переліку, наведеного в Додатку № 1.
Відповідно до пункту 3.1 п.3 додатку 1 ТД Учасник повинен надати: « довідку за встановленою формою про наявність в учасника досвіду аналогічних договорів/аналогічного договору (не менше одного),виконаних учасником не менше ніж на 85%, яка повинна включати інформацію щодо замовників(покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес та контактних телефонів). Аналогічними будуть вважатись договори на надання послуг з експлуатаційного утримання/поточного дрібного ремонту/поточного середнього ремонту/ поточного ремонту автомобільних доріг загального користування або інший(-і) договір(-и) про надання послуг/виконання робіт які є сумісними із послугами/роботами, передбаченими тендерною документацією, укладений протягом останніх 3-х років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування одним договором або сумарно.
Слід зазначити, що відсоток виконання договорів не може бути визначальною характеристикою наявності необхідного досвіду виконання робіт. Визначальним в даному випадку має бути саме предмет таких договорів, який є аналогічним до предмету цієї закупівлі.
ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» наголошує, що відповідно до вищевикладених фактів та досвіду про беззаперечну наявність у Скаржника досвіду виконання аналогічних робіт, передбачених у даній Документації.
Надане документальне підтвердження підтверджує Замовнику фактичну спроможність Учасника виконати з відповідною якістю обсяг робіт (послуг), визначений Замовником.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо підтвердження наявності в учасника саме виконаного аналогічного договору (аналогічних договорів) не менше ніж на 85%.
Крім того, ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні жоден нормативно-правовий акт в галузі публічних закупівель не містить вимог, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору потенційний учасник повинен надати один або декілька договорів, кожен з яких повинен бути виконаним не менше ніж на 85%.
ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» наголошує що такі вимоги звужують коло потенційних учасників, що всупереч Закону фактично позбавляє закупівлю добросовісної конкуренції. Скаржник зазначає, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічного договору не менше ніж на 85% , що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема і до ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ».
2. В пп.1.2 п.1 Додатку 1 тендерної документації вимагається наявність або спроможність, у разі перемоги Учасника, сформованої мережі виробничих (матеріально – технічних баз), необхідних для зберігання та обслуговування техніки, матеріальних ресурсів, розміщення персоналу тощо, у кількості не менше 3-ох одиниць. В той же час Замовник пп.1.2.1. п.1 ТД вимагає обов’язкову наявність цих баз в Учасника, яка має підтверджуватись: документами, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 aбo дійсні та чинні, протягом всього строку виконання договору про закупівлю договори оренди, суборенди та ін. Договори, що посвідчують право користування (оренди, суборенди та ін.) на всі вказані у довідках об’єкти, які не е власністю Учасника, мають бути укладені на строк, що дорівнює aбo перевищує строк виконання договору про закупівлю, aбo містити умови про можливість його пролонгації, у разi, якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг). Окрім цього Учасник повинен надати акти приймання-передачі або інший(-i) документ(-и), який(-i) підтверджує(-ють) факт передачі Учаснику таких об’єктів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено ïx складання). Вимоги ТД в зазначених вище підпунктах суперечать одна одній.
Зауважуємо, що ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» має великий досвід виконання аналогічних видів робіт (послуг), але чому ще не вигравши тендер ми повинні купувати або орендувати бази??? Крім того ми для господарської діяльності орендуємо на даний час одну виробничу базу. У разі виграші в тендері нами буде орендовано достатню кількість виробничих баз для виконання робіт за предметом закупівлі, що підтверджується листами-згодами від власників цих об’єктів (які додаємо до скарги).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: 1. Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо підтвердження наявності в учасника саме виконаного аналогічного договору (аналогічних договорів) не менше ніж на 85%. Крім того, ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні жоден нормативно-правовий акт в галузі публічних закупівель не містить вимог, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору потенційний учасник повинен надати один або декілька договорів, кожен з яких повинен бути виконаним не менше ніж на 85%. ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» наголошує що такі вимоги звужують коло потенційних учасників, що всупереч Закону фактично позбавляє закупівлю добросовісної конкуренції. Скаржник зазначає, що взяти участь у процедурі закупівлі зможуть ті суб’єкти господарювання, які мають досвід виконання аналогічного договору не менше ніж на 85% , що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, зокрема і до ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ». Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 2. В пп.1.2 п.1 Додатку 1 тендерної документації вимагається наявність або спроможність, у разі перемоги Учасника, сформованої мережі виробничих (матеріально – технічних баз), необхідних для зберігання та обслуговування техніки, матеріальних ресурсів, розміщення персоналу тощо, у кількості не менше 3-ох одиниць. В той же час Замовник пп.1.2.1. п.1 ТД вимагає обов’язкову наявність цих баз в Учасника, яка має підтверджуватись: документами, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 aбo дійсні та чинні, протягом всього строку виконання договору про закупівлю договори оренди, суборенди та ін. Договори, що посвідчують право користування (оренди, суборенди та ін.) на всі вказані у довідках об’єкти, які не е власністю Учасника, мають бути укладені на строк, що дорівнює aбo перевищує строк виконання договору про закупівлю, aбo містити умови про можливість його пролонгації, у разi, якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг). Окрім цього Учасник повинен надати акти приймання-передачі або інший(-i) документ(-и), який(-i) підтверджує(-ють) факт передачі Учаснику таких об’єктів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено ïx складання). Вимоги ТД в зазначених вище підпунктах суперечать одна одній. Чому ще не вигравши тендер ми повинні купувати або орендувати бази??? Крім того ми для господарської діяльності орендуємо на даний час одну виробничу базу. У разі виграші в тендері нами буде орендовано достатню кількість виробничих баз для виконання робіт за предметом закупівлі, що підтверджується листами-згодами від власників цих об’єктів (які додаємо до скарги).Ця дискримінаційна вимога підлягає виключенню і можливо передбачити підтвердження бази ще одним додатковим документом(як це було в попередніх закупівлях цього ж замовника): лист-згоду від власника (орендаря) об’єкта(-ів) щодо укладення договору оренди (суборенди) на виробничі бази, які не є власністю Учасника на строк, що дорівнює або перевищує строк виконання договору про закупівлю. 3. 3.Замовник опублікував тендерну документацію у форматі “PDF”, а не як всі замовники у форматі « Word» що значно ускладнює/унеможливлює якісну та своєчасну підготовку до тендеру. Оскільки всі документи процедури не можна скопіювати, а потрібно набирати в ручну, що забирає багато часу та зусиль та може призвести до помилок, за які в майбутньому можна відхилити. Такими діями Замовник порушує вимоги статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема: добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; максимальна економія, ефективність та пропорційність; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Опис суті пункту скарги: Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів: -тендерна документація в якій встановлені вказані дискримінаційні вимоги Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та розділом Порядок оскарження відкритих торгів Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації