• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Дров'яна деревина

Завершена

1 161 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 808.00 UAH
Період оскарження: 01.03.2024 16:43 - 06.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на замовника

Номер: f3275368dc614410a8f50e30fefd5c6e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-010627-a.c3
Назва: Скарга на замовника
Скарга:
Не правомірна дискваліфікація
Дата розгляду скарги: 04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 18:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2024 11:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: рішення органу оскарження замовником виконано
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ АЛЄКСЄЄВ ВАЛЕНТИН ВОЛОДИМИРОВИЧ, Алєксєєв Валентин 380688573042 ALEKSEEV_V@YAHOO.COM

Пункт скарги

Номер: 9115aed470fc46fc9b7aa49ea6efc221
Заголовок пункту скарги: Відповідність запропонованого товару
Опис заперечення: Додаток 3 Техвимоги
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Техспецифікація на товар
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Вимога
Відхилено

КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА. ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА

Номер: 40ad23f584364fe081c5b365fc0fc05f
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-010627-a.a2
Назва: КОРУПЦІЙНА СКЛАДОВА. ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА
Вимога:
Згідно ТД - Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення конкурентних процедур закупівель на постачання товару (деревина) через систему Prozorro. Виходячи з цього, вважаємо, що дана умова тендерної документації є НЕзаконною і такою що ЗВУЖУЄ КОНКУРЕНЦІЮ, так як прийняти участь у цих торгах може лише особа, що в період 2020-2023 рік підписувала щонайменше 3 договори з Замовником ( в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі"). Тобто Замовник обмежує участь тих учасників, що мають аналогічні договори з контрагентами, що не є Замовниками в розумінні ЗУ "Про публічні закупівлі"!!! За таких умов вважаємо, що Замовник має "улюбленця", що має 3 аналогічні договори з Замовником у розумінні Закону і під нього "прописує" таку вимогу для збільшення шансів перемоги такого учасника у цих "торгах". Зауважимо, що ЖОДЕН нормативно-правовий акт НЕ встановлює вимог, що обмежують права учасника вільно укладати договір з субєктом господарювання (будь-якої форми власності та організаційної форми), а навпаки Господарським та Цивільним кодексами закріплено право особи ВІЛЬНО укладати договори. Зауважимо, що згідно ст 5 Закону Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників 1. Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Згідно ч. 4 ст 22.Закону 4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. ВІДТАК.ЗАМОВНИКУ, ВАМИ встановленно ДИСКРИМІНАЦІЙНУ вимогу, що звужує конкуренцію і унеможливлює участь тих учасників, що мають аналогічні договори не з Замовниками (в розумінні Закону) - простими словами не через ПРОЗОРО, а зі звичайними субєктами господарювання, що не мають зобовязання укладати договори в порядку, що визначений ЗУ "про публічні закупівлі" (у тому числі з урахуванням особливостей). Приберіть обмежувальну вимогу, інакше звернемось ДО АМКУ та ДАСУ!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Подана Вами наступна дискримінаційна вимога, повторно вказує на звуження Замовником конкуренції, що унеможливлює участь тих учасників, що мають аналогічні договори не з Замовниками (в розумінні Закону) - простими словами не через ПРОЗОРО, а зі звичайними субєктами господарювання, що не мають зобовязання укладати договори в порядку, що визначений Законом України "Про публічні закупівлі" з урахуванням особливостей. Однак, погодитися з Вашими вимогами, Замовник не може з наступних підстав. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі по тексту – Особливості), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. За змістом частини 3 статті 22 Закону України «Публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник вправі встановити умови щодо підтвердження учасником наявності в нього документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Саме тому, додатком 1 до тендерної документації Замовника визначено, що, аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення конкурентних процедур закупівель на постачання товару (деревина) через систему Prozorro. Адже з наданих учасником аналогічних договорів, укладених з суб’єктами господарювання не за результатами проведення конкурентних процедур закупівель на постачання товару, Замовнику досить важко встановити їх дійсність, фактичне і належне виконання їх умов. Як показує багаторічна практика Замовника щодо закупівлі товарів за державні кошти, немала кількість недобросовісних учасників процедури закупівель подавали фіктивні аналогічні договори, як Ви зазначаєте, зі звичайними суб’єктами господарювання, що призводило до розірвання уже укладених договорів про закупівлю. Саме з цих підстав, Замовником встановлена означена норма в додатку 1 до тендерної документації щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник процедури закупівлі Окрім цього, колегія Верховного суду України постановою від 09.08.2018 року у справі № 913/159/17 постановила, що для підтвердження досвіду виконання аналогічного договору надання лише одного договору жодним чином не підтверджує факт його виконання, відсутність /наявність санкцій та штрафів, відсутність порушень/ Адже виконання договору може бути з порушенням строків. Аналогічна правова позиція зазначена у постанові Верховного Суду України від 05.08.2021 року «укладення договору та надання його учасником не підтверджує відповідного досвіду виконання аналогічного договору». З огляду на зазначене вище у замовника відсутні підставі для задоволення Вашої повторної дискримінаційної вимоги.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: e6510e9eaf5543e8969505b51af8a2b7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-01-010627-a.a1
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати не менше 3 –х копій аналогічних договорів з усіма додатками (за 2020-2023 р.р.) Аналогічний договір із попереднім Замовником, що виконаний у повному обсязі. Разом з договором надаються документи про фактичну передачу товару стороні контрагенту (видаткова накладна або фінансово платіжний документ) на всю вартість предмета закупівлі, що передбачена в договорі. В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначеного договору, що засвідчують зміну істотних умов та листи-відгуки про виконання даних договорів. * Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення конкурентних процедур закупівель на постачання товару (деревина) через систему Prozorro. Дана вимога звужує конкуренцію тільки тими, хто має 3 і більше договорів й за результатом проведення конкурентного відбору (саме через прозоро), а ті учасники, що мають договір чи 2 укладені не через систему Prozorro, не допущені! Приберіть дискримінацію! ст. 16 не регламентує кількість аналогічних договорів і не обмежує учасників у виборі контрагентів. Практикою АМКУ така вимога неодноразово визначалась дискримінаційною і ваші торги будуть не виключенням! У випадку ігнорування вимоги звернемось в АМКУ та ДАСУ!
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У своїй дискримінаційній вимозі Ви ставите питання прибрати дискримінацію, так як стаття 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не регламентує кількості аналогічних договорів і не обмежує учасників у виборі контрагентів. Практикою АМКУ така вимога неодноразово визначалась дискримінаційною. Однак, з даною дискримінаційною вимогою, Ми погодитися не можемо з наступних підстав. Відповідно до частини 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Виходячи зі змісту абзацу 5 пункту 28 Особливостей, у тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством; Користуючись своїм законним правом, ми, як Замовник процедури закупівлі, у своїй тендерній документації встановили тільки один кваліфікаційний критерій, це наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Відповідно до додатку 1 до тендерної документації, на підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів учасник процедури закупівлі має надати довідку за формою 1. Для підтвердження інформації наведеної у довідці учасник має надати не менше 3 –х копій аналогічних договорів з усіма додатками (за 2020-2023 р.р.) Аналогічний договір із попереднім Замовником, що виконаний у повному обсязі. Разом з договором надаються документи про фактичну передачу товару стороні контрагенту (видаткова накладна або фінансово платіжний документ) на всю вартість предмета закупівлі, що передбачена в договорі. В тому числі, надаються додаткові угоди до зазначеного договору, що засвідчують зміну істотних умов та листи-відгуки про виконання даних договорів. * Аналогічним договором в розумінні цієї документації є договір, що укладений із замовниками (контрагентами) за результатами проведення конкурентних процедур закупівель на постачання товару (деревина) через систему Prozorro. Виходячи з цього, вважаємо, що дана умова тендерної документації є законною і справедливою, а відтак, не підлягає скасуванню. Якщо особисто у Вас, як майбутнього учасника процедури закупівель, немає достатнього документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), встановленого тендерною документацією замовника, то це не означає що дана умова тендерної документації є дискримінаційною
Статус вимоги: Відхилено