-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лісоматеріали круглі хвойні PinSCD1b (15-19) L2 (4-6) Лісоматеріали круглі хвойні PinSCD2a (20-24) L2 (4-6)
Завершена
80 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 400 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 400 000.00 UAH
Період оскарження:
23.02.2024 16:42 - 22.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
a0063dcb0d8a4f7199ac9b4f99cd01f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-02-23-011506-a.a1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Встановлення дискримінаційних вимог Замовником, що унеможливлює участь потенційних учасників, у тому числі і ТОВ "ТЕД", оскільки здійснено порушення прав та законних інтересів потенційного учасника, а також порушено принципи, задекларовані частиною першою статті 5 Закону: добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вважаємо нижчевикладені вимоги Тендерної документації дискримінаційними:
1. п.6 Додатку 6 до Тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, а саме (серед іншого): У разі, якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник надає оригінал (завірену копію) договору (ів) купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та оригінал (завірену копію) аукціонного (их) свідоцтва (в) про результати проведення аукціону з продажу необробленої деревини заготівлі 1 кварталу 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі. Договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва мають підтверджувати легальність походження в учасника лісоматеріалів круглих хвойних порід діаметром 15-24 см у кількості не менше 50 % від кількості, що зазначена у тендерній документації (не менше 8330 куб.м.).
2. піддпункт 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації містить дискримінаційні вимоги, а саме (серед іншого): Об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 (договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року).
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 23.10.2023 № 16915.pdf 27.02.2024 23:03
- Скарга.docx 27.02.2024 23:03
- рішення від 22.06.2023 № 9190.pdf 27.02.2024 23:03
- Скарга.pdf 27.02.2024 23:03
- Звіт про договір про закупівлю UA-2021-11-02-011824-a.pdf 27.02.2024 23:03
- Договір К-81-23 від 23.11.23.pdf 27.02.2024 23:03
- Договір 36-Т від 27.10.20.pdf 27.02.2024 23:03
- Рішення від 25.09.2018 № 9891.pdf 27.02.2024 23:03
- Договір №31 від 12 травня 2021 року.pdf 27.02.2024 23:03
- Копія рішення про діяльність без печатки.pdf 27.02.2024 23:10
- Витяг ТЕД.pdf 27.02.2024 23:10
- рішення Моргун.pdf 27.02.2024 23:10
- Накази Моргун и Пирогов.pdf 27.02.2024 23:10
- Виписка.pdf 27.02.2024 23:10
- Рішення про створення.pdf 27.02.2024 23:10
- sign.p7s 27.02.2024 23:11
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ НА ПОЯСНЕННЯ ЗАМОВНИКА.pdf 08.03.2024 00:46
- Contract_UUB_11116_2.docx.zip 08.03.2024 00:46
- Contract_UUB_11367_6.docx.zip 08.03.2024 00:46
- рішення від 29.02.2024 № 3808.pdf 29.02.2024 16:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.03.2024 № 4342.pdf 11.03.2024 11:13
- рішення від 08.03.2024 № 4342.pdf 12.03.2024 13:46
- Пояснення.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 06.12.2023 № 19682.pdf 04.03.2024 17:50
- Протокол внесення змін до ТД.docx 04.03.2024 17:50
- Пояснення до скарги.docx 04.03.2024 17:50
- Рекомендаційні листи (військова частина А3160).pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 04.10.2019 №14267.pdf 04.03.2024 17:50
- Відмова від підписання договору ТОВ ТЕД.pdf 04.03.2024 17:50
- Тендерна документація (нова редакція)_1709564342.docx 04.03.2024 17:50
- Додаток 6 до ТД (нова редакція)_1709564342.doc 04.03.2024 17:50
- Рішення від 27.03.2019 № 3592.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 30.08.2023 № 13741.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 30.01.2019 № 1021.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 27.08.2021 № 19485.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 25.06.2020 № 12625.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 26.07.2021 №17026.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 18.08.2022 № 5464.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 14.05.2021 № 10682.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 12.08.2021 № 18547.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 12.06.2019 № 7687.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 11.11.2020 № 21011.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 10.09.2019 № 12684.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 10.09.2019 № 12683.pdf 04.03.2024 17:50
- Рішення від 10.04.2019 № 4316.pdf 04.03.2024 17:50
- Перелік змін.docx 20.03.2024 18:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.02.2024 23:17
Дата розгляду скарги:
08.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.02.2024 16:56
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.03.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Військова частина А0543 внесла зміни до тендерної документації згідно Рішення № 4342-р/пк-пз від 08.03.2024 Комісії Антимонопольного комітету України.
Пункт скарги
Номер:
e37ee1c91c344428bb46df1bb31ae2a7
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Опис заперечення:
Вважаємо дані вимоги, що якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник надає оригінал (завірену копію) договору (ів) купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та оригінал (завірену копію) аукціонного (их) свідоцтва (в) про результати проведення аукціону з продажу необробленої деревини заготівлі 1 кварталу 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва мають підтверджувати легальність походження в учасника лісоматеріалів круглих хвойних порід діаметром 15-24 см у кількості не менше 50 % від кількості, що зазначена у тендерній документації (не менше 8330 куб.м.) – дискримінаційними та такими, що порушують права і інтереси Скаржника, оскільки ми не маємо у наявності на момент подання пропозиції 50% лісоматеріалів круглих хвойних порід діаметром 15-24 см від кількості, що зазначена у тендерній документації (8330 куб. м.), тобто Товару, що є предметом закупівлі, а плануємо його придбати у разі перемоги в торгах та укладення договору за результатами процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Так, датою проведення аукціону по закупівлі UA-2024-02-23-011506-a є 04.03.2024 р.
У разі визначення переможця процедури закупівлі відразу, 04.03.2024 року, та враховуючи час періоду оскарження щодо визначення переможця, підписання договору за результатами проведення процедури закупівлі не може бути раніше ніж 11.03.2024 року (враховуючи складність документів, визначення переможця процедури закупівлі у день проведення аукціону є малоймовірним).
Тим не менш, при підписанні договору 11.03.2024 р., а також при отриманні заявки на відвантаження товару 11.03.2024 року, початок поставки товару, що є предметом закупівлі, можливий не раніше 12.03.2024 року.
Оскільки період 1 кварталу 2024 року закінчується 31 березня 2024 року, а також наявна заборона від Біржі на продовження договорів на купівлю необробленої деревини, то маємо, що обсяг 8 330 метрів кубічних повинен бути відвантажений в період першого кварталу 2024 року, тобто до 31.03.2024 р.
Враховуючи, що відвантаження товару з переважної більшості лісових господарств (виробників товару, що є предметом закупівлі) можливе лише в будні дні, то для відвантаження такого обсягу товару залишається 13 календарних днів.
При проведенні математичних підрахунків виходить, що задля відвантаження 8 330 метрів кубічних протягом 13 днів необхідно в середньому відвантажувати по 640 метрів кубічних товару щодня, що в еквіваленті складає 26 вантажних автомобілів кожного дня (вантажопідйомність одного авто в середньому 25 метрів кубічних).
Така поставка товару є фізично неможливою не лише з точки зору відвантаження автомобілів, а також з точки зору організації вивантаження такої кількості автомобілів: на підставі досвіду, отриманого нами в процесі поставки товару, що є предметом закупівлі, повідомляємо, що час, який є необхідним задля завантаження одного автомобіля, складає мінімум 2 години; процес доставки до місця вивантаження становить мінімум одну годину; вивантаження товару, а також приймання товару за якістю (організація крана, комісії по прийманню тощо) складає мінімум 2 години на одну машину. Тому задля прийняття 26 автомобілів потрібно 52 години, більше двох діб. Таким чином, слід зробити висновок, що прийняття товару у такій кількості і такому обсягу не є можливим.
Беручи до уваги вимогу тендерної документації, що строк поставки товару становить до 20.10.2024 року, то період поставки складає приблизно 7 місяців. Отже, середній обсяг поставки товару на місяць (30 днів) приблизно 2 380 метрів кубічних.
ТОВ «ТЕД» бере участь у великій кількості закупівель, що стосуються деревини, в тому числі і на поставку лісоматеріалів круглих хвойних порід, проте ми не можемо купувати Товар (лісоматеріали круглі хвойних порід) через договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, для кожного Замовника наперед, тобто до ще потенційної перемоги в торгах, оскільки це є економічно необґрунтовано.
ТОВ «ТЕД» є постійним учасником аукціонних торгів на закупівлю необробленої деревини у виробника, проте здійснює закупівлю вищевказаного товару безпосередньо під наявного Замовника, з яким укладено договір на поставку останньому необробленої деревини.
ТОВ «ТЕД» має необхідний технічний потенціал та досвід у постачанні лісоматеріалів круглих, що підтверджується інформацією з виконаних Договорів, у тому числі через електронну систему закупівель – https://prozorro.gov.ua/ (наприклад, закупівля UA-2023-10-31-007013-a; UA-2021-11-02-011824-a; UA-2020-09-04-002328-a; Договір №31 від 12 травня 2021 року з військовою частиною А3160 – додаються у якості додатків до Скарги).
Крім того, наявність договорів купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, не гарантує добросовісну поставку, а лише підтверджує факт того, що учасник має договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва. Окрім того, учасник може відмовитись від поставки необробленої деревини з виробником продукції, про що відомо лише Виробнику та Біржі.
Даною вимогою Замовник надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар та унеможливлює участь в торгах для учасників, які здійснюють закупівлю лісоматеріалів круглих хвойних за фактом постачання у кількості, що відповідають потребам конкретного Замовника.
Зазначаємо, що відповідно до норм чинного законодавства, у тому числі Лісового кодексу України, круглі лісоматеріали хвойних порід станом на дату подання Скарги можливо придбати у Виробника (Лісового господарства) лише через аукціони, які проводяться на окремих спеціалізованих акредитованих майданчиках – ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа» (надалі – біржа), на підставі яких видається аукціонне свідоцтво з чітким обсягом придбаної продукції. Період відвантаження товару чітко визначений і обмежений у межах кварталу, якого діє договір (тобто, 1 квартал 2024 року закінчується 31 березня 2024 року). За виконанням умов договору стежить відділ моніторингу Біржі, а у разі невиконання договірних зобов’язань – наприклад, відвантаження товару не в повному обсязі, до Покупця застосовуються санкції у вигляді обмеження на участь в аукціонах, позбавлення гарантійного внеску, штраф тощо.
На підставі цього, кожен учасник аукціону придбає продукцію з розумінням подальшої її реалізації.
Закупівля UA-2024-02-23-011506-a була оголошена 23.02.2024 року (п’ятниця). Отже, у разі, якщо учасник планує прийняти участь у закупівлі, то станом на кінцеву дату подання тендерної пропозиції – 03.02.2023 року (субота) – він повинен мати у наявності договорів купівлі-продажу необробленої деревини (лісоматеріалів круглих хвойних порід) з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, у кількості 8 330 куб. м.
Таким чином, у разі, якщо учасник процедури закупівлі станом на дату оголошення процедури закупівлі не мав лісоматеріалів круглих хвойних, для участі необхідно придбати весь цей обсяг в період від початку оголошення про проведення процедури закупівлі до кінцевого строку подачі тендерних пропозицій: 5 робочих днів (відповідно до Регламенту проведення закупівель ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа»).
Станом на 26.02.2024 року, перший робочий день, коли можливо здійснити придбання необхідної продукції, загальний обсяг лісоматеріалів круглих хвойних порід довжиною 4-6 метри, діаметром 15-19 см та 20-24 см та класом якості не нижче, ніж клас С, на спеціалізованих акредитованих майданчиках – ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа» (надалі – біржа) – становить 7 200 метрів кубічних, що вже підтверджує той факт, що відсутня будь-яка можливість здійснити закупівлю товару у обсязі 8 330,00 метрів кубічних у будь-якого учасника закупівлі, який не мав лісоматеріалів круглих хвойних порід у 1 кварталі 2024 року до моменту оголошення Замовником про проведення процедури закупівлі.
Більш того, участь у такому аукціоні не гарантує перемогу на ньому, оскільки існує велика конкуренція на ринку лісоматеріалів, в тому числі лісоматеріалів круглих хвойних порід.
З огляду на вищевикладене, ще раз підтверджується дискримінаційні умови в тендерній документації, а саме – якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник надає оригінал (завірену копію) договору (ів) купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та оригінал (завірену копію) аукціонного (их) свідоцтва (в) про результати проведення аукціону з продажу необробленої деревини заготівлі 1 кварталу 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва мають підтверджувати легальність походження в учасника лісоматеріалів круглих хвойних порід діаметром 15-24 см у кількості не менше 50 % від кількості, що зазначена у тендерній документації (не менше 8330 куб.м.).
Тому оскільки на даний момент ми не маємо у наявності договорів купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі у обсязі 50% від кількості, що зазначена у тендерній документації (8330 куб. м.), то ми не можемо підтвердити вимоги п.6 Додатку 6 до Тендерної документації. Більш того, це обмежує конкуренцію та призводить до штучного звуження Замовником учасників закупівлі.
Хочемо зауважити, що стосовно подібного питання (дискримінаційність вимоги щодо необхідність наявності Товару у обсязі 50% на момент подачі тендерної пропозиції) вже є практика Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що підтверджується рішенням Колегії №9891-р/пк-пз від 25.09.2018 року.
Просимо внести зміни до п.6 Додатку 6 Тендерної документації та викласти його у наступній редакції:
На підтвердження відповідності товару технічним і якісним характеристикам згідно Технічної специфікації Замовника Учасник повинен надати:
- Оригінал (завірену копію) спеціального дозволу на використання лісових ресурсів (у разі, якщо учасник є виробником продукції). У разі, якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник має надати гарантійний лист, яким у разі перемоги в процедурі закупівлі він підтверджує постачання замовнику лісоматеріалів круглих хвойних порід довжиною 4-6 метри класом якості не нижче, ніж клас С. Також учасник повинен надати оригінал або копію паспорту якості деревини, яким підтверджується її відповідність вимогам ДСТУ EN 1927-2:2019 – відповідно до додатку № 6.
У разі визначення переможця процедури закупівлі відразу, 04.03.2024 року, та враховуючи час періоду оскарження щодо визначення переможця, підписання договору за результатами проведення процедури закупівлі не може бути раніше ніж 11.03.2024 року (враховуючи складність документів, визначення переможця процедури закупівлі у день проведення аукціону є малоймовірним).
Тим не менш, при підписанні договору 11.03.2024 р., а також при отриманні заявки на відвантаження товару 11.03.2024 року, початок поставки товару, що є предметом закупівлі, можливий не раніше 12.03.2024 року.
Оскільки період 1 кварталу 2024 року закінчується 31 березня 2024 року, а також наявна заборона від Біржі на продовження договорів на купівлю необробленої деревини, то маємо, що обсяг 8 330 метрів кубічних повинен бути відвантажений в період першого кварталу 2024 року, тобто до 31.03.2024 р.
Враховуючи, що відвантаження товару з переважної більшості лісових господарств (виробників товару, що є предметом закупівлі) можливе лише в будні дні, то для відвантаження такого обсягу товару залишається 13 календарних днів.
При проведенні математичних підрахунків виходить, що задля відвантаження 8 330 метрів кубічних протягом 13 днів необхідно в середньому відвантажувати по 640 метрів кубічних товару щодня, що в еквіваленті складає 26 вантажних автомобілів кожного дня (вантажопідйомність одного авто в середньому 25 метрів кубічних).
Така поставка товару є фізично неможливою не лише з точки зору відвантаження автомобілів, а також з точки зору організації вивантаження такої кількості автомобілів: на підставі досвіду, отриманого нами в процесі поставки товару, що є предметом закупівлі, повідомляємо, що час, який є необхідним задля завантаження одного автомобіля, складає мінімум 2 години; процес доставки до місця вивантаження становить мінімум одну годину; вивантаження товару, а також приймання товару за якістю (організація крана, комісії по прийманню тощо) складає мінімум 2 години на одну машину. Тому задля прийняття 26 автомобілів потрібно 52 години, більше двох діб. Таким чином, слід зробити висновок, що прийняття товару у такій кількості і такому обсягу не є можливим.
Беручи до уваги вимогу тендерної документації, що строк поставки товару становить до 20.10.2024 року, то період поставки складає приблизно 7 місяців. Отже, середній обсяг поставки товару на місяць (30 днів) приблизно 2 380 метрів кубічних.
ТОВ «ТЕД» бере участь у великій кількості закупівель, що стосуються деревини, в тому числі і на поставку лісоматеріалів круглих хвойних порід, проте ми не можемо купувати Товар (лісоматеріали круглі хвойних порід) через договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, для кожного Замовника наперед, тобто до ще потенційної перемоги в торгах, оскільки це є економічно необґрунтовано.
ТОВ «ТЕД» є постійним учасником аукціонних торгів на закупівлю необробленої деревини у виробника, проте здійснює закупівлю вищевказаного товару безпосередньо під наявного Замовника, з яким укладено договір на поставку останньому необробленої деревини.
ТОВ «ТЕД» має необхідний технічний потенціал та досвід у постачанні лісоматеріалів круглих, що підтверджується інформацією з виконаних Договорів, у тому числі через електронну систему закупівель – https://prozorro.gov.ua/ (наприклад, закупівля UA-2023-10-31-007013-a; UA-2021-11-02-011824-a; UA-2020-09-04-002328-a; Договір №31 від 12 травня 2021 року з військовою частиною А3160 – додаються у якості додатків до Скарги).
Крім того, наявність договорів купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, не гарантує добросовісну поставку, а лише підтверджує факт того, що учасник має договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва. Окрім того, учасник може відмовитись від поставки необробленої деревини з виробником продукції, про що відомо лише Виробнику та Біржі.
Даною вимогою Замовник надає перевагу учасникам, які вже мають в наявності заявлений товар та унеможливлює участь в торгах для учасників, які здійснюють закупівлю лісоматеріалів круглих хвойних за фактом постачання у кількості, що відповідають потребам конкретного Замовника.
Зазначаємо, що відповідно до норм чинного законодавства, у тому числі Лісового кодексу України, круглі лісоматеріали хвойних порід станом на дату подання Скарги можливо придбати у Виробника (Лісового господарства) лише через аукціони, які проводяться на окремих спеціалізованих акредитованих майданчиках – ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа» (надалі – біржа), на підставі яких видається аукціонне свідоцтво з чітким обсягом придбаної продукції. Період відвантаження товару чітко визначений і обмежений у межах кварталу, якого діє договір (тобто, 1 квартал 2024 року закінчується 31 березня 2024 року). За виконанням умов договору стежить відділ моніторингу Біржі, а у разі невиконання договірних зобов’язань – наприклад, відвантаження товару не в повному обсязі, до Покупця застосовуються санкції у вигляді обмеження на участь в аукціонах, позбавлення гарантійного внеску, штраф тощо.
На підставі цього, кожен учасник аукціону придбає продукцію з розумінням подальшої її реалізації.
Закупівля UA-2024-02-23-011506-a була оголошена 23.02.2024 року (п’ятниця). Отже, у разі, якщо учасник планує прийняти участь у закупівлі, то станом на кінцеву дату подання тендерної пропозиції – 03.02.2023 року (субота) – він повинен мати у наявності договорів купівлі-продажу необробленої деревини (лісоматеріалів круглих хвойних порід) з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, у кількості 8 330 куб. м.
Таким чином, у разі, якщо учасник процедури закупівлі станом на дату оголошення процедури закупівлі не мав лісоматеріалів круглих хвойних, для участі необхідно придбати весь цей обсяг в період від початку оголошення про проведення процедури закупівлі до кінцевого строку подачі тендерних пропозицій: 5 робочих днів (відповідно до Регламенту проведення закупівель ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа»).
Станом на 26.02.2024 року, перший робочий день, коли можливо здійснити придбання необхідної продукції, загальний обсяг лісоматеріалів круглих хвойних порід довжиною 4-6 метри, діаметром 15-19 см та 20-24 см та класом якості не нижче, ніж клас С, на спеціалізованих акредитованих майданчиках – ТОВ «Українська енергетична біржа» та ТОВ «Українська універсальна біржа» (надалі – біржа) – становить 7 200 метрів кубічних, що вже підтверджує той факт, що відсутня будь-яка можливість здійснити закупівлю товару у обсязі 8 330,00 метрів кубічних у будь-якого учасника закупівлі, який не мав лісоматеріалів круглих хвойних порід у 1 кварталі 2024 року до моменту оголошення Замовником про проведення процедури закупівлі.
Більш того, участь у такому аукціоні не гарантує перемогу на ньому, оскільки існує велика конкуренція на ринку лісоматеріалів, в тому числі лісоматеріалів круглих хвойних порід.
З огляду на вищевикладене, ще раз підтверджується дискримінаційні умови в тендерній документації, а саме – якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник надає оригінал (завірену копію) договору (ів) купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та оригінал (завірену копію) аукціонного (их) свідоцтва (в) про результати проведення аукціону з продажу необробленої деревини заготівлі 1 кварталу 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі, договори купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції та аукціонні свідоцтва мають підтверджувати легальність походження в учасника лісоматеріалів круглих хвойних порід діаметром 15-24 см у кількості не менше 50 % від кількості, що зазначена у тендерній документації (не менше 8330 куб.м.).
Тому оскільки на даний момент ми не маємо у наявності договорів купівлі-продажу необробленої деревини з виробником продукції у 1 кварталі 2024 року, в яких біржа підтверджує, що право на укладання договору купівлі-продажу отримав учасник процедури закупівлі у обсязі 50% від кількості, що зазначена у тендерній документації (8330 куб. м.), то ми не можемо підтвердити вимоги п.6 Додатку 6 до Тендерної документації. Більш того, це обмежує конкуренцію та призводить до штучного звуження Замовником учасників закупівлі.
Хочемо зауважити, що стосовно подібного питання (дискримінаційність вимоги щодо необхідність наявності Товару у обсязі 50% на момент подачі тендерної пропозиції) вже є практика Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що підтверджується рішенням Колегії №9891-р/пк-пз від 25.09.2018 року.
Просимо внести зміни до п.6 Додатку 6 Тендерної документації та викласти його у наступній редакції:
На підтвердження відповідності товару технічним і якісним характеристикам згідно Технічної специфікації Замовника Учасник повинен надати:
- Оригінал (завірену копію) спеціального дозволу на використання лісових ресурсів (у разі, якщо учасник є виробником продукції). У разі, якщо Учасник не є виробником продукції, такий учасник має надати гарантійний лист, яким у разі перемоги в процедурі закупівлі він підтверджує постачання замовнику лісоматеріалів круглих хвойних порід довжиною 4-6 метри класом якості не нижче, ніж клас С. Також учасник повинен надати оригінал або копію паспорту якості деревини, яким підтверджується її відповідність вимогам ДСТУ EN 1927-2:2019 – відповідно до додатку № 6.
×
-
Назва доказу:
Досвід Учасника
-
Опис доказу:
Підтвердження учасником, що міє має можливлості поставки товару
-
Повʼязаний документ:
Договір 36-Т від 27.10.20.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 25.09.2018 № 9891.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Військову частину А0543 – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги
Номер:
749a4d6f2df44690aa520d26bc3279fc
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено дискримінаційні вимоги в тендерній документації
Опис заперечення:
Вважаємо дані вимоги, що об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 та договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси учасників процедури закупівлі, в тому числі і Скаржника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги:
Вимога Замовника відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – інформація подається у вигляді довідки на фірмовому бланку згідно з встановленою нижче формою за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника з інформацією про повне виконання аналогічного договору за предметом закупівлі — лісоматеріали круглі хвойних порід. Об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 (договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року). У складі тендерної пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору, копії усіх видаткових накладних та акт звірки. В Акті звірки повинні бути зазначені всі операції з поставки і оплати за відповідним договором. До аналогічного договору також необхідно надати скановану копію листа-відгуку від підприємства (установи, організації), з яким укладено аналогічний за предметом закупівлі договір про його належне виконання.
Вважаємо дані вимоги, що об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 та договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси учасників процедури закупівлі, в тому числі і Скаржника.
Замовник, встановивши у Документації вимогу про аналогічний досвід у такій редакції, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 Закону.
Чому аналогічний договір має бути укладеним не раніше 01 січня 2022 року та щонайменше на 3000 метрів кубічних? Оскільки поставка аналогічного товару обсягом 3000 метрів кубічних і 1 500 метрів кубічних є тотожними, різниця лише в метрах кубічних.
Також питання: чому аналогічний договір має бути укладений саме не раніше 1 січня 2022 року?
ТОВ «ТЕД» здійснює поставку аналогічного товару з 2019 року і має договори за 2020-2021 роки. Так чому вони не підтверджують наявність досвіду так само, як у 2022-2024 роках?
Згідно статті 16 Закону:
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто Закон не визначає обмежень щодо строку та об’єму аналогічного договору. Тому чому це робить Замовник?
Скаржник має досвід здійснення поставки аналогічного товару (Договори або звіти про виконання договорів – що є аналогічними до предмету закупівлі – додаються у якості додатків), але не може цим досвідом підтвердити вимоги Замовника, оскільки не відповідає вимогам документації щодо термінів заключення аналогічних договорів та обсягу поставленого товару .
Дана вимога має дискримінаційний характер та обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі, зокрема і Скаржника.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так ТОВ «ТЕД» не має аналогічного досвіду у кількості договору, що заключений не раніше 01 січня 2022 року та не менше ніж 3 000 метрів кубічних.
Хочемо зауважити, що стосовно подібного питання (дискримінаційність вимоги щодо строку укладення договору не раніше 01 січня 2022 року) вже є практика Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що підтверджується рішеннями Колегії №9190-р/пк-пз від 22.06.2023 року, №16915-р/пк-пз від 23.10.2023 року.
Просимо внести зміни до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації та викласти його у наступній редакції:
1.1. Інформація подається у вигляді довідки на фірмовому бланку згідно з встановленою нижче формою за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника з інформацією про повне виконання аналогічного договору за предметом закупівлі – лісоматеріали круглі хвойних порід. У складі тендерної пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору, копії усіх видаткових накладних та акт звірки. В Акті звірки повинні бути зазначені всі операції з поставки і оплати за відповідним договором. До аналогічного договору також необхідно надати скановану копію листа-відгуку від підприємства (установи, організації), з яким укладено аналогічний за предметом закупівлі договір про його належне виконання.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині.
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – інформація подається у вигляді довідки на фірмовому бланку згідно з встановленою нижче формою за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника з інформацією про повне виконання аналогічного договору за предметом закупівлі — лісоматеріали круглі хвойних порід. Об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 (договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року). У складі тендерної пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору, копії усіх видаткових накладних та акт звірки. В Акті звірки повинні бути зазначені всі операції з поставки і оплати за відповідним договором. До аналогічного договору також необхідно надати скановану копію листа-відгуку від підприємства (установи, організації), з яким укладено аналогічний за предметом закупівлі договір про його належне виконання.
Вважаємо дані вимоги, що об’єм поставленої продукції за аналогічним договором за предметом закупівлі має становити щонайменше 3000 м3 та договір має бути укладеним не раніше 1 січня 2022 року дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси учасників процедури закупівлі, в тому числі і Скаржника.
Замовник, встановивши у Документації вимогу про аналогічний досвід у такій редакції, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст. 5 та ст. 22 Закону.
Чому аналогічний договір має бути укладеним не раніше 01 січня 2022 року та щонайменше на 3000 метрів кубічних? Оскільки поставка аналогічного товару обсягом 3000 метрів кубічних і 1 500 метрів кубічних є тотожними, різниця лише в метрах кубічних.
Також питання: чому аналогічний договір має бути укладений саме не раніше 1 січня 2022 року?
ТОВ «ТЕД» здійснює поставку аналогічного товару з 2019 року і має договори за 2020-2021 роки. Так чому вони не підтверджують наявність досвіду так само, як у 2022-2024 роках?
Згідно статті 16 Закону:
Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Тобто Закон не визначає обмежень щодо строку та об’єму аналогічного договору. Тому чому це робить Замовник?
Скаржник має досвід здійснення поставки аналогічного товару (Договори або звіти про виконання договорів – що є аналогічними до предмету закупівлі – додаються у якості додатків), але не може цим досвідом підтвердити вимоги Замовника, оскільки не відповідає вимогам документації щодо термінів заключення аналогічних договорів та обсягу поставленого товару .
Дана вимога має дискримінаційний характер та обмежує коло учасників, які зможуть взяти участь в закупівлі, зокрема і Скаржника.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так ТОВ «ТЕД» не має аналогічного досвіду у кількості договору, що заключений не раніше 01 січня 2022 року та не менше ніж 3 000 метрів кубічних.
Хочемо зауважити, що стосовно подібного питання (дискримінаційність вимоги щодо строку укладення договору не раніше 01 січня 2022 року) вже є практика Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що підтверджується рішеннями Колегії №9190-р/пк-пз від 22.06.2023 року, №16915-р/пк-пз від 23.10.2023 року.
Просимо внести зміни до підпункту 1.1 пункту 1 Додатку 2 до Тендерної документації та викласти його у наступній редакції:
1.1. Інформація подається у вигляді довідки на фірмовому бланку згідно з встановленою нижче формою за підписом керівника або уповноваженої особи Учасника з інформацією про повне виконання аналогічного договору за предметом закупівлі – лісоматеріали круглі хвойних порід. У складі тендерної пропозиції обов’язково надається копія аналогічного договору, копії усіх видаткових накладних та акт звірки. В Акті звірки повинні бути зазначені всі операції з поставки і оплати за відповідним договором. До аналогічного договору також необхідно надати скановану копію листа-відгуку від підприємства (установи, організації), з яким укладено аналогічний за предметом закупівлі договір про його належне виконання.
Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог до предмета закупівлі є порушенням принципів здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи наведене, вважаємо, що Замовник повинен внести зміни до Документації в цій частині.
×
-
Назва доказу:
Договір на поставку аналогічного товару
-
Опис доказу:
Наявність досвіду поставки аналогічного товару, що підтверджує можливості поставки учасником аналогічного товару, за виключенням дискримінаційних умов
-
Повʼязаний документ:
Договір К-81-23 від 23.11.23.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір на поставку аналогічного товару
-
Опис доказу:
Наявність досвіду поставки аналогічного товару, що підтверджує можливості поставки учасником аналогічного товару, за виключенням дискримінаційних умов
-
Повʼязаний документ:
Договір 36-Т від 27.10.20.pdf
-
-
Назва доказу:
Звіт про договір на поставку аналогічного товару
-
Опис доказу:
Наявність досвіду поставки аналогічного товару, що підтверджує можливості поставки учасником аналогічного товару, за виключенням дискримінаційних умов
-
Повʼязаний документ:
Звіт про договір про закупівлю UA-2021-11-02-011824-a.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір на поставку аналогічного товару
-
Опис доказу:
Наявність досвіду поставки аналогічного товару, що підтверджує можливості поставки учасником аналогічного товару, за виключенням дискримінаційних умов
-
Повʼязаний документ:
Договір №31 від 12 травня 2021 року.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
рішення від 23.10.2023 № 16915.pdf
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.06.2023 № 9190.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Військову частину А0543 – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги