• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з технічного обслуговування системи пожежної сигналізації та системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей (ДК 021:2015: 50710000-5 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування електричного і механічного устаткування будівель)

Завершена

1 156 011.10 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 780.06 UAH
Період оскарження: 12.02.2024 16:27 - 02.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо неправомірного відхилення учасника

Номер: 6d74b6b7704240468374159488f7cedb
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-012631-a.a2
Назва: Скарга щодо неправомірного відхилення учасника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 16:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2024 09:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВ "ПОЖПРОЕКТ", Іван Ярмоленко +380671744774 elitpspro@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 7e47d10047f84664b1f1ff5114418322
Заголовок пункту скарги: Щодо неправомірного відхилення учасника
Опис заперечення: Відповідно до протоколу 11/03/1-вс уповноваженої особи з публічних закупівель від 11.03.2024 року підставою для відхилення пропозиції Скаржника визначено: Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник має надати скановану копію з оригіналу діючого сертифікату (строк дії – не менше строку надання послуг за даною закупівлею) у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT)».
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» надано сертифікат, який підтверджує, що система менеджменту ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» відповідає вимогам стандарту управління ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT).
Сертифікату у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT)» стосовно учасника ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції не надано.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з відхиленням пропозиції ТОВ «ПОЖПРОЕКТ».

Відповідно до протоколу 11/03/1-вс уповноваженої особи з публічних закупівель від 11.03.2024 року підставою для відхилення пропозиції Скаржника визначено: Відповідно до додатку № 3 до тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасник має надати скановану копію з оригіналу діючого сертифікату (строк дії – не менше строку надання послуг за даною закупівлею) у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT)».
В складі тендерної пропозиції ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» надано сертифікат, який підтверджує, що система менеджменту ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА» відповідає вимогам стандарту управління ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021 (CEN/TS 54-14:2018, IDT).
Сертифікату у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT)» стосовно учасника ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» у складі тендерної пропозиції не надано.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 підпункту 2) п. 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), оскільки тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.

Вважаємо таку підставу для відхилення пропозиції Скаржника надуманою та незаконною.

Відповідно до вимог тендерної документації по технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі вимагалось:
1) п. 6 Розділу 3 тендерної документації: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація згідно з частиною другою статті 22 Закону зазначена в Додатку 3 до цієї тендерної документації».
2) Додаток 3 до тендерної документації: «У складі тендерної пропозиції учасник має надати скановану копію з оригіналу діючого сертифікату (строк дії – не менше строку надання послуг за даною закупівлею) у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT)».

По-перше: на підтвердження вище вказаних вимог, ТОВ «ПОЖПРОЕКТ», в складі пропозиції надає документи «02. Погодження з технічним завданням та вимогами до послуг.pdf», яким повністю погоджується з умовами та вимогами, які визначені у технічній специфікації (Додаток 3) та гарантування їх виконання у вигляді підписаної технічної специфікації. Та підтверджує відповідність запропонованих нами послуг за цією процедурою закупівлі Технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі згідно з Додатком 3 до тендерної документації.
Відповідно, ТОВ «ПОЖПРОЕКТ», в повній мірі підтвердили відповідність своєї тендерної пропозиції необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмету закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію згідно Додатку 3 до цієї тендерної документації.
По-друге: на підтвердження вимоги щодо надання діючого сертифікату підтвердження відповідності вимогам ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT), ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» надано документи «17. Сертифікат 54-14.pdf». Даний сертифікат видано на ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА».
Керуючись чинним законодавством України та реалізуючи своє право згідно п. 7 Розділу 3 тендерної документації : «У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менш як 20 відсотків вартості договору про закупівлю у разі закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 Закону (у разі застосування таких критеріїв до учасника процедури закупівлі), замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей» - ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» було надано документ «5. Інформація про субпідрядника.pdf», в якому зазначено що Учасник до виконання робіт/надання послуг планує залучити субпідрядника/співвиконавця в обсязі меншому ніж 20%:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕЛІТПОЖСЕРВІС», код ЄДРПОУ 40220120, адреса: 04080, Україна, м. Київ, вул. Юрківська, буд. 2-6/32, літ. А.
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "БУДІВЕЛЬНА ПЕРСПЕКТИВА", 01013, місто Київ, вулиця Будіндустрії, будинок 5, офіс 312, Код ЄДРПОУ 45068069.
Відповідно до аб. 2 п. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі»: «якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити потужності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».
Окремо, звертаемо увагу, що вимога щодо надання у складi пропозицii Сертифiкату ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 відноситься до квалiфiкацiйних критерiїв, а саме наявнiсть в учасника процедури закупiвлi обладнання, матеріально-технiчноi бази та технологiй. Так, вiдповiдно до ст. 1 Закону Украiни "Про державне регулювання дiяльностi у сферi Трансферу технологiй" технологiя - результат науково-технiчноi дiяльностi, сукупнiсть систематизованих наукових знань, технiчних, органiзацiйних та iнших рiшень про перелiк, Строк, порядок та послiдовнiсть виконання операцiй, процесу виробництва та/або реалiзацii i зберiгання продукцiї, надання послуг. З огляду на це, Сертифiкат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 є пiдтвердженням технологiй, якими володiє та оперує пiдприемство. Таким чином, вони по своiй сутi є пiдтвердженням наявностi технологiй на пiдприемствi. У свою чергу вiдповiдно до абзацу 2 частини 3 ст. 16 Закону для пiдтвердження наявностi технологiй на пiдприемствi учасники можуть залучати субпiдряднi органiзацiї.

По-третє: вимогами тендерної документації не було встановлено, що сертифікат ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 повинен бути виданий саме на ім՚я учасника. Таким чином ТОВ «ПОЖПРОЕКТ» було дотримано вимоги тендерної документації в повному обсязі та дотримано чинного законодавства, в тому числі Закону України «Про публічні закупівлі».
Виходячи із вищесказаного, пропозиція Скаржника повністю відповідає вимогам тендерної документації, встановленим Замовником та надано документи в повному обсязі, але неправомірно була відхилена Замовником.
Наголошуємо, що у розумінні статті 19 Конституції України з врахуванням рішення Конституційного Суду України № 7-рп/2009 від 16.04.2009 р. тендерний комітет/Уповноважена особа Замовника зобов'язана діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. За власною ініціативою тендерний комітет/Уповноважена особа не може розширювати свої права, визначені Законом та Положенням про тендерний комітет, як наслідок ігнорувати очевидне невиконання вимог за тендерною документацією учасником процедури закупівлі. Уповноважена особа здійснює розгляд пропозицій на дотримання вимог тендерної документації в межах поданих документів учасниками торгів та з урахуванням вимог законодавства України.
Варто зазначити, що оскільки сфера застосування законодавства з питань публічних закупівель носить імперативно-адміністративний характер, то для тлумачення понять, які не передбачені Законом України «Про публічні закупівлі», сторони можуть використати для формування своїх правових позицій норми однорідних правових норм та нормативно-правових актів. Так, статтями 72, 73, 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Підсумовуючи все зазначене вище, уповноважена особа Замовника грубо порушила порядок розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі, а також наші права на об’єктивну та неупереджену оцінку. На підставі вищевикладеного та керуючись пунктом 59 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,

ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення учасника ТОВ «ПОЖПРОЕКТ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга

Номер: 8521f100f53645159f86d0d242b89b37
Ідентифікатор запиту: UA-2024-02-12-012631-a.a1
Назва: Скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 26.02.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.02.2024 15:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 28.02.2024 13:59
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ виконано
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 3a4c48ab85cb4283b812810aaf890e02
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога документації
Опис заперечення: В пункті 2.1 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «2.1. Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою відповідно до додатку 1.2. до тендерної документації).
Загальна кількість працівників, включених до Довідки, повинна бути не менше 5 осіб та складатися з керівника та чотирьох виконавців.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність працівників відповідної кваліфікації
Тип порушення: Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід
Опис суті пункту скарги: В пункті 2.1 Додатку 1 Тендерної документації Замовник встановив таку вимогу: «2.1. Інформаційна довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (за формою відповідно до додатку 1.2. до тендерної документації).
Загальна кількість працівників, включених до Довідки, повинна бути не менше 5 осіб та складатися з керівника та чотирьох виконавців.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Предметом даної закупівлі є послуги протипожежного призначення.
Надання даних послуг регулюється Постановою КМУ від 23.11.2016 року №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення»
Пункт 1 даної постанови вказує «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом…»

Згідно п.14,15 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення:
«Керівник робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинен мати:
вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”;
стаж роботи за цим видом робіт не менше трьох років або в органах та підрозділах цивільного захисту (за спеціальністю “Пожежна безпека”) не менше п’яти років.
15. Виконавці робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень повинні відповідати таким вимогам:
електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду;
налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду.
Кількість виконавців таких робіт повинна становити НЕ МЕНШЕ ДВОХ ОСІБ.»

Тобто законодавством чітко встановлено що для виконання робіт передбачених даною закупівлею необхідно мати Керівника робіт та двох виконавців. Вимога наявності 4 виконавців є забаганкою Замовника яка суперечить чинному законодавству.
ТОВ «ТОП ФАЄР» не має такої наявності працівників як того вимагає даний замовник.
За таких умов участь в закупівлі зможуть прийняти, ті суб’єкти господарювання що нададуть довідку про наявність Виконавцві робіт - не менше 4. Що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3a7551199dc34b4481c42f2ef8ca5430
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога документації
Опис заперечення: У додатку 3 Тендерної документації Замовник встановив вимогу «У складі тендерної пропозиції учасник має надати скановану копію з оригіналу діючого сертифікату (строк дії – не менше строку надання послуг за даною закупівлею) у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT). Організація, що видала учаснику зазначений сертифікат, повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) та мати дійсний сертифікат акредитації, який учасник має надати в складі тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: У додатку 3 Тендерної документації Замовник встановив вимогу «У складі тендерної пропозиції учасник має надати скановану копію з оригіналу діючого сертифікату (строк дії – не менше строку надання послуг за даною закупівлею) у кольоровому вигляді на підтвердження відповідності вимогам ДСТУ-Н CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT). Організація, що видала учаснику зазначений сертифікат, повинна входити до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) та мати дійсний сертифікат акредитації, який учасник має надати в складі тендерної пропозиції.»

Вимога щодо того, що Сертифікат повинен бути виданий організацією що входить до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) та мати дійсний сертифікат акредитації, який учасник має надати в складі тендерної пропозиції є дискримінаційною, так як наше підприємство має відповідний Сертифікати та Звіти про проходження сертифікаційного аудиту:
Даний сертифікати, виданий ТОВ «Центр сертифікації та аудиту», даний орган сертифікації не входить до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) та не має дійсний сертифікат акредитації, так як частина 1 статті 5 ЗУ «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» передбачає такий принцип як – добровільність акредитації.
ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» дану добровільну акредитацію не проходив.
Так як ТОВ «Центр сертифікації та аудиту» не проходив добровільну акредитацію та не має сертифікат акредитації, тому ТОВ «ТОП ФАЄР» також не може виконати дану дискримінаційну вимогу документації.
Тому вимого того, що Сертифікат повинен бути виданий організацією що входить до переліку органів з сертифікації систем менеджменту, акредитованих на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 (ISO/IEC 17021-1:2015) та мати дійсний сертифікат акредитації, який учасник має надати в складі тендерної пропозицє дискримінаційною по відношенні до ТОВ «ТОП ФАЄР».
За таких умов участь в закупівлі зможе прийняти лише той суб’єкт господарювання, котрий пройшов сертифікацію лише в певному органі, вимоги до якого вказав замовник в документації, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, котрі проходили сертифікацію в іншому органі.
Стаття 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає такий принцип здійснення публічних закупівель як недискримінація учасників.

Як доказ порушення нашого права надаємо копії :
- ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 «Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування»
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- №20979 –р/рк-пз від 27.12.2023 р
- № 15145-р/пк-пз від 21.09.2023 р.
- №10015-р/пк-пз від 05.07.2023
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3e547389d9ed4f68b3e2c4dd7aaf0f9c
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога дендерної документації
Опис заперечення: В Додатку 3 Тендерної документації замовник встановив вимогу « Учасник повинен мати діючу ліцензію ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Таку ліцензію учасник має надати в складі тендерної пропозиції.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: В Додатку 3 Тендерної документації замовник встановив вимогу « Учасник повинен мати діючу ліцензію ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Таку ліцензію учасник має надати в складі тендерної пропозиції.»
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022.
Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)

Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі.
Але не може саме ліцензію ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України.
Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати саме ліцензію ДСНС України на надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР»
Як доказ порушення нашого права надаємо:
- Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022
Те що дана вимога являється дискримінаційною підтверджено в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
- Рішення № 5088-р/пк-пз від 12.07.2022
- Рішення №5090-р/пк-пз від 12.07.2022
- Рішення № 5082-р/пк-пз від 12.07.2022
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації