• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс)

Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс) (ДК 021:2015: 71251000-2 Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва)

Завершена

42 670 692.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 214 000.00 UAH
Період оскарження: 02.11.2023 16:28 - 22.12.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 6f25e04a7dcf47d88bdc9b61a602476e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-11-02-012874-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Державне спеціалізоване господарське підприємство “ЛІСИ УКРАЇНИ” (надалі – Замовник) розмістило в електронній системі закупівель Prozorro (https://prozorro.gov.ua/) оголошення про закупівлю, яке розміщено за посиланням: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-11-02-012874-a, з предметом закупівлі: ДК 021:2015: 71251000-2 Геодезичні послуги у галузях архітектури та будівництва (Комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс). ТОВ “ТЕХНОМАП” (далі - Скаржник), маючи бажання взяти участь у зазначеній закупівлі, розглянув тендерну документацію Замовника, затверджену Рішенням уповноваженої особи Державного спеціалізованого господарського підприємства «ЛІСИ УКРАЇНИ» протокол від «02» листопада 2023 р. № 6 та виявив дискримінаційні вимоги, що унеможливлюють участь Скаржника у даній Закупівлі. Отже, підставами подання цієї скарги є порушення Замовником Закону «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (далі – ЗУ «Про публічні закупівлі»), Закону України «Про захист економічної конкуренції» від 11.01.2001 № 2210-III (далі – ЗУ «Про захист економічної конкуренції») та інших актів чинного законодавства України, релевантного предмету відносин цієї скарги, а також внесення до Тендерної документації та додатків до неї дискримінаційних умов, допущення при проведенні процедури закупівлі порушення діючого законодавства та принципів публічних закупівель, що порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах. Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В якості обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів Суб’єкта оскарження з приводу публічних закупівель і внаслідок яких порушено право Суб’єкта оскарження на участь в процедурі закупівлі на недискримінаційних умовах зазначаємо наступне. У тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол від «02» листопада 2023 року№6), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі «ДК 021:2015 71250000-5 архітектурні, інженерні та геодезичні послуги (комплекс робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс))», а саме: 1) Відповідно до Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації» до Тендерної документації Замовник вимагає «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», а саме наявність в учасника: «1.1.1.1. транспортних засобів – не менше дев’яти; 1.1.1.2. тахеометрів – не менше трьох; 1.1.1.3. GPS (та/або GNNS) приймачів – не менше дев’яти; 1.1.1.4. широкоформатних сканерів (здатність сканування документів, мап, креслень тощо формату А1 та/або А0 та/або більших форматів) – не менше двох; 1.1.1.5. комп’ютерів/ноутбуків – не менше двадцяти чотирьох; 1.1.1.6. плоттерів (формату А0+) – не менше двох; 1.1.1.7. програмного забезпечення (програмного комплексу) Delta/Digitals або Геодезична Інформаційна Система 6 або еквівалент – не менше восьми робочих місць (або ліцензій).» Окрім того, Замовником вимагаються «- оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, наданого(-их) орендодавцем, лізингодавцем або іншою особою, яка зазначена у відповідному договорі, на адресу Замовника з посиланням на оголошення цих торгів із зазначенням транспортних засобів, що пропонуються учасником для підтвердження наявності в учасника обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для надання послуг, що є предметом закупівлі, яким підтверджується згода на використання транспортних засобів для надання послуг учасником за предметом закупівлі на весь строк надання послуг. Оригінал(и) листа(ів)-підтвердження, які надаються учасником у складі тендерної пропозиції має(ють) містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Чинним законодавством та ЗУ «Про Землеустрій» не передбачено складання будь-яких кошторисів за предметом закупівлі, та не передбачено норми, відповідно до яких можливо розрахувати кількісні потреби щодо наявності обладнання та матеріально-технічної бази. Виходячи з вищенаведеного, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги в Документації, а саме наявність МТБ у такій кількості та на якій підставі було визначено саме таку кількість МТБ, як і не обґрунтував навіщо орендодавцям надавати згоду на використання транспортних засобів саме підписану кваліфікованим електронним підписом. Згідно з такими Законами України, як «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», документ на який накладено електронний підпис прирівнюється до підписаного власноручно. Тобто, замовник не вправі вимагати яким саме чином має бути підписаний окремий документ у складі пропозиції. За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати згоду, що містить кваліфікований електронний підпис особи, яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Закону України "Про електронні довірчі послуги", що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. 2) Відповідно до Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації» до Тендерної документації Замовник вимагає «1.2.«Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» а саме: №п/п Найменування кваліфікації Кількість осіб 1 Інженер – землевпорядник не менше 8-х осіб 2 Інженер – геодезист не менше 2-х осіб 3 Фахівець/спеціаліст не менше 16-х осіб Чинним законодавством та ЗУ «Про Землеустрій» не передбачено складання будь-яких кошторисів за предметом закупівлі, та не передбачено норми, відповідно до яких можливо розрахувати кількісні потреби щодо наявності працівників саме у такій кількості – 26 осіб. Окрім того, відповідно до ст..26 ЗУ «Про Землеустрій», «Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою». Тобто, для виконання робіт за предметом закупівлі достатньо 1 сертифікованого інженера-землевпорядника, у той час як Замовником встановлено вимогу щодо надання кваліфікаційного сертифікату інженера – землевпорядника на кожну особу. Стосовно інженерів-геодезів: Статтею 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» встановлено що суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Тобто нормами Закону встановлено, що виконавці зобов’язані мати за основним місцем роботи одного сертифікатного інженера-геодезиста для здійснення топографо-геодезичної діяльності. Також замовником не конкретизовано хто є «фахівець/спеціаліст». Відповідно до національного класифікатора професій така посада відсутня. Виходячи з вищенаведеного, Замовник не обґрунтував та документально не підтвердив необхідність встановлення даної вимоги в Документації, а саме наявність працівників відповідної кваліфікації у такій кількості та на підставі чого ним здійснено розрахунок кількості осіб для виконання робіт за предметом закупівлі. 3) Відповідно до Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» до тендерної документації» до Тендерної документації Замовник вимагає 1.3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) «Оригінал відгуку, наданого учаснику замовником, із зазначенням дати укладення і номеру договору, на який надано відгук, а також стану належного виконання договору стосовно якості і строків. Відгук надається щодо договору копія якого надана учасником у складі тендерної пропозиції та має містити кваліфікований електронний підпис особи яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону України «Про електронні довірчі послуги». Скаржник вважає вищезазначену вимогу до підписання відгуку незаконною, дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію з огляду на наступне. За жодним Замовником робіт/послуг чинним законодавством України взагалі не закріплений обов’язок надавати виконавцеві відгук після виконання договору, а тим паче надавати його підписаний саме кваліфікованим електронним підписом. Надання відгуку є правом Замовника. Виконавець не може встановлювати до Замовника вимоги щодо надання листа-відгуку, критерії до даного документу та методів (способів) його підписання, будь-яким чином впливати на дії Замовника. Встановлюючи вищезазначену вимогу до листів-відгуків, Замовник свідомо звужує конкуренцію та обмежує коло потенційних учасників закупівлі виключно до тих, хто має у наявності (або має змогу отримати) відгуки Замовника щодо виконання наданих аналогічних договорів із обов’язковою наявністю кваліфікованого електронного підпису особи, яка його підписала, з урахуванням вимог Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг" та Закону України "Про електронні довірчі послуги". Цим порушуються законні права та інтереси нашого підприємства на участь у процедурі закупівлі. Встановлення зазначених вимог обмежує коло учасників тими, хто може надати зазначені документи у такій кількості, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Скаржник має у штаті підприємства сертифікованого інженера-землевпорядника, інженера-геодезиста та великий досвід роботи у сфері землеустрою та, відповідно, листи-відгуки від Замовників, проте, через наявність дискримінаційних умов у тендерній документації, не може взяти участь у закупівлі Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі», ПРОСИМО: 1. Прийняти до розгляду дану Скаргу. 2. Прийняти рішення про виявлення порушень законодавства, що допущені Замовником. 3. Зобов’язати Замовника внести зазначені зміни до умов тендерної документації,з метою вилучення дискримінаційних вимог. Інформація, що підтверджує обставини викладені у скарзі міститься в системі електронних закупівель та в додатках до скарги. Додатки. 1. Додаток 1 До ТД «Кваліфікаційні критерії та документи, які вимагаються для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам замовника» Додаток 2. Кваліфікаційні сертифікати персоналу ТОВ «ТЕХНОМАП» Додаток 3. Лист-відгук до аналогічного договору Директор ТОВ «ТЕХНОМАП» Д.М. Бурянов
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 16.11.2023 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.11.2023 14:20
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.11.2023 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ № 64 РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЇ ОСОБИ 14 грудня 2023 р. м. Київ 22.11.2023 р. уповноваженою особою через електронну систему закупівель було отримано рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.11.2023 № 18579-р/пк-пз (надалі – Рішення) за результатами розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ТЕХНОМАП» щодо проведення процедури закупівлі за ДК 021:2015: 71250000-5 архітектурних, інженерних та геодезичних послуг (комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс)) (оголошення № UA-2023-11-02-012874-a від 02.11.2023 р.). Вказаним Рішенням ДП «Ліси України» було зобов’язано внести зміни до тендерної документації, які були зазначені у мотивувальній частині Рішення. Відповідно до частини 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Зважаючи на викладене та з метою виконання Рішення та керуючись статтями 11 і 18 Закону України «Про публічні закупівлі», а також п. 54 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості), уповноважена особа вирішила: 1. Затвердити тендерну документацію на закупівлю за ДК 021:2015: 71250000-5 архітектурних, інженерних та геодезичних послуг (комплексу робіт щодо оформлення права постійного користування земельними ділянками за рахунок земель державної власності лісогосподарського призначення для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг, що розташовані на території Полтавської та Харківської областей (Слобожанський лісовий офіс)) у новій редакції. 2. Відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей продовжити кінцевий строк подання тендерних пропозицій до 21 грудня 2023 року. 3. Забезпечити оприлюднення тендерної документації у новій редакції та переліку змін, що вносяться, у встановленому порядку. 4. Забезпечити повідомлення у встановленому порядку Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про рішення прийняте даним протоколом. Уповноважена особа _______________ Т.В. Мельник
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТЕХНОМАП", Бурянов Денис 380682684515 technomap.ukraine@gmail.com