• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора

Торги відмінено

5 458 336.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1.5% або 81 875.04 UAH
Період оскарження: 30.08.2023 11:09 - 10.09.2023 00:00
Скарга
Виконана замовником

Скарга на рішення Замовника

Номер: 3184d4375da848fc9f85e68a948b6745
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-002842-a.b4
Назва: Скарга на рішення Замовника
Скарга:
Скарга на рішення Замовника про визначення переможця закупівлі Комунальним підприємством «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» 30 серпня 2023 року в електронній системі закупівель була оголошена процедура закупівлі- ідентифікатор закупівлі UA-2023-08-30-002842-a, предметом якої є : «Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)». Електронний аукціон відбувся 14 вересня 2023 року. За результатами розгляду тендерних пропозицій учасників закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» (ЄДРПОУ 40465034) було визначене переможцем закупівлі (Протокол № 463 щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» від 21 вересня 2023 року). ТОВ «ВІЗУАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ» вважає рішення Замовника про визначення переможця закупівлі безпідставним, таким, що прямо суперечить вимогам тендерної документації та чинного законодавства про публічні закупівлі, виходячи з наступного: 1. Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція учасника подається в електронній формі шляхом завантаження необхідних документів, що підтверджують відповідність вимогам, визначених замовником, у тому числі інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідної технічної специфікації, що повинна складатись з документів, зазначених у Додатку № 4 до Тендерної документації. Підпункт 1.2 пункту 1 Додатку№ 4 до Тендерної документації містить вимогу про надання учасниками закупівлі копій документів про відповідність основного обладнання (відеодетекторів), що є предметом закупівлі, вимозі (вимогам) технічного завдання, а саме: а) Декларації відповідності ROHS; б) Свідоцтва виробника щодо тривалості часу експлуатації; в) Декларації відповідності електромагнітної сумісності. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» не виконало вказану вимогу тендерної документації, оскільки документи, передбачені визначених п.п. 1.2 п. 1 Додатку № 4, відсутні у складі тендерної пропозиції вказаного Учасника. Натомість, Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» надало наступні документи: -Технічний паспорт на Відеодетектор FLIR Traficam (Wide)/ (Narrow) - Гарантія та сертифікат перевірки на номер 03/09, виданий TELEDUN FLIR (Теледин ФЛІР) - Декларація відповідності ЄС від 03.05.2018, видана FLIR Intelligent Transportation Systems (Інтелектуальні транспортні системи ФЛІР) тим самим порушивши вимоги Замовника, викладені у п.п. 1.2 п. 1 Додатку № 4 до Тендерної документації. Слід також зазначити, що пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» містить «Лист-роз’яснення щодо документів які підтверджують технічні характеристики товару» № 28 від 11.09.2023р., у якому Учасник-переможець обгрунтовує причини не надання документів, що вимагаються Додатком № 4 до Тендерної документації, а саме : 1) Щодо надання Декларації відповідності ROHS: Директива 2011/65/EU (Directive RoHS: Restriction of Hazardous Substance) - директива Європейського Союзу, яка регламентує обмеження вмісту шкідливих речовин в продукції. Дані щодо вмісткості шкідливих речовин містяться в технічному паспорті виробника, окремий документ виробником не надається. 2) Щодо Свідоцтва виробника щодо тривалості часу експлуатації: Інформація щодо тривалості часу експлуатації міститься у Технічному паспорті, окремий документ виробник не надає. 3) Щодо Декларації відповідності електромагнітної сумісності – така інформація міститься в технічному паспорті на обладнання, окремо виробником не надається. Тобто, Переможець закупівлі стверджує, що не надає документів про відповідність основного обладнання (відеодетекторів), передбачених Додатком № 4, тому, що виробники пропонованого ним товару не надають окремих документів, передбачених у п.п. 1.2 п.1 Додатку № 4. Твердження Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» про те, що виробник пропонованого ним товару (відеодетекторів) не надає окремих документів, перелічених у п.п. 1.2 п.1 Додатку № 4 до Тендерної документації, не відповідає дійсності. Так, відповідно до довідки № 15 від 11.09.2023 року, наданої Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» у складі своєї тендерної пропозиції, для участі у даній закупівлі вказаний Учасник пропонує наступне основне обладнання (відеодетектори): Відеодетектор FLIR Traficam (Wide) та Відеодетектор FLIR Traficam (Narrow). Звертаємо увагу Органу оскарження на те, що ТОВ «ВІЗУАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ» для участі у даній закупівлі пропонує відеодетектори тієї ж конфігурації та того ж самого виробника, що і Переможець, а саме : Відеодетектор FLIR Traficam (Wide) та Відеодетектор FLIR Traficam (Narrow), Однак, при цьому, ТОВ «ВІЗУАЛЬНІ ТЕХНОЛОГІЇ» надає документи, що вимагаються п.п. 1.2 п.1 Додатку № 4 до Тендерної документації, у вигляді окремих документів, наданих виробником вище зазначеної продукції. Таким чином, обгрунтування Переможця щодо причин не надання документів, передбачених вимагаються п.п. 1.2 п.1 Додатку № 4 до Тендерної документації, є нічим іншим, як спробою обійти вимоги Тендерної документації. Відповідно до п.4 Розділу V Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Отже, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» мала би бути відхилена зЗамовником як така, що не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Слід також зазначити, що цієї ж позиції дотримується і КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у Рішенні № 8623-р/пк-пз від 13.06.2023 року, копія якого додається. 2. Відповідно до вимог абзацу 1 пункту 1 Додатку № 4 до Тендерної документації гарантійний строк на детектори та плати 4ТІ має складати не менше ніж 2 роки з моменту введення в експлуатацію. При цьому термін експлуатації має складати не менше ніж 3 роки. Відповідно до вимог п.п 1.2. п. 1 Додатку № 4 до Тендерної документації на підтвердження терміну експлуатації основного обладнання (відеодетекторів) учасники зобов’язані надати Свідоцтво виробника щодо тривалості часу експлуатації. Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» не виконало вказану вимогу тендерної документації, оскільки пропозиція вказаного учасника не містить Свідоцтва виробника щодо тривалості часу експлуатації, де було б зазначено термін експлуатації товару. Натомість Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» надає «Лист-роз’яснення щодо документів які підтверджують технічні характеристики товару» № 28 від 11.09.2023р., відповідно до якого інформація щодо тривалості часу експлуатації основного обладнання (відеодетекторів) міститься в Технічному паспорті на вказаний товар. Однак, у Технічному паспорті на Відеодетектор FLIR Traficam (Wide)/ (Narrow), наданому Товариством з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» на підтвердження вимог абзацу 1 пункту 1 Додатку № 4, вказано лише гарантійний термін – 2 роки з моменту введення в експлуатацію. Інформація стосовно тривалості терміну експлуатації основного обладнання (відеодетекторів) у наданому ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» Технічному паспорті відсутня. Це ж саме стосується і терміну експлуатації шіснадцятиканальних інтерфейсних модулів TrafiСam 4ТІ та плат інтерфейсів для підключення відеодетектора І/О SWARCO ITC. Так, на підтвердження відповідності даного товару ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» надає: - Технічний паспорт на шіснадцятиканальний інтерфейсний модуль TrafiСam 4ТІ, а також - Технічний паспорт на плату інтерфейсів для підключення відеодетектора І/О SWARCO ITC. Жоден з вказаних документів не містить вказівки щодо тривалості часу експлуатації пропонованого Учасником товару. Тендерна пропозиція Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» містить «Гарантійний лист» № 19 від 11.09.2023 року, яким гарантує, що строк експлуатації пропонованого ним товару складає не менше ніж 3 роки. Разом з тим, учасник не надає жодного документу, який би підтвердив тривалість часу експлуатації пропонованого товару. Слід також зазначити, що гарантійний лист, наданий Переможцем даної закупівлі, не може слугувати підтвердженням дотримання ним вимог абзацу 1 пункту 1 Додатку № 4, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» не є виробником пропонованого ним товару. Відповідно до п.4 Розділу V Тендерної документації Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція учасника не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п.2 ч. 1 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Відповідно до п. 44 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Отже, тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» мала би бути відхилена зЗамовником як така, що не відповідає вимогам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Закон України «Про публічні закупівлі» наділяє учасників процедури закупівлі наступними правами: - правом на неупереджену оцінку тендерної пропозиції (ст.3 Закону); - правом на рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця (ч.3 ст. 11 Закону); - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель (п. 3 ст. 5 Закону). Всі вищезазначені права та принципи були порушені Замовником при здійсненні даної закупівлі, оскільки визначення переможця закупівлі відбулося з порушенням вимог тендерної документації та чинного законодавства про закупівлі. На підставі вищезазначеного, керуючись статтями 5,16,17,18,22,23,24,29,31 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 52-67 Постанови КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12 жовтня 2022 року № 1178, ПРОСИМО : 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» переможцем закупівлі : ідентифікатор закупівлі: UA-2023-08-30-002842-a. Додатки до скарги: 1. Додаоку № 4 до тендерної документації. 2. Протоколу № 463 щодо прийняття рішення уповноваженою особою КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» від 21 вересня 2023 року 3. «Лист-роз’яснення щодо документів які підтверджують технічні характеристики товару» ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ» № 28 від 11.09.2023р., 4. Довідка № 15 від 11.09.2023 р., надана ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 5. Технічний паспорт на Відеодетектор FLIR Traficam (Wide)/ (Narrow), наданий ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 6. Технічний паспорт на шіснадцятиканальний інтерфейсний модуль TrafiСam 4ТІ, наданий ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 7. Технічний паспорт на плату інтерфейсів для підключення відеодетектора І/О SWARCO ITC, наданий ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 8. Декларація відповідності ЄС від 03.05.2018, надана ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 9. Гарантія та сертифікат перевірки на номер 03/09, надана ТОВ «ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ». 10. Декларація про відповідність нормативним вимогам ЄС, надана Скаржником. 11. Свідоцтво про очікуваний термін використання, надане Скаржником. 12. Декларація відповідності ROSH, надана Скаржником. 13. Рішення і КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ у Рішенні № 8623-р/пк-пз від 13.06.2023 року
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 09.10.2023 10:30
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.09.2023 15:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.10.2023 10:11
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 09.10.2023 № 16053-р/пк-пз скасувати рішення про визначення ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ДОРЕКС-БЕЗПЕКА РУХУ" (ЄДРПОУ 40465034) переможцем процедури закупівлі «Код ДК 021-2015 – 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)»
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Візуальні Технології", Неда Сергій Валентинович 380445361052 info@visualtex.com.ua http://www.visualtex.com.ua
Вимога
Відхилено

Щодо змін ТД

Номер: 8e6da711769341b1bd0aa420c48a3f43
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-002842-a.b3
Назва: Щодо змін ТД
Вимога:
31.08.2023 на тендер було подано вимогу на усунення порушення в п. 1.3. Додатку № 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», в якому замовник вимагає надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Учасника щодо постачання та обслуговування аудіо- відео-технічних засобів, систем утримання доріг, технічних засобів організації дорожнього руху. Але згідно діючих нормативних документів, міжнародний стандарт системи менеджменту якості ISO 9001 не є обов’язковим, а лише добровільним. До того ж предметом закупівлі є товар: Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетекторів, а не послуги з підключення або обслуговування. Текст вимоги: Щодо вимоги про надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Учасника щодо постачання та обслуговування аудіо- відео-технічних засобів, систем утримання доріг, технічних засобів організації дорожнього руху. Згідно діючих нормативних документів, міжнародний стандарт системи менеджменту якості ISO 9001 не є обов’язковим, а лише добровільним. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни в тендерну документацію і прибрати вказану вимогу. Дата останньої зміни: 01-09-23, 12:17:15 Дата прийняття вимоги до розгляду: 31-08-23, 13:48:00 Своїм рішенням замовник задовольнив дану вимогу та вніс відповідні зміни до тендерної документації: Рішення замовника: У КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» (далі – Замовник) уважно проаналізована вимога № UA-2023-08-30-002842-a.b1 від 31.08.2023 року (далі – Вимога) щодо змісту тендерної документації на закупівлю «Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)» за результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовником будуть внесені відповідні зміни. Ваша вимога буде задоволена. Тип рішення замовника: Задоволено Дата, коли замовник відповів на вимогу: 01-09-23, 12:17:15 Ідентифікатор: UA-2023-08-30-002842-a.b1 Але 08.09.2023 замовник знову вніс зміни до тендерної документації в п. 1.3 Додатоку № 4 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» та повернув першу редакцію даного пункту де Сертифікат ДСТУ ISO 9001:2015 повинен бути наданий обов’язково. Вимагаємо пояснення таких дій замовника щодо зміни даного пункту тендерної документації. Просимо внести зміни в даний пункт та прибрати обов’язкову вимогу надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Учасника щодо постачання та обслуговування аудіо- відео-технічних засобів, систем утримання доріг, технічних засобів організації дорожнього руху. Тому що згідно діючих нормативних документів, міжнародний стандарт системи менеджменту якості ISO 9001 не є обов’язковим, а лише добровільним. До того ж предметом закупівлі є товар: Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетекторів, а не послуги з підключення або обслуговування. Дана вимога є дискримінаційною а дії замовника непрозорими.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» (далі – Замовник) уважно проаналізована вимога № UA-2023-08-30-002842-a.b3 від 09.09.2023 року (далі – Вимога) щодо змісту тендерної документації на закупівлю «Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)» за результатами розгляду повідомляємо наступне. Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Згідно ч.5 ст 23 цього ж закону «Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації». Відповідно до ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Щодо сертифікату ISO 9001:2015 "Системи управління якістю". Відповідно до наказу ДП «НДНЦ» від 31.12.2015 № 221 міжнародний стандарт ISO 9001:2015 «Системи управління якістю» був прийнятий також у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015), вимога про надання у складі тендерних пропозицій учасників сертифікату відповідності системи управління якістю є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності учасника – міжнародним та національним стандартам якості у розумінні Закону. Отримати сертифікат якості може будь-яка організація, що працює у відповідності до стандартів ДСТУ ISO 9001, а наявність зазначеного сертифікату сприяє більш ретельному та всебічному вивченню ділових якостей учасника, його спроможності надавати продукцію, яка задовольняє вимоги Замовника. Усі вимоги цього стандарту — загальні, вони призначені для застосування будь-якою організацією, незалежно від її типу чи розміру, а також від продукції, яку вона постачає. Наша позиція ґрунтується на практиці Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: - рішення від 27.12.2019 року №19422-р/пк-пз, згідно з яким прийнято наступне: «Скаржник не довів та документально не підтвердив неможливість виконати наведені вище умови Документації, а також не надав документального підтвердження, яким чином 3 наведені вище умови Документації порушують його права та законні інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині». Таким чином, дана вимога є законною, а також є гарантією надійності та стабільності постачальника у довгостроковій перспективі. Крім того Замовник виступає за прозорість публічних закупівель, максимальну економію та ефективність. Замовник попереджає виникнення короткострокових та довгострокових ризиків, а також додаткові, нераціональні затрати бюджетних коштів. Деякі учасники ринку, які не мають можливості надати товар та/або післяпродажний сервіс відповідної якості, які не несуть відповідальності за гарантійне та післягарантійне обслуговування, зловживають двояким трактуванням окремих законодавчих актів, намагаючись при цьому нав’язати товар та/або сервіс сумнівної якості. Замовник Комунальне підприємство "Центр організації дорожнього руху", як підприємство, яке відповідає за безпеку мешканців міста Києва, не може ризикувати при закупівлі товарів для організації безпеки дорожнього руху м.Києва. Враховуючи вищевикладене, зазначені вимоги тендерної документації не є дискримінаційними. Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимога щодо умов закупівлі

Номер: 6ee4f2942de845fb856d26ab7d2cd30e
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-002842-a.c2
Назва: Вимога щодо умов закупівлі
Вимога:
Шановний Замовнику! Вимагаємо усунути вимогу щодо надання документів учасником закупівлі- надання яких не регламентується ЗУ «Про публічні закупівлі». Замовником передбачено, що учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати документи, які, на думку Замовника, можуть підтвердити відповідність технічним, якісним, кількісним характеристикам до предмету Закупівлі, а саме: На підтвердження експлуатаційних характеристик товару Учасник має надати наступні документи: 1.1. Пояснювальна записка з детальним описом товару, що пропонується до постачання; 1.2. Копії документів про відповідність основного обладнання (відеодетекторів), що є предметом закупівлі, вимозі (вимогам) технічного завдання, а саме: а) Декларація відповідності ROHS; б) Свідоцтво виробника щодо тривалості часу експлуатації; в) Декларація відповідності електромагнітної сумісності –на обладнання, що є предметом закупівлі Щодо надання Декларації відповідності ROHS: Директива 2011/65 / EU (Directive RoHS: Restriction of Hazardous Substance) – директива Європейського Союзу, яка регламентує обмеження вмісту шкідливих речовин в продукції. Дана директива регулює використання елементів в електротехнічному та електронному обладнанні. – обов’язковість такої декларації не закріплено на законодавчому рівні в Україні, тому Замовник не вправі вимагати надання документів що не передбачені Законами України. Щодо Свідоцтва виробника щодо тривалості часу експлуатації: По перше, саме такий документ не передбачений жодним виробником продукції, яка є предметом закупівлі- у вигляді окремого документу, інформація щодо тривалості часу експлуатації міститься в інших документах, наприклад у Технічному паспорті, тобто, Замовник вимагає надання окремого документу, в якому повинно зазначатися таку характеристику як тривалість часу експлуатації- а взагалі такого документу окремо не існує. Щодо Декларації відповідності електромагнітної сумісності- така інформація теж міститься в технічному паспорті на обладнання- і виключно на підставі даних, що містяться в документах, обов’язковість на отримання яких визнається виключно іноземними державами. Щодо українського законодавства, то отримання таких декларацій передбачено лише для певного переліку обладнання, до якого предмет закупівлі не відноситься, а саме: - Абонентська станція рухомого застосування - Абонентська станція стаціонарного застосування- - Повторювач сигналу GSM-900 - Повторювач сигналу GSM-1800 – - Радіорелейна станція - Земна станція супутникового зв’язку типу VSAT - Повторювач сигналу мікрохвильової телерадіо-інформаційної системи - Промисловий, науковий, медичний або побутовий випромінювальний пристрій Щодо вимоги у наданні окремих документів на: - Шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора TrafiCam 4ТІ - Плата інтерфейсів для підключення відеодетектора I/О SWARCO ITC. Перелічені вище 2 позиції є допоміжним обладнанням для підключення 2 основних позицій, і тому окремі документи щодо їх характеристик відсутні навіть на сайті офіційного виробника обладнання, яке є предметом даної закупівлі, а тим паче не пердбачені жодним нормативним документом в Україні. До того ж, документи, які вимагаються Замовником для підтвердження технічних характеристик- є документами виключно видаваємими іноземними державами, що в свою чергу свідчить про те що викладені вони не українською мовою. Тобто, у разі завантаження іх у складі пропозиції на оригінальній мові призведе до відхилення пропозиції, а виконання перекладу таких документів предбачає витрачання зайвих коштів Учасника, що в свою чергу суперечить принципу економії згідно ЗУ « Про публічні закупівлі» З причини, що надання таких документу не передбачено ЗУ «Про публічні закупівлі», а отже, не може вимагатися Замовником. Наполягаємо в усуненні вимоги щодо надання у складі тендерної пропозиції : а) Декларація відповідності ROHS; б) Свідоцтво виробника щодо тривалості часу експлуатації; в) Декларація відповідності електромагнітної сумісності –на обладнання, що є предметом закупівлі, з приводу того, що даний документ видається безпосередньо виробнику або його офіціальному дістриб’ютору у разі проходження оцінки конкретної партії Товару. Кожен Учасник на момент подачі пропозиції не закуповує заздалегіть Товар, що є предметом Закупівлі, а тільки планує його закупити у разі перемоги- і в такому разі- разом з Товаром може надати, на вимогу Замовника документи що будуть передбачені умовами Договору тощо.- а надання цих документів у складі тендерної пропозиції є дискримінаційною умовою, та ставить учасників у різне становище. До того ж ми, як учасник плануємо поставити саме цей Товар, що вимагається закупівлею, а не еквівалент, тому навіщо нам подавати документи на підтвердження тих характеристик, які і так відоміі Замовнику. Крім того, ЗУ «Про публічні закуплі», а саме ст 23 «Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності», передбачено; « Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.» «Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством». З цього виходить- що Замовник не вправі вимагати надання конкретного документу в складі тендерної пропозиції стосовно технічних характеристик предмету закупівлі, а повинен зазначити: На підтвердження експлуатаційних характеристик товару Учасник має надати наступні документи: - а) Декларація відповідності ROHS; - б) Свідоцтво виробника щодо тривалості часу експлуатації; - в) Декларація відповідності електромагнітної сумісності –на обладнання, що є предметом закупівлі - - або документ, в якому міститься інформація щодо технічних характеристик. У зв’язку з вищевикладеним вимагаємо внести відповідні зміни до тендерної документації.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» (далі – Замовник) уважно проаналізована вимога № UA-2023-08-30-002842-a.c2 від 07.09.2023 року (далі – Вимога) щодо змісту тендерної документації на закупівлю «Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)» за результатами розгляду повідомляємо наступне. ТОВ «ТАЙРОН БІЗНЕС», Код ЄДРПОУ: 42671750 (далі – Учасник) невірно трактує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та вимоги тендерної документації Замовника, а саме: 1) Частиною 3 статті 22 Закону передбачено: 3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Статтею 23 Закону в імперативній формі зазначено: Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Враховуючи вищезазначене, Законом зобов’язано Замовника встановлювати чіткий опис усіх необхідних характеристик товару, у тому числі їх технічних, функціональних та якісних характеристик,. Законом дозволено вимагати від учасників документального підтвердження відповідності запропонованого учасниками товару вимогам існуючих міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. Так, Законом зазначено, що якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов’язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством. Тому в разі надання документів, що підтвердять відповідність товару еквівалентним вимогам та будуть видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством, Замовник розгляне такі документи. 2) В п. 1.2 Додатку № 4 до тендерної документації чітко прописано: «1.2. Копії документів про відповідність основного обладнання (відеодетекторів), що є предметом закупівлі, вимозі (вимогам) технічного завдання, а саме: а) Декларація відповідності ROHS; б) Свідоцтво виробника щодо тривалості часу експлуатації; в) Декларація відповідності електромагнітної сумісності». Тобто зазначені документи вимагаються виключно на відеодетектори, а не на допоміжне обладнання, як зазначає Скаржник. 3) Відповідно до п. 7 Розділу І: «Мова тендерної пропозиції – українська. Уся інформація розміщується в електронній системі закупівель українською мовою, крім тих випадків, коли використання букв та символів української мови призводить до їх спотворення (зокрема, але не виключно, адреси мережі Інтернет, адреси електронної пошти, торговельної марки (знака для товарів та послуг), загальноприйняті міжнародні терміни). Стандартні характеристики, вимоги, умовні позначення у вигляді скорочень та термінологія, пов’язана з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними або національними стандартами, нормами та правилами, викладаються мовою їх загальноприйнятого застосування. Тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою. Тендерні пропозиції, підготовлені учасниками-нерезидентами можуть бути викладені іншою мовою, при цьому повинні мати завірений переклад українською мовою. Документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються Учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. Визначальним є текст, викладений українською мовою». Скаржник невірно трактує принципи здійснення публічних закупівель, адже принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності стосується саме замовників та прописаний задля максимальної економії бюджетних коштів. Враховуючи вищевикладене, зазначені вимоги тендерної документації не є дискримінаційними. Ваша вимога не підлягає задоволенню.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015

Номер: 09a05839c6504a94b4e7324291b68388
Ідентифікатор запиту: UA-2023-08-30-002842-a.b1
Назва: Щодо надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015
Вимога:
Щодо вимоги про надання Сертифікату ДСТУ ISO 9001:2015 Учасника щодо постачання та обслуговування аудіо- відео-технічних засобів, систем утримання доріг, технічних засобів організації дорожнього руху. Згідно діючих нормативних документів, міжнародний стандарт системи менеджменту якості ISO 9001 не є обов’язковим, а лише добровільним. Вважаємо цю вимогу дискримінаційною та просимо внести зміни в тендерну документацію і прибрати вказану вимогу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: У КП «ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ» (далі – Замовник) уважно проаналізована вимога № UA-2023-08-30-002842-a.b1 від 31.08.2023 року (далі – Вимога) щодо змісту тендерної документації на закупівлю «Код ДК 021:2015: 38430000-8 Детектори та аналізатори (Відеодетектори, шістнадцятиканальний інтерфейсний модуль відеодетектора, плата інтерфейсів для підключення відеодетектора)» за результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовником будуть внесені відповідні зміни. Ваша вимога буде задоволена.
Статус вимоги: Задоволено