Номер:
483963afda764b1bbb13b48398f0f5c5
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
06.07.2017 10:57
Опис:
Ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що цей Закон застосовується:
до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень.
У разі якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що зазначена вище, замовники обов’язково оприлюднюють звіт про укладені договори в системі електронних закупівель відповідно до статті 10 Закону.
Під час здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому ч.1 ст.2, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору. Вказана норма є правом, а не обов’язком замовника.
Здійснивши аналіз тендерної документації ми приходимо до висновку, що вона є дискримінаційною для певного кола учасників. Зокрема проектом договору передбачено оплату виконаних робіт на підставі актів виконаних робіт. Тобто підрядник без попередньої оплати окрім виконання робіт згідно тендерної документації повинен за власні кошти закупити дороговартісне обладнання широкої номенклатури в обмеженого кола постачальників в короткі строки, що є непосильним для великого кола учасників. Чітких строків та порядку проміжної оплати договором (для закупівлі матеріалів та обладнання) договором не встановлено. Постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 23.04.2014 року «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» передбачено можливість здійснення попередньої оплати при виконанні робіт за бюджетні кошти.
Крім того тендерна документація містить ряд недоліків, що суперечать чинному законодавству. Зокрема, п.2. ч. ІІІ Додатка 2 до Оголошення встановлено, що переможець зобов‘язаний надати довідку про те, що юридичну особу не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Зазначена інформація перебуває у вільному доступі. Ч. 3 ст. 17 встановлено, що Замовник не вимагає документального підтвердження інформації, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Також викликає подив той факт, що замовник ставить до учасників дуже вагомі вимоги щодо їх досвіду і кваліфікації, але разом з тим сам не може чітко визначитись що є предметом закупівлі «роботи» чи «послуги»?
Проведений нами аналіз здійснених закупівель через систему «Прозоро» свідчить, що замовники на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» здійснюють лише оприлюднення звіту у системі у випадках проведення аналогічних закупівель.
Зважаючи на усе вище викладене вважаємо, що дана закупівля повинна бути відміненою, а замовник повинен керуватися лише нормою закону щодо оприлюднення звіту про укладені договори.
Відповідь:
Підпунктом 6.1 Порядку здійснення допорогових закупівель, затвердженого наказом ДП «Зовнішторгвидав України» від 13.04.2016 № 35 (далі – Порядок) встановлено, що закупівлі проводяться з метою відбору постачальників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг для потреб Замовника та укладення з ними відповідних договорів.
Згідно із підпунктом 6.2 Порядку, під час здійснення закупівель Замовники повинні дотримуватися таких принципів здійснення закупівель:
добросовісна конкуренція серед учасників;
максимальна економія та ефективність;
відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
недискримінація учасників;
об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій;
запобігання корупційним діям і зловживанням.
Підпунктом 6.3 Порядку передбачено, що під час оголошення закупівлі замовник розміщує в Системі інформацію про предмет, очікувану вартість закупівлі, умови договору, порядок і умови проведення закупівлі, строк подання пропозицій, а також вимоги до учасника та іншу інформацію, яка є необхідною для проведення закупівлі.
Рішенням виконавчого комітету Нетішинської міської ради «Про застосування системи електронних державних закупівель» від 20.07.2016 №289/2016 (із змінами) управління капітального будівництва зобов’язане підчас здійснення закупівель, за рахунок коштів бюджету міста, товарів, робіт і послуг вартість яких є більшою ніж десять тисяч гривень, використовувати електронну систему закупівель, з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконання робіт для укладення договору.
Статтею 5 Закону України від 25.12.2015 №922-VII «Про публічні закупівлі» (із змінами та доповненнями, далі – Закон)встановлено, що вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах, а замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої Законом.
Згідно статті 16 Закону замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме: наявність обладнання та матеріально-технічної бази; наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору.
Підпунктом 3 пункту 1 Постанови Кабінету міністрів України від 23 квітня 2014 р. № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (із змінами) передбачено, що розпорядники бюджетних коштів та одержувачі бюджетних коштів у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати відповідно до належним чином оформленого рішення головного розпорядника бюджетних коштів попередню оплату на строк не більше трьох місяців при закупівлі робіт із нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту та технічного переоснащення, придбання основних засобів і житла.
Таким чином, законодавством України не встановлено обов’язку замовника здійснення попередньої оплати при закупівлі будівельних робіт, зокрема капітального ремонту.
Натомість вимога щодо фінансової стійкості та платоспроможності учасника, що полягає також і в можливості виконання будівельних робіт за відсутності попередньої оплати, є стимулюючим чинником прийняття участі в процедурах закупівель суб’єктів господарювання, що відповідають встановленим Законом кваліфікаційним критеріям, сприяє конкурентній боротьбі між ними, впливає на визначення переможця процедури закупівель та є однією із передумов своєчасного та якісного виконання будівельних робіт.
Тому для проведення допорогових закупівель очікувана вартість яких є більшою за 10 тис. грн. управління капітального будівництва виконавчого комітету Нетішинської міської ради використовує електронну систему закупівель «Prozorro».
Також, звертаємо Вашу увагу, що у вільному доступі перебуває лише інформація профізичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення. Інформація щодо юридичних осіб, які вчинили корупційні правопорушення у вільному доступі відсутня.
Тому, у тендерній документації Замовник вимагатимедовідку про те, що юридичну особу не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення.
Дата відповіді:
06.07.2017 16:25