Номер:
97ed676d4d6248fd80528d874c39075e
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
08.04.2021 23:40
Опис:
Замовник вимагає надати : "Для підтвердження реальності найманих працівників учасники зобов’язані надати у складі тендерної пропозиції сканкопію податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за останній звітній період або оригінал чи копію даного документу разом з електронною квитанцією про прийняття її до обліку уповноваженим органом."
підтвердження прийняття працівника на роботу є наказ, який вимагається вами.
Інформація про доходи фізичних осіб, податки є захищеною інформацію відповідно до Закону " Про захист персональних даних", тому надається лише в податкові установи та за запитом правоохоронних органів. Відсутня аргументація Замовника яким чином інофрмація про доходи впливає на умови викоання договору з поставки палива.
тому вимагаємо усунути дану неаргументовану умову.
У разі незадоволення вимоги будемо змушені звернутися до Антимонопольного комітету України.
Відповідь:
Скаржником заявляється про дискримінаційність та незаконність встановлення вимоги щодо підтвердження учасником наявності найманих працівників шляхом надання сканкопії податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за останній звітній період разом з електронною квитанцією про прийняття її до обліку уповноваженим органом. Зокрема Вами заявляється про порушення прав працівників на захист своїх персональних даних. Не можемо погодитись із таким припущенням з двох причин:
По-перше: Вимога за тендерною документацією передбачає можливість збереження персональної інформації та даних працівників, про що свідчить застереження безпосередньо вимогою тендерної документації: «(з метою забезпечення захисту особистої інформації працівників, учасник може затонувати інформацію про ІПН таких осіб)».
По-друге: В підтвердження законності формування даної вимоги та відсутності підстав дискримінації учасників закупівлі в розумінні Закону інформуємо, що статтею 505 Цивільного кодексу України передбачено: «Комерційною таємницею є інформація, яка є секретною в тому розумінні, що вона в цілому чи в певній формі та сукупності її складових є невідомою та не є легкодоступною для осіб, які звичайно мають справу з видом інформації, до якого вона належить, у зв'язку з цим має комерційну цінність та була предметом адекватних існуючим обставинам заходів щодо збереження її секретності, вжитих особою, яка законно контролює цю інформацію.
Комерційною таємницею можуть бути відомості технічного, організаційного, комерційного, виробничого та іншого характеру, за винятком тих, які відповідно до закону не можуть бути віднесені до комерційної таємниці.». Конфіденційна інформація є підвидом комерційної інформації, оскільки наповнена тими ж ознаками, що зазначені вище.
Як зазначалося вище, постановою Кабінету Міністрів України «Про перелік відомостей, що не становлять комерційної таємниці» №611 від 09 серпня 1993 року передбачено перелік тих відомостей, що не можуть бути віднесені до комерційної таємниці, зокрема:
«Установити, що комерційну таємницю не становлять:
установчі документи, документи, що дозволяють займатися підприємницькою чи господарською діяльністю та її окремими видами;
інформація за всіма встановленими формами державної звітності;
Підприємства зобов'язані подавати перелічені у цій постанові відомості органам державної виконавчої влади, контролюючим і правоохоронним органам, іншим юридичним особам відповідно до чинного законодавства, за їх вимогою.».
Розділом ІІІ Порядку передбачено: «Страхувальники, крім зазначених у пунктах 5, 6 цього розділу, а також страхувальники, зазначені у пунктах 2, 4 цього розділу, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФО - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у частині подання Звіту за таких осіб, зобов'язані формувати та подавати до органів доходів і зборів Звіт протягом 20 календарних днів, що настають за останнім днем звітного періоду.».
Страхувальниками згідно цього Порядку є платники єдиного внеску, зазначені в пункті 1 частини першої статті 4 Закону, на яких покладено обов'язки нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок, а також платники єдиного внеску, які зазначені в пунктах 4, 5 частини першої статті 4 Закону. Тобто, юридичні особи та фізичні особи-підприємці, що використовують найману працю.
Наведене узгоджується із Законом України «Про захист персональних даних», який допускає, що інші закони можуть забороняти віднесення персональних даних певних категорій фізичних осіб або певних персональних даних до інформації з обмеженим доступом. Крім того, згідно частини 6 статті 6 України «Про захист персональних даних» дозволяє поширення персональних даних без згоди відповідної особи у випадках, визначених законом, в інтересах економічного добробуту і прав людини (надання інформації про витрати на відрахування із заробітної плати працівників відповідає інтересам держави в частині детінізації економіки, що є необхідним процесом для економічного добробуту, а також забезпечує право особи на належне соціальне забезпечення та соціальний захист).
Отже, інформація про заробітну плату працівнику не є конфіденційною, не може бути обмежена в доступі і підлягає наданню на запит. Доступ до такої інформації санкціонований законом і не потребує згоди особи.
Оскільки, звіт про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування до органів доходів і зборів за останній звітній період, є офіційною формою державної звітності, вимога про її надання у складі тендерної пропозиції є законною та не підлягає вилученню, оскільки, створить ризики для подання учасниками закупівлі недостовірної інформації про наявність працівників.
Дана вимога, за тендерною документацією надає можливості Замовнику перевірити не інформацію про відповідність працівників учасника займаній посаді, а встановити безпосередньо кількість тих осіб, що є працівниками учасника в розумінні законодавства про працю. Мета цієї вимоги, з’ясувати, чи кількість працівників, які зазначені у довідці про наявність працівників є достовірною та не меншою, ніж та, що офіційно подається уповноваженому державному органу у вигляді сканкопії звіту про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування до органів доходів і зборів за останній звітній період з відміткою органу Державної фіскальної служби або з електронною квитанцією про прийняття такого документу уповноваженим органом. Такі документи, що виготовлені безпосередньо учасником закупівлі, як наказ про призначення особи на посаду та/або виписка із трудової книжки, яка є необов’язковою для формування та ведення згідно чинного законодавства, можуть містити недостовірну інформацію або неповну інформацію або інформацію з ознаками підробки. При цьому, відповідна форма державної звітності є належним доказом факту наявності зазначеної кількості працівників.
Саме тому вказана вимога за тендерною документацією є законною та правових підстав для її виключення зі змісту тендерної документації не встановлено.
Дата відповіді:
12.04.2021 14:24