-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Профільний кабінет з фізики, Профільний кабінет з біології
• Мова: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. • Місцезнаходження замовника – 29025, Хмельницька обл., місто Хмельницький, вул. Вокзальна,16.; • Категорія замовника – підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої статті 2 Закону (п.3 ч.4 ст.2 Закону). Уточнюючий код ДК 021:2015 – 39162000-5 Приладдя для навчальних закладів
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період уточнення:
03.03.2021 12:46 - 09.03.2021 00:00
Відповідь надана
уточнення
Номер:
92d4e41c38a04895b8a30fd5d3a3e045
Дата опублікування:
08.03.2021 15:00
Опис:
Шовний замовник детально вивчивши Додаток 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «код ДК 021:2015 - 39160000-1 «Шкільні меблі» (Профільний кабінет з фізики, Профільний кабінет з біології) хочемо перш за все висловити своє непорозуміння тим вимогам, які ви як Замовник вказуєте до потенційних учасників та штучно та заздалегідь обмежуєте коло потенційних учасників публічної закупівлі.
Так для прикладу Набір демонстраційний «Механіка» з цифровим датчиком (п.1 специфікації) вимагає від учасника зазначити сайт виробника та надати авторизаційний лист від виробника або офіційного дистриб’ютора.
При цьому зовсім незрозуміла ні технічна, ні якісна ні жодна інша підстава надання такого сайту, не зрозумілим є нормативна база відповідно якою ви керуєтесь під час висування такої вимоги. При цьому ви розумієте, що далеко не кожний суб’єкт господарювання має свій сайт.
Надалі ви просите до набору демонстраційної "Електродинаміки" поставляти БЕЗКОШТОВНЕ програмне обладнання. В свою чергу воно за своєю суттю не може бути безкоштовним, оскільки є автори програмного забезпечення, які отримують у тому числі роялті за використання таких програмних продуктів у тому числі виробниками.
У подальшому ви продовжуєте дискримінацію учасників шляхом висування дуже детальних технічних вимог.
Так для прикладу у моделі “Око людини” ви деталізуєте розмір пакування.
Таким чином майже за кожним пунктом Специфікації ви дуже сильно конкретизуєте, деталізуєте вимоги до технічної складової продукції, що обумовлює нас як потенційних учасників задати Вам питання якими НПА ви керуєтесь виставляє такі вимоги та які такі потреби шкільного навчання обумовлюють Вас здійснювати таку конкретизацію у публічній закупівлі?
Крім того надалі Замовник продовжує системну дискримінацію потенційних учасників вже у загальних положеннях Додаток 2 до тендерної документації ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ «код ДК 021:2015 - 39160000-1 «Шкільні меблі» (Профільний кабінет з фізики, Профільний кабінет з біології).
Так, Замовник виставляє наступні дискримінаційні вимоги.
1) Учасник на підтвердження відповідності запропонованого Товару технічним та якісним вимогам Замовника надає наступні документи: Порівняльню таблиця відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, в якій обов‘язково зазначається виробник та модель/ артикул, веб-сайт виробника або дилера/дистрибютора, фото товару для можливості перевірки запропонованого обладнання технічним вимогам Замовника. Інформація, яка міститься на інтернет-сторінці за наданим за посиланням повинна підтверджувати характеристики пропонованого Учасником обладнання. У разі відсутності зазначеного пропозиція вважається такою, що не відповідає вимогам та відхиляється.
З огляду на це виникає два доволі дуже вадливі питання. Перш за все з яких підстав Замовник дискримінує потенційних учасників такою вимогою як наявність сайту? Друге питання це яким чином замовник візуально та дистанційно за допомогою фото товару та фото товару, яке буде розміщене на сайті зможе перевірити якісні та технічні характеристики товару?
2) Чим відрізняється вимога про надання Копії сертифікату та/або декларації відповідності, декларацію про відповідність вимогам технічних регламентів електромагнітної сумісності на засоби навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів загальноосвітніх навчальних закладів від вимоги про надання копії сертифікатів (декларацій) на елементи цифрового вимірювального комп’ютерного комплексу, що має бездротові комунікації (Wi-Fi, Bluetooth), які підтверджують відповідність запропонованого Товару вимогам технічних регламентів щодо електромагнітної сумісності, безпеки, радіо чинних на дату розкриття пропозицій? Якщо брати до уваги той факт, що така декларація чи сертифікат може бути наданий на обладнання в цілому в якому є елемент бездротові комунікації?
3) Чим відрізняється висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби навчання та обладнання навчального та загального призначення у початковій школі, кабінетах природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів від звичайного висновку санітарно-епідеміологічної експертизи на засоби навчання та обладнання без додавання у початковій школі та кабінетах природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів?
4) Яким чином підприємство виробник може додатково надати копію висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи на цифровий вимірювальний комплекс, коли такий висновок отримувався в цілому на приладдя та обладнання для шкільних закладів?
5) Чи є принципова назва Технічні умови «Засоби навчання та обладнання навчального та загального призначення у початковій школі, кабінетах природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів та обладнання навчального та загального призначення» від звичайних технічних умов на засоби навчання? Якщо так, то за якими нормативними, виробничими, правовими підставами?
6) Яким нормативно правовим актом виробники зобов’язуються отримувати Свідоцтво про визнання педагогічним вимогам на цифровий вимірювальний комплекс, видане МОН України ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» ? Який правовий порядок отримання даного документа? Та на який цифровий вимірювальний комплекс взагалі потрібну отримувати даний документ?
7) Учасник, пропозиція якого оцінюється, повинен у термін 3-х робочих днів на вимогу Замовнику надати зразки запропонованого товару у складі пропозиції, на що надається гарантійний лист. За логікою даної вимоги, ми у разі подання відповідної пропозиції повинні будемо Вам надати зразок цифрового вимірювального комплексу, якщо так, то як і відповідно до чого дана вимога кореспондується із Законом України “Про публічні закупівлі”?
Відповідь:
Доброго дня. Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону України «Про Публічні Закупівлі» . Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання (Додато2 до тендерної документації) визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Вищезазначеними наказами встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. При цьому у Типових переліках технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначено з формулюванням «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Статтею 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог; у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасником. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та інше. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент». Крім того, варто зазначити, що на підставі ч. 4 ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі», для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель, замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Тобто Замовник вправі визначати конкретний тип, модель, технологію виробництва обладнання, тощо, із обов’язковим зазначенням «або еквівалент» (дані вимоги Замовником виконано). Разом з тим, в тендерній документації на закупівлю міститься вираз «У разі якщо у тендерній документації міститься посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника- читати "або еквівалент". Замовником здійснено моніторинг ринку виробництва та реалізації цифрового обладнання, засобів навчання. Зазначені у тендерній документації технічні параметри є універсальними та уніфікованими і зазначаються усіма відомими виробниками. Учасники можуть запропонувати аналог товару, який буде повністю відповідати технічним вимогам, встановленим у тендерній документації, або еквівалент товару, технічні характеристики якого будуть кращими. При цьому, Замовник вважає за необхідне вказати, що конкретизація вимог до предмета закупівлі жодним чином не свідчить про обмеження конкуренції, а спрямована виключно на закупівлю якісного обладнання та ефективне використання бюджетних коштів. Натомість, при відсутності чітких характеристик необхідного обладнання, зростає ризик поставки товару низької якості, без потрібних Замовнику функціональних та якісних характеристик за ціною, яка може не відповідати реальній вартості такого обладнання. Згідно вимог закону, замовники самостійно визначають технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, з урахуванням принципів публічних закупівель, дійсних та індивідуальних потреб замовників, та у відповідності до типових переліків обладнання, визначених Наказом № 574 (з можливістю конкретизації характеристик необхідного обладнання в межах діапазонних величин, визначених наказами).
Замовником здійснено моніторинг ринку виробництва цифрового обладнання, засобів навчання. За результатами моніторингу встановлено, що за визначеними у тендерній документації технічними характеристиками навчальне обладнання виробляються, щонайменше, двома виробниками, є у вільному продажу на ринку України. Зазначені у тендерній документації технічні параметри є універсальними та уніфікованими. Учасники можуть запропонувати аналог товару, який буде повністю відповідати технічним вимогам, встановленим у тендерній документації, або еквівалент товару, технічні характеристики якого будуть кращими.
Відповідно до частини третьої ст.22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація, може містити також іншу інформацію, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.
Окрім того, вимоги тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність вимогам визначаються замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, як зазначено в листі Мінекономрозвитку від 07.02.2017р. № 3302-06/3812-06.
Згідно з ст. 21 Закону України «Про повну загальну середню освіту» заклад освіти створює безпечне освітнє середовище з метою забезпечення належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також формує у них гігієнічні навички та засади здорового способу життя). Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети».
В даному випадку Замовник переслідує «законну мету» придбання обладнання, яке буде безпечним у використанні учнями та вчителями, кращим в своїй ціновій категорії та несе відповідальність за безпечність, якість та відповідність педагогічним вимогам навчального обладнання та засобів навчання. Вимога щодо надання відповідних листів не є дискримінаційною, так як такі документи без проблем можна отримати в офіційних виробників або їх представників на території України. Будь який товар який ввезений на територію України легально, є сертифікований, а кожен дистриб’ютор, або виробник без проблем може надати авторизаційні листи та відповідні сертифікати потенційним учасникам, підтвердивши тим самим власні зобов’язання щодо наявності товару на території України в необхідній кількості та якості, та підтвердивши, що технічні вимоги запропонованого товару відповідають вимогам що встановлені Замовником.
Відтак, у Замовника відсутні правові підстави для задоволення Вашої вимоги.
Дата відповіді:
11.03.2021 16:29
Відповідь надана
Яким чином формуються (фіксуються) технічні потреби в тому чи іншому обладнанні в шкільному закладі?
Номер:
4a889a4e39e44aeaaffec2a82132c74c
Дата опублікування:
08.03.2021 12:51
Опис:
Доброго дня!
Шановний замовник, хотілось би зрозуміти, що означає профільний кабінет біології чи інший кабінет і чим він відрізняється від звичайного кабінету біології? Крім того для нас вкрай важливо зрозуміти за яким принципом відбувається складання технічної документації та визначаються потреби навчальних закладів.
Майже всі навчальні заклади вказують на те, що будування технічних вимог до того чи іншого предмету закупівлі відбувається шляхом визначення потреб педагогічним працівником.
З огляду на це, ми хочемо зрозуміти, як само, а головне яким чином фіксується таке визначення педагогічним працівником? Чи можливо, що з вашої сторони у разі потреби на наш запит будуть надані відповідні документи за яких можливо буде встановити, що саме той чи інший вчитель визначав технічні потреби в той чи іншій публічній закупівлі.
Дякуємо за увагу!
Відповідь:
Доброго дня. Тендерна документація була складена у відповідності до вимог Закону України «Про Публічні Закупівлі» Так, технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначалися відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій». Вищезазначеним наказом встановлені мінімальні технічні характеристики обладнання та засобів навчання, кількісний і якісний склад комплектації навчальних кабінетів та STEM-лабораторій, які можуть використовуватися у закладах освіти. При цьому у Типових переліках технічні характеристики обладнання та засобів навчання визначено з формулюванням «НЕ МЕНШЕ» та «НЕ ГІРШЕ» і в жодному нормативно-правовому документі Міністерства освіти і науки України не встановлено заборони на придбання та використання у закладах освіти обладнання з кращими та більш потужними технічними характеристиками. Більше того, Типовий перелік, у багатьох випадках, прямо вказує, що кількісний і якісний склад обладнання визначається педагогічним працівником. Частиною 1 ст. 54 Закону України «Про освіту», визначено, що педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.
Технічна специфікація складена відповідно до вимог педагогічного працівника (відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 29.04.2020 № 574 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій») та сучасної освітньої програми для ефективного забезпечення навчального процесу засобами навчання.
При запиті відповідних організацій ми готові надати всі необхідні документи щодо технічного оснащення навчальних закладів.
Дата відповіді:
11.03.2021 16:29