• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Підготовка та затвердження планів моніторінгу викидів парникових газів, підготовка звітності викидів ПГ

Підготовка та затвердження планів моніторінгу викидів парникових газів, підготовка звітності викидів ПГ

Завершена

4 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 40 000.00 UAH
Період уточнення: 18.02.2021 16:28 - 02.03.2021 00:00
Відповідь надана

Просимо ЛМКП «Львівтеплоенерго» уважно прочитати роз’яснення Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, які розміщені на офіційному сайті за посиланням: https://mepr.gov.ua/news/36624.html.

Номер: 43ff5b30e37349f18ebf17a5f690fd20
Дата опублікування: 26.02.2021 17:30
Опис: Просимо ЛМКП «Львівтеплоенерго» уважно прочитати роз’яснення Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, які розміщені на офіційному сайті за посиланням: https://mepr.gov.ua/news/36624.html. Крім того, звертаємо увагу на неналежну підготовку фахівців ЛМКП «Львівтеплоенерго» з приводу знань чинного законодавства в сфері впровадження системи моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів (МЗВ). Згідно до вимог пунктів 13, 15, 18 частини першої статті 1 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів»: оператор – юридична особа або фізична особа – підприємець, яка здійснює технічну експлуатацію установки, що перебуває в її власності або користуванні; план моніторингу – документ, який визначає комплекс заходів з моніторингу, розробляється оператором на підставі типових форм стандартного або спрощеного плану моніторингу і подається оператором до уповноваженого органу для затвердження; установка – стаціонарний технічний об’єкт, на якому оператор провадить один або більше видів діяльності, а також іншу діяльність, яка має безпосередній технологічний зв’язок з видами діяльності, що провадяться на такому об’єкті, та може впливати на викиди парникових газів. Статтею 10 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» визначено вимоги до організації та здійснення моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів з установок, розташованих на території України. Так, зокрема у частині другій статті 10 цього Закону визначено, що моніторинг здійснюється оператором відповідно до плану моніторингу, затвердженого уповноваженим органом відповідно до законодавства. Підстави для застосування оператором стандартного або спрощеного плану моніторингу визначаються порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженим Кабінетом Міністрів України. У відповідності до вимог пункту 52 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, прості установки вважаються прийнятними для використання типової форми спрощеного плану моніторингу. Установка вважається простою установкою, якщо вона відповідає хоча б одному з таких критеріїв: 1) установка категорії А або Б, на якій використовується тільки природний газ або природний газ та біомаса для спалювання; 2) установка категорії А або Б, на якій використовуються тільки стандартизовані комерційні види палива без викидів парникових газів від технологічних процесів. Особливості застосування спрощеного плану моніторингу визначені в пунктах 50 – 53 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Цими пунктами визначено, що оператори установок з низькими обсягами викидів парникових газів та простих установок застосовують рівень точності 2а/2б, який наведено у Додатку 2 до Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Тобто, у пунктах 37 і 38 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, визначено зобов’язання оператора, а оператор, в даному випадку, ЛМКП «Львівтеплоенерго». Установки ЛМКП «Львівтеплоенерго» працюють на природному газі. Згідно пункту 52 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, ці установки відносяться до простих установок. Тобто, для ЛМКП «Львівтеплоенерго» застосовується спрощений план моніторингу. Мінімальні вимоги до рівнів точності для методики на основі розрахунків для установок категорії А та розрахункових коефіцієнтів для стандартизованих комерційних видів палива, які використовуються на установках категорій Б і В, визначені Порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Тобто, вимога ЛМКП «Львівтеплоенерго», що наведена у Додатку № 2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» суперечить чинному законодавству. Відповідь ЛМКП «Львівтеплоенерго» на зауваження до тендерної документації щодо недоцільності внесення змін до тендерної документації не має законодавчого підґрунтя. На підставі вищевикладеного, втретє зауважуємо і наголошуємо на внесенні змін до тендерної документації до Додатку № 2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.», що суперечить чинному законодавству. Просимо ЛМКП «Львівтеплоенерго» розібратись по суті питання на законодавчому рівні та внести в тендерну документацію відповідні зміни.
Відповідь: В ст.17 Постанова КМУ 960 від 23.09.2020р. проводить класифікацію оператора згідно якої ЛМКП «Львівтеплоенерго» не підпадає під незначні матеріальні потоки - матеріальні потоки, визначені оператором, на які в сукупності припадає менш як 5000 тонн еквіваленту СО2 на рік, або менше 10 відсотків сумарного обсягу СО2, залежно від того, що із зазначеного буде більшим в абсолютних величинах, але не більше 100000 тонн СО2 на рік, мінімальні матеріальні потоки - матеріальні потоки, визначені оператором, на які в сукупності припадає менш як 1000 тонн еквіваленту СО2 на рік, або менше 2 відсотків сумарного обсягу СО2, залежно від того, що із зазначеного буде більшим в абсолютних величинах, але не більше 20000 тонн СО2 на рік, значні матеріальні потоки - матеріальні потоки, які не підпадають під критерії незначних або мінімальних потоків, встановлених цим пунктом. Таким чином ЛМКП «Львівтеплоенерго» підпадає під значні матеріальні потоки та згідно ст 9 моніторинг здійснюється оператором відповідно до стандартного плану моніторингу. Щодо акредитації повідомляємо, акредитація вимагається відповідно до ст. 37 постанови КМУ 960 від 23.09.2020р. “ Про затвердження Порядку…” для проведення стандартного плану моніторингу.
Дата відповіді: 02.03.2021 14:45
Відповідь надана

про недоцільні вимоги до учасників

Номер: 0b587e8130c94a9889e5b084f482daca
Дата опублікування: 25.02.2021 11:07
Опис: Пунктом 1.2 Договору (Додаток 5 ДКТ) визначене наступне: "Обсяг та вимоги до послуг зазначено у Технічному завданні, що є невід’ємною частиною Договору (Додаток 1)", а пунктом . 6.1.3 Договору: "Забезпечити Виконавця необхідною документацією та матеріалами для своєчасного надання послуг, відповідно до умов Договору." Технічним завданням (Додаток 3 ДКТ) не передбачено, що Виконавець має самостійно проводити лабораторні дослідження якості вхідних матеріалів. Тоді навіщо Ви вимагаєте акредитацію за ДСТУ ISO/IEC 17025, якщо надання вихідних даних це зобов'язання Замовника? В даному випадку сертифікати на сировину та паливо, так само як і їх обсяги, є вихідними матеріалами, які зобов'язаний надати Замовник. Навіщо для надання консутьтаційних послуг з екології акредитація?
Відповідь: Зауваження прийняті. ЛМКП “Львівтеплоенерго” відкорегує/уточнить умови договору, додаток 1 до технічної специфікації та додаток 3 до тендерної специфікації щодо документації яка буде надана Замовником.
Дата відповіді: 01.03.2021 16:52
Відповідь надана

про акредитацію за ДСТУ ISO/IEC 17025:2019

Номер: 381d8bae7bc74030b6abedaf16f5e1b6
Дата опублікування: 25.02.2021 10:51
Опис: А для чого Ви вимагаєте акредитацію за ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 по визначенню вмісту парникових газів? По закону для установк спалювання моніторинг ведеться на підставі даних про обсяги палива і їх сертифікатів якості. Виправіть цю помилку, потрібно вказати акредитацію для визначення якості палива.
Відповідь: 1.Вид палива – природний газ. 2.В зв’язку з тим, що на підприємстві є установки зі значними обсягами викидів парникових газів – більшими ніж 25000 тонн еквіваленту СО2 на рік, ст. 50 постанови КМУ 960 від 23.09.2020р. “ Про затвердження Порядку…” не може бути застосована до таких установок. Для даних установок повинен застосовуватись стандартний план моніторингу згідно ст. 37 постанови КМУ 960 від 23.09.2020р. “ Про затвердження Порядку…”.
Дата відповіді: 01.03.2021 16:49
Відповідь надана

неправомірні вимоги до учасників

Номер: 5d0a2b6305074c58b834cb206a6e48a4
Дата опублікування: 25.02.2021 10:11
Опис: Шановний огранізаторе закупівлі! Судячи із Вашої відповіді на поставлене нами питання про невідповідності вимог тендерної документації чинному законодавству в сфері МЗВ (19.02.2021 11:53:46), яку було опубліковано Замовником 23.02.2021 15:21:10 «….Крім того нагадуємо, що парникові гази - гази, а саме: двоокис вуглецю (СО2), метан (CH4), закис азоту (N2O), гідрофторвуглеці (ГФВ), перфторвуглеці (ПФВ), гексафторид сірки (SF6) та інші газоподібні складові атмосфери, які поглинають та випромінюють інфрачервоне випромінювання. Враховуючи наведене вище вносити зміни вважаємо недоцільним.» виникає питання чи Організатор взагалі розуміє процедури та принципи ведення моніторингу парникових газів. До чого тут «метан (CH4), гідрофторвуглеці (ГФВ), перфторвуглеці (ПФВ), гексафторид сірки (SF6) та інші газоподібні складові атмосфери, які поглинають та випромінюють інфрачервоне випромінювання»? Вид діяльності «Спалювання палива в установках, загальна номінальна теплова потужність яких перевищує 20 МВт (за винятком установок для спалювання небезпечних або побутових відходів, установок, які використовуються для досліджень, розробки та тестування нових продуктів і процесів, а також установок, що споживають виключно біомасу або біопаливо); устаткування з номінальною тепловою потужністю до 3 МВт не враховується для визначення загальної номінальної теплової потужності установки» передбачає моніторинг виключно одного парникового газу СО2 (постанова КМУ 880 від 23.09.2020). Сліпе трактування витягу із статті 1 Закону 377-IX жодним чином не підтверджує правомірність Ваших упереджених вимог, які встановлюються виключно для обмеження конкуренції, звуження кола учасників та отримання неправомірної вигоди від «дружніх Вам компаній», які мають саме таку сферу акредитація, що зазначена в вимогах до кваліфікації. До речі, ознайомившись із Переліком ООВ знайти які це саме компанії не так уже й важко. Ведення моніторингу, звітності та верифікації парникових газів здійснюється за чітко визначеними законодавчими вимогами, що викладені в Законі 377-IX, постановах КМУ 880, 959 та 960 від 23.09.2020 року. Для даного виду діяльності моніторинг ведеться за спрощеним планом, ніякого безперервного моніторингу парникових газів не передбачено. До того ж Ви зазначаєте, що «…На сайті Національного агентства з акредитації України вказані всі акредитовані лабораторії і, при бажанні, Ви можете звернутися на даний сайт. …» Так от, на відміну від Вас, із цим Переліком ми прекрасно ознайомлені та повідомляємо про наступне, що із 846 чинних атестатів акредитації акредитованих ООВ жоден із них в своїй сфері не має випробувань та досліджень СО2 на джерелах викидів (а саме за цим газом Вам необхідно вести моніторинг). Якщо вже Ви вважаєте, що субпідрядна організація повинна здійснювати лабораторні вимірювання, то хоча поверхнево ознайомтесь із законодавчою базою, а тоді вже вимагайте чогось від учасників! В конкретно Вашому випадку лабораторія може залучатися для визначення характеристик палива (природного газу). Крім того Порядком передбачається залучення неакредитованих відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 лабораторії, якщо лабораторія сертифікована на відповідність лабораторії вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги” та має відповідну технічну компетентність. Тобто сфера акредитації або технічна компетенція лабораторія має поширюватися на дослідження (визначення, випробування) природного газу. Про яку «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій” (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» Ви пишете у своїх вимогах? Сфера акредитації чи технічна компетенція лабораторії (саме у Вашому конкретному випадку) жодним чином не стосується визначення вмісту парникових газів. І от ще одне питання, ну якщо вже Вам здається що моніторинг потрібно вести безперервними вимірюванням (хоча це і суперечить законодавчим вимогам), то як же це зробити за рік (починаючи з 01.01.2021 року і по 31.12.2021 року), якщо закупівля оголошена в лютому, а сам аукціон призначено на 10.03.2021 року, плюс ще мінімум місяць часу на підписання договору, тобто вся процедура моніторингу (а як Вам здається вона має вестися шляхом безперервного вимірювання) почнеться не раніше 20 квітня 2021 року? Яким чином буде здійснено моніторинг до моменту підписання договору, адже план моніторингу не передбачає зміну методик за бажанням оператора установки, а заднім числом обладнати точки ЗВТ для постійного моніторингу просто неможливо. ЗВАЖАЮЧИ НА ВИКЛАДЕНЕ ВИЩЕ, ВИМАГАЄМО ПРИВЕСТИ ТЕНДЕРНУ ДОКУМЕНТАЦІЮ ДО ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА ТА: 1. НАДАТИ ВІДОМОСТІ ПРО ВИДИ ПАЛИВА, СИРОВИНИ ТА МАТЕРІАЛІВ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НА ОБ’ЄКТАХ; 2. ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО КВАЛІФІКАЦІЙНИХ ВИМОГ, ЩО СТОСУЮТЬСЯ ЛАБОРАТОРІЙ, ЯКІ БУДУТЬ ЗАЛУЧЕНІ ДЛЯ ПОТРЕБ МОНІТОРИНГУ: 2.1) УТОЧНИТИ СФЕРУ АКРЕДИТАЦІЇ ЛАБОРАТОРІЇ ВІДПОВІДНО ДО ВІДОМОСТЕЙ ПРО ВИДИ ПАЛИВА, СИРОВИНУ ТА МАТЕРІАЛИ, ЯКІ ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ НА ОБ’ЄКТАХ; 2.2 ВНЕСТИ ВІДОМОСТІ ПРО МОЖЛИВІСТЬ ЗАЛУЧЕННЯ НЕАКРЕДИТОВАНИХ ЗА ДСТУ ISO/IEC 17025 ЛАБОРАТОРІЙ, ВІДПОВІДНО ДО П. 37-38 ПОРЯДКУ.
Відповідь: 1.Вид палива – природний газ. 2.В зв’язку з тим, що на підприємстві є установки зі значними обсягами викидів парникових газів – більшими ніж 25000 тонн еквіваленту СО2 на рік, ст. 50 постанови КМУ 960 від 23.09.2020р. “ Про затвердження Порядку…” не може бути застосована до таких установок. Для даних установок повинен застосовуватись стандартний план моніторингу згідно ст. 37 постанови КМУ 960 від 23.09.2020р. “ Про затвердження Порядку…”.
Дата відповіді: 01.03.2021 16:44
Відповідь надана

Згідно до вимог пунктів 13, 15, 18 частини першої статті 1 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів»:

Номер: d022307dbaa74734b120dc3ce588a5f2
Дата опублікування: 24.02.2021 11:27
Опис: Згідно до вимог пунктів 13, 15, 18 частини першої статті 1 Закону України «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів»: оператор – юридична особа або фізична особа – підприємець, яка здійснює технічну експлуатацію установки, що перебуває в її власності або користуванні; план моніторингу – документ, який визначає комплекс заходів з моніторингу, розробляється оператором на підставі типових форм стандартного або спрощеного плану моніторингу і подається оператором до уповноваженого органу для затвердження; установка – стаціонарний технічний об’єкт, на якому оператор провадить один або більше видів діяльності, а також іншу діяльність, яка має безпосередній технологічний зв’язок з видами діяльності, що провадяться на такому об’єкті, та може впливати на викиди парникових газів. У відповідності до вимог пункту 52 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, прості установки вважаються прийнятними для використання типової форми спрощеного плану моніторингу. Установка вважається простою установкою, якщо вона відповідає хоча б одному з таких критеріїв: 1) установка категорії А або Б, на якій використовується тільки природний газ або природний газ та біомаса для спалювання; 2) установка категорії А або Б, на якій використовуються тільки стандартизовані комерційні види палива без викидів парникових газів від технологічних процесів. Особливості застосування спрощеного плану моніторингу визначені в пунктах 50 – 53 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Цими пунктами визначено, що оператори установок з низькими обсягами викидів парникових газів та простих установок застосовують рівень точності 2а/2б, який наведено у Додатку 2 до Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, дія цього Порядку поширюється на здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів від провадження оператором видів діяльності на установці за переліком видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2020 р. № 880 (далі - перелік видів діяльності). За цим переліком, спалювання палива в установках, загальна номінальна теплова потужність яких перевищує 20 МВт (за винятком установок для спалювання небезпечних або побутових відходів, установок, які використовуються для досліджень, розробки та тестування нових продуктів і процесів, а також установок, що споживають виключно біомасу або біопаливо); устаткування з номінальною тепловою потужністю до 3 МВт не враховується для визначення загальної номінальної теплової потужності установки (що є видом діяльності на установках ЛМКП «Львівтеплоенерго»), а парниковий газ (видів діяльності ЛМКП «Львівтеплоенерго», викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації) є СО2. Тобто, у пункті 37 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, визначено зобов’язання оператора, а оператор, в даному випадку, ЛМКП «Львівтеплоенерго». Установки ЛМКП «Львівтеплоенерго» працюють на природному газі. Згідно пункту 52 Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960, ці установки відносяться до простих установок. Тобто, для ЛМКП «Львівтеплоенерго» застосовується спрощений план моніторингу. Мінімальні вимоги до рівнів точності для методики на основі розрахунків для установок категорії А та розрахункових коефіцієнтів для стандартизованих комерційних видів палива, які використовуються на установках категорій Б і В, визначені Порядком здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. За переліком видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 880 парниковий газ (видів діяльності ЛМКП «Львівтеплоенерго», викиди парникових газів в результаті провадження яких підлягають моніторингу, звітності та верифікації) є СО2. Тобто, вимога ЛМКП «Львівтеплоенерго», що наведена у Додатку № 2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» суперечить чинному законодавству. Відповідь ЛМКП «Львівтеплоенерго» на зауваження до тендерної документації щодо недоцільності внесення змін до тендерної документації не має законодавчого підґрунтя. На підставі вищевикладеного, вдруге зауважуємо і наголошуємо на внесенні змін до тендерної документації до Додатку № 2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.», що суперечить чинному законодавству. Просимо ЛМКП «Львівтеплоенерго» розібратись по суті питання на законодавчому рівні та внести в тендерну документацію відповідні зміни.
Відповідь: По парниковим газам - тільки СО2. По видам палива - тільки природній газ. Прошу вказати статтю і абзац на який ви посилаєтеся коли пишете що до даного об'єкту має застосовуватися спрощений план, оскільки ст 17 постанова КМУ 880 від 23.09.2020 проводить класифікацію оператора, а стаття 9 цього ж закону чітко описує що моніторинг має здійснюватися стандартним планом. З вищесказаного ще раз стверджуємо, що діємо в рамках закону згідно ст 37, 38 постанова КМУ 960 від 23.09.2020.
Дата відповіді: 26.02.2021 15:47
Відповідь надана

ДСТУ ISO/IEC 17025:2019

Номер: 773205840a2e40dd80eca98ba081c7a3
Дата опублікування: 24.02.2021 10:41
Опис: Необхідно усунути вимогу до Учасників стосовно ДСТУ ISO/IEC 17025:2019. У всіх відповідях зазначено, що це необхідно для здійснення моніторингу парникових газів. Згідні. Проте дана закупівля стосується консультаційних послуг. У технічному завданні немає ЖОДНОГО слова про заміри Переможцем парникових газів. З таким самим успіхом можна поставити вимогу до Учасників стосовно наявності у них сертифікатів якості на паливо (під тим приводом, що консультант буде мати справу з аналізом даних по паливу). На наше переконання (це оціночне судження) ця вимога унеможливлює широку присутність проектних організацій у галузі екології в цих торгах, а це автоматично не дозволить підприємству отримати нижчу вартість на торгах. Є дуже мала кількість проектних екологічних організацій, які акретитовані НААУ ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 і при наданні послуги Замовником не вимагається у техзавданні проведення вимірювань.
Відповідь: По парниковим газам - тільки СО2. По видам палива - тільки природній газ. Прошу вказати статтю і абзац на який ви посилаєтеся коли пишете що до даного об'єкту має застосовуватися спрощений план, оскільки ст 17 постанова КМУ 880 від 23.09.2020 проводить класифікацію оператора, а стаття 9 цього ж закону чітко описує що моніторинг має здійснюватися стандартним планом. З вищесказаного ще раз стверджуємо, що діємо в рамках закону згідно ст 37, 38 постанова КМУ 960 від 23.09.2020.
Дата відповіді: 26.02.2021 15:47
Відповідь надана

Вимоги тендерної документації не відповідають чинному законодавству в сфері МЗВ

Номер: 49003687860a4a45b6b3ab29b40aa5b0
Дата опублікування: 23.02.2021 13:22
Опис: Відповідно до Додатку №2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» Ця вимога суперечить Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 960. Порядком передбачено, що ведення моніторингу парникових газів може здійснюватися методикою на основі розрахунку (стандартна методика, баланс мас), методикою на основі неперервного вимірювання викидів ПГ, альтернативною методикою. Методика на основі непевного вимірювання є обов’язковою до застосування при визначенні викидів NO2 при виробництві азотної та адипінової кислоти. В решті випадків методика ведення моніторингу викидів парникових газів визначається відповідно до вимог Порядку із врахуванням фактичних витрат на її використання та вимог до рівнів точності та невизначеностей. В даному випадку, відповідно до Переліку видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження якого підлягають моніторингу, звітності та верифікації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 № 880, видом діяльності на установках ЛМКП «Львівтеплоенерго» є «Спалювання палива в установках, загальна номінальна теплова потужність яких перевищує 20 МВт (за винятком установок для спалювання небезпечних або побутових відходів, установок, які використовуються для досліджень, розробки та тестування нових продуктів і процесів, а також установок, що споживають виключно біомасу або біопаливо); устаткування з номінальною тепловою потужністю до 3 МВт не враховується для визначення загальної номінальної теплової потужності установки». Для даного виду діяльності Порядком передбачено застосування методики на основі розрахунків. Методика передбачає (для спалювання) використання даних про обсяги палива (кожного виду) та його характеристик. В залежності від вимог Порядку характеристики палива можуть бути прийняті на підставі довідкових матеріалів або мають визначатися із певною періодичністю лабораторією. Визначення характеристик палива (сировини, матеріалів) повинна проводити лабораторія, що має акредитацію відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 на застосування відповідних аналітичних методів з випробування конкретного виду сировини, матеріалу, палива. В тендерній документації відсутні відомості про види палива, сировини та матеріалів, які використовуються на об’єктах. Крім того Порядком передбачається залучення неакредитованих відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 лабораторії, якщо лабораторія сертифікована на відповідність лабораторії вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та має відповідну технічну компетентність. На підставі вищевикладеного вважаємо за доцільне: 1. Внести зміни до тендерної документації - надати відомості про види палива, сировини та матеріалів, які використовуються на об’єктах; 2. Внести зміни до кваліфікаційних вимог, що стосуються лабораторій, які будуть залучені для потреб моніторингу: 2.1) уточнити сферу акредитації лабораторії відповідно до відомостей про види палива, сировину та матеріали, які використовуються на об’єктах; 2.2 внести відомості про можливість залучення неакредитованих за ДСТУ ISO/IEC 17025 лабораторій, відповідно до п. 37-38 Порядку. Взагалі, висловлюємо нерозуміння стосовно вимог у Додатку №2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 «Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій» (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» Згідно технічного завдання оператор установки (ЛМКП «Львівтеплоенерго») має намір делегувати свої повноваження і обов'язки передбачені Законом України №377-IX «Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів» та Постановою Кабінету Міністрів України № 960 від 2020 «Про затвердження порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів» третій стороні (Учаснику-переможцю торгів, який буде консультантом для оператора установки). Вимогами цих нормативних документів не передбачена обов'язкова акредитація згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 для оператора установки (або консультанта, якому оператор делегував свої обов'язки згідно Договору). Висловлюємо сподівання, що дана вимога для Учасників виставлена не з метою штучного обмеження кількості учасників торгів.
Відповідь: Згідно постанови КМУ від 23 вересня 2020 р. № 960: п 37. Оператор зобов’язаний забезпечити, щоб лабораторія, яка проводить аналізи для визначення розрахункових коефіцієнтів, мала акредитацію відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 на застосування відповідних аналітичних методів. Оператор має право використовувати лабораторію, не акредитовану відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019, для визначення розрахункових коефіцієнтів тільки за умови, якщо доступ до акредитованих лабораторій, зазначених в абзаці першому цього пункту, є технічно нездійсненним або призведе до необґрунтованих витрат, та якщо лабораторія відповідає вимогам, еквівалентним тим, що встановлені ДСТУ ISO/IEC 17025:2019. На теренах України є лабораторії з технічними характеристиками та акредитацією для здійснення моніторингу викидів парникових газів На сайті Національного агентства з акредитації України вказані всі акредитовані лабораторії і, при бажанні, Ви можете звернутися на даний сайт. Крім того нагадуємо, що парникові гази - гази, а саме: двоокис вуглецю (СО2), метан (CH4), закис азоту (N2O), гідрофторвуглеці (ГФВ), перфторвуглеці (ПФВ), гексафторид сірки (SF6) та інші газоподібні складові атмосфери, які поглинають та випромінюють інфрачервоне випромінювання. Враховуючи наведене вище вносити зміни вважаємо недоцільним.
Дата відповіді: 23.02.2021 15:22
Відповідь надана

Необгрунтовані додаткові критерії для Учасника

Номер: c3f33db4681a46fa8c8e591bff12ed52
Дата опублікування: 22.02.2021 13:15
Опис: Висловлюємо нерозуміння стосовно присутності вимог у Додатку №2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій” (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» Згідно технічного завдання оператор установки (ЛМКП "Львівтеплоенерго") має намір делегувати свої повноваження і обов'язки передбачені Законом України №377-IX "Про засади моніторингу, звітності та верифікації викидів парникових газів" та Постановою Кабінету Міністрів України "Про затвердження порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів" (№960 від 2020р.) третій стороні (Учаснику-переможцю торгів, який буде консультантом для оператора установки). Вимогами цих нормативних документів не передбачена обов'язкова акредитація згідно ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 для оператора установки (або консультанта, якому оператор делегував свої обов'язки згідно Договору). Висловлюємо сподівання, що дана вимога для Учасників виставлена не з метою штучного обмеження кількості учасників торгів.
Відповідь: Згідно постанови КМУ від 23 вересня 2020 р. № 960: п 37. Оператор зобов’язаний забезпечити, щоб лабораторія, яка проводить аналізи для визначення розрахункових коефіцієнтів, мала акредитацію відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 на застосування відповідних аналітичних методів. Оператор має право використовувати лабораторію, не акредитовану відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019, для визначення розрахункових коефіцієнтів тільки за умови, якщо доступ до акредитованих лабораторій, зазначених в абзаці першому цього пункту, є технічно нездійсненним або призведе до необґрунтованих витрат, та якщо лабораторія відповідає вимогам, еквівалентним тим, що встановлені ДСТУ ISO/IEC 17025:2019. На теренах України є лабораторії з технічними характеристиками та акредитацією для здійснення моніторингу викидів парникових газів На сайті Національного агентства з акредитації України вказані всі акредитовані лабораторії і, при бажанні, Ви можете звернутися на даний сайт. Крім того нагадуємо, що парникові гази - гази, а саме: двоокис вуглецю (СО2), метан (CH4), закис азоту (N2O), гідрофторвуглеці (ГФВ), перфторвуглеці (ПФВ), гексафторид сірки (SF6) та інші газоподібні складові атмосфери, які поглинають та випромінюють інфрачервоне випромінювання. Враховуючи наведене вище вносити зміни вважаємо недоцільним.
Дата відповіді: 23.02.2021 15:21
Відповідь надана

про невідповідності вимог тендерної документації чинному законодавству в сфері МЗВ

Номер: 49d11b208a6c47519f9e93240741ce52
Дата опублікування: 19.02.2021 11:53
Опис: Відповідно до Додатку №2 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційних критеріїв учасник має надати: «1.2 Документально підтверджену інформацію про наявність в учасника закупівлі акредитованої лабораторії згідно вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 “Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій” (EN ISO/IEC 17025:2017, IDT; ISO/IEC 17025:2017, IDT) у сфері акредитації якої є визначення вмісту парникових газів.» Дана вимога суперечить вимогам Порядку здійснення моніторингу та звітності щодо викидів парникових газів (затв. Постановою КМУ від 23.09.2020 р. №960). Порядком передбачається, що ведення моніторингу парникових газів може здійснюватися методикою на основі розрахунку (стандартна методика, баланс мас), методикою на основі неперервного вимірювання викидів ПГ, альтернативною методикою. Методика на основі непевного вимірювання є обов’язковою до застосування при визначенні викидів NO2 при виробництві азотної та адипінової кислоти. В решті випадків методика ведення моніторингу викидів парникових газів визначається відповідно до вимог Порядку із врахуванням фактичних витрат на її використання та вимог до рівнів точності та невизначеностей. В даному випадку, відповідно до Переліку видів діяльності, викиди парникових газів в результаті провадження якого підлягають моніторингу, звітності та верифікації (затв. Постановою КМУ від 23.09.2020 №880), видом діяльності на установках ЛМКП «Львівтеплоенерго» є «Спалювання палива в установках, загальна номінальна теплова потужність яких перевищує 20 МВт (за винятком установок для спалювання небезпечних або побутових відходів, установок, які використовуються для досліджень, розробки та тестування нових продуктів і процесів, а також установок, що споживають виключно біомасу або біопаливо); устаткування з номінальною тепловою потужністю до 3 МВт не враховується для визначення загальної номінальної теплової потужності установки». Для даного виду діяльності Порядком передбачається застосування методики на основі розрахунків. Методика передбачає (для спалювання) використання даних про обсяги палива (кожного виду) та його характеристик. В залежності від вимог Порядку характеристики палива можуть бути прийняті на підставі довідкових матеріалів або мають визначатися із певною періодичністю лабораторією. Визначення характеристик палива (сировини, матеріалів) повинна проводити лабораторія, що має акредитацію відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 на застосування відповідних аналітичних методів з випробування конкретного виду сировини, матеріалу, палива. В тендерній документації відсутні відомості про види палива, сировини та матеріалів, які використовуються на об’єктах. Крім того Порядком передбачається залучення неакредитованих відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025 лабораторії, якщо лабораторія сертифікована на відповідність лабораторії вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2015 “Системи управління якістю. Вимоги” та має відповідну технічну компетентність. Зважаючи на викладене вище, вимагаємо: 1. внести зміни до тендерної документації - надати відомості про види палива, сировини та матеріалів, які використовуються на об’єктах; 2. внести зміни до кваліфікаційних вимог, що стосуються лабораторій, які будуть залучені для потреб моніторингу : 2.1) уточнити сферу акредитації лабораторії відповідно до відомостей про види палива, сировину та матеріали, які використовуються на об’єктах; 2.2 внести відомості про можливість залучення неакредитованих за ДСТУ ISO/IEC 17025 лабораторій, відповідно до п. 37-38 Порядку.
Відповідь: Згідно постанови КМУ від 23 вересня 2020 р. № 960: п 37. Оператор зобов’язаний забезпечити, щоб лабораторія, яка проводить аналізи для визначення розрахункових коефіцієнтів, мала акредитацію відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019 на застосування відповідних аналітичних методів. Оператор має право використовувати лабораторію, не акредитовану відповідно до ДСТУ ISO/IEC 17025:2019, для визначення розрахункових коефіцієнтів тільки за умови, якщо доступ до акредитованих лабораторій, зазначених в абзаці першому цього пункту, є технічно нездійсненним або призведе до необґрунтованих витрат, та якщо лабораторія відповідає вимогам, еквівалентним тим, що встановлені ДСТУ ISO/IEC 17025:2019. На теренах України є лабораторії з технічними характеристиками та акредитацією для здійснення моніторингу викидів парникових газів На сайті Національного агентства з акредитації України вказані всі акредитовані лабораторії і, при бажанні, Ви можете звернутися на даний сайт. Крім того нагадуємо, що парникові гази - гази, а саме: двоокис вуглецю (СО2), метан (CH4), закис азоту (N2O), гідрофторвуглеці (ГФВ), перфторвуглеці (ПФВ), гексафторид сірки (SF6) та інші газоподібні складові атмосфери, які поглинають та випромінюють інфрачервоне випромінювання. Враховуючи наведене вище вносити зміни вважаємо недоцільним.
Дата відповіді: 23.02.2021 15:21
Відповідь надана

про види палива

Номер: 387f06b855be46c6bf91f6257b880e81
Дата опублікування: 19.02.2021 11:12
Опис: Просимо надати інформацію про усі види палива, що використовуються на об'єктах ЛМКП "Львівтеплоенерго"
Відповідь: Тільки природній газ.
Дата відповіді: 19.02.2021 11:26