-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
- 2
Електрична енергія
Торги не відбулися
5 899 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 29 495.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 29 495.00 UAH
Період уточнення:
11.02.2021 15:37 - 04.03.2021 00:00
Відповідь надана
Щодо тендерної документації
Номер:
b146ee52664946ecb0965f5e7820ada1
Дата опублікування:
02.03.2021 16:14
Опис:
Вимога
Відповідно до частини першої статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
На підставі наведеного вище звертаємось до вас щодо усунення дискримінаційних та надмірних умов у тендерній документації та повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 6 додатку 1 до тендерної документації передбачено офісне приміщення у м. Києві та/або у Київській області.
Зазначена умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію на торгах, адже прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають офісне приміщення саме на території м. Києва та Київської області.
Наголошуємо, що відповідно до Правил роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 не передбачено ні обов’язку ні навіть рекомендацій щодо наявності офісного приміщення саме на території м. Києва та Київської області на території усіх областей чи навіть за місцем знаходження Споживача.
Отже на нашу думку умова тендерної документації щодо наявності офісного приміщення саме на території м. Києва та Київської області є дискримінаційною та такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
2) Відповідно до пункту 1 додатку 3 до тендерної документації передбачено обов’язок для учасника скласти довідку про працівників за формою, що містить перелік з 7 посад,. Повідомляємо, що зазначена умов тендерної документації є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників лише тими Постачальниками, які мають у штаті працівників саме з зазначеними у довідці посадами.
Наголошуємо на тому, що жоден Постачальник не зобов’язаний, згідно з галузевим законодавством (зокрема, згідно з Правилами роздрібного ринку електричної енергії), мати працівників саме із зазначеними посадами або посадових осіб, які виконують окремі функції, що зазначені довідці за формою додатку 3 до тендерної документації. Звертаємо вашу увагу, що для постачання електричної енергії взагалі не передбачено окремих вимог щодо наявності такої кількості працівників та відповідно працівників на таких посадах.
Отже на нашу думку умова тендерної документації є такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
3) Відповідно до додатку 1 до тендерної документації передбачено - для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію щодо наявності фінансової спроможності у складі тендерної пропозиції учасник повинен подати копію річної фінансової звітності за попередній рік, що передує року подання тендерної пропозиції, – в обсягах та у формах, встановлених чинним законодавством, зокрема згідно Розділу ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013, що підтверджує обсяг річного доходу у розмірі 100% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Таким чином зазначена вище норма суперечить Закону України «Про публічні закупівлі».
Очікувана вартість складає - 5 899 000,00. Таким чином учасник повинен підтвердити обсяг річного доходу у розмірі саме 5 899 000,0, що є дискримінаційним до тих учасників, які мають обсяг річного доходу менше за очікувану вартість. Крім того, зазначена умова тендерної документації може мати неоднозначне трактування та по різному може тлумачитись учасниками та Замовником, це полягає у тому, що Замовником прописано – «фінансова звітність що підтверджує обсяг річного доходу у розмірі 100% від очікуваної вартості предмета закупівлі» отже учасник повинен мати обсяг річного доходу саме 5 899 000,0 не менше і не більше.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації.
4) Відповідно до додатку 3 до тендерної документації передбачено необхідність надання інформації з підтверджуючими документами щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території м. Києва/ Київської області.
Зазначена умова є дискримінаційною та такою, що обмежує конкуренцію на торгах, адже прийняти участь зможуть лише ті учасники, які мають центр обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території м Києва/ Київської області.
Наголошуємо, що відповідно до Правил роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 не передбачено ні обов’язку ні навіть рекомендацій щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи на території усіх областей чи навіть за місцем знаходження Споживача.
Отже на нашу думку умова тендерної документації щодо необхідності надання інформації з підтверджуючими документами щодо наявності центру обслуговування споживачів (клієнтів) чи власного структурного підрозділу/посадової особи саме на території м Києва/ Київської областє дискримінаційною та такою, що суперечить чином законодавству, зокрема, Закону України «Про публічні закупівлі» та Правилам роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312.
Таким чином зазначена вище умова повинна бути виключена з тендерної документації
Окремо хочемо зауважити, що Замовник чомусь знехтував галузевим законодавством у сфері постачання електричної енергії та встановив умови у тендерній документації, які не передбачені ні Правилами роздрібного ринку електричної енергії ні іншими нормативно-правовими актами, знехтувавши чинними вимогами до усіх постачальників, які в обов’язковому порядку повинні бути ними дотримані. До таких обов’язкових вимог до Постачальників можна віднести:
- наявність укладених учасником всіх необхідних договорів, передбачених статтею 4 Закону України «Про ринок електричної енергії»;
- підтвердження надання ОСП фінансових гарантій виконання зобов'язань за договорами про врегулювання небалансів електричної енергії у відповідності до п.6.1.1. Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307;
- підтвердження не надсилання повідомлення про припинення участі на ринку електричної енергії відповідно до п. 1.6 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307, та не має намір припинити участь на ринку електричної енергії;
- підтвердження щодо забезпечення відповідності власного апаратного та програмного забезпечення вимогам системи управління ринком, а також встановлення відповідного комп'ютерного і мережевого обладнання, що дозволить здійснювати обмін даними між АР і АКО та учасником ринку згідно з вимогами п. 1.12.3 Правил ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 307;
- підтвердження відсутності «дефолтного» чи «недефолтного» статусу;
- звіти за формою 12-НКРЕКП-постачанння (квартальна) «Звіт щодо показників комерційної якості надання послуг з постачання електричної енергії», затвердженою Постановою НКРЕКП «Про затвердження форм звітності щодо показників якості електропостачання та інструкцій щодо їх заповнення» № 374 від 12.06.2018 року за 1-3 квартали 2020 року;
- посадова інструкція посадової особи Учасника, на яку покладається забезпечення дотримання визначеного «Правилами роздрібного ринку електричної енергії» порядку розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів (у разі наявності такої особи та зазначення про неї інформації у довідці). Посадова інструкція повинна передбачати виконання обов‘язків, необхідних для забезпечення розгляду звернень/скарг/претензій споживачів та проведення особистого прийому споживачів.
Такі умови могли б унеможливити участь недобросовісних Постачальників.
Також звертаємо вашу увагу на те, що умови тендерної документації передбачено 100% післяоплату предмету закупівлі. Враховуючи об’єми закупівлі Постачальник повинен мати значні кошти для закупівлі електричної енергії наперед, отже учасник повинен підтвердити свою платоспроможність та відсутність заборгованості, зокрема перед банками. Для підтвердження платоспроможності та відсутності заборгованості доцільно було б передбачити необхідність надання довідки з ДФС в якій містяться дані про розрахункові рахунки в банківських установах платника податку та довідок з усіх обслуговуючих банків про відсутність заборгованості.
Крім того, задля виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» пропонуємо Замовнику також передбачити умову надання листа-пояснення у випадку, якщо документ, що вимагається умовами тендерної документації учасником не складається чи не передбачений для такого учасника. Зазначене положення може спростити для Замовника пошук нормативно-правової бази, яка передбачає ненадання документу у випадку, якщо учасник не подав певний документ у складі тендерної пропозиції.
Враховуючи вище зазначене просимо внести зміни до тендерної документації задля усунення дискримінаційних умов та встановлення умов, що унеможливлюють участь недобросовісних учасників.
Відповідь:
Шановний потенційний учаснику!
По-перше. Відповідно до визначеного у тендерній документації за закупівлею порядку постачання товару: Під час постачання електричної енергії учасник повинен забезпечити реалізацію права замовника на особистий прийом відповідною службовою (посадовою) особою постачальника електричної енергії, з метою можливості оперативного вирішення проблемних питань, які можуть виникати під час купівлі-продажу електричної енергії між електропостачальником та споживачем, у відповідності до вимог п. 8.3.17 та п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії». Службова особа замовника не має змоги здійснювати поїздки за межі Київської області та/або міста Києва. Тому з метою реалізації права Замовника на особистий прийом було визначено кваліфікаційний критерій щодо наявності в учасника офісного приміщення у м.Києві та/або у Київській області. Задля недопущення дискримінації потенційних учасників замовник дотримувався Рекомендацій АМКУ №5 від 5 березня 2020 року щодо норматино-правового регулювання процедури публічних закупівель з постачання електричної енергії, абзацом 52 яких визначено, що Замовник самостійно встановлює вимоги до учасників, передбачені зокрема ст. 16 ЗУ “Про публічні закупівлі”. Тому Замовником не встановлено конкретних вимог до офісного приміщення у м.Києві та/або у Київській області, а вимагається лише його наявність задля реалізації прав Замовника визначених п.8.3.6. «Правил роздрібного ринку електричної енергії».
По-друге. Звертаємо Вашу увагу, що форма зазначена у Таблиці 1 до Додатку 1 до тендерною документації є рекомендованою формою довідки, та не встановлює вимог щодо надання в тендерній пропозиції учасника підтвердження наявності співробітників 7 посад зазначених у ній.
По-третє. пункт четвертий частини другої статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” передбачає встановлення замовником такого кваліфікаційного критерію, як наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Також частина третя статті 16 ЗУ “Про публічні закупівлі” передбачає, що у разі встановлення кваліфікаційного критерію фінансової спроможності замовник не має права вимагати надання підтвердження обсягу річного доходу (виручки) у розмірі більшому, ніж очікувана вартість предмета закупівлі (пропорційно очікуваній вартості частини предмета закупівлі (лота) в разі поділу предмета закупівель на частини). З огляду на вищесказане вимога щодо надання учасником у складі тендерної пропозиції копії річної фінансової звітності за попередній рік, що передує року подання тендерної пропозиції, – в обсягах та у формах, встановлених чинним законодавством, зокрема згідно Розділу ІІ (Склад та елементи фінансової звітності) Наказу Міністерства Фінансів України «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»» № 73 від 07.02.2013, що підтверджує обсяг річного доходу у розмірі 100% від очікуваної вартості предмета закупівлі не суперечить вимогам чинного законодавства. Також звертаємо Вашу увагу, що підтвердженням обсягу річного доходу є значення у 100% від очікуваної вартості предмета та більше, оскільки більше значення підтверджує наявність обсягу річного доходу, що вимагається.
По-четверте. Радимо уважніше ознайомитися з Розділом 8 Порядок розгляду звернень, скарг, претензій та актів про порушення цих Правил Правил роздрібного ринку, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 та з Мінімальними вимогами до якості обслуговування споживачів електричної енергії кол-центрами затвердженими Постановою НКРЕКП від 12.06.2018 № 373. Нагадуємо, що Службова особа замовника не має змоги здійснювати поїздки за межі Київської області та/або міста Києва.
Також звертаємо Вашу увагу, що замовник не є державним Регулятором у сфері енергетики і не зобов'язаний перевіряти під час проведення торгів дотримання учасниками зазначених Вами вимог до учасників роздрібного ринку електричної енергії.
Дата відповіді:
04.03.2021 16:48
Відповідь надана
аское
Номер:
d3ce8ab3b6dc4389b2b2fa1e67188139
Дата опублікування:
22.02.2021 09:50
Опис:
До якої групи площадок вимірювання належить Замовник (Група "а" (з АСКОЕ) чи група "б" (без АСКОЕ). Якщо до групи "А" - прохання надати орієнтований погодинний графік споживання електричної енергії за місяць.
Відповідь:
Шановний потенційний учаснику!
Площадки вимірювання Замовника належать до групи Б(Без АСКОЕ)
Дата відповіді:
24.02.2021 15:48