• Спрощена закупівля
  • Безлотова
  • КЕП

Гіпохлорит натрію марки А

Обов`язковою умовою є надання сертифікату якості, що відповідає маркі А.

Завершена

996 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 980.00 UAH
Період уточнення: 26.01.2021 13:26 - 01.02.2021 11:00
Відповідь надана

Питання до вимог тендерної документації

Номер: 87e3b6b87b264018a91d9f07dafc9a4e
Дата опублікування: 01.02.2021 10:16
Опис: Доброго дня! Ознайомившись з вимогами щодо надання документів по закупівлі гіпохлориту натрію маємо декілька питань. 1. Замовником встановлено, що технічнi характеристики запропонованого товару повинні вiдповiдати нормативним документам, які підтверджують фізико-хімічний склад товару та документально підтверджені незалежною третьою стороною, яка включена до Реєстру акредитованих органів з оцінки відповідності та компетентність якої підтверджена шляхом акредитації. Такий документ має містити фізико-хімічний склад товару, що пропонується відповідно до документації за якою виготовлено цей товар. Акредитація третьої незалежної сторони має бути підтверджена національним органом України з акредитації (Національним агентством з акредитації України). Наразі, відсутня обов’язкова сертифікація продукції в Україні. Відповідно до ч.6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Просимо передбачити можливість надання технічного паспорту на підтвердження відповідності, якщо Учасник не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних. 2. Замовником встановлено, що якщо Учасник не є виробником Товару, всі документи заводу-виробника (сертифікати якості, гарантійні листи, довідки тощо) повинні бути підписані електронним підписом заводу-виробника у зв’язку з відсутністю у Замовника закупівлі можливості перевірити оригінали документів (справжність підпису уповноважених осіб, печаток тощо). Додатково учасник повинен надати докази накладення та справжності електронного підпису заводу-виробника. Замовник самостійно перевіряє достовірність електронного підпису. Дана вимога є дискримінаційною для постачальників реагенту імпортного походження. Так, в листі Міністерства цифрової трансформації України щодо використання нерезидентами кваліфікованих електронних підписів посадових осіб зазначено, що з іноземними державами не укладено жодного міжнародного договору України про взаємне визнання сертифікатів відкритих ключів та електронних підписів. Отже, постачальники імпортного товару ніяким чином не зможуть надати документи підписані електронним підписом заводу-виробника, тим паче перевірити такі електронні підписи нерезидентів неможливо. Враховуючи викладене, просимо виключити дану дискримінаційну вимогу. Або повідомити за допомогою якого сервісу перевіряються електронні цифрові підписи нерезидентів України та як буде це робити Замовник? 3. Замовник вимагає від Учасника надання: - сертифікат управління якості виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 9001:2015. Даний документ має бути дійсним протягом строку постачання продукції. - сертифікат системи екологічного менеджменту виробника Товару згідно з вимогами міжнародного стандарту ISO 14001:2015. Даний документ має бути дійсним протягом строку постачання продукції. - сертифікат ISO 45001:2018 виробника Товару. Даний документ має бути дійсним протягом строку постачання продукції. Сертифікація в системі ISO 9001; ISO 14001 та ISO 45001 не є обов`язковою в Україні. Виробники товарів та послуг не зобов`язані проходити таку сертифікацію. Взагалі, сертифікат ISO 9001:2015 є підтвердженням системи управління якістю, тобто підтверджує якість виробничих процесів, які відбуваються на підприємстві, а не безпосередньо продукту (товарів, послуг). Сертифікат ISO 14001:2015 підтверджує застосування заходів із захисту довкілля під час життєвого циклу товару. Сертифікат ISO 45001:2018 є стандартом по охороні здоров’я та безпеки праці на робочому місці. З 01.01.2018 року в Україні скасована обов`язкова сертифікація продукції. Відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» від 29 грудня 2017р. №500 «Про скасування національних нормативних документів» з 01.01.2018 року скасовані стандарти державної системи сертифікації. Наказом від 26.01.2018 року №93 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України втратив чинність «Перелік продукції, що підлягає обов`язковій сертифікації в Україні». Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Апеляційний адміністративний суд у справі № 826/15639/17 дійшов до такої позиції «тендерна документація може містити вимоги щодо наявності певних сертифікаційних документів в якості кваліфікаційного критерію. Однак відсутність таких документів у складів тендерної пропозиції з тих підстав, що отримання їх не є обов`язковим для певної продукції, не може мати наслідком відхилення її замовником. Відтак, як вірно зазначив суд першої інстанції, відсутні підстави стверджувати, що ненадання учасником у складі тендерної пропозиції копії сертифікату відповідності, отримання якого не є обов`язковим, є порушенням умов Тендерної документації». Вимога цих сертифікатів є дискримінаційною і створює неправомірну перевагу одних учасників над іншими, є умовою недобросовісної конкуренції. Тому просимо виключити вимоги про надання ISO 9001:2015; ISO 14001:2015 та ISO 14001:2015 з тендерної документації.
Відповідь: 1. Відповідно до ч. 6 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі» якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення. Із змісту даної норми вбачається надання документів саме в складі тендерної пропозиції. Тендерна пропозиція – це пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації. Отже, надання технічного паспорту замість інших документів передбачено лише для конкурентних процедур відповідно до ч. 1 ст. 13 Закону України «Про публічні закупівлі. Разом із тим, діюче законодавства не містить вимог до технічного паспорту, зокрема органу, що його повинен видавати. 2. Електронний підпис - це набір даних, прикріплений до електронного повідомлення, щоб гарантувати його автентичність, ідентифікувати особу і прив'язати зміст до підпису особи (захищаючи, таким чином, одержувача від ризику того, що відправник буде заперечувати свою причетність до даного повідомлення). Електронний підпис є ефективним засобом гарантії автентичності та цілісності будь-якого документа протягом його терміну дії. Важливість електронного підпису підкреслюється в Рекомендації Європейсько-економічної комісії ООН №35 «Вироблення правової основи системи« єдиного вікна »в міжнародній торгівлі». У країнах Євросоюзу з 2016 року був прийнятий загальний Регламент eIDAS (Regulation EU N°910/2014). Юридичний статус нормативного акту робить його придатним для всього Європейського Союзу без необхідності приймати зміни в національному законодавстві. Таким чином, всі європейські е-підписи тепер узгоджені і стандартизовані. Механізм взаємного визнання українських та іноземних сертифікатів відкритих ключів, електронних підписів, а також використання інформаційно-телекомунікаційної системи центрального засвідчувального органу з метою забезпечення визнання в Україні електронних довірчих послуг, іноземних сертифікатів відкритих ключів, що використовуються під час надання юридично значущих електронних послуг у процесі взаємодії між суб’єктами різних держав здійснюється відповідно до частини другої статті 7 та частини третьої статті 38 Закону України “Про електронні довірчі послуги”. Замовником не встановлено обмеження щодо надання доказів справжності електронного підпису з огляду на специфіку електронних послуг кожної країни. Справжність електронного підпису буде перевірятися залежно від країни нерезидента. Вимоги документації ґрунтуються на положеннях законодавства України, в чому полягає дискримінація по відношенню до імпортного товару Вами не зазначено. Замовником дотримано рівність учасників всіх форм власності та організаційно-правових форм. 3. Згідно з абз. 3 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, що оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону, обов’язково зазначається інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі. Також, відповідно до ч. 3 статті 14 цього Закону в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі може зазначатися інша інформація. Українська система стандартизації, на виконання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, протягом 2014-2015 років зазнала реформування. Зокрема, був прийнятий Закон України «Про стандартизацію», який установив правові та організаційні засади стандартизації в Україні, створивши передумови наближення національної системи стандартизації до міжнародних і європейських норм та правил. Національним органом стандартизації є Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості». Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 21.12.2015 р. № 203 в п. 2 прийнято національний стандарт України ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» та ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», гармонізовані з міжнародними нормативними документами, з наданням чинності з 01 липня 2016 року. Наказом Державного підприємства «Український науково-дослідний навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 26 грудня 2019 року № 502 «Про прийняття та скасування національних стандартів» прийнято національні стандарти, гармонізовані з європейськими та міжнародними стандартами, методом перекладу з наданням чинності з 01 січня 2021 року, зокрема ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» на заміну ДСТУ OHSAS 18001:2010. Отже, вимога про надання сертифікатів ISO відповідає вимогам законодавства України та не може бути дискримінаційною огляду на наявність законодавчого обов’язку їх наявності. Так, у п. 46 Постанови від 24 червня 2020 року по справі №826/15639/17 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду зазначив, «що зазначений лист не свідчить про те, що зазначений вище документ не передбачений чинним законодавством, оскільки те, що таке виробництво не підлягає обов`язковій сертифікації не позбавляло позивача можливості отримати зазначений сертифікат в добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу». Крім того, Верховний Суд звернув увагу, що позивач був зазделегіть ознайомлений з умовами Документації та у випадку неможливості виконання зазначених вище умов Документації - міг скористатись своїм правом на оскарження цих умов до органу оскарження чи до замовника. Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 02 жовтня 2019 року у справі № 826/15639/17 скасовано Верховним Судом.
Дата відповіді: 01.02.2021 10:54