Номер:
c0bf49592f4c4b68b21294d18c5dea23
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
02.02.2021 19:37
Опис:
Відповідно до вимог тендерної документації Згідно Додатку 3 п.1.3 до ТД Замовник просить документальне підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), де аналогічним договором вважається договір на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні чи регіональні) І, ІІ чи ІІІ категорії, укладений протягом останніх 5-ти років від дати, що передує даті оголошення закупівлі.
Вказані вимоги є дискримінаційними, обмежують конкуренцію, а саме ті щодо виду дороги, на якій мав виконуватись аналогічний договір: лише державного значення І, II чи ІІІ категорії вважаємо дискримінаційною вимогою Документації з огляду на те, що згідно ст. 5 Закону України «Про автомобільні дороги» автомобільні дороги поділяються на:
-автомобільні дороги загального користування;
-вулиці і дороги міст та інших населених пунктів;
-відомчі (технологічні) автомобільні дороги;
-автомобільні дороги на приватних територіях.
До капітального ремонту доріг загального користування без залежності від їх поділу на дороги державного чи місцевого значення (а державного значення - без залежності від їх поділу на міжнародні, національні, регіональні та територіальні), а так само без залежності від категорії дороги.
Дороги державного значення (у тому числі територіальні) і дороги місцевого значення - є дорогами загального користування, тому, якщо учасник має досвід виконання робіт з капітального ремонту доріг загального користування місцевого значення (чи, скажімо, територіальної державного значення IV категорії), то він так само зможе виконати роботи з капітального ремонту доріг загального користування державного значення і навпаки.
Зокрема , згідно стаття 8 Закону України «Про автомобільні дороги» встановлює, що автомобільні дороги загального користування поділяються у свою чергу на автомобільні дороги державного та місцевого значення. Автомобільні дороги державного значення підрозділяються на міжнародні, національні , регіональні та територіальні. Автомобільні дороги місцевого значення підрозділяються на обласні та районні але відносини між назвами підвидами є несуттєвими і жодним чином не впливають на виконання робіт.
З огляду на викладене, вважаємо, що вимога спрямована лише на дискримінацію учасників та обмеження конкуренції.
Частина 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» прямо забороняє Замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, а ч. 4 ст. 22 Закону встановлює, що «тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників».
Виходячи з вищевикладеного просимо виключити необхідність виконання аналогічного договору на автомобільних дорогах загального користування, а саме і місцевого значення (міжнародних, національних чи регіональних) І, II чи III категорій.
Відповідь:
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі», кваліфікаційними критерієм є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
ЗУ «Про публічні закупівлі» не містить визначення поняття «аналогічний договір». Відповідно до роз’яснення Мінекономіки, замовники, при визначенні аналогічного договору керуються кожним конкретним предметом закупівлі. В даному випадку це є будівництво автомобільної дороги державного значення! Отже, аналогічним договором, буде договір, що відповідає характеристикам предмету визначеного предмету закупівлі.
Замовником і так розширено спектр договорів, які вважаються аналогічними. Це є не тільки будівництво, а і реконструкція і капітальний ремонт. Більш того, договори можуть подаватися за останні 5 років, що є дуже широким діапазоном.
При виконанні будівництва автомобільної дороги державного значення, Учасник повинен мати відповідні знання та досвід з виконання саме вимог стандартів і норм з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (міжнародні, національні, регіональні чи територіальні) І, ІІ чи ІІІ категорії, інтенсивність руху по яких, на відміну від доріг місцевого значення та навантаження на дорожнє покриття, значно вищі.
Встановлена вимога не може вважатися дискримінаційною, оскільки поняття «дискримінація» передбачає створення нерівних умов для конкретної особи або групи осіб серед інших. У даному ж випадку вказані вимоги тендерної документації поширються не лише на Вас або конкретну групу суб`єктів господарювання, а на всіх потенційних учасників конкурсних торгів і обов`язкові до виконання всіма суб`єктами господарювання, які бажають взяти участь у процедурі закупівлі. Виходячи з вищенаведеного, описана вимога не може бути дискримінаційною, адже висунута замовником відповідно до чинного законодавства України. Відтак, і Ваше прохання не може бути задоволене.
Дата відповіді:
05.02.2021 14:39