• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Будівництво автомобільної дороги державного значення Т-16-44 Контрольно-пропускний пункт «Лісне» - Контрольно-пропускний пункт «Малоярославець Перший» за новим напрямком в обхід території Республіки Молдова на ділянці Лісне-Єлизаветівка

Мова (мови),якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - Під час проведення процедур закупівель всі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою, а також за рішенням замовника одночасно усі документи можуть мати автентичний переклад на іншу мову. Визначальним є текст, викладений українською мовою. У випадках, передбачених частиною четвертою статті 10 Закону, документи замовника щодо процедури закупівлі, передбачені Законом, викладаються українською та англійською мовами. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та розроблені безпосередньо учасником виключно для участі у вказаній процедурі закупівлі повинні бути складені українською мовою. Всі інші документи, що мають відношення до тендерної пропозиції (зокрема копії та дублікати наказів по підприємству учасника, договорів оренди, лізингу, надання послуг тощо) можуть бути складені українською або російською мовами. 7.3. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ, що складений на іншій, ніж передбачено пунктом 7.2. цього розділу мові, учасник надає переклад цього документу та переклад (або справжність підпису перекладача) мають бути засвідчені нотаріально або легалізовані у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою.

Завершена

346 415 442.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 461 154.42 UAH
Номер: 4c64e65d4fa04f5385f9d139ba668ebe
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-24-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 23.11.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 24.11.2022 14:09 - 16.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 23.11.2022 № 275 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-01-22-001988-a 22.01.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, dasabulanmonitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» встановлено порушення абзацу п’ятого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону, своєчасності та повноти надання відповідей на запитання до процедури, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ», ПП «ПІВДЕНЬДОРТЕХ», консорціуму «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДОРОЖНІЙ КОНСОРЦІУМ», відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасності його розміщення та виконання учасником, стану виконання рішень Колегія АМКУ, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації та змін до неї вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності та повноти надання відповідей на запитання до процедури, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону, своєчасність його розміщення та виконання учасником, стану виконання рішень постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ), своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю та змін до нього, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби автомобільних доріг в Одеській області (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням тендерного комітету від 22.01.2021 б/н зі змінами, затвердженими рішенням тендерного комітету від 09.02.2021 б/н, 05.04.2021 б/н, 08.04.2021 б/н, 12.04.2021 б/н та 19.04.2021 б/н, запитання до процедури від 02.02.2021 та 10.02.2021, відповіді Замовника від 05.02.2021 та 15.02.2021, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), приватного підприємства «ПІВДЕНЬДОРТЕХ» (далі – ПП «ПІВДЕНЬДОРТЕХ»), консорціуму «ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ДОРОЖНІЙ КОНСОРЦІУМ» та товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ»), рішення Колегії АМКУ від 26.02.2021 № 3670 -р/пк-пз, від 02.03.2021 № 3944-р/пк-пз та від 15.06.2021 № 13557-р/пк-пз, вимога про усунення невідповідностей, оприлюднена в електронній системі закупівель 20.05.2021, протокол розгляду тендерних пропозицій від 23.06.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 30.06.2021, протокол засідання тендерного комітету від 30.06.2021 № 12, повідомлення про намір укласти договір від 01.07.2021, договір підряду від 20.07.2021 № 3Б, додаткові угоди від 09.02.2022 № 6 та від 27.04.2022 № 8 до цього договору, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 13.12.2022. Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, що були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що Замовник в абзаці першому частини другої розділу 3 тендерної документації передбачив, що тендерна пропозиція обов’язково повинна супроводжуватись документом, що підтверджує надання учасником забезпечення тендерної пропозиції, яке має бути надане у формі електронної банківської гарантії (далі - банківська гарантія) відповідно до вимог діючого законодавства. Абзацом четвертим цієї ж частини тендерної документації Замовник встановив вимоги до форми банківської гарантії, яка зокрема, має відповідати вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Положення № 639) та бути оформленою відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції». Відповідно до підпункту 8 пункту 26 розділу ІІІ Положення № 639, гарантія повинна містити такі реквізити, зокрема, дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини. Підпунктом 2 пункту 3 розділу І Положення № 639 передбачено, що базові відносини - відносини між принципалом та бенефіціаром, які виникають на підставі договору, інших правочинів, тендерної документації, законодавчих актів щодо зобов`язань принципала на користь бенефіціара, виконання яких забезпечує гарантія. Таким чином, згідно із нормами Положення № 639 базовими відносинами між принципалом і бенефіціаром є тендерна документація Замовника. Отже, вимоги щодо зазначення в банківській гарантії дати, номеру та назви відповідного документу, з якого виникають базові відносини, стосуються тендерної документації. В ході проведення моніторингу встановлено, що на виконання вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, учасник ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» завантажив в складі тендерної пропозиції банківську гарантію від 19.04.2021 № 22845/9 (файл «ГАРАНТІЯ 22845-9.pdf»), видану акціонерним товариством «Комерційний банк «Глобус». У вказаній банківській гарантії, в розділі «Інформація щодо тендерної документації» зазначено наступне «затверджена рішенням тендерного комітету від «12» квітня 2021 року Тендерна документація (в новій редакції) на закупівлю: «Будівництво автомобільної дороги державного значення Т-16-44 Контрольно-пропускний пункт «Лісне» - Контрольно-пропускний пункт «Малоярославець Перший» за новим напрямком в обхід території Республіки Молдова на ділянці Лісне-Єлизаветівка (код 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» за процедурою закупівлі – відкриті торги. Натомість, згідно із інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, під час проведення процедури публічної закупівлі за ідентифікатором UA-2021-01-22-001988-a, рішенням тендерного комітету Замовника до тендерної документації в редакції від 12.04.2021 внесені зміни до Документації в редакції від 19.04.2021 б/н, яка була розміщена в електронній системі закупівель 20.04.2021, разом з «Переліком змін по закупівлі». Отже, в банківській гарантії від 19.04.2021 № 22845/9 учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» міститься посилання на редакцію тендерної документації яка уже втратила чинність. Враховуючи викладене, банківська гарантія зазначеного учасника не відповідає вимогам частини другої розділу 3 тендерної документації. Згідно з положеннями пункту 3.1 частини третьої розділу 5 тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Отже на порушення вимог абзацу п’ятого частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника торгів ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ», забезпечення тендерної пропозиції якого не відповідає умовам, що визначені Замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції.
Період усунення порушень: 19.12.2022 17:56 - 03.01.2023 00:00
Дата публікації висновку: 19.12.2022 17:56

Оскарження висновку в суді

Опис: Замовником подано позовну заяву, щодо оскарження висновку в суді. Відповідно, відкрито провадження. Номер провадження П/420/20367/22
Дата публікації: 04.01.2023 15:12

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник не погоджується з висновком Держаудитслужби та має намір його оскаржувати з огляду на наступне: Учасник процедури закупівлі готує свою тендерну пропозицію, відповідно до умов тендерної документації Замовника. На виконання вимог розділу 2 частини ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, банківська гарантія має відповідати вимогам постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (далі – Положення № 639) та бути оформленою відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» (далі – Наказ №2628). Відповідно до підпункту 8 пункту 26 розділу ІІІ Положення № 639, гарантія повинна містити такі реквізити, зокрема, дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини. Відповідно до Наказу №2628 (п.9 частини 4), в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються: дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі; На виконання вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції, учасник ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» завантажив в складі тендерної пропозиції банківську гарантію від 19.04.2021 № 22845/9 (файл «ГАРАНТІЯ 22845-9.pdf»), видану акціонерним товариством «Комерційний банк «Глобус». У вказаній банківській гарантії, в розділі «Інформація щодо тендерної документації» зазначено наступне «затверджена рішенням тендерного комітету від «12» квітня 2021 року Тендерна документація (в новій редакції) на закупівлю: «Будівництво автомобільної дороги державного значення Т-16-44 Контрольно-пропускний пункт «Лісне» - Контрольно-пропускний пункт «Малоярославець Перший» за новим напрямком в обхід території Республіки Молдова на ділянці Лісне - Єлизаветівка (код 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)» за процедурою закупівлі – відкриті торги. Тобто, надана учасником банківська гарантія, повної мірою відповідає вимогам встановленим в тендерній документації. І станом на дату отримання Банківської гарантії учасник не міг передбачити, що в тендерну документацію будуть внесені зміни. 20.04.2022р. в системі Прозорро Замовником було оприлюднено зміни до тендерної документації. Зміни, що були внесені не стосувалися розділу про забезпечення тендерної пропозиції Учасників. Також в умовах тендерної документації не встановлено вимог, що у випадку внесення змін до тендерної документації учасник зобов’язаний вносити зміни до отриманої банківської гарантії. Ні в Положенні № 639 ні в Наказі №2628 не вказано про посилання саме на останню версію тендерної документації. В Положенні №639 встановлено лише, що гарантія повинна містити такі реквізити, зокрема, дату, номер і назву (у разі наявності таких реквізитів) відповідного документа, з якого виникають базові відносини. А в Наказі №2628 встановлено, що гарантія має містити дату рішення замовника, яким затверджена тендерна документація. Але не зазначено, що це має бути саме остання версія тендерної документації. Станом на дату отримання банківської гарантії всі реквізити вказано вірно. Згідно з положеннями пункту 3.1 частини третьої розділу 5 тендерної документації, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі якщо учасник процедури закупівлі не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або забезпечення тендерної пропозиції не відповідає умовам, що визначені замовником у тендерній документації до такого забезпечення тендерної пропозиції. Проте, Учасник ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» надав забезпечення тендерної пропозиції (банківську гарантію), що відповідає вимогам частини другої розділу 3 тендерної документації, так як згідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції», в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються: дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі. При цьому, у вимогах не зазначено про те, що повинна бути дата рішення замовника, яким затверджена остання редакція тендерної документації. Враховуючи вищевикладене, а також те, що у банківській гарантії учасник зазначає усі дані закупівлі (назва предмету закупівлі, номер оголошення про проведення процедури закупівлі, посилання на процедуру закупівлі на сайті уповноваженого органу), Замовник вважає, що банківська гарантія учасника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА ФІРМА ПАРИТЕТБУДІНВЕСТ» відповідає вимогам тендерної документації, а тендерна пропозиція учасника – не підлягає відхиленню.
Дата публікації звіту: 26.12.2022 15:15

Запити/Пояснення