• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна – вул.Залаегерсег у м.Херсоні (коригування проекту)

Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис/кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження ЕЦП/КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням ЕЦП/КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням ЕЦП/КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам цієї тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації код ЄДРПОУ: 04014134, р/р UA 218201720355109020001006884 в Державній казначейській службі України, м.Київ, МФО 820172 Адреса: Україна, 01601,м.Київ, вул.Бастіонна,6

Торги не відбулися

1 254 306 086.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 271 530.43 UAH
Період уточнення: 15.01.2021 10:32 - 05.02.2021 00:00
Відповідь надана

щодо підтвердження відповідності кваліф.критерію

Номер: 5aedebc69e484348bc0a9e55f5c62edf
Дата опублікування: 02.02.2021 13:12
Опис: Доброго дня! Для закупівлі встановлено кваліфікаційний критерій, такий як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Чи може учасник для підтвердження своєї відповідності цьому критерію залучити досвід інших суб’єктів господарювання – субпідрядників?
Відповідь: Доброго дня! Ні не можуть .Відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), тендерна документація повинна містити один або декілька кваліфікаційних критеріїв до учасників відповідно до статті 16, вимоги, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до ч.3 ст. 16 Закону, визначені Замовником кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Тендерною документацією Замовника встановлено кваліфікаційний критерій, як «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» та спосіб його документального підтвердження. Також, відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від Учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Законом не передбачено можливість підтвердження відповідності Учасника критеріям залученими потужностями субпідрядників (співвиконавців). Відповідність кваліфікаційним критеріям інших осіб, організацій, установ, яких Учасник має намір залучати для участі у процедурі закупівлі, не може розцінюватись Замовником, як відповідність самого Учасника таким критеріям.
Дата відповіді: 03.02.2021 14:56
Відповідь надана

щодо заповнення таблиці з переліком машин/механізмів/обладнння

Номер: 28e4a8d1522e4696876181bf8dbf377e
Дата опублікування: 31.01.2021 23:38
Опис: Який саме строк необхідно зазначати у колонці 7 «Строк експлуатації» таблиці, наведеної у п. 1.1. «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій»: загальний строк експлуатації машини/механізму з дати її виробництва, строк експлуатації на об’єкті, що є предметом закупівлі чи якесь інше значення ?
Відповідь: Доброго дня! У колонці 7 «Строк експлуатації» таблиці, наведеної у п. 1.1. «Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» тендерної документації необхідно зазначити загальний строк експлуатації машини/механізму з дати її виробництва.
Дата відповіді: 02.02.2021 16:47
Відповідь надана

щодо надання завізованого проекту договору

Номер: e1fa508ace7c42feb41845670631ece2
Дата опублікування: 31.01.2021 23:11
Опис: П.3 розділу 6 Тендерної документації передбачено, що Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати завізований проект Договору (без зазначення ціни (вартості)) згідно з Додатком 3 до тендерної документації. У ст. 21 проекту Договору визначені Додатки до Договору: Договірна ціна, Календарний графік виконання робіт, План фінансування робіт. Чи потрібно надавати ці додатки у складі Тендерної пропозиції? Завізований проект Договору за умовами Тендерної документації надається без зазначення ціни (вартості). Тобто, Учасником не заповнюється п. 3.1 Договору. В проекті Договору є також незаповнений пункт 11.1 щодо фінансування робіт. Прохання чітко визначити, які саме пункти проекту Договору не заповнюються Учасником?
Відповідь: Доброго дня! Учасник торгів не повинен заповнювати пункти та додатки до проекту договору. В складі тендерної пропозиції Учасником торгів надається лише завізований проект Договору (містити підпис уповноваженої посадової особи учасника процедури закупівлі (із зазначенням прізвища, ініціалів та посади особи), а також відбитки печатки учасника (ця вимога не стосується учасників, які здійснюють діяльність без печатки згідно з чинним законодавством).
Дата відповіді: 02.02.2021 16:57
Відповідь надана

як відобразити наявність операторів машин і механізмів за договорами надання послуг

Номер: 95b67d105a5c46a0a37994a1441e150b
Дата опублікування: 31.01.2021 22:53
Опис: Підприємство планує залучати машини і механізми за договорами надання послуг. За умовами договорів надання послуг, послуги надаються машинами і механізмами з екіпажем виконавця. Яким чином відобразити у Тендерній пропозиції Учасника наявність операторів машин і механізмів, які не є працівниками Учасника, але виконують керування машинами і механізмами за договорами надання послуг?
Відповідь: Доброго дня! Запитання прийнято до уваги. До тендерної документації будуть внесені зміни.
Дата відповіді: 03.02.2021 14:53
Відповідь надана

залучення працівиків за цивільно-правовими договорами

Номер: 47089ebea6a44785a78984036022c55b
Дата опублікування: 31.01.2021 22:45
Опис: У Тендерній документації відсутнє чітке визначення можливості залучення працівників за цивільно-правовими договорами. Прохання надати роз’яснення, чи можуть фахівці інженерно-технічного складу, оператори машин та механізмів, працівники робітничих спеціальностей бути залученими за цивільно-правовими договорами.
Відповідь: Доброго дня! Так, фахівці інженерно-технічного складу, оператори машин та механізмів, працівники робітничих спеціальностей можуть бути залученими за цивільно-правовими договорами.
Дата відповіді: 03.02.2021 14:52
Відповідь надана

у Тех.завданні відсутні види та обсяги робіт, досвід виконання яких вимагається Замовником

Номер: 8a800775824e4bf5af88d0dfbdeebffe
Дата опублікування: 29.01.2021 17:08
Опис: Пунктом 1.3 Додатку № 1 Тендерної документації Замовником встановлено вимогу щодо підтвердження Учасником досвіду виконання наступних робіт: - влаштування монолітних ростверків та опор не менше 500 куб. м. - влаштування прогонових будов не менше 600 куб. м. У Технічному завданні (додаток 2 Тендерної документації) відсутні зазначені види робіт. Прохання вказати пункти Технічного завдання, відповідно до яких Замовником визначено зазначений перелік та обсяги робіт.
Відповідь: Доброго дня! У технічному завданні (додаток 2 до Тендерної документації) наявні вказані роботи, зокрема позиції 5723, 62152, 74812, 7893, 83852, 96712, 10072, 19092, 196760, 20217, 240820, 24867, 254566, 2604125, 27612, 31031, 32915, 34515, 6787, 8977, 21282, 26482, 28133 та інші.
Дата відповіді: 02.02.2021 17:02
Відповідь надана

Ліценія ДСУНС

Номер: 7d6fafe4a8a2437d8ef4ec341cabe95d
Дата опублікування: 25.01.2021 14:44
Опис: шановний замовнику. Просимо Вас навести підстави для встанволення вимогу у наданні ліцензії Державної служби України з надзвичайних ситуацій? Додатково просимо вас навести переілк видів робіт, які зазначені вами, що передбачають обовязок даної ліцензії.
Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю вищевказаних робіт, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, та ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою учасника, або лист - пояснення в довільній формі, в якому зазначаються підстави ненадання вищезазначеного документу із зазначенням норм чинного законодавства. Відповідно до ст. 91 ЦКУ юридична особа може здійснювати окремі види діяльності тільки після отримання спеціального дозволу (ліцензії). Відповідно до п.13 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №852 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до пункту 13 Переліку органів ліцензування затвердженому постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609, Державна служба України з надзвичайних ситуацій визначена органом ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Відповідно до п. 11 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі Відповідно до ч.4 ст.2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії. Технічним завданням по об'єкту: "Будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна - вул. Залаегерсег у м. Херсоні." (коригування проекту) (додаток 2 до тендерної документації) передбачено влаштування ліфтової шахти та сходів, монтаж пасажирських ліфтів, а також придбання ліфтового устаткування. Залежно від комплектності ліфтів, які мають бути улаштовані на об'єкті, заводом-виробником може бути передбачено встановлення на ліфтах систем пожежних сповіщувачів для своєчасної ідентифікації та виявлення вогнищ пожежі або задимлення. До комплексу пусконалагоджувальних робіт з монтажу пасажирських ліфтів входять, у тому числі, роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, монтажу систем протидимного захисту. Вказані роботи входять до переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню. Для виконання зазначених робіт необхідна ліцензія ДСУНС, яку необхідно мати виконавцю таких робіт.
Дата відповіді: 28.01.2021 15:52
Відповідь надана

Інженер-геодезист

Номер: 2dd3e00f902a4f63bf2423ad5fb661fa
Дата опублікування: 20.01.2021 12:41
Опис: Шановний замовнику! Тендерною документацією передбачено, що Учасник для участі в тендері повинен надати в складі тендерної пропозиції кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста. Враховуючи вищевикладене, просимо надати відповідь: Чи повинен кваліфікаційний сертифікат інженера геодезиста буди виданий виключно уповноваженим органом України та внесений до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів? Чи буде достатньо для участі в тендері, якщо Учасник-нерезидент надасть аналогічний сертифікат, але виданий уповноваженим органом іншої юрисдикції (держави), як аналог?
Відповідь: Доброго дня! Відповідно до п.1.2.1. Додатку 1 Тендерної документації учасник повинен надати інформацію про наявність геодезиста з з наданням в складі тендерної пропозиції кваліфікаційного сертифікату інженера-геодезиста. Відповідно до ст.5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у галузі топографо-геодезичної і картографічної діяльності, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр). Відповідно до наказу Міністерства Аграрної\ політики та продовольства України від 28.07.2017 № 392 затверджено Порядок роботи Кваліфікаційної комісії, видачі та анулювання кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника та інженера-геодезиста та форми наступних документів: -кваліфікаційного сертифікату інженера-землевпорядника, що видається Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру; -витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників; -витягу з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів. При цьому слід звернути увагу, що відповідно до ст.5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб’єктами топографо-геодезичної і картографічної діяльності, зокрема, є юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Відповідно до ст.51 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю можуть займатися особи, які мають вищу освіту за спеціальностями та кваліфікаціями у галузі геодезії. Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт. Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит, одержала кваліфікаційний сертифікат та внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону. Відповідно до ст.52 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, веде Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів, які отримали кваліфікаційний сертифікат. Державний реєстр сертифікованих інженерів-геодезистів оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Технологічні та програмні засоби, необхідні для оприлюднення відомостей Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів, повинні забезпечувати юридичним та фізичним особам можливість безоплатного анонімного перегляду, копіювання та роздрукування реєстру на основі поширених веб-оглядачів та редакторів без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, цілодобово, без обмежень. Таким чином, учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції кваліфікаційний сертифікат виданий Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру, на особу, що внесена до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів.
Дата відповіді: 25.01.2021 13:43
Відповідь надана

Щодо дозвільних документів 2 ДСУНС

Номер: 82b492a00b564e5ea6187d9aea60dfd2
Дата опублікування: 20.01.2021 12:20
Опис: Шановний замовник! Відповідно до п. 6 розділу 3 Тендерної документації, учасник повинен надати скановану ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою учасника. Прошу надати відповідь, чи обов’язкова наявність у нерезидента для участі в тендері ліцензії, виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів.
Відповідь: Доброго дня! Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю вищевказаних робіт, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, та ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою учасника, або лист - пояснення в довільній формі, в якому зазначаються підстави ненадання вищезазначеного документу із зазначенням норм чинного законодавства. Відповідно до ст. 91 ЦКУ юридична особа може здійснювати окремі види діяльності тільки після отримання спеціального дозволу (ліцензії). Відповідно до п.13 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №852 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до пункту 13 Переліку органів ліцензування затвердженому постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609, Державна служба України з надзвичайних ситуацій визначена органом ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Відповідно до п. 11 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі Відповідно до ч.4 ст.2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії. Законодавство України не містить виключень для ненадання нерезидентами України дозвільних документів, виданих відповідними органами України, для здійснення діяльності в певній сфері господарювання. Отже, нерезидент України має право на здійснення робіт з проектування, монтажу, технічного обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінки протипожежного стану об’єктів лише на підставі ліцензії виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії. Таким чином учасник процедури закупівлі, незалежно від того чи є він резидентом чи нерезидентом України, повинен надати в складі тендерної пропозиції ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт Інформуємо, що відповідно до п.2 ч.2 ст 41. Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадку, зокрема, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону. Разом з тим, Замовник процедури закупівлі має право вимагати дозвільні документи в складі тендерної пропозиції.
Дата відповіді: 25.01.2021 13:40
Відповідь надана

Щодо дозвільних документів

Номер: c75f5587512145a9870035747c567312
Дата опублікування: 20.01.2021 12:07
Опис: Шановний замовник! Постановою Кабінету Міністрів України № 219 від 13.03.2020 р. «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» скасовано Постанову Кабінету Міністрів України від 30 березня 2016 р. № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками». У зв’язку із скасування Постанови КМУ від 30 березня 2016 р. № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками» втратив чинність перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню. Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності». Відповідно до ч. 1 ст. 37-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3), підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Отже, з урахуванням вищевикладеного, можна дійти висновку, що у зв’язку із скасуванням Постанови КМУ від 30 березня 2016 р. № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками», якою був затверджений перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню, відсутня законодавча вимога щодо наявності ліцензії на здійснення господарської діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3) у зв’язку з відсутністю переліку видів робіт підлягаючих ліцензуванню, що визначаються Кабінетом Міністрів України, відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та ч. 1 ст. 37-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Враховуючи вищевикладене, прошу надати відповідь, чи необхідна нерезиденту наявність/отримання ліцензії на здійснення господарської діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними наслідками (СС3) для участі у тендері на будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна – вул.Залаегерсег у м.Херсоні (коригування проекту) та на подальше підписання договору і на виконання робіт з вказаного напрямку?
Відповідь: Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю вищевказаних робіт, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, та ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою учасника, або лист - пояснення в довільній формі, в якому зазначаються підстави ненадання вищезазначеного документу із зазначенням норм чинного законодавства. Відповідно до ст. 91 ЦКУ юридична особа може здійснювати окремі види діяльності тільки після отримання спеціального дозволу (ліцензії). Відповідно до п.9 ч.1 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, - з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності". Відповідно до статті 37і Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» господарська діяльність з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, підлягає ліцензуванню за переліком видів робіт, що визначається Кабінетом Міністрів України, відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Органом ліцензування є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. Контроль за дотриманням ліцензійних умов та здійсненням будівельних робіт на об’єктах будівництва здійснюється органом ліцензування. Разом з цим, постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 «Про оптимізацію органів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду» (набрала чинності 18.03.2020) затверджено Перелік постанов Кабінету Міністрів України, що втратили чинність, зокрема, постанова Кабінету Міністрів України від 30.03.2016 № 256 «Деякі питання ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками)», якою затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками та Перелік видів робіт із провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми та значними наслідками, які підлягають ліцензуванню; постанова Кабінету Міністрів України від 05.12.2007 № 1396 «Про ліцензування господарської діяльності, пов’язаної із створенням об’єктів архітектури», якою затверджено Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури. Також постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219 внесено зміни до Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 № 609, якими виключено Державну архітектурно-будівельну інспекцію України із переліку органів ліцензування. Відповідно до Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 № 294 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2020 № 219) Державна архітектурно-будівельна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра розвитку громад та територій і який реалізує державну політику з питань державного архітектурно- будівельного контролю та нагляду в частині надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів. Враховуючи зазначене, ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми та значними наслідками з 18.03.2020 не здійснюється, як і внесення змін до вже виданої ліцензії на будівництво. В той же час до Законів України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та «Про регулювання містобудівної діяльності» змін не було внесено, а отже, вимога щодо ліцензування будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, є дійсною і на сьогоднішній день. Разом з цим, відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» (далі - Закон), відповідальні виконавці окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, проходять професійну атестацію. Перелік таких видів робіт (послуг) і порядок професійної атестації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Громадяни, які одержали відповідний кваліфікаційний сертифікат, можуть виконувати окремі види робіт (послуг), пов'язані із створенням об'єкта архітектури, без відповідної ліцензії, мають особисту печатку та несуть відповідальність за неналежне виконання робіт (послуг), право виконання яких визначено кваліфікаційним сертифікатом, та порушення вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил. Відомості про особу, яка отримала кваліфікаційний сертифікат, вносяться до реєстру атестованих осіб. Порядок проведення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури та Перелік видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, відповідальні виконавці яких проходять професійну атестацію, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554. Таким чином, на сьогодні існує неузгодженість між нормативно-правовими актами. Для усунення цих розбіжностей, з метою узгодженості між собою нормативно-правових актів, законодавчого врегулювання функціонування Державної сервісної служби містобудування України та Державної інспекції містобудування України, дерегуляції господарської діяльності з будівництва об’єктів Мінрегіоном розроблено проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування органів державного архітектурно- будівельного контролю та нагляду». Зазначеним проектом Закону передбачається внесення змін, зокрема, до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо скасування ліцензування господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками; запровадження можливості провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками за наявності у штаті та/або за укладеними цивільно-правовими договорами з відповідальними виконавцями окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які мають чинний кваліфікаційний сертифікат. Відповідно до ч.11 ст.26 Закону України «Про публічні закупівлі», документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Таким чином учасник процедури закупівлі повинен надати в складі тендерної пропозиції: - ліцензію відповідно до якої здійснюється будівництво об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками; або - лист - пояснення в довільній формі, в якому зазначаються підстави ненадання вищезазначеного документу (ліцензії) із зазначенням норм чинного законодавства та інформацію про наявність у штаті та/або за укладеними цивільно-правовими договорами, відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, які мають чинний кваліфікаційний сертифікат з наданням такого сертифікату в складі тендерної пропозиції. Інформуємо, що відповідно до п.2 ч.2 ст 41. Закону України «Про публічні закупівлі», переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадку, зокрема, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону. Законодавство України не містить виключень для ненадання нерезидентами України дозвільних документів, виданих відповідними органами України, для здійснення діяльності в певній сфері господарювання.
Дата відповіді: 25.01.2021 13:33