• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна – вул.Залаегерсег у м.Херсоні (коригування проекту)

Електронна гарантія надається у складі тендерної пропозиції у форматі, що дає можливість перевірити електронний цифровий підпис/кваліфікований електронний підпис банку-гаранта за допомогою ресурсу офіційного веб-сайту Центрального засвідчувального органу Міністерства юстиції України. У разі відсутності або не підтвердження ЕЦП/КЕП банківської гарантії, подана учасником тендерна пропозиція відхиляється Замовником. Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах». Якщо у банківській гарантії є посилання на договір про надання банківської гарантії/договір про надання гарантії, учасник обов’язково має надати такий договір разом з банківською гарантією. Повноваження особи, яка підписує банківську гарантію, повинні бути підтверджені відповідним документом з накладенням ЕЦП/КЕП гаранта (у випадку, якщо підписантом не є голова правління). Банківська гарантія надана банком-нерезидентом та долучена Учасником до своєї тендерної пропозиції, має бути оформлена відповідно до уніфікованих правил, які регулюють використання відповідного інструмента та офіційно видані Міжнародною Торгівельною Палатою (Uniform Rulesfor Demand Guarantees, ICC Publication 758 — URDG758 або International Standby Practices, ICC Publication 590 — ISP98). Банківська гарантія, надана банком-нерезидентом, повинна бути авізована через авізуючий банк, що є резидентом України. Учасник у складі тендерної пропозиції подає документ, що підтверджує авізування банківської гарантії, наданої банком-нерезидентом, проведене авізуючим банком-резидентом в електронній формі, з обов’язковим накладанням ЕЦП/КЕП авізуючого банку. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції (строк дії гарантії) – не менше 120 календарних днів з дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій, яка вказана в оголошенні на веб-порталі Уповноваженого органу. Гарантія має набувати чинності з дня її надання. Гарантія має передбачати лише можливість сплати всієї суми, на яку вона видана (часткові сплати-заборонені). В тексті гарантії обов’язково повинно бути зазначено: - Зобов’язання Банку-гаранта сплатити Замовнику гарантійну суму єдиним платежем протягом 5-ти банківських днів з дня отримання вимог Замовника без подання будь-яких інших документів або виконання будь-яких інших умов; - Умови гарантії не можуть бути змінені і вона не може бути припинена Банком-гарантом, в тому числі згідно із заявою Учасника, без згоди та погодження з Замовником, після її передавання / надсилання Замовнику. Банківська гарантія повинна бути оформлена з повним грошовим покриттям на весь строк дії такої гарантії. На підтвердження наявності повного грошового покриття на весь строк дії гарантії надається довідка з банку про наявність повного грошового покриття на весь строк дії відповідної гарантії та виписка з Банку по рахунку покриття, яка підтверджує зачислення грошового покриття на рахунок покриття, видані Банком-гарантом, завірені печаткою Банку-гаранта та підписом уповноваженої особи такого Банку-гаранта із наданням підтвердження повноважень такої Уповноваженої особи від Банку-гаранта. Грошове покриття прередбачає списання (перерахування) грошових коштів із поточного рахунку Учасника (Принципала) на рахунок покриття за банківською гарантією. Забороняється надання гарантій, на умовах перерахування грошових коштів на депозитний рахунок. Грошове покриття не може виступати забезпеченням за будь-якими іншими фінансовими зобов’язаннями. Тендерна пропозиція, у складі якої буде банківська гарантія, що не відповідає умовам цієї тендерної документації, буде відхилена Замовником. Реквізити Замовника для оформлення банківської гарантії: Департамент інфраструктури Херсонської обласної державної адміністрації код ЄДРПОУ: 04014134, р/р UA 218201720355109020001006884 в Державній казначейській службі України, м.Київ, МФО 820172 Адреса: Україна, 01601,м.Київ, вул.Бастіонна,6

Торги не відбулися

1 254 306 086.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 271 530.43 UAH
Період оскарження: 15.01.2021 10:32 - 11.02.2021 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

щодо відсутності розподілу об'єкту на пускові комплекси

Номер: c3ac82ad2ae6464cb2208bad89efa3d4
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.a8
Назва: щодо відсутності розподілу об'єкту на пускові комплекси
Вимога:
У п. 4 Розділу 1 Тендерної документа зазначено: «Строк виконання робіт з будівництва I пускового комплексу (в обсязі 50 відсотків від загальної вартості зазначених робіт) до 01 червня 2021 року.» При цьому зі змісту Технічного завдання можна зробити висновок, що до І пускового комплексу входять лише роботи, зазначені у поз. 36371, 36382, 36393, 36404, 36415, які передбачають влаштування живлення ліфтів. Згідно п. 3.20 ДБН А.2.2-3:2014, пусковий комплекс – це визначена проектною документацією частина комплексу (будови) або його черги чи відокремлена частина будинку, будівлі, споруди, введення в експлуатацію яких частково забезпечує випуск продукції або надання послуг, безпечну експлуатацію та самостійне функціонування. Відповідно, для дорожнього будівництва: пусковий комплекс - ділянки автомобільних доріг, які мають самостійне транспортне значення, тобто на яких можливо відкрити постійний рух транспортних засобів і які з'єднують населені пункти, об'єкти сільського господарства, підприємства або групи підприємств між собою, з місцями розробки сировини залізничними станціями, річковими і морськими портами, аеродромами або забезпечують вихід на існуючі автомобільні дороги. Тендерної документацією, фактично, не визначено перелік та обсяги робіт, які мають бути виконані для запуску І пускового комплексу. Визначення переліку та обсягів робіт І пускового комплексу матиме значний вплив на послідовність виконання робіт, і, як наслідок – на їх організацію та матеріально-технічне забезпечення. Тому, відсутність визначеного проектною документацією І пускового комплексу унеможливлює проведення повноцінного розрахунку договірної ціни. Послідовність виконання певних видів та обсягів робіт значно впливатиме на суму договірної ціни. Пропозиції Учасників будуть неконкурентними, оскільки кожен з них визначить роботи І пускового комплексу на власний розсуд, що не тільки порушує Державні будівельні норми, але і призведе до спотворення результату тендеру, оскільки замовником будуть порівнюватися та оцінюватися тендерні пропозиції, різні за змістом. Просимо надати розподіл об’єкту на пускові комплекси, визначений проектною документацією та привести тендерну документацію у відповідність до вимог ДБН та Закону України «Про публічні закупівлі».
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Згідно з додатком 2 до тендерної документації у повному обсязі визначено комплекс робіт з будівництва I пускового комплексу. Зокрема у технічному завданні (додаток 2 до тендерної документації), роботи з будівництва I пускового комплексу визначено або як «I пусковий комплекс» або за допомогою умовного позначення «1ПК».
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41
Вимога
Залишено без розгляду

виключити дискримінаційну вимогу щодо відсотку виконання аналогічного договору

Номер: 3b4396e2e732439fab900d2fbddbbe73
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.c7
Назва: виключити дискримінаційну вимогу щодо відсотку виконання аналогічного договору
Вимога:
Тендерна документація містить дискримінаційну вимогу щодо обсягу виконання анатолігчного договору: «Аналогічний договір (и) має бути виконаний не менш, ніж на 65% від загальної ціни договору» (п. 1.3 Додатку № 1 Тендерної документації). Ч.2 ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено, що Замовний встановлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: - наявність обладнання та матеріально-технічної бази; - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Законодавством передбачено кваліфікаційний критерій, що може встановлюватися Замовником, - досвід виконання аналогічного договору (з документальним підтвердженням). Документальним підтвердженням досвіду виконання робіт є укладений договір підряду та акти приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2В), якими оформлюються роботи, належним чином виконані підрядником та прийняті замовником. Тому вимоги Замовника в оскаржуваній закупівлі стосовно надання копій аналогічного договору, актів приймання виконаних будівельних робіт (КБ-2В) і довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма КБ-3) є цілком обґрунтованими і законними для встановлення відповідності учасників кваліфікаційному критерію «наявність досвіду виконання аналогічного договору». При цьому, ЗУ «Про публічні закупівлі» не передбачає вимог чи обмежень стосовно відсотку, ступеню чи етапу виконання аналогічного договору, не містить жодних умов стосовно 65%. Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та інші його норми в підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів не встановлюють кваліфікаційні критерії щодо обсягів виконаних робіт та періодів, в які повинні були виконуватися дані роботи. Зазначеною умовою Замовник встановлює додаткові, не обумовлені у Законі обмеження щодо відсотку виконання (фактично – вартості виконаних робіт), що мали бути виконані учасником. Вказані положення тендерної документації штучно звужують конкуренцію, призводять до дискримінації потенційних учасників. Замовником жодним чином не обґрунтовано, не надано розрахунків стосовно обмеження відсотку виконання договору. Тому незаконним є позбавлення потенційного учасника можливості підтвердити свій досвід аналогічним договором з відсотком виконання менше 65%. Вимоги, встановлені Замовником, є необґрунтованими та дискримінаційними, що порушує принципи об’єктивності і неупередженості Замовника, недискримінації учасників. Ціна договору підряду не відображає ступінь його виконання або невиконання. На ціну і суму виконання договору підряду впливає багато факторів: можливість виконавця надати послуги за меншу вартість (що є метою проведення закупівлі – принцип «максимальної економії»), термін, на який укладено договір, наявність фінансування, сезонні та погодні обставини виконання робіт, зміни та уточнення проектних рішень, поява додаткових робіт тощо. При цьому така обставина, як наявність фінансування, в жодній мірі не залежить від виконавця, але напряму впливає на саму можливість виконання робіт. Таким чином, підтвердженням виконання Договору та наявності у учасника досвіду є саме підписання сторонами актів приймання виконаних робіт, за якими замовник приймає виконані роботи. Крім того, кожен вид робіт, передбачених до виконання договором підряду, має обумовлену кошторисом кількість та вартість. Вартість одиниці різних видів робіт може бути суттєво різною, в залежності від складності, трудомісткості конкретного виду робіт, потреби в механізмах, ресурсах тощо. Показник вартості виконаних робіт жодним чином не відображає відсоток фізичного фактичного виконання договору. Також слід зазначити. що Замовником встановлено вимогу, що «Акти приймання виконаних робіт (форми КБ-2В), що підтверджують досвід виконання аналогічних робіт можуть бути надані не в повному обсязі, проте обов’язково повинні містити інформацію про досвід виконання наступних робіт: - улаштування залізобетонних буронабивних паль діаметром не менше 1000 мм в нестійких, водонасичених грунтах не менше 7000 куб. м. - влаштування монолітних ростверків та опор не менше 500 куб. м. - влаштування прогонових будов не менше 600 куб. м. - влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні не менше 20 000 кв.м.» Тобто, якщо Учасник може документально підтвердити виконання всіх перелічених видів та обсягів робіт, але відсоток виконання його аналогічного договору буде меншим за 65%, то такого Учасника буде дискваліфіковано. Просимо виключити з Тендерної документації дискримінаційну вимогу: «Аналогічний договір (и) має бути виконаний не менш, ніж на 65% від загальної ціни договору» (п. 1.3 Додатку № 1 Тендерної документації).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ч.1 та п.3 ч.2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Вимога, встановлена у п.1.3. Додатку №1 Тендерної документації про те, що аналогічний договір (и) має бути виконаний не менш, ніж на 65% від загальної ціни договору не є дискримінаційною відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та усталеної практики Антимонопольного комітету України. Оскільки Законом України «Про публічні закупівлі» кваліфікаційний критерій сформульовано як «досвід виконання аналогічного договору», зазначена норма трактується буквально, як договір, який перебуває в процесі виконання (не обов’язково виконаний у повному обсязі). Установлення такої вимоги надає можливість Замовнику переконатись, що потенційний учасник дійсно виконував схожі договори та має потенційну спроможність виконати договір за закупівлею. Крім того, вимагаючи у складі Пропозиції виконання аналогічного договору на 65%, Замовник надав можливість учасникам надати у складі Пропозиції аналогічні договори у період протягом останніх 5 (п’яти) років до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41
Вимога
Залишено без розгляду

забезпечити належне визначення кваліфікаційного рівня Учасників для виконання відповідальних та технологічно складних робіт

Номер: 19fbe7ffac4b473a8944574d96239ebf
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.c6
Назва: забезпечити належне визначення кваліфікаційного рівня Учасників для виконання відповідальних та технологічно складних робіт
Вимога:
У Тендерній документації сформовано перелік (види та обсяги) робіт, досвід виконання яких має бути підтверджений Учасником. До переліку не включені спеціалізовані роботи – улаштування систем пост-натягу. Це – відповідальні та складні роботи, що вимагають спеціального обладнання та персоналу, який має навички його застосування. Від якісного виконання цих робіт напряму залежать показники несучої здатності та безпечної експлуатації об’єкта. Роботи передбачають проштовхування канатної арматури в каналоутворювачі, її натягування із зусиллям, завданим проектною документацією та ін’єктування високоміцним розчином. Для виконання таких робіт необхідне спеціалізоване обладнання: пристрій для проштовхування канату до каналоутворювача, домкрати для натягування та насосні станції тощо; а також спеціалізований набір контрольних та вимірювальних приладів. Виконання таких робіт без певного досвіду та їх неправильне виконання може призвести до скорочення строків служби конструкцій шляхопроводу або їх руйнування. Адже канатна арматура забезпечує міцність несучої залізобетонної конструкції мостопереходу. Натомість, до переліку включені роботи влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні. Фактично – просте укріплення горизонтальних шарів груту. До їх складу входить: планування земляного полотна; розрівнювання грунту бульдозером; розкладання рулонів нетканого синтетичного матеріалу; закріплення полотен нетканого синтетичного матеріалу анкерами з наступним розбиранням кріплень. Набір робіт не вимагає підвищених кваліфікаційних вимог до виконавців, для їх виконання застосовується звичайна будівельна техніка. Вимоги Тендерної документації не забезпечують належне визначення кваліфікаційного рівня Учасників для виконання відповідальних та технологічно складних робіт. Вимога: Відкоригувати кваліфікаційні вимоги Тендерної документації, а саме – підтвердження досвіду Учасників, відповідно до складності та відповідальності робіт, визначених у Технічному завданні. Тобто, виключити з переліку роботи, виконання яких можливе будь-якою будівельною організацією (влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні), та додати відповідальні вузькоспеціалізовані роботи - улаштування систем пост-натягу.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Розділом 3 Тендерної документації передбачено, що учасник торгів в складі тендерної пропозиції повинен надати гарантійний лист щодо спроможності закупівлі канатної арматури з технічними даними, відповідно до технічного завдання (Додаток 2 до тендерної документації). Додатком 1 до тендерної документації передбачено, що для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору(ів) Учасник надає акти приймання виконаних робіт (форми КБ-2В), що підтверджують досвід виконання аналогічних робіт можуть бути надані не в повному обсязі, проте обов’язково повинні містити інформацію про досвід виконання влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні. Відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв одним з яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Замовник вправі самостійно визначати інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Згідно п.1 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону та/або наявні підстави, встановлені частиною першою статті 17 цього Закону.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41
Вимога
Вирішена

щодо забезпечення недискримінації учасників

Номер: 4cd782303b994f2a98b25c4e5ca12394
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.c5
Назва: щодо забезпечення недискримінації учасників
Вимога:
Пункт 1.3 Додатку № 1 Тендерної документації містить положення: «Акти приймання виконаних робіт (форми КБ-2В), що підтверджують досвід виконання аналогічних робіт можуть бути надані не в повному обсязі, проте обов’язково повинні містити інформацію про досвід виконання наступних робіт: - улаштування залізобетонних буронабивних паль діаметром не менше 1000 мм в нестійких, водонасичених грунтах не менше 7000 куб. м. - влаштування монолітних ростверків та опор не менше 500 куб. м. - влаштування прогонових будов не менше 600 куб. м. - влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні не менше 20 000 кв.м.». Замовник встановив перелік обов’язкових видів робіт та їх фізичні обсяги, якими має бути підтверджено наявність у Учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому, фізичні обсяги обов’язкових видів робіт, встановлені Замовником у Тендерній документації, значно перевищують обсяги аналогічних робіт, що містяться в Технічному завданні. Замовник вимагає документального підтвердження виконання значно більших обсягів робіт, ніж фактичні обсяги виконання таких робіт при будівництві шляхопроводу, що є предметом закупівлі. А саме: 1) улаштування залізобетонних буронабивних паль діаметром не менше 1000 мм в нестійких, водонасичених грунтах: - за умовами Тендерної документації вимагається підтвердження виконання – не менше 7 000 куб.м., - обсяг робіт, визначений у Технічному завданні (додатку № 2 до Тендерної документації): 3 080,3 куб.м. (поз. 16161, 166045, 170489, 17961); 2) влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні : - за умовами Тендерної документації вимагається підтвердження виконання – не менше 20 000 кв.м; - обсяг робіт, визначений у Технічному завданні (додатку № 2 до Тендерної документації): 12 250 кв.м. (поз. 10921, 22561, 28871). Тендерною документацією, фактично, вимагається підтвердження досвіду виконання робіт, які не входять до переліку та обсягів робіт, передбачених Технічним завданням. Жодних розрахунків та обґрунтувань встановлених вимог Тендерна документація не містить. Зазначені необґрунтовані вимоги Замовника є дискримінаційними та значно звужують коло потенційних учасників закупівлі, що порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, визначені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Виходячи з вищенаведеного, з метою забезпечення недискримінації учасників та рівного ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням, вимагаємо: Вимоги щодо документального підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору(договорів) привести у відповідність до предмета закупівлі та виключити обсяги робіт, відсутні в Технічному завданні (додатку № 2 до Тендерної документації).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: З метою недопущення дискримінації учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням після отримання вимоги Замовник терміново звернувся до проектної організації з метою отримання роз’яснень стосовно обсягів улаштування залізобетонних буронабивних паль діаметром не менше 1000 мм в нестійких, водонасичених грунтах та обсягів влаштування нетканного синтетичного матеріалу в земляному полотні. За результатам розгляду вказаного звернення проектна організація повідомила, що у технічному завданні до тендерної документації допущено технічну описку. Проектно-кошторисною документацією по об'єкту «Будівництво шляхопроводу по просп. Адмірала Сенявіна – вул. Залегерсег у м. Херсоні (коригування проекту)» передбачено, влаштування залізобетонних буронабивних паль діаметром 1000мм, 1200мм, 1500мм, проводиться в нестійких водонасичених грунтах, усі розрахунки на стійкість та міцність було виконано з урахуванням нестійких водонасичених грунтів. З огляду на вищевказане, до тендерної документації необхідно внести зміни з метою приведення її у відповідність до проектно-кошторисної документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

вимога щодо усунення дискримінаційних вимог

Номер: 59c3e6549ee64a42be7c303d79a87731
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.c4
Назва: вимога щодо усунення дискримінаційних вимог
Вимога:
Предметом даної закупівлі є будівництво шляхопроводу. П.1.3 Додатку 1 Тендерної документації визначено, що під аналогічними предметом закупівлі слід розуміти договори на виконання робіт з будівництва, реконструкції мостів що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із значними (СС3) наслідками. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт. При цьому, Замовником визначено перелік та обсяги таких робіт в натуральних величинах. Визначені Замовником види робіт можуть виконуватися, як при виконанні робіт з будівництва, реконструкції мостів, так і при виконанні робіт з капітального ремонту мостів – склад, спосіб та матеріально-технічне забезпечення робіт при цьому не змінюється. П.1 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011р. № 466 визначено, що будівельні роботи – це роботи з нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту. П. 3.2 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» містить визначення терміну «будівництво»: будівництво – це нове будівництво, реконструкція, капітальний ремонт та технічне переоснащення об’єктів будівництва. Тобто, Замовник, з невідомих причин, самовільно звужує коло об’єктів, на яких учасники мали виконувати аналогічні роботи, встановивши критерій – будівництво, реконструкція мостів, та виключивши можливість підтвердження досвіду виконання аналогічних робіт при проведенні капітального ремонту мостів. Такі положення тендерної документації є дискримінаційними, нічим не обґрунтованими та такими, що штучно звужують коло учасників, які можуть прийняти участь в даній закупівлі. Зазначена дискримінаційна вимога фактично забороняє підтверджувати аналогічний досвід договорами з капітального ремонту мостів. При цьому технології виконання видів аналогічних робіт, визначених Замовником, ідентичні як при будівництві/реконструкції, так і при капітальному ремонті мостів. Єдиним критерієм складності робіт, визначених чинними державними будівельними нормами, є клас наслідків (відповідальності) об’єкта. Замовник, не довів необхідність встановлення зазначеної умови тендерної документації саме у наведеній редакції, зокрема, в частині необхідності надання аналогічного договору саме з будівництва, реконструкції мостів. Враховуючи вищевикладене, звертаємося до Вас з вимогою внести зміни до абз. 1 пп.1.3.1 п.1.3 додатку 1 до тендерної документації та викласти його у наступній редакції: «1.3.1. Копії договорів (з усіма додатками) Учасника (не менше одного) за останні п’ять років до дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій) з аналогічним предметом закупівлі (під аналогічними предметом закупівлі слід розуміти договори на виконання робіт з будівництва, реконструкції, капітального ремонту мостів що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із значними (СС3) наслідками)..»
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ДБН А.2.2-3-2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (далі – ДБН А.2.2-3-2014) нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт – це види будівництва. Законодавець самостійно у ДБН А.2.2-3-2014 розмежував та відокремив нове будівництво, реконструкція та капітальний ремонт як окремі різновиди будівництва. Згідно з п.3.11. цього ДБН нове будівництво - будівництво будинків, будівель, споруд, їх комплексів, що здійснюється з метою створення об’єктів виробничого і невиробничого призначення, а також лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, в тому числі добудова зупинених об’єктів незавершеного будівництва. Відповідно до п.3.21. реконструкція - перебудова введеного в експлуатацію в установленому порядку об'єкту будівництва, що передбачає зміну його геометричних розмірів та/або функціонального призначення, в наслідок чого відбувається зміна основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність тощо), забезпечується удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та якості послуг. П.3.7. визначено, що капітальний ремонт - сукупність робіт на об’єкті будівництва, введеному в експлуатацію в установленому порядку, без зміни його геометричних розмірів та функціонального призначення, що передбачають втручання у несучі та огороджувальні системи, при заміні або відновленні конструкцій чи інженерних систем та обладнання, у зв'язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території. Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності). За своєю суттю нове будівництво є створенням нових споруд, що передбачає комплекс робіт з влаштування нових конструкцій, інженерних систем та обладнання, формування їх геометричних розмірів та функціонального призначення, а також роботи, пов’язані з введенням в експлуатацію таких об’єктів. У свою чергу, капітальний ремонт не передбачає створення нових об’єктів архітектури або здійснення дій, що спрямовані на введення в експлуатацію таких об’єктів. Капітальний ремонт – це комплекс будівельних робіт, пов'язаних з відновленням або поліпшенням експлуатаційних показників, зі зміною або відновленням несучих або огороджувальних конструкцій та інженерного обладнання без зміни будівельних габаритів об'єкта та його техніко-економічних показників. Тобто, нове будівництво, за своєю суттю, це якісно та кількісно більш складний комплекс будівельних робіт у порівнянні з капітальним ремонтом, що потребує від виконавця нового будівництва наявності спеціального кваліфікованого досвіду та знань. Мінрегіон у листі від 08.08.2012 р. №7/17-12928 серед іншого роз'яснює відмінність між поняттями реконструкції та капітального ремонту. Так, реконструкція передбачає збереження елементів несучих та огороджувальних конструкцій і зупинення на час виконання робіт експлуатації об'єкта загалом або його частин. У разі коли планується зміна геометричних параметрів об'єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію. Особливо це стосується збільшення геометричних розмірів об'єкта у плані, що може впливати на прилеглі території та об'єкти. За таких умов замовник робіт з реконструкції повинен отримати у встановленому порядку містобудівні умови та обмеження. Роботи з капітального ремонту не передбачають перебудови введених в експлуатацію об'єктів будівництва, зміну їх функціонального призначення або геометричних розмірів. Враховуючи викладене, виходячи з термінологічних визначень та з урахуванням характеру робіт, що планується виконувати, замовник разом з проектною організацією визначають вид будівництва. Відповідно до ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв одним з яких є наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Визначені замовником згідно з цією статтею кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям, зазначаються в тендерній документації. Замовник вправі самостійно визначати інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям. Метою саме такого кваліфікаційного критерію є не дискримінація Учасників, а відбір дійсно кваліфікованого Учасника-переможця, який має досвід будівництва нових великих об’єктів і готовий виконати значний об’єм робіт у максимально стислі терміни.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41
Вимога
Вирішена

вимога щодо приведення вимог Тендерної документації у відповідність до чинного законодавства

Номер: 2a5747e347c647b080b42697f35e7958
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.a3
Назва: вимога щодо приведення вимог Тендерної документації у відповідність до чинного законодавства
Вимога:
Пункт 6 розділу 3 Тендерної документації містить вимогу щодо надання Учасником у складі тендерної пропозиції ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів. Вичерпний перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню затверджено постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852, а саме 1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних). 2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень. 3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту. 4. Спостерігання за системами протипожежного захисту. 5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники). 6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення). 7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин). У зазначеному переліку відсутні послуги і роботи, ліцензія на які вимагається Замовником у складі Тендерної документації, а саме: - проектування засобів протипожежного захисту та систем опалення; - монтаж, технічне обслуговування систем опалення; - монтаж засобів протипожежного захисту; - технічне обслуговування засобів протипожежного захисту. Перелічені послуги та роботи, ліцензія на які вимагається Замовником у складі Тендерної документації, - не підлягають ліцензуванню. У відповіді на загальне питання щодо оголошення (зареєстрована 28.01.2021, 15.21) Замовник зазначив, що, на його думку, ліцензія ДСУНС необхідна для виконання: - встановлення на ліфтах систем пожежних сповіщувачів для своєчасної ідентифікації та виявлення вогнищ пожежі або задимлення; - пусконалагоджувальних робіт з монтажу пасажирських ліфтів входять, у тому числі, роботи з монтажу систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устаткування для передачі тривожних сповіщень, монтажу систем протидимного захисту Зазначені роботи підпадають під пункти 1-3 Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню затверджено постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852. Проектування засобів протипожежного призначення – не входить до переліку робіт, визначених Технічним завданням Тендерної документації. Неточність та незаконність чинного визначення вимог щодо ліцензії ДСУНС може призвести до незаконних маніпулювань та спотворення результатів розгляду тендерних пропозицій Учасників. Зважаючи на викладене вище, вимагаємо: - привести назву та вимоги щодо змісту ліцензції ДСУНС (перелік робіт і послуг) у відповідність до Переліку послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню, затвердженого постановою КМУ від 23 листопада 2016 р. № 852; - виключити види робіт і послуг, що не підлягають ліцензуванню, з переліку робіт і послуг, на які Учасником у складі Тендерної пропозиції має бути надана ліцензія.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до пункту 6 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю вищевказаних робіт, учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати скановану копію ліцензії на право здійснення будівельної діяльності та додатку до неї з повним переліком робіт, та ліцензію видану Державною службою України з надзвичайних ситуацій (ДСУНС) на проектування, монтаж, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту та систем опалення, оцінку протипожежного стану об’єктів, що є чинними на дату розкриття пропозицій та діючими на весь період виконання робіт, завірені підписом і печаткою учасника, або лист - пояснення в довільній формі, в якому зазначаються підстави ненадання вищезазначеного документу із зазначенням норм чинного законодавства. Відповідно до ст. 91 ЦКУ юридична особа може здійснювати окремі види діяльності тільки після отримання спеціального дозволу (ліцензії). Відповідно до п.13 ст.7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення за переліком, що визначається Кабінетом Міністрів України. Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 №852 затверджено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до пункту 13 Переліку органів ліцензування затвердженого постановою КМУ від 5 серпня 2015 р. № 609, Державна служба України з надзвичайних ситуацій визначена органом ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення. Відповідно до п.5 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» ліцензія, це право суб’єкта господарювання на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню. Відповідно до п. 11 ч.1 ст.1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», видача ліцензії - надання суб’єкту господарювання права на провадження виду господарської діяльності або частини виду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, шляхом прийняття органом ліцензування рішення про видачу ліцензії, про що робиться запис у ліцензійному реєстрі. Відповідно до ч.4 ст.2 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» суб’єкт господарювання може здійснювати види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, з дня внесення відомостей до ліцензійного реєстру, щодо рішення органу ліцензування про видачу йому ліцензії. Додатково інформуємо, що відповідно до п.3 ч.1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник відхиляє тендерну пропозицію у випадку, зокрема, якщо переможець процедури закупівлі не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 цього Закону. Замовником при підготовці тендерної документації допущено технічну описку в назві зазначеної ліцензії. Необхідно внести зміни до тендерної документації та привести у відповідність до чинного законодавства назву Ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій, а також привести у відповідність види робіт і послуг, що підлягають ліцензуванню.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Залишено без розгляду

виключення положень, що суперечать Закону України "Про публічні закупівлі"

Номер: a6dca427195b41e59adc156d74096bd1
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.a2
Назва: виключення положень, що суперечать Закону України "Про публічні закупівлі"
Вимога:
Пунктом 1 Розділу 3 Тендерної документації визначено перелік документів, що вимагаються Замовником. Одним з таких документів визначено договірну ціну, яка має бути завантажена разом із пропозицією Учасника через електронний майданчик. До тендерної пропозиції мають бути надані підтверджуючі розрахунки за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень (локальні кошториси, розрахунок вартості матеріальних ресурсів, розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та інші). Відповідно Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293. При цьому Закон не містить вимоги щодо подання Учасником у складі тендерної пропозиції розрахунку договірної ціни до проведення електронного аукціону. Відповідно до частини 6 статті 33 Закону, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. Відповідно до ст. 41 Закону, договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом. Так, згідно зі статтею 843 Цивільного кодексу України у договорі визначається ціна роботи або способи її визначення. Відповідно до статті 844 Цивільного кодексу України ціна у договорі підряду може бути визначена у кошторисі. Якщо робота виконується відповідно до кошторису, складеного підрядником, кошторис набирає чинності та стає частиною договору підряду з моменту підтвердження його замовником. П. 6.2.4 ДСТУ визначено, що ціна пропозиції переможця торгів є договірною ціною на об’єкт будівництва, яка формується генпідрядником із залученням субпідрядних організацій, погоджується із замовником. П. 3.15 ДСТУ визначено, що договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Слід зазначити, що на етапі подання тендерної пропозиції Учасником розрахунки договірної ціни (кошторису) не будуть узгодженими обома сторонами, а отже не можуть вважатися договірною ціною відповідно до визначень ДСТУ та норм Цивільного кодексу України. Крім того, оскільки ціна тендерної пропозиції учасника може зменшитись за результатами електронного аукціону, це призведе до необхідності перерахунку учасником наданої у складі Тендерної пропозиції договірної ціни (кошторису). Відповідно до ч.4 статті 41 Закону, умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції. В порушення цієї вимоги, перерахована за результатами електронного аукціону договірна ціна (кошторис) буде відрізнятися від договірної ціни, наданої Учасником у складі тендерної пропозиції. Зважаючи на викладене вище, з метою приведення тендерної документації у відповідність до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», просимо виключити з Тендерної документації вимогу замовника стосовно надання у складі тендерної пропозиції договірної ціни та підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень (локальні кошториси, розрахунок вартості матеріальних ресурсів, розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та інші).
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством, та яку замовник вважає за необхідне до неї включити, в тому числі і розрахунок ціни тендерної пропозиції. Замовник вважає за необхідне вимагати подання розрахунків договірної ціни в складі тендерної пропозиції, оскільки підготовка цих документів є необхідною передумовою для визначення суми договірної ціни, за яку учасник пропонує виконати роботи, що є предметом даної закупівлі. Слід зазначити, що відповідно до очікуваної вартості предмета закупівлі тендерна документація на закупівлю зазначених робіт передбачає порядок завантаження документів тендерної пропозиції, що виключає завантаження файлу до так званої "відкритої частини" (договірної ціни та підтверджуючих розрахунків за статтями витрат договірної ціни у відповідності до Державних будівельних норм з урахуванням змін та доповнень (локальні кошториси, розрахунок вартості матеріальних ресурсів, розрахунок вартості експлуатації будівельних машин і механізмів та інші). Отже, вимоги в тендерній документації, встановлюються замовником самостійно згідно із законодавством, з дотриманням принципів, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного або умисного обмеження потенційного кола учасників.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41
Вимога
Залишено без розгляду

Щодо дискримінаційних вимог, визначених у переліку машин та обладнання

Номер: 64f954d44bed409fa473efc9235cfe36
Ідентифікатор запиту: UA-2021-01-15-001576-a.a1
Назва: Щодо дискримінаційних вимог, визначених у переліку машин та обладнання
Вимога:
Відповідно до вимог пункту 1 додатку 1 до тендерної документації для документального підтвердження наявності власних машин, механізмів та техніки, учасники в складі тендерної пропозиції надають за підписом керівника та/або головного бухгалтера довідку у довільній формі про знаходження основних засобів на балансі підприємства та скан-копії свідоцтв про реєстрацію машин та механізмів. Зазначена довідка повинна містити інформацію про наступну мінімальну кількість машин та обладнання: 1. Буровий комплекс Bauer BG 40 – Bauer BG 36 (або аналог) -2 од. 2. Кран на гусеничному ходу вантажопідйомністю не менше 85 тон – 1 од. 3. Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю 10 т.- 1 од. 4. Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю 25 т. – 3 од. 5. Автогудронатор - 1 од. 6. Асфальтоукладальник універсальний, продуктивність не менше 900 т/год – 1 од. 7. Коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 11 т- 1 од. 8. Коток дорожнiй самохiдний вібраційний гладковальцевий, масою не менше 8 т - 2 од 9. Ексковатор одноковшевий дизельний гусеничний міскість ковша 1,2 м3. – 2 од. 10.Ексковатор одноковшевий дизельний гусеничний міскість ковша 0,65 м3 – 2 од. 11. Екскаватор пневмоколісний з ковшом мiсткiстю не менше 0,25 куб м. – 3 од. 12. Автомобiлi-самоскиди, вантажопiдйомнiстю не менше 20 т. – 8 од. 13. Автомобілі-самоскиди вантажопідйомністю не менше 5 т. – 2 од. 14. Бульдозер потужністю не менше 130 к. с.- 1 од. 15. Бульдозер потужністю не менше 108 к.с. – 1 од. 16. Машина прибирально-підмітальна – 1 од. 17. Навантажувачі вантажопідйомністю не менше 5 т – 2 од. 18. Навантажувач вантажопідйомністю не менше 1 т. – 1 од. Як вбачається із зазначених вимог тендерної документації пунктами 3, 4 9, 10 переліку машин та обладнання Замовником вимагаються конкретні технічні характеристики такої техніки як крани та екскаватори без виразів «не менше»/ «не більше». Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті учасники, у яких є в наявності крани вантажопідйомністю 10 т та 25 т, а також екскаватори з міскістю ковша 0,65 м3 та 1,2 м3. Дії Замовника в частині встановлення наведених вище вимог порушують принципи здійснення закупівель – недискримінація учасників (у тому числі, автора вимоги), та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Враховуючи вищевикладене, вимагаємо внести зміни до вимог пункту 1 додатку 1 до тендерної документації та викласти пункти 3, 4 9, 10 переліку машин та обладнання у наступній редакції: 3. Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 10 т.- 1 од. 4. Кран на автомобільному ходу вантажопідйомністю не менше 25 т. – 3 од. 9. Ексковатор одноковшевий дизельний гусеничний міскість ковша не менше 1,2 м3. – 2 од. 10.Ексковатор одноковшевий дизельний гусеничний міскість ковша не менше 0,65 м3 – 2 од.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідно до п.1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» р. 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації на закупівлю зазначених робіт, у разі наявності в даній документації посилань на конкретні торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип необхідного для виконання робіт устаткування, джерело його походження або виробника, після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент». Зважаючи на те, що вантажопідйомність автокрана і місткість ковша екскаватора відноситься до конструктивних особливостей обладнання необхідного для виконання робіт, то при наданні інформації та документів по пунктам 3, 4 9, 10 переліку машин та обладнання учасник повинен надати відповідну інформацію та документи, які б підтверджували, що дане обладнання (техніка) має показники не менші (не гірші) ніж зазначено в Тендерній документації і при цьому вони повинні бути придатними для виконання робіт визначених в Технічному завданні згідно з Додатком 2 до Тендерної документації .
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 15.02.2021 10:41