Номер:
54b3570265ce4b8aaf2009c2a7c53abd
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
24.12.2020 14:36
Опис:
Питання 1. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів державної закупівлі є недискримінація учасників. Якщо учасник торгів виявив дискримінаційни вимоги, він може звернутися до замовника або до Антимонопольного комітету з проханням змінити або виключити таку умову тендерної документації. Виходячи з вище промовленого вважаємо, що Ви повинні змінити вимогу відображену в «п. 1 Додатку 1 тендерної документації про закупівлю послуг учасник повинен надати Довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного(аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому в примітці зазначено, що аналогічний договір - договір на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельної(их) ділянки(ок) в постійне користування під автомобільною(ими) дорогою(ами) загального користування» в зв’язку з тим, що розробка проектів землеустрою або технічної документації регламентована Держгеокадастром України і в разі не відповідності ця документація не пройде екстериторіальне погодження, а розробка землевпорядної документації, що на земельну ділянку, що на дорогу або лісосмугу вони однакові. Тому вважаємо про необхідність внесення зміни в ТД.
Питання 2. Ст. 505 ЦК України визначає, що комерційна таємниця підприємства — це секретна інформація, яка загалом чи в будь-якій формі є недоступною для осіб, які мають доступ до того виду інформації, до якого вона належить. Такі відомості мають комерційну цінність, а особа, яка контролює їх, може вживати заходів щодо забезпечення секретності. Ст. 420 ЦК України комерційну таємницю визначає як один з об’єктів інтелектуальної власності, і, відповідно, майнові права на неї належать особі, яка правомірно визнала її такою, якщо інше не передбачено угодою. Тоб-то «ціни: методи розрахунку конкурентних цін, порівняльні розрахунки економічної ефективності, внутрішні прейскуранти та тарифи, знижки, ринкові ціни, відомості про розрахунок та обґрунтування угод, ін.» підпадає під перелік відомостей, що є комерційною таємницією.
Виходячи з цього вимога вказати вартість робіт за аналогічними договорами повинна бути скасована бо вимога є не коректною.
Відповідь:
Доброго дня!
1.Відповідно до п.3.1 тендерної документації, інформація про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям надається згідно форм та вимог, встановлених у додатку 1 цієї документації, а саме:
На підставі статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі»:
1. Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази;
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
- наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору;
- наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Звертаємо Вашу увагу, що ані Закон України «Про публічні закупівлі», ані будь який інший нормативний документ не містить визначення, або тлумачення поняття «аналогічний договір», тому Замовник самостійно визначає, що є аналогічним договором в рамках зазначеної закупівлі.
Відповідно до статті 27 Закону України «Про землеустрій», замовники документації із землеустрою мають право:
а) доручати розробникам виконання робіт із землеустрою;
б) встановлювати наукові, технічні, економічні та інші вимоги до документації із землеустрою.
Звертаємо Вашу увагу, що в технічному завданні (пункти 2.6 та 2.7 та 2.8 додаток 2 до тендерної документації) визначені технічні характеристики необхідні для виконання робіт з оформлення права постійного користування на земельні ділянки, які мають відмінності від типового складу технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі, визначеного статтею 55 Закону України «Про землеустрій» і передбачають виконання повного комплексу робіт по визначенню ширини та площ смуги відведення земельних ділянок під автодорогу, а також визначення площ землекористування відповідно до вимог державних будівельних норм та стандартів та технічного паспорту автомобільної дороги.
Тому на підставі вищевикладеного, визначення Замовником аналогічного договору, як договору на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (виготовлення) проектів землеустрою щодо відведення земельної(их) ділянки(ок) в постійне користування під автомобільною(ими) дорогою(ами) загального користування, в складі якого надавались послуги (виконувались роботи) з державної реєстрації земельної(них) ділянок у Державному земельному кадастрі та/ або договору на надання послуг (виконання робіт) з розроблення (виготовлення) технічної(их) документації(ій) із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної(их) ділянки(ок) в натурі (на місцевості), наданої(их) в постійне користування під автомобільною(ими) дорогою(ами) загального користування, в складі якого надавались послуги (виконувались роботи) з державної реєстрації земельної(их) ділянки(ок) у Державному земельному кадастрі, є обґрунтованим.
2. Статтею 20 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що відкриті торги є основною процедурою закупівлі. Згідно статті 22 Закону тендерною документацією встановляється перелік критеріїв оцінки, методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію та валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції. До застосованих критеріїв оцінки тендерних пропозицій відноситься ціна-100%. Пункт 3.1 ТД передбачає, що ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
Також аб.2 ч.2 статті 28 Закону наголошено, що конфіденційною не може бути визначена інформація про запропоновану ціну, інші критерії оцінки, технічні умови, технічні специфікації тощо. Це не суперечить статті 420 Цивільного кодексу України де визначено перелік об'єктів права інтелектуальної власності. У цьому переліку відсутнє посилання на ціноутворення. Також регламентом Закону України Про землеустрій, ст.123 Земельного кодексу України, постановою КМУ від 4 березня 2004 р. N 266 затверджено типовий договір про розроблення документації землеустрою щодо відведення земельної ділянки з методикою формування кошторису згідно частин, глав, таблиць, параграфів і пунктів, вказівок до розділу або глави відповідного збірника цін. Тобто користування діючими збірниками цін на проектні та вишукувальні роботи з землеустрою, затвердженими в встановленому порядку, не може відноситися до комерційної таємниці підприємства. Звертаємо Вашу увагу, що кошторис, є невід’ємним додатком договору, формує ціну договору та повинен враховувати види та склад робіт, що необхідні для надання замовлених послуг. Тому для підтвердження Замовнику того, що учасник дійсно виконував повний комплекс робіт за аналогічним договором, тендерною документацією передбачено надання у складі тендерної пропозиції інформації по аналогічному договору з усіма додатками та додатковими угодами/додатками до додаткових угод тощо.
Дата відповіді:
30.12.2020 11:32