Номер:
2f3e07088ea94ab0807b6cb333dcbc3d
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
19.12.2020 18:25
Опис:
Шановний Замовнику!
Охоронні підприємства у своїй діяльності дотримуються чинного законодавства України.
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності.
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право:
…
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
…
Відповідно частини 8 Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності суб’єкт охоронної діяльності забезпечує:
…
4) використання службових собак у порядку, визначеному статтею 17 Закону.
…
Стаття 17. Порядок використання службових собак
1. Персонал охорони під час і в місцях виконання заходів охорони має право використовувати службових собак, які пройшли у встановленому порядку відповідний курс дресирування, визнані придатними для службового використання та мають ветеринарний паспорт, винятково для виявлення:
1) проникнень (спроб проникнень) на об'єкти, що охороняються;
2) осіб, які незаконно перебувають на об'єктах, що охороняються.
2. Забороняється використання службових собак в охоронній діяльності без наявності провідника собаки в громадських і загальнодоступних місцях. При цьому собаки мають бути на повідку та стосовно них мають дотримуватися установлені ветеринарні правила.
3. На закритих територіях, де відсутні люди, дозволяється тримати собак без прив'язі, якщо на видних місцях розміщені чіткі та розбірливі попереджувальні написи про охорону об'єкта за допомогою службових собак. При цьому за ними повинен забезпечуватися постійний контроль з боку персоналу охорони.
Тобто, охоронне підприємство МАЄ ПРАВО ВИКОРИСТОВУВАТИ, а не зобов’язане утримувати на балансі підприємства (рівно мати у власності).
Згідно глави 58 Цивільного кодексу України, право користування (використовування) річчю надається на підставі укладених договорів найму (оренди), піднайму (суборенди), позички, лізингу тощо.
Тобто, використовуючи собак відповідно глави 58 ЦКУ, суб’єкт господарювання може значно зменшити свої витрати на забезпечення надання послуг охорони, а відповідно і вартість таких послуг.
По-перше, для проведення періодичних профілактичних заходів можливо укласти договір службовим собаківництвом про надання послуг провідника з собакою.
По-друге, ви не визначили періодичність цих заходів.
По-третє, ваша вимога значно зменшує коло потенційних учасників та значно збільшує вартість послуг охорони, що є порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аргументуйте, будь-ласка свою вимогу щодо наявності на балансі підприємства Учасника не менше 2-х службових собак. Тим більше, що, відповідно технічним характеристикам та проекту договору ви плануєте здійснення проведення ПЕРІОДИЧНИХ ПРОФІЛАКТИЧНИХ заходів із залученням інструктора службового собаківництва з собакою (а не двома), з метою запобігання незаконного перебування сторонніх осіб на території об’єкту в нічний час, з метою протиправного заволодіння майном Замовника або його пошкодження.
По-перше, яким чином періодичні профілактичні заходи можуть запобігти незаконному перебуванню сторонніх осіб на об’єкті?
По-друге, ви не визначили періодичність цих заходів. Ви плануєте заходи два-три рази на рік? Чи щомісяця по вівторках? Надайте, будь-ласка графік проведення заходів.
По-третє, для проведення періодичних профілактичних заходів учасники можуть укласти договір із службовим собаківництвом про надання послуг провідника з собакою (або двома чи більше).
По-третє, ваша вимога значно зменшує коло потенційних учасників та значно збільшує вартість послуг охорони, що є порушенням статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Надайте, будь ласка, роз’яснення стосовно даної вимоги або видаліть її із тендерної документації, адже складається враження, що ви лобіюєте інтереси якогось конкретного учасника.
Відповідь:
Шановний учасник.
Згідно з ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно до статті 16 Закону інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям визначається Замовником в тендерній документації.
Встановлені Замовником кваліфікаційні критерії відповідають ст. 16, 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та жодним чином не дискримінують Учасників, оскільки будь-який з Учасників має законне право і можливість мати належну матеріально-технічну базу. Небажання Учасника у повній мірі користуватись своїми можливостями, що надають йому нормативно-правові документи, що регламентують охоронну діяльність, зокрема Закон України «Про охоронну діяльність», Постанова КМУ від 11 лютого 2013 року № 97 і т. ін., не є дискримінацією його перед іншими Учасниками, котрі скористались такими можливостями. Криміногенна ситуація в області та країні в цілому стрімко погіршується. Це підтверджується не тільки офіційною статистикою силових структур країни у відкритих джерелах, а й простежується неозброєним оком у засобах масової інформації. Беручи до уваги особливості охорони об’єкту Замовник вважає за необхідне посилення поста охорони службовою собакою, про що і зазначив у тендерній документації. Можливість та умови використання службових собак Учасниками регламентовано відповідними законодавчими актами, зокрема Законом України «Про охоронну діяльність», контроль за дотриманням яких, полягає на Учасника-переможця за його рахунок.
Дата відповіді:
23.12.2020 15:30