• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів підприємства "Запоріжелектротранс")

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: всі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами абзацу першого цього пункту тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) засвідчується нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Не перекладаються з російської на українську мову такі документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою.

Завершена

2 690 148.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 000.00 UAH
Період оскарження: 10.12.2020 16:24 - 31.12.2020 00:00
Скарга
Виконана замовником

Оскарження рішення Замовника про відміну торгів

Номер: b1026c79ac6d45aaaac32af3dcf0d3b7
Ідентифікатор запиту: UA-2020-12-10-006840-a.a1
Назва: Оскарження рішення Замовника про відміну торгів
Скарга:
10 грудня 2020 року Запорізьким комунальним підприємством міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» (далі - Замовник) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги) за Кодом за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів підприємства "Запоріжелектротранс"), ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-10-006840-a, (далі - Закупівля). Ми, Приватне підприємство «ОХОРОННА АГЕНЦІЯ «СІЧ-БЕЗПЕКА», подали свою тендерну пропозицію на дану закупівлю відповідно статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та прийняли участь у аукціоні даної закупівлі. 25 січня 2021р. Замовник оприлюднив інформацію щодо відміни торгів та завантажив до електронної системи закупівель Протокол №27 від 25.01.2021р. 09:00 год. засідання тендерного комітету (файл «відміна охорони 25-01.pdf»). 1) Продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника. За результатами проведеного аукціону 05.01.2021р. електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ТОВ "БЕЗПЕКА ДНІПРА". За результатами розгляду Замовник 13.01.2021р. відхилив пропозицію ТОВ "БЕЗПЕКА ДНІПРА" Протоколом №7 від 13.01.2021р. 08:00 год. Відповідно частині 11 статті 29 Закону, 13.01.2021р. 10:09 Замовник перейшов до розгляду наступної пропозиції із списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею – пропозиції ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА». Відповідно частині 10 статті 29 Закону - Строк розгляду тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. 19.01.2021 16:07 Замовником був оприлюднений Протокол засідання тендерного комітету від 19.01.2021р 11:00 год. №15 про продовження строку розгляду тендерної пропозиції ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА». У Протоколі №15 зазначено: «На минулому засіданні (19.01.2021р. протокол №14) на підставі службової записки начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О. та начальника відділу економічної безпеки Гірського В.М. було прийнято рішення відмінити закупівлю охоронних послуг з визначеними службою ініціатором технічними характеристиками на підставі п.1 ч.1. ст..32 Закону, а саме у зв’язку з відсутністю подальшої потреби у закупівлі.» Далі по тексту Замовник повідомляє про відсутність технічної можливості відмінити торги до моменту закінчення часу (до 24.01.2021р.) відведеного на оскарження дискваліфікації першого учасника. При цьому Замовник зазначає, що 19.01.2021р. завершується 5-ти денний строк розгляду тендерної пропозиції ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА» та, посилаючись на частину 10 статті 29 Закону, Протоколом №15 продовжує термін розгляду тендерної даної пропозиції до 20 робочих днів з подальшою відміною торгів та з метою уникнення порушення строку кваліфікації другого учасника (прим. - ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА»). Зауважимо, що Замовник повинен аргументувати продовження терміну розгляду. Аргументація в загальному значенні — це процес обґрунтування певного положення (твердження, гіпотези, концепції) з метою переконання в його істинності, доцільності. Тому при прийнятті рішення щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника замовникові потрібно обґрунтовано довести існування обставин, що об’єктивно унеможливили розгляд пропозиції учасника в п’ятиденний термін. Так, аргументом (підставою) для продовження строку розгляду тендерної пропозиції, як приклад, може бути: • необхідність детального аналізу спеціалістами замовника технічних параметрів та характеристик обладнання, товарів, робіт, послуг, які учасник пропонує для придбання замовникові як еквівалент предмета закупівлі. Варто нагадати, що відповідно до статті 11 Закону за рішенням замовника може бути утворена робоча група у складі працівників замовника для розгляду тендерних пропозицій. Робоча група за результатами аналізу технічної частини тендерної пропозиції може надати відповідні рекомендації, висновки, які можуть бути взяті до уваги при розгляді тендерної пропозиції; • необхідність звернення до відповідного державного органу чи організації по підтвердження інформації, наданої учасником у тендерній пропозиції щодо її достовірності. Нагадаємо, що відповідно до абзацу першого частини 15 статті 29 Закону замовник має право звернутися по підтвердження інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їхньої компетенції. Ми вважаємо, що надані Замовником обґрунтування продовження строку розгляду пропозиції учасника, а саме: прийняте рішення про відміну торгів, термін строку оскарження попереднього учасника та відсутність технічної можливості для будь-яких дій Замовника у системі електронних закупівель не є аргументацією для продовження строку розгляду пропозиції учасника. Тобто, Замовник не довів необхідність продовження строку розгляду пропозиції ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА». 2) 25.01.2021р. Замовник оприлюднив Протокол засідання тендерного комітету від 25.01.2021р. 09:00 год. №27. Згідно Протоколу №27, ПОРЯДОК ДЕННИЙ: 1. Вирішення питання щодо відміни торгів за предметом закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (послуги з охорони об’єктів підприємства «Запоріжелектротранс»)». У абзаці першому розділу «СЛУХАЛИ» йдеться про те, що «голова тендерного комітету Шумейко В.Б. повідомив присутнім, що 10.12.2020р., відповідно до затвердженого річного плану закупівель на 2020 рік оголошена закупівля охоронних послуг, предмет закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (послуги з охорони об’єктів підприємства «Запоріжелектротранс»)» на очікувану вартість 2 690 148,00 грн.» Так, підприємство «Запоріжелектротранс» на майданчику «prozorro» оприлюднило річний план із Додатком до нього, проте закупівля охоронних послуг, предмет закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (послуги з охорони об’єктів підприємства «Запоріжелектротранс»)» на очікувану вартість 2 690 148,00 грн. (номер плану UA-P-2020-12-10-012605-c, опубліковано: 10.12.2020, змінено: 10.12.2020р.) ухвалена у річному плані на 2021 рік (додається у файлі «річний план на 2021р. ЗЕТ.pdf»), а не на 2020 рік, як повідомив присутнім голова тендерного комітету Шумейко В.Б. У абзаці другому розділу «СЛУХАЛИ» йдеться про те, що «18.01.2020 від начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О. та начальника відділу економічної безпеки Гірського В.М. надійшла службова записка відповідно до якої у зв’язку зі зміною обставин у закупівлі охоронних послуг з визначеними службою ініціатором технічними характеристиками відпала подальша потреба. Відповідно до п.1 ч.1 ст.32 Закону України «Про публічні закупівлі» у разі відсутності подальшої потреби у закупівлі товарів, робіт та послуг Замовник відміняє торги.» По-перше, не зрозуміло, яке відношення до закупівлі, що оголошена 10.12.2020р. за затвердженим річним планом на 2021 рік, має службова записка, подана 18 січня 2020 року? По-друге, Замовник посилається на службову записку, яка надійшла від начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О. та начальника відділу економічної безпеки Гірського В.М. Проте, Замовник не зазначив прізвище, ім’я та по-батькові начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О., що унеможливлює ідентифікувати одну з відповідальних осіб, від якої конкретно надійшла дана службова записка. По-третє, Замовник посилається на те, що, відповідно службовій записці відбулася зміна обставин, за умови яких відпала подальша потреба у закупівлі. Проте, Замовник не надав перелік зазначених обставин, які призвели до відміни закупівлі. Далі Замовник посилається на визначені службою ініціатором технічні характеристики. Проте, Замовник не надав ніяких посилань щодо ідентифікації «служби ініціатора» - номер і дата розпорядчого документу про створення «служби ініціатора», переліку відповідальних осіб, які входять до складу цієї служби, переліку повноважень цих відповідальних осіб, зокрема щодо визначення технічних характеристик даної закупівлі тощо. Зауважимо, що Тендерна документація, яка у своєму складі містить інформацію, зокрема стосовно визначених технічних характеристик (додаток 4 до тендерної документації), затверджена Рішенням тендерного комітету від 10 грудня 2020 року, підписана Головою тендерного комітету В.Б.Шумейко та не містить жодного посилання на участь у визначенні технічних характеристик «службою ініціатором». Пунктом 1 частини 4 Розділу Х Закону встановлено: 4. Установити, що до 1 січня 2022 року: 1) замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель. Замовник має право визначити уповноважену особу (осіб) та тендерний комітет (комітети), за умови що кожен із них буде відповідальним за організацію та проведення конкретних процедур закупівель. Для цілей цього Закону тендерний комітет - це службові (посадові) та інші особи замовника, призначені відповідальними за організацію та проведення процедур закупівлі згідно із цим Законом. Тендерний комітет діє на засадах колегіальності та неупередженості. Членство в тендерному комітеті не повинно створювати конфлікт між інтересами замовника та учасника чи між інтересами учасників процедури закупівлі, наявність якого може вплинути на об’єктивність і неупередженість прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі. Склад тендерного комітету та положення про тендерний комітет у разі створення затверджуються рішенням замовника. До складу тендерного комітету входять не менше п’яти осіб. У разі якщо кількість службових (посадових) осіб у штатній чисельності працівників замовника є меншою, ніж п’ять осіб, до складу тендерного комітету мають входити всі службові (посадові) особи замовника. Керівництво роботою тендерного комітету здійснює його голова. Голова тендерного комітету призначається замовником, організовує роботу комітету та несе персональну відповідальність за виконання покладених на комітет функцій. Не можуть входити до складу тендерного комітету та/або визначатися уповноваженими особами посадові особи та представники учасників, члени їхніх сімей, а також народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та депутати міської, районної у місті, районної, обласної ради. Тендерний комітет планує закупівлі, складає та затверджує річний план закупівель, здійснює вибір процедури закупівлі, проводить процедури закупівель, забезпечує рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця, забезпечує складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених цим Законом, забезпечує оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до цього Закону, здійснює інші дії, передбачені цим Законом. Рішення тендерного комітету оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення. У рішенні відображаються результати поіменного голосування членів комітету, присутніх на засіданні тендерного комітету, з кожного питання. Протокол підписується всіма членами комітету, присутніми на його засіданні. У разі відмови члена тендерного комітету підписати протокол про це зазначається у протоколі з обґрунтуванням причин відмови. Примірне положення про тендерний комітет затверджується Уповноваженим органом. Тобто, Законом встановлений вичерпний перелік уповноважених відповідальних осіб, які можуть бути причетні до проведення процедури закупівлі і Замовник не довів, що не ідентифікована Замовником «служба ініціатор» має право ініціювати відміну закупівлі. У абзаці четвертому розділу «СЛУХАЛИ» Замовник зазначає, що 19.01.2021р. (протокол №14) на підставі службової записки начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О. та начальника відділу економічної безпеки Гірського В.М. було прийнято рішення відмінити закупівлю охоронних послуг з визначеними службою ініціатором технічними характеристиками на підставі п.1 ч.1 ст.32 Закону, а саме у зв’язку з відсутністю подальшої потреби у закупівлі. Частина 1 статті 32 визначає порядок відміни тендеру: 1. Замовник відміняє тендер у разі: 1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути. Всі дії та прийняті рішення Замовника повинні бути обґрунтованими та відповідати вимогам Закону. Тобто, Замовник повинен надати законне обґрунтування щодо відсутності подальшої потреби у закупівлі. Стаття 4 Закону регламентує Планування та інші передумови здійснення закупівель: 1. Планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. … 7. У разі відміни тендеру замовником або визнання тендеру таким, що не відбувся, замовник протягом одного робочого дня з дня прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття рішення. Тобто, Замовник, здійснює закупівлю тільки відповідно до річного плану (прим., у нашому випадку згідно річному плану на 2021 рік). У разі прийняття рішення щодо відміни закупівлі у зв’язку із відсутністю подальшої потреби у предметі закупівлі Замовник зобов’язаний внести зміни до річного плану протягом п’яти робочих днів з дня затвердження змін до нього. У разі відміни закупівлі Замовник зобов’язаний внести відповідні зміни до плану, а саме: скасувати план та видалити позицію даної закупівлі з річного плану. Проте, Замовник не оприлюднив Протокол №14 від 19.01.2021р., на який посилається у Протоколі №27 від 25.01.2021р. та не вніс відповідних змін до плану, в установлені законом строки. Таким чином, враховуючи вищевикладене, Замовник: - не довів необхідність продовження строку розгляду пропозиції ПП «ОА «СІЧ-БЕЗПЕКА»; - не довів причетності документу, а саме службової записки, датованої 18.01.2020 року, на підставі якої було прийнято рішення про відміну закупівлі, оголошеної 10.12.2020р. за річним планом на 2021 рік; - не ідентифікував одну з відповідальних осіб, від якої надійшла службова записка від 18.01.2020р.; - не надав перелік змін обставин, які, відповідно службової записки, призвели до відміни закупівлі; - не ідентифікував «службу ініціатора», яка впливає на визначення технічних характеристик закупівлі; - не підтвердив право «служби ініціатора» ініціювати відміну закупівлі. - не надав належного та законного обґрунтування щодо відсутності подальшої потреби у закупівлі; - не оприлюднив рішення тендерного комітету про відміну закупівлі, Протокол №14 від 19.01.2021р. у строки, передбачені Законом; - не вніс зміни до річного плану закупівель у строки, передбачені Законом. Також, просимо прийняти до уваги наступні обставини: 1) Замовник, відповідно до річного плану на 2021 рік, у листопаді 2020 року (Номер плану: UA-P-2020-11-06-002246-a, опубліковано: 06.11.2020р., змінено: 06.11.2020р.) вже проводив закупівлю за кодом за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів підприємства "Запоріжелектротранс") на суму 3 430 854,00 грн., ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-06-002283-a. За результатами проведеного аукціону, у якому приймали участь 10 (десять!) охоронних компаній, електронна система закупівель визначила переможця торгів і Замовник перейшов до розгляду найбільш економічно вигідної пропозиції. Хотілося б зауважити, що більшість учасників, за результатами аукціону, запропонувала дійсно економічно вигідну ціну на послуги охорони. Проте Замовник 26.11.2020р. відмінив тендер Протоколом засідання тендерного комітету від 26.11.2020р. №374 (файл «відміна торгів.pdf»). Причина відміни: на підставі п.1 ч.1 ст.32 Закону, а саме у зв’язку з відсутністю подальшої потреби у закупівлі. Обґрунтуванням відміни торгів також, як і в нашому випадку стала службова записка, що надійшла 26.11.2020р. від начальника заступника генерального директора із загальних питань Шулунова Р.О. та начальника відділу економічної безпеки Гірського В.М. відповідно до якої у закупівлі охоронних послуг з визначеними службою ініціатором технічними характеристиками, відпала подальша потреба. Як і у закупівлі UA-2020-12-10-006840-a Замовник не ідентифікував одну з відповідальних осіб, від якої надійшла службова записка, а саме начальника заступника генерального директора із загальних питань; не надав перелік обставин за якими виникла необхідність відмінити торги; не визначив хто така «служба ініціатор» та які і відповідно чого у неї є повноваження визначати необхідність подальшої потреби у закупівлі тощо. Таким чином, ми бачимо, що Замовник уже вдруге відміняє закупівлю за кодом за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів підприємства "Запоріжелектротранс"), яка внесена до річного плану закупівель Замовника, та уже вдруге не вносить зміни до річного плану у зв’язку із відміною закупівель. Так, після відміни першої закупівлі, Замовник вніс зміни до другої тендерної документації, а саме: - значно посилив вимоги до кваліфікації учасників (на що потенційні учасники задали Замовнику шість запитань – уточнень, на які замовник ні разу не надав відповіді по суті питання), - додав до технічних характеристик 28 об’єктів технічної охорони (у першій закупівлі характеристиками було передбачено лише фізичну охорону об’єктів замовника) - значно зменшив очікувану вартість закупівлі. Дані дії Замовника призвели до значного зменшення учасників: від 10-ти учасників у першій закупівлі до 3-х учасників у другій закупівлі. Зауважимо, що минулого року Замовник закуповував фізичну та технічну охорону окремими закупівлями. При цьому, кількісні та якісні характеристики предметів закупівлі (фізична та технічна) залишилися без змін, тобто, Замовник не змінював технічних характеристик, на які посилається «служба ініціатор» у «службовій записці» невідомого «начальника», а лише об’єднує або розділяє дві закупівлі з одними і тими ж характеристиками. Таким чином, Замовник забезпечує собі можливість нескінченної кількості раз відмінити закупівлю охоронних послуг з визначеними службою ініціатором технічними характеристиками на підставі п.1 ч.1 ст.32 Закону, а саме у зв’язку з відсутністю подальшої потреби у закупівлі. Окремо слід відзначити, що дані торги, не зважаючи на посилені вимоги до учасників, фактично відбулися з найкращим для замовника результатом: дві компанії з трьох запропонували реально вигідну ціну у порівнянні з очікуваною. Третя компанія при цьому не понижувала свою початкову ціну, яка не мала значної різниці з очікуваною. Складається враження, що зацікавленість Замовника в перемозі одного з учасників стала запорукою відміни торгів задля повторного (втретє), оголошення таких же торгів, із варіацією технічних характеристик, але вже з розумінням тактики ймовірних конкурентів. Метою оголошення початку тендерної процедури завжди має бути реальна пропозиція на укладання договору в майбутньому, а не використання у недобросовісних цілях оприлюдненої учасниками інформації про ціни на послуги серед конкуруючих суб’єктів господарювання. Якщо Замовнику потрібна була інформація на ринку, то для цього існує процедура отримання ринкових консультацій в порядку, передбаченому частиною 4 статті 4 Закону. В інших випадках, це є зловживанням процедурою відкритих торгів на користь зацікавлених осіб, що має підлягати обов’язковій перевірці та притягненню порушників до відповідальності. Враховуючи вищевикладене, ми вважаємо рішення тендерного комітету щодо відміни торгів, відповідно Протоколу №27, необґрунтованим та незаконним та таким, що порушує статті 4, 5, 11, 29, 32 та п.1 ч.4 Розділу Х Закону України «Про публічні закупівлі». Керуючись ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», ми просимо встановити порушення процедури закупівлі та прийняти рішення про зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів за Кодом за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (Послуги з охорони об’єктів підприємства "Запоріжелектротранс"), ідентифікатор закупівлі UA-2020-12-10-006840-a. Оформлене Протоколом засідання тендерного комітету від 25 січня 2021 року №27. Додатки до Скарги: - Підтвердження внесення оплати за подання скарги. - Протокол тендерного комітету №27 від 25 січня 2021 року. - Протокол №15 від 19 січня 2021 року. - Протокол №7 від 13 січня 2021 року. - Річний план закупівель Замовника на 2021 рік з Додатком до нього. - Протокол №374 від 26 листопада 2020 року про відміну попередньої закупівлі (ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-06-002283-a). На жаль, неможливо надати ще один Додаток до скарги, а саме: Протокол №14 від 19 січня 2021 року, на який Замовник посилається у Протоколах №15 та №27, оскільки, Замовник не оприлюднив даний протокол у встановленому Законом порядку.
Пов'язані документи: Замовник Учасник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 15.02.2021 12:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.02.2021 11:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.02.2021 19:26
Дата виконання рішення Замовником: 22.02.2021 14:22
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ № 2678-р/пк-пз від 15.02.2021 року, а саме скасовано рішення про відміну процедури закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 7971 (79710000-4) Охоронні послуги (послуги з охорони об’єктів підприємства «Запоріжелектротранс»)»
Автор: ПП "ОХОРОННА АГЕНЦІЯ "СІЧ-БЕЗПЕКА", Дяченко Едуард Юрійович +380617080591 banas_natasha@i.ua