Номер:
47c9af5dfd7040369fcb12d7ff2d7011
Пов'язаний елемент:
Закупівля
Дата опублікування:
13.11.2020 14:44
Опис:
Пунктом 1 додатку 1 до тендерної документації за предметом закупівлі, зокрема, визначено, що під аналогічним договором слід розуміти виконаний договір на поставку (продаж) товару аналогічного предмету цієї закупівлі (постачання програмно-технічних засобів для інформаційно-телекомунікаційних систем). В договорі повинно міститися конкретне посилання на те, що програмно-технічні засоби закуповуються для інформаційно-телекомунікаційної системи.
Разом з цим, слід зазначити що вимога щодо визначення у аналогічному договорі обов’язковість посилання на мету закупівлі, а саме те, що програмно-технічні засоби закуповуються для інформаційно-телекомунікаційної системи є дискримінаційною та такою, що значно звужує потенційне коло учасників, а також є необґрунтованим при дослідженні наявності аналогічного досвіду.
Так, відповідно до законодавства господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським Кодексом України, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Статті 180 ГКУ та 638 та 712 ЦВК регламентують, що є істотними умовами договору та такими які в обов’язковому порядку мають бути погодженні сторонами. Обов’язковість зазначення мети здійснення конкретної закупівлі у договорі не передбачена законодавством.
Тому виникає питання, чим відрізняється досвід постачання програмно-технічних засобів для інформаційно-телекомунікаційної системи, від досвіду аналогічного постачання тих самих програмно-технічних засобів, наприклад, для побудови Центру обробки даних?
Отже, враховуючи вищевикладене, звертаємось до Вас із проханням виключити дану дискримінаційну вимогу стосовно зазначення мети здійснення закупівлі.
Або у разі відмови у внесенні змін надати роз’яснення у чому ж таки полягають ці принципові відмінності.
Оскільки складається враження, що Замовник вже дослідив документи (особливо в частині підтвердження наявності «аналогічного» досвіду) свого потенційного переможця та навмисно визначив завідомо дискримінаційні та необґрунтовані вимоги.
Відповідь:
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) Замовник установлює один або декілька кваліфікаційних критеріїв. Зокрема додатком 1 до тендерної документації встановлені кваліфікаційні критерії процедури закупівлі відповідно до статті 16 Закону та інформація про спосіб документального підтвердження відповідності Учасників установленим кваліфікаційним критеріям, а саме: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ договору (договорів); Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Щодо кваліфікаційного критерію “Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)” слід зазначити, що Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з дотриманням принципів та інших положень, закріплених у статті 5 Закону.
Ураховуючи викладене, замовник в тендерній документації самостійно встановлює вимогу щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору або аналогічних договорів, виходячи зі специфіки ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ, з урахуванням положень статті 5 Закону.
Звертаємо увагу, що ПРЕДМЕТОМ ЗАКУПІВЛІ є програмно-технічний засіб ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ.
Згідно з положеннями п.п. 6.3.6 п. 6 розділу VI проекту договору про закупівлю товару (додаток 5 до Тендерної документації) Продавець зобов’язаний здійснити монтаж та пусконалагодження програмно-технічного засобу інформаційно-телекомунікаційної системи.
Враховуючи визначення терміну “інформаційно-телекомунікаційна система” (відповідно до Закону України “Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах” інформаційно-телекомунікаційна система – це сукупність інформаційних та телекомунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле, а інформаційна (автоматизована) система, у свою чергу, являє собою організаційно-технічну систему, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів), всі компоненти програмно-технічного засобу інформаційно-телекомунікаційної системи після монтажу та пусконалагодження мають бути сумісними між собою та функціонувати як єдине ціле (єдина система).
В свою чергу, виходячи з аналізу практики застосування термінів та словосполучень, центр обробки даних (ЦОД) є сукупністю спланованих певним чином територій, зовнішніх майданчиків (анклавів), будівель, приміщень, зі встановленими інженерними системами забезпечення та обслуговуючим персоналом, що утворюють загальний фізичний простір і технологічне середовище для розміщення комп'ютерів, електронних та інших засобів прийому, передачі, обробки, зберігання інформації і забезпечують задану ступінь доступності (готовності), розміщеного обладнання в заданому режимі функціонування.
З огляду на викладене, програмно-технічні засоби інформаційно-телекомунікаційної системи та безпосередньо центру обробки даних не можуть ототожнюватись.
Таким чином вимога Замовника щодо аналогічного договору, в якому повинно міститися конкретне посилання на те, що програмно-технічні засоби закуповуються для інформаційно-телекомунікаційної системи є цілком обґрунтованою, та такою що відповідає специфіці предмета закупівлі а також статті 5 Закону.
Необхідність внесення змін у тендерну документацію відсутня.
Дата відповіді:
18.11.2020 20:15